Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opium uit de papaver somniferum

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
idd gewoon een plaatjse een beetje beschut van de wind.. binnen 2 weken zaaien en je hebt in de zomer mooie bloemen of wat opium ;)
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
jep, dat hoop ik wel :)
papaver is namelijk alleen legaal als je hem kweekt voor de sier. als je papaver kweekt om er opium uit te winnen ben je illegaal bezig. dus dat zou ik nooit doen ;)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Das zo mooi aan deze wet, waneer ben je illegaal bezig? laat ze dat maar eens bewijzen:)
 
G

Guest

Invité
Ja maar ik doe geen drugs!! Zo ben ik niet...

Ik hou er van om dingen te kweken :unibrow:
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Is het eigenlijk mogelijk om maanzaadjes van bijvoorbeeld supermarktbrood te gebruiken om papaver te laten groeien?
 

why?whynot!

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Fev 2006
Messages
32
Heeft er wel eens iemand gedacht aan papavers voor droog boeketen. Dit zijn meestal turkse papavers tevens een van de meest potente, en ze zijn al gedroogt. Bij de meeste bloemisten zo te bestellen, of op internet. Maanzaad van gebakken brood is onbruikbaar omdat ze verhit zijn en springen dan open.[/img][/list][/list]
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
gewoon maanzaad is potent idd.
als je brood met maanzaad eet dan ben je ook positief bij een opiaten-test.
lijkt me dat maanzaad goedkoper is dat die gedroogde boeketjes.
 

why?whynot!

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Fev 2006
Messages
32
Die test werken al met een microgrammen. Tevens ging het om het feit hoe kom je het makkelijkst aan de werkzamen stof bij zaden heb je heel veel nodig terwijl je met gedroogde bollen al klaar met een stuk of twintig. je kan er ook heel makkelijk thee van zetten(bolkaf)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
waarom niet gewoon kweken in een beetje beschutte plek, en dan, als de bloemen uitgebloeit zijn, er ruwe opium van maken? dan heb je maar een paar planten nodig.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
kun je de bollen er af snijden om te laten bloeden? ik woon namelijk in de buurt van heel wat engelse kerkhoven van de eerste wereldoorlog en daar groeien enorm (lees: ENORM!) veel papavers
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ineens heb ik interesse om eens te voelen waarom dit de grootste drugs ooit is. Ik heb een flink aantal papaver zien groeien en gisteren thee gemaakt van 2 kleine bollen. Het effect was miniem maar zeker aanwezig. Nu wil ik het opnieuw proberen met 5 bollen. Is dit een goeie hoeveelheid? Iemand tips?

Dit zijn trouwens grappige artikelen:

http://www.wesjones.com/pollan1.htm (over de krankzinnige war on drugs in amerika)
http://www.newsreview.com/sacramento/Content?oid=oid:34614 (over een gast die verslaafd werd aan gedroogde-papaver-thee die hij via ebay kocht :) )

"It's not a knock-you-on-your-ass sort of thing, not like smoking opium. In fact, a lot of people will tell you they forget that they are high. It starts with a tickling feeling in the stomach that then rises up into the shoulders and head - this feeling of just . . . joy. You feel optimistic about things; energetic but at the same time relaxed. You'll remain functional: you won't say anything stupid and you'll remember everything that happens. You won't nod out, though you will feel a strong desire to close your eyes. Any pain you have will go away; the tea will also relieve exogenously caused depression. That's why poppy tea is served at funerals in the Middle East. It can make sadness go away."

Further suggested that alcohol would make a better solvent for extracting alkaloids from poppies than water, which made sense: laudanum is a name for just such a tincture of opium. "You can get the equivalent of a shot of heroin from a good green pod dissolved in a glass of vodka," Duke told me. "So you can see why they might be concerned."
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
je kunt echt beter ruwe opium maken van de papaver dan de bollen gebruiken, omdat de meeste stoffen s,ochtends vroeg hun hoogste concentratie berijken. het maakt opzig wel wat uit welke papaver je gebruikt maar iedere echte papaver heeft wel een aantal leuke stoffen, dus mischien zijn er andere papavers die ook interesante effecten hebben, zoals de papaver orientale.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
De papaver bol is op zijn best als het kroontje fier en vers rechtopstaat en de bol een matte tint heeft.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
hmm, nog 2 weekjes geloof ik? Hopelijk staan ze er dan nog, zag gisteren iemand er al uitgebreid foto's van nemen :p
Je kunt toch ook de thee laten uitkoken voor ruwe opium? Is wat praktischer als je begrijpt wat ik bedoel..
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
maar helaas ook een stuk mnder sterk, gewoon een aantal bollen plukken tussen 7 en 9 s'ochtends. en daar sneetjes in maken en oplaten drogen tot je een soort bruine pasta hebt.
 

florus

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2006
Messages
52
kan je ook de grote klaproos (papaver rhoea) gebruiken?
 
Haut