Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opium uit de papaver somniferum

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Eerder in dit topic al genoemd, hier kan je een opwerkings methode vinden :

http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51

Vrij duidelijk en blijkt ook goed te werken.

Het lijkt me zelf ook wel eens grappig te proberen, weet iemand eigenliijk of alle soorten poppy seeds morfine geven en of er verschillen in concentratie zijn tussen de verschillende soorten ?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Ilian a dit:
jah dan heb je namelijk "ruwe opium".
deze kan je nog schoonmaken dmv uitkoken geloof ik, ik zal ff zoeken..

http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51

ik neem aan dat dit de water-extractie voor opium is, maar zijn er betere extractiemethoden die vertrekken van ruwe opium? erowid heeft er één maar die is in het duits :(

http://www.erowid.org/plants/poppy/popp ... sch1.shtml
blijkbaar gebruiken ze isopropanol en benzine (Feuerzeugbenzin!! duits rules :p )
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Rutger a dit:
Eerder in dit topic al genoemd, hier kan je een opwerkings methode vinden :

http://www.fsre.nl/index.php?option=com ... &Itemid=51

Vrij duidelijk en blijkt ook goed te werken.

Het lijkt me zelf ook wel eens grappig te proberen, weet iemand eigenliijk of alle soorten poppy seeds morfine geven en of er verschillen in concentratie zijn tussen de verschillende soorten ?
Ja weet ik wel, je moet Papaver Somniferum hebben.

De andere soorten zijn klaproos oid.

Opium is t oudste medicijn en is dus al duizende jaren gekweekt voor haar sap.
Omdat morphine veel word gebruikt als medicijn zijn er planten die meer morphine bevatten dan andere. Zowiezo in de gouden driehoek zijn papaver soorten potenter dan elders omdat daar al eeuwen(of langer) papaver voor de opium geteeld word.

Maar nog even over poppy thee..

Dat is niet echt een veilige manier omdat je nooit weet hoeveel je in neemt. Er zijn ook voorbeelden van mensen die zichzelf hebben gedood door veels te veel zaad te gebruiken.

Het gedroogde sap(opium) kan je veel beter doseren.
Roken is mss nog het veiligst.. En dat kan je het best niet doen in een gewoon hasj pijpje want voor dat opium brand gaat het eerst smelten en dan word het steen hard. Dus zo kan je je mooie puur pijpje echt ruineren!
Het gaat helemaal in het gaasje zitten zodat het al verstopt raakt voor je weg bent.. Als je niets anders heb; zorg dat er een flinke dot ass ligt in je pijp, dan kan de opium daar aan vast koeken.

Wat prima werkt is een stuk metaal(paperclip) verhitten tot het gloeit en dan langs een stuk opium strijken er ontstaat dan een dikke rook met een onbeschrijvelijke geur, die rook moet je inhaleren.

Chinezen is ook een optie 8) junkie stijl

Maar goed als je eenmaal weet welke dosis effectief is voor jou kan je met die hoeveelheid wel een thee zetten.
Met wijn mixen werkt goed.

Nu even over de effecten die kunnen heel naar zijn.
Bij hoge dosis kan je moeilijk plassen of poepen ook de dag erna.
Misselijkheid kan optreden met als gevolg dat je de dag erna niets kan drinken of eten..
Je huid kan ontzettend gaan jeuken. Als de morphine nog werkt is dat niet zo'n probleem want niets stoort je op zo'n moment maar als je de volgende dag wakker word en je hele huid jeukt als een gek kan ik me voorstellen dat sommige daar gek van worden :p

oke als er nog vragen zijn kom maar op
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
En dan nog even dit.
Opium heeft een hele intressante geschiedenis!
Mede doordat er ook in de recente geschiedenis(vanaf 1600 tot 1920 ofzo) nog veel om te doen was.

Nederland en Engeland hebben een deel van hun schatkist gevult met opium geld.

Op internet is er heel veel over te vinden. Hong Kong bijvoorbeeld was een trofee van de 2e opium oorlog geloof ik.

Maar goed
ik ben er zowiezo voor om pas een drugs te testen voordat je er bijna alles over weet.
In ieder geval de effecten en gevaren.
Geschiedenis van verschillende drugs houd me gewoon bezig.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
JosVU a dit:
Maar goed
ik ben er zowiezo voor om pas een drugs te testen voordat je er bijna alles over weet.
In ieder geval de effecten en gevaren.

mja bij opium is het gevaar op overdosis groot en de kans op veslaving nog groter :?
ik ga binnenkort zaaien en tegen de oogst zal ik best een schema uitwerken waaraan ik me zal houden om te roken.
ik vrees eigenlijk dat opium TE zalig is :)

btw, zijn de nadelen die je noemde (hoog smeltpunt & jeuk) niet veel minder na het zuiveren met die water-extractie? het smeltpunt wordt alleszinds lager en die jeuk is naar het schijnt ook minder.

Maar goed als je eenmaal weet welke dosis effectief is voor jou kan je met die hoeveelheid wel een thee zetten.

ik denk dat je hiermee best oplet want de concentratie kan heel verschillend zijn bij de bloemen onderling. erowid raadt ook aan om te roken ipv thee te zetten.
maar eigenlijk kan je ook heel je oogst goed door elkaar mengen zodat je altijd dezelfde concentratie hebt. :wink:
is het ook niet dat je een andere dosis nodig hebt als je oraal gebruikt dan als je het rookt?
dan zou je best je persoonlijke dosis voor thee apart afmeten beginnende met heel weinig thee, ipv afgaan op andere methoden.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Meduzz a dit:
JosVU a dit:
Maar goed
ik ben er zowiezo voor om pas een drugs te testen voordat je er bijna alles over weet.
In ieder geval de effecten en gevaren.

mja bij opium is het gevaar op overdosis groot en de kans op veslaving nog groter :?
ik ga binnenkort zaaien en tegen de oogst zal ik best een schema uitwerken waaraan ik me zal houden om te roken.
ik vrees eigenlijk dat opium TE zalig is :)

btw, zijn de nadelen die je noemde (hoog smeltpunt & jeuk) niet veel minder na het zuiveren met die water-extractie? het smeltpunt wordt alleszinds lager en die jeuk is naar het schijnt ook minder.

Maar goed als je eenmaal weet welke dosis effectief is voor jou kan je met die hoeveelheid wel een thee zetten.

ik denk dat je hiermee best oplet want de concentratie kan heel verschillend zijn bij de bloemen onderling. erowid raadt ook aan om te roken ipv thee te zetten.
maar eigenlijk kan je ook heel je oogst goed door elkaar mengen zodat je altijd dezelfde concentratie hebt. :wink:
is het ook niet dat je een andere dosis nodig hebt als je oraal gebruikt dan als je het rookt?
dan zou je best je persoonlijke dosis voor thee apart afmeten beginnende met heel weinig thee, ipv afgaan op andere methoden.
De verslavende factor is heel erg persoons gebonden.
Het is als een droom die je vaag mee maakt, je heb geen emoties en je ben afgesloten van deze wereld ik ben wel een stoner maar dat gaat mij iets te ver om elke dag te doen... De kans op overdosis is veel groter dan kans op verslaving.

Ja manier van inname heeft invloed op de hoeveelheid die je nodig heb.

En hoog smeltpunt en jeuk zijn niet echt nadelen, daar merk je vrij weinig van aangezien je toch niets voelt.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
een lager smeltpunt is toch wel mooi meegenomen :)
en ik heb het eigenlijk niet zozeer op de jeuk zelf maar op de stoffen die ze veroorzaken. ik weet niet meer van waar ik het heb, maar de belangerijkste opiaten zorgen niet voor jeuk. een stof die jeuk veroorzaakt zonder plezierige effecten heb ik liever niet in mn systeem.

weet iemand meer informatie of de jeuk inderdaad veroorzaak wordt door een andere stof en of deze werkelijk verwijderd is na water-extractie?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
dosis kan verschillen van oogst tot oogst en van persoon tot persoon.
het beste is om te starten met een bolletje de grootte van een luciferkopje.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Meduzz a dit:
dosis kan verschillen van oogst tot oogst en van persoon tot persoon.
het beste is om te starten met een bolletje de grootte van een luciferkopje.
En een half uur tot een uur wachten tot de effecten beginnen. Dit geld voor roken en orale inname, geloof ik toch
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
roken werkt veel sneller dan orale inname, zoals met de meeste drugs.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Meduzz a dit:
roken werkt veel sneller dan orale inname, zoals met de meeste drugs.[/quote
ja maar toch duurt het even voor je wat merkt.
Het is niet zoals wiet ofzo dat je het rookt en meteen BAM voelt..
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Meduzz a dit:
ik ga binnenkort zaaien en tegen de oogst zal ik best een schema uitwerken waaraan ik me zal houden om te roken.

Wanneer is het ongeveer geschikt om de zaden buiten te zaaien? Ik wil het eigenlijk hier in de tuin doen. Nog iets van fertilizer nodig?

Thx :) Ben erg benieuwd :roll:
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik denk dat je kan zaaien als het niet meer zal vriezen, nu zou eigelijk ook goed zijn. in de natuur moeten de zaden ook de winter doorkomen.

naar het schijnt groeien ze goed op omgewoelde grond.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
experimentje gedaan:
ik heb ergens gelezen dat je met maanzaad uit de supermarkt even goed kunt papavers zaaien en dat deze bij de meest potente papavers horen (ik denk turkse). in de delhaize in belgie hebben ze een halve kilo maanzaad voor €1.50
een kilo maanzaadjes gekocht en 250gr gezaaid om eens te kijken of dit lukt. wel heerlijk goedkoop :)
ik zal nog laten weten of ze uitkomen of niet.

EDIT: weet iemand hoe lang het normaal duurt voor ze uitkomen?
 

riperda

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Juin 2006
Messages
24
twee of drie weeken komen ze wel uit
ik heb ook al inkopen gedaan 40% korting :roll:
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ohja, daar is het tijd voor! Ik zal ook maar eens aan de slag gaan :)
 
G

Guest

Invité
Hmm, misschien ook maar wat zaadjes aanschaffen.
Heb iig al wel een Cyanescens spawnbag besteld :mrgreen:
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Siq a dit:
Ohja, daar is het tijd voor! Ik zal ook maar eens aan de slag gaan :)

Good luck! :lol:

Ik ga ze over 2 a 3 weken ook maar eens planten. Nederland komt dit jaar VOL te staan met heerlijke opium! :roll: (oops, dat zei ik niet :oops: )
 
Haut