Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Opium uit de papaver somniferum

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Overplanten gaat heel moeilijk met die planten geloof ik.
En een thee van zetten ja kan heel gevaarlijk zijn aangezien je niet weet hoeveel je nodig heb.
Wat ik zou doen in een hele zak vol bloemkoppen verzamelen daar thee van zetten en die thee indampen zodat je opium overhoudt.
Dan kan je beter doseren.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
hier heb ik iets interesants voor iedereen, gevonden op een ander forum :) de safraan schijnt een belangrijk onderdeel te zijn omdat het de opium schijnbaar potentieert, althans dat was de conclusie van de forumleden daar die het geprobeerd hebben :)

Thomas Syndenham's original laudanum recipe is:

2 ounces of opium
1 ounce of saffron
1 drachm of bruised cinnamon
1 drachm of bruised cloves

macerated in a pint of sherry wine for two weeks.

A drachm is 1/8 of the apothecaries' ounce, which, as it is based on Imperial Standard Troy Weight, is not 28.35g, as most of us are used to, but 31.10g. So on a more modern/standardized scale:

62.2 g opium
31.1 g saffron
3.9 g bruised cinnamon
3.9 g bruised cloves

macerated in 473.2 mL sherry wine for two weeks. The saffron was then dropped from standard laudanum sometime in the late 19th century, when most "laudanum" became "Vinum Opii (U. S. P.)—Wine of Opium", as listed in King's American Dispensatory
 
G

Gillepils

Invité
Ik ben net verhuisd en de vorige huurder heeft hier blijkbaar enkele papaverplantjes gezet. Het enige probleem: ik weet niet of het de juiste zijn. Heeft iemand er een idee van?

img1.JPG


img2.JPG


img3.JPG


img4.JPG


In Flanders Fields
By: Lieutenant Colonel John McCrae, MD (1872-1918)
Canadian Army

IN FLANDERS FIELDS the poppies blow
Between the crosses row on row,
That mark our place; and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the Dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved and were loved, and now we lie
In Flanders fields.

Take up our quarrel with the foe:
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high.
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders fields.
 

riperda

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Juin 2006
Messages
24
het is inderaad de verkeerde
de goede is de papaver somniferum
dit is volgens mij de papaver alpinum
 
G

Gillepils

Invité
Too bad :cry:

Waar kan je de juiste zaadjes vinden? In gewone bloemenwinkels of via het internet of...?

Mvg,
G.
 

Thanatos

Glandeuse pinéale
Inscrit
13 Mai 2003
Messages
144
Heeft iemand tips over het bewaren van opium?
Oxydatie schijnt niet zo goed te zijn voor opium (volgens het boek dat ik heb: Jim Hogshire, Opium for the masses).
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
heb zonet 4 bollen meegenomen van papavers die ik tegenkwam op weg naar huis.
in m'n overenthousiasme heb ik er al in zitten kerven tot ik me herinnerde dat ze niet meer bloeden nadat ze er af zijn.
mijn bedoeling is om er ruwe opium van te maken, ik zal er thee van zetten en die laten uitdampen, dan kan ik nog die zuiveringsmethode in die link van in het begin van deze topic toepassen toch?
 

Thanatos

Glandeuse pinéale
Inscrit
13 Mai 2003
Messages
144
Die methode zal wel werken, maar dat is geen ruwe opium meer, is ook niet meer rookbaar. Je kunt die bollen die je nu hebt toch laten drogen, en er dan thee van zetten wanneer je er zin in hebt?

Ik wou dat ik die planten eens buiten tegenkwam. Ik zie alleen klaprozen, geen somniferum.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
er zijn idd klaprozen in overvloed. papaver somniferum vind je enkel in mensen hun voortuintje.

om de pods te drogen, leg je ze gewoon ergens? of moet je ze als paddos drogen of zo?
 

Thanatos

Glandeuse pinéale
Inscrit
13 Mai 2003
Messages
144
Ik weet niet hoe je die kan drogen. De planten worden vaak ondersteboven gehangen om te drogen, maar dat gaat met pods niet. Ik zou ze een paar keer per dag omdraaien.
Maar als je die pods vers hebt geplukt, en je kerft die thuis gelijk, dan zou er toch wel opium(sap) uit moeten komen lijkt me.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Thanatos a dit:
Maar als je die pods vers hebt geplukt, en je kerft die thuis gelijk, dan zou er toch wel opium(sap) uit moeten komen lijkt me.

nee :p
heb het zelf geprobeerd, zelfs gaten in steken en proberen uit te persen gaat niet

Fogle a dit:
De interne vloeistof druk is weg. Maar uit de "wond" waar de pod aan de steel zat druipt wel wat witte vloeistof. Deze droogt zwart op... Dat is zowel uit de pod als uit de steel. Maar het sap uit de pod is sterker.
In Rusland doen ze verse pods in een kaasdoek en stampen er dan op. De sappen uit de pod worden opgenomen door het doek en de gebroken pods worden alsnog gedroogt voor thee. De doek wordt uitgespoeld en het spoelwater ingedampt. De bruine prut die dat opleverd is een mengsel van opium en gedroogde planttensappen/celvocht.
Als je een pod mets teel en al oogst zou je hem in een vaas kunnen zetten om de sapstroom weer op gang te brengen. Dan kan je als nog kerven. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd....
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
net een experimenteel brouwseltje gemaakt:

een druk of 6 pods (doorsnede ong 2 cm) in schijvjes gesneden en die au bain marie 25min in warm water gezet. ik heb een goeie hand maanzaad erbij gesmeten om eventueel de potentie wat te verhogen.
daarna alles met een theezeefje gefilterd.
ik heb eigenlijk redelijk dicht de manier gebruikt van die link waarin je een manier hebt om van ruwe opium via water extractie een beetje te zuiveren.
ik denk dat ik nu dus gewoon de stap van het kerven en drogen heb overgelaten maar dat dit niet zoveel uitmaakt.
nu heb ik wel wat veel water gebruikt maar ik heb het in een diep bord gegoten en in de oven op 50°C gezet om wat uit te dampen.

hoeveel zou ik van deze thee best gebruiken (lage dosis) om te kijken hoe potent ze is?

kan ik de thee helemaal indampen tot iets rookbaars?
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik kreeg ook vrijwel geen sap uit de losse toppen.. Helaas. En thee zetten durfde ik toch niet, bang voor de onbekende potentie.

En wat gebeurde er afgelopen dinsdag... Mannetjes van de gemeente kwamen met grof geschut het hele 'veld' papavers vernietigen. En ze waren echt enorm geworden :p Zonde, maar ja. Ze hadden ook wel een heel erg vreemde plek gekozen, vlakbij een ziekenhuis en universiteit hehe. De hele week kwamen er nog mensen zoeken naar restjes. Magisch plantje dit.
 

Thanatos

Glandeuse pinéale
Inscrit
13 Mai 2003
Messages
144
Wat betreft die thee: ik zou er voorzichtig mee zijn. Het nadeel is, wanneer het in je zit, je het niet meer om kunt draaien. En wanneer je te weinig binnen hebt, weet je dat pas zeker na een half uur tot een uur.
Met roken heb je dat probleem niet. Maar ingedampt poppyhead-extract kun je niet roken. Ik heb dat meerdere malen ergens gelezen. Ik zou zo even niet precies weten waarom niet. Misschien dat in ruwe opium een stof zit die de opium rookbaar maakt, een stof die niet wateroplosbaar is, zodat 'ie niet in thee zit.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Thanatos a dit:
Misschien dat in ruwe opium een stof zit die de opium rookbaar maakt, een stof die niet wateroplosbaar is, zodat 'ie niet in thee zit.

maar toch kun je door een soort thee te zetten van je ruwe opium en die te laten indampen iets verkrijgen die zelfs makkelijker rookbaar is.
Volgens mij zit er in de thee iets waardoor je het net niet kan roken dan?

volgens mij kan het niet anders dan dat je de thee kan laten indampen tot iets rookbaars, maar ik heb 25cl thee en dat is wel veel om te laten indampen imho

edit: dit is waarschijnlijk verkeerd maar als ik de thee in de diepvries steek, krijg ik dan geen laagje op het ijs met alle alkaloiden erin? heb dit ergens opgevangen of zo?
ik zoek alleszins een manier om alles een beetje te concentreren.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
mijn papaver bloeit nu (wit!!!!!), en mn oma zei; van de witte maken ze opium en heroine.

maar ik had twee weken geleden uit een tuintje wat bollen gegapt en die gekerft en daar kwam redelijk wat sap uit, volgende morgen was t bruin/zwart, en toen heb k de manier van die schoonmaaktek gebruikt met aquariumfilterwatten, waardoor k nog maar de helft overhield, dat liet k opdrogen, en het werden allemaal schilvertjes, of een laagje wat k van de bodem schraapte, leken meer kristalletjes, zag er prachtig uit. dus ik roken, maar niks hoor! het was ook de verkeerde soort bleek achteraf
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
was dit weekend bij mijn vader en blijkbaar staat zijn tuin helemaal vol met papavers :D
heb er overnacht en overdag waren mn vader en stiefmoeder weg en ging ik wat oogsten maar omdat het regende kon ik niet kerven buiten.

ik heb wel gevonden dat als je de bollen afknipt, dat je moet zorgen dat je ver onder de bol knipt, dat je nog een lange steel eraan hebt, dan bloedt ie toch, minder welliswaar, maar wat kon ik anders doen :p

heb een stuk of 20-30 bollen zo gesneden en nu heb ik een klonter snotachtig halfdroog melksap de grootte van en vingernagel.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
de op gedroogde thee van de bollen is wel rook baar, heb dit een paar jaar terug geprobeerd en het werkte zeker wel! ik kreeg een bruin poeder met kleine schilvertjes die ik toen gewoon in een pijpje met een beetje tabac onder in de pijp kop gedaan en gerookt en het werkte wel, maar de potentie was een stuk lager dan ruwe opium die ik van dezelfde planten had gemaakt.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
die bolletjes rauwe opium zijn wel heel moeilijk te roken :?

wat als je een bolletje inslikt? :)
 
Haut