Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opium uit de papaver somniferum

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Hmm intressant stukje forum,
ik heb iedere zomer hopen papavers in mn tuin staan
en ik denk er al een tijdje over om er eens opium van te oogsten
ik weet wel niet of het de juiste papevers zijn,
het zijn er wel met bollen maar de blaadjes zijn roze/paars-achtig en niet rood met wit, ik zal als ze de volgende keer uitkomen eens een kliekje maken ervan, misschien dat iemand me dan kan zeggen of het opiumpapavers zijn,
zoniet koop ik er gewoon zaadjes voor in een smartshop en plant ik deze tussen de andere papavers, niemand die het merkt.. =p
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ok, het mag bevestigd worden dat uit maanzaad uit de supermarkt nog papavers kunnen komen. ik wist het niet zeker en ik heb er wat op een natte keukendoek in een schaaltje gelegd en ze komen uit. joy! heb dus een kilo zaadjes gekocht voor 3 euro :p
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
HomoSapiensFantasio a dit:
Hmm intressant stukje forum,
ik heb iedere zomer hopen papavers in mn tuin staan
en ik denk er al een tijdje over om er eens opium van te oogsten
ik weet wel niet of het de juiste papevers zijn,
het zijn er wel met bollen maar de blaadjes zijn roze/paars-achtig en niet rood met wit, ik zal als ze de volgende keer uitkomen eens een kliekje maken ervan, misschien dat iemand me dan kan zeggen of het opiumpapavers zijn,
zoniet koop ik er gewoon zaadjes voor in een smartshop en plant ik deze tussen de andere papavers, niemand die het merkt.. =p

17058.Papaveraceae%20-%20Papaver%20dubium.jpg

de klaproos, heel mooi maar als je plant dit soort bladeren heeft is het niet somniferum.
papaver%20somniferum.jpg

Heeft ie zulke bladeren en bloemknoppen dan is het de goede. Van de gedroogde bollen kan je thee maken of je maakt een sneedje.
papaver%20slaapbol.jpg

Als de bovenkant van de knop omhoog begint te wijzen kan je kleine snedes maken. Dit gedroogde sap is Opium.
Illegaal in alle landen en vanwege de wisselende hoeveelheid morphine(de soort word al duizende jaren gecultiveerd) is een overdosis reëel.
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Aah dankjewel :D ,
dan heb ik dus de juiste papavers,
elk jaar rond Augustus staat m'n tuin hier vol mee!,
ik wist niet zeker of het de juist waren omdat op deze website
http://www.meneercactus.nl/mc/papav...rt heroine die niet zo puur is als witte hero
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
bruin is heroine ja.
En de soort papaver somniferum is in heel veel kleuren te vinden. Ook in verschillende maten. De ene knop is 1 cm en bij extreme gevallen wel een cm of 8..

Opium is een van de oudste medicijnen en word dus al 1000-en jaren door mensen gekweekt. Vandaar dat de bloemen andere kleuren of de knoppen verschillende maten kunnen hebben.

Ik geloof dat er ook soorten zijn die extreme hoeveelheden morphine bevatten, speciaal voor de medische wereld. En zowiezo zit in elke oogst andere concentratie. Daarom op passen met een thee zetten. Je hebt liever 5keer geen effect dan 1 keer OD-en.

Sommige mensen zijn extreem gevoelig voor een opiaten verslaving. Door de geestelijke en lichamelijke effecten.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
HomoSapiensFantasio a dit:
Ik had ook al aan een dealer gevraagd voor opium maar die beginnen dan over 'bruine' te praten, dit is echter geen opium, maar een soort heroine die niet zo puur is als witte hero[/url]

ik zou geen dealer willen voor opium om mezelf een beetje van verslaving te behoeden, gelukkig dat je maar 1x per jaar kan kweken :wink:
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Meduzz a dit:
HomoSapiensFantasio a dit:
Ik had ook al aan een dealer gevraagd voor opium maar die beginnen dan over 'bruine' te praten, dit is echter geen opium, maar een soort heroine die niet zo puur is als witte hero[/url]

ik zou geen dealer willen voor opium om mezelf een beetje van verslaving te behoeden, gelukkig dat je maar 1x per jaar kan kweken :wink:

Jah idd, het was ook wel een dealer die ik ken hoor, niet dat ik het echt van een dealer wou gaan kopen, maar we waren erover aan het praten aldus de 'dealer' dat opium op de drugsmarkt eigenlijk iets van vroeger is en tegenwoordig niet meer voorkomt.
Maar ik wil in de zomer als mijn plantjes uitkomen wat opium maken, zomaar om eens te voelen wat dit spul dat al duizenden jaren over heel de wereld gecultiveerd word met je uithaald.
Ik zou m'n tuin ook liever vol marihuana planten hehehe
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Is dit een mooi moment om ze te planten? Of zal ik nog even moeten wachten ivm het weer? :)
 

Fogle

Matrice périnatale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
10
Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier, denk ik, maar sommigen kennen me van andere forums (o.a. poppies.org). Anyway, ik heb er laatst een FAQ gepost met alles wat je zou willen weten over het kweken van poppies in de "openbare ruimte", of te wel "Guerrilla Farming".
Alhoewel papaver somniferum een makkelijk plant is, is het gewoon lukraak rondstrooien van zaadjes niet de meest effectieve manier om een leuke oogst te bemachtigen.
Met de Fogle's FRee Farming-methode heeft iemand die ik ken vorig jaar ruim 10.000 pods kunnen oogsten. Het werkt dus wel. De Faq is in het engels maar ik denk dat de meesten hier daar geen problemen mee hebben. Mocht dat wel zo zijn, dan kan ik een nederlandse versie maken en die hier posten. Maar misschien loop ik iets te hard van stapel als nieuweling, hopelijk niet.

Groeten en veel plezier met de FAQ.
Fogle

Ps. bij de porg versie zitten ook een aantal foto's, hier de link: http://forum.poppies.org/index.php?showtopic=13415

===========================================[color=brown:27lfai1o]
Okay, I took me the better of several years to finally finish this one. But I think I pulled it off: all my personal experience of years of free framing poppies compressed into one handy FAQ. I hope you gents and ladies will enjoy. Without further ado........

Fogle’s Free Farming FAQ (aka Guerrilla Farming)

Discl: this FAQ only covers the guerrilla farming of opium poppies the Fogle way in the Low Countries. Some details might be different depending on your local conditions.

What is Guerilla farming?
Guerrilla farming has a slightly negative tone to it because of the word guerrilla which implies some kind of warfare. This is true because there is a war going on, the war on drugs. Although we didn't started it, anyone can become a casualty. Don’t become one, and guerrilla farming can help you with that.
The essence of GF can be summed up by: “do you thing while staying under radar
 

Fogle

Matrice périnatale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
10
Oja, de maanzaadjes van de biologische winkel (piramide=merk) komen uit, inderdaad, Turkije. Ik heb ernaar geinformeerd bij Piramide.
Deze planten worden gekweekt voor zowel de alkaloiden als het zaad. Dit in tegenstelling to Nederlandse zaden/planten die enkel alleen voor het zaad word gekweekt = laag alkaloide gehalte.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
wat zijn de nadelen van oogsten door te snijden in de pods t.o.v. de hele pods drogen?
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Hee Foggle,
vooralleerst, bedankt voor je prachtige informatie!

En je hebt inderdaad gelijk als je zegt dat het snijden in de plant,
zodat de rauwe opium eruit loopt wat verdacht kan overkomen voor andere mensen. Daarom raad je ons aan een extract te maken door 'Ab's iceolator'
te gebruiken of jou 'Laudanum recept'
Wat kan ik hieronder verstaan?
Ik vroeg mij trouwens ook af of het roken van papaverbladen ook enig effect heeft? Want als je papavers met Cannabis vergelijkt is opium eigenlijk de hasj en zouden de bladen de 'weed' zijn.
Alvast bedankt
 

Fogle

Matrice périnatale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
10
Het debat tussen of je moet snijden of hele pods oogsten is als appels en peren. Maar in het kort, komt het hier op neer.

Iedere “Jan met de pet
 

Fogle

Matrice périnatale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
10
DSC02122bb.jpg


Een guerrilla plekkie langs de A12 lang lang geleden....
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Er zijn ook soorten die helemaal een roze sap hebben. Weet iemand of er nog meer verschillen, naast kleur, zijn?
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Was ik vorig jaar nog op zoek, dit keer is er spontaan een veld 100 meter van me af ontstaan. En ik ben onschuldig. Midden tussen de kantoren staan honderden paarse papavers. En ik ben bang, niet voor lang. Er kwamen zelfs al meisjes bossen bloemen plukken :twisted:

Dit is iig mijn kans om ooit eens wat te testen ;) Ze bloeien nog voor 90%.
De bollen zijn soms al groot en een kleine hand vol. Soms nog niet in de buurt. Ik dacht aan het zetten van thee. Fijnmalen etc. De rest durf ik niet, het staat hier overvol met camera's, 't lijkt zo haast wel candid camera..

Maar what about, 'ze' uitgraven en ergens anders herplanten?
Of anders ongeveer 5 rustig thee zetten?
 
Haut