Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opium uit de papaver somniferum

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Dit is wat ik snel vond:
Papaver rhoeas does not contain any opium. Papaver rhoeas contains a substance, cleverly named rhoeadine. It's nonpoisonous and has been used as a mild sedative for centuries. The ancient Romans used a concoction of the poppy to ease the pains of love, I guess if you are sleeping you can't worry about love.
Unlike the related opium poppy (P. somniferum) it is non-addictive. However, the plant does contain alkaloids, which are narcotic and slightly sedative
[/quote]
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
alle papaver soorten hebben wel een aantal interesante stoffen denk ik, maak van verschilende soorten een soort opium en probeer wat het effect is, en laat dat meteen hier even horen :D als een opium soort geen verboden stoffen bevat, maar wel een interesan en lekker effect heeft kan het ook verkocht worden toch?
 

florus

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2006
Messages
52
k heb van 3 papaver rhoea bollen sneetjes gemaakt, en het sap er uit laten lopen, op laten drogen en gerookt, het was een klein balletje..het smaakte slecht en het had geen effect..misschien had ik te weinig, of misschien zit r helemaal geen werkzame stof in dit sap, op wikipedia staat ook dat t in de bladeren zit..maar k d8, k probeer t wel gewoon..maar t werkte niet..
 
I

Ishamael

Invité
als je opiumthee maakt
kan je die dan ook gewoon laten afkoelen en een dag of 2 later consumeren
of verliest hij z'n werking als hij afgekoeld is?
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
in principe zie ik niet waarom dit niet zou werken, maar mischien heb ik het verkeerd. probeer het en laat het ons weten:)
 

wulle

Matrice périnatale
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
16
kerel heb heel mijn tuin volgezet :D
achter het kerven had ik 50 g opium
nu 1 keer om de 2 weke smokhe :lol:
met al me maten
p.s in belgie vele goedkoper dan weed als je het door hebt
 

wulle

Matrice périnatale
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
16
kerel heb heel mijn tuin volgezet :D
achter het kerven had ik 50 g opium
nu 1 keer om de 2 weke smokhe :lol:
met al me maten
p.s in belgie vele goedkoper dan weed als je het door hebt
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
k woon sinds 3 weken op mezelf en bestel volgende week zaadjes, om in de vensterbank een paar bloempotten neer te zetten met papaver. de opiyum is ook gemakkelijk te schonen.
 

wulle

Matrice périnatale
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
16
een kweek tip ze groeien het best in kleiachtige grond (waar belgie en nederland van vol licht :D )
2. how ze met warme dagen (+25) altijded rustig vogtig met de sprier over de blajes and dont smoke it with pets in the room they go high :lol:
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Klinkt erg vet en goedkoop allemaal.. ik woon sinds kort ook op mezelf en moet misschien ook maar eens wat zaadjes planten.. alleen zit er ook een sterke geur aan? En is het ook mogelijk ze gewoon in potten (binnen) neer te zetten?

Thx! :)
 

riperda

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Juin 2006
Messages
24
nee er zit geen sterke geur aan en je ken je ze ook gewoon binne zette als ze maar wel genoeg (zon)licht krijgen :wink:
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik heb net mn zaadjes gekregen, maar mijn bio leraar zei dat bloemen ene planten in de winter niet groeien, ook niet in de vensterbank. omdat er niet genoeg blauw en rood licht in de lucht is, sowieso niet genoeg licht. weet iemand hier meer over?

zou ik als ik ze nu plantte nog kunnen oogsten voor de echte winter?
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
ben bang van niet, er wordt zowiezo aangeraden om te planten in de vroege lente. Ze zullen dan ook veel beter groeien en ik neem aan dat je oogst ook stukken beter zal zijn...
In een gematigd klimaat waar het 's winters niet tot weinig vriest zou je ze kunnen planten, maar de zaadjes of jonge scheuten overleven niet zo snel met de vorst die we hier hebben in de winter.
En binnen planten wordt hem denk zowiezo niet echt, want ze hebben redelijk wat ruimte nodig te groeien,helaas.

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, want ik heb van een aantal mooie grote papavers zaad verzameld van iemand een straat verder, en dat stuk grond is helemaal waar ik ze geplant heb is helemaal verregend en alle zaden zijn weggespoeld.. dat was het enige stukje vrije tuin nog..
Nu maar wachten tot het voorjaar
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Zow, gisteren ook een zakje zaadjes gekocht. Ik begrijp dus wel dat dit geen goed moment is om ze in een pot te doen en binnen voor 't raam neer te zetten? :(

Is het wel mogelijk om ze zo lang dan in een zakje te bewaren totdat het lente is?

Thx :)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
lees ik net op wikipedia (engelse):

As well, the "myth" that the very poppy seeds used on bagels can grow into adult flowering plants, is actually true.

The very seeds sold as spices in grocery stores can grow into very gorgeous pink flowers, the pods of which actually contain appreciable quantities of opium.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De grasbermen hier in de omgeving op de heide, staan er vol van op sommige plekker hier...

Ik ga zeker weten volgende zomer polshoogte nemen om er misschien wel een paar honderd te oogsten.

Btw, die witte opgedroogde melk, dat is ruwe opium. Weet iemand hoe je het rookbaar maakt? Want ruwe opium is niet optimaal om te roken.
 
Haut