Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Klink gaat paddo's verbieden

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Jullie zijn ook welkom in de kantine van *******.... daar geen konijnen om op te eten, wel muizen. In Amsterdam, Westerpark 20 minuten vanaf Centraal Station
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
We zijn hier nu op dit moment bezig met een actione die gaat lopen via www.reddepaddo.nl

Via de site kan iedereen een brief versturen aan de heren Klink en Hirsch Ballin, hopelijk worden ze een beetje platgespamd - maar als iedereen in het psychonautennetwerk meedoet, zit dat wel goed denk ik. In de brief staat een lijst met alle redenen waarom het stupide is om de paddo te verbieden.

Achter ons staat ook de gemeente Amsterdam, zie http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=30126


De voorlopige tekst - verbeteringen en hulp zijn welkom:

Beste heer Hirsch Ballin,
Beste heer Klink,

Met verbijstering heb ik kennis genomen van het op handen zijnde verbod op paddo’s. Het is onbegrijpelijk dat dit er is gekomen nog voor het verschijnen van het RIVM rapport; op dit moment lijkt het alleen gebaseerd te zijn op sensationele berichten in de pers, en het drugsbeleid van andere EU-lidstaten. Om een aantal redenen achten wij een verbod in Nederland geheel niet op zijn plaats. Hierbij het verzoek deze redenen nog eens door te lezen en uw besluit te heroverwegen.


Waarom is een verbod op hallucinogene paddestoelen fouter dan fout?


Mensen hebben het recht zelf te bepalen wat zij met hun lichaam en geest doen.

Paddestoelen zijn niet verslavend, zo bewijzen de risicoschattingsrapporten van het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM), dat onderdeel uitmaakt van het RIVM.

Er is nog nooit iemand doodgegaan aan een overdosis paddestoelen.

Paddestoelen zijn letterlijk geestverruimend, mensen de vrijheid ontnemen hun geest te verruimen hoort niet in een democratisch land.

Paddestoelen zijn een natuurlijk verschijnsel dat overal in Europa groeit, gebruikers kunnen in de bossen op zoek gaan naar paddo’s met het risico van het plukken van verkeerde, giftige paddestoelen (er zouden hierdoor in Frankrijk doden zijn gevallen).

Paddestoelen zorgen in het algemeen voor een persoonlijke, mystieke, inzichtgevende en spirituele ervaring. Een onderzoek van het Amerikaanse instituut MAPS uit 2006 onderschrijft dit.

Met de juist informatie en gebruiksadviezen is de kans op een ‘bad trip’ miniem.

Middels enkele eenvoudige maatregelen is de verkoop van paddestoelen te reguleren via zo’n180 smartshops met een goede reputatie.

Paddestoelen zullen na het verbod op straat verkocht worden, zonder adviezen of gebruiksregels. Het aantal ongelukken zal toenemen.

Behalve onder jonge toeristen heeft het gebruik van paddestoelen in het geheel niet tot problemen geleid. Onverantwoord gebruik door toeristen kan worden voorkomen via het door Job Cohen voorgestelde 3-dagenplan.

Dezelfde dealers zullen naast paddestoelen aan dezelfde gebruikers ook cocaïne, XTC en andere synthetische middelen van dubieuze kwaliteit aanbieden.

Verboden middelen hebben een grote aantrekkingskracht op jongeren.

Klopjachten op producenten van drugs kost de overheid veel geld, zonder dat het gebruik of de productie afneemt.

Paddestoelen zijn eenvoudig thuis te kweken vanuit sporen, wat het moeilijker maakt ze uit te bannen. Laat de overheid haar geld en energie in belangrijker zaken steken.

Met vriendelijke groet,


(vul hier je naam en woonplaats in)


Ook willen we sporen gaan uitdelen, maar omdat we niet superveel tot onze beschikkinge hebben, gaan we iedereen oproepen (ook op reddepaddo.nl) zelf paddo's te kweken en daarvan weer sporen in te sturen. Een soort tweede free spore ring dus, puur en alleen omdat het wel eens de laatste kans op paddesteoelen kan zijn voor veel mensen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Maar uh, waarschijnlijk hebben die gasten wel spam filters, dus misschien er voor zorgen dat ie random email adressen maakt. Teminste als de filters niet op het ip adres reageren, want in dat geval word het lastig.

Groetjes,
Mysticwarrior
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
...
Welke dagen?

Quote:
vrijdag 16 oktober of zaterdag 17 oktober een bijeenkomst in UTRECHT (of omgeving) zodat het mooi centraal ligt.


Dus vrijdag de 19de of zaterdag de 20ste?
Of dinsdag de 16de of woensdag de 17de?

Uhm jah, ik bedoelde de 19/20... beetje scheel gekeken in mijn agenda denk ik :).

Zaterdag 20 oktober vanaf bijvoorbeeld 18:00 uur zou het hier kunnen, maar Entheonaut is niet welkom, want die wil mijn konijn opeten.

Dat is dan onder voorbehoud de datum, tijd en locatie voor de bijeenkomst.

Caduceus alvast hartelijk bedankt voor de gastvrijheid ! We gaan er een zinvolle en vooral een een gezellige avond van maken lijkt me ;)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een heel goed plan! Maar ik heb wel wat suggesties voor die brief.

Waarom is een verbod op hallucinogene paddestoelen fouter dan fout?
Het woordje 'fout' zou ik veranderen in iets specifieks, bijvoorbeeld onverantwoord. Vooral voor de wat oudere generatie is "fout" een nogal geladen term.

Mensen hebben het recht zelf te bepalen wat zij met hun lichaam en geest doen.
Dit argument is ook van toepassing op heroïne. De regering is van mening dat als iets gevaarlijk is, ze het mogen verbieden (zelfs kruiden als Kava enz.).

Paddestoelen zijn niet verslavend, zo bewijzen de risicoschattingsrapporten van het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM), dat onderdeel uitmaakt van het RIVM
Dit geldt ook voor LSD. Verslaving is niet de issue. Het gaat in hun ogen uitsluitend om het gevaar van de trip zelf.

Er is nog nooit iemand doodgegaan aan een overdosis paddestoelen.
Ook dat is in hun ogen niet relevant. Waar het om gaat is dat er mogelijk een risico bestaat dat de roes zelf tot de dood kan leiden.

Paddestoelen zijn letterlijk geestverruimend, mensen de vrijheid ontnemen hun geest te verruimen hoort niet in een democratisch land.
We hebben hier te maken met atheïsten en christenen, die geloven niet dat paddestoelen werkelijk geestverruimend zijn.

Paddestoelen zijn een natuurlijk verschijnsel dat overal in Europa groeit, gebruikers kunnen in de bossen op zoek gaan naar paddo's met het risico van het plukken van verkeerde, giftige paddestoelen (er zouden hierdoor in Frankrijk doden zijn gevallen).
Dit is een heel belangrijk punt.

Paddestoelen zorgen in het algemeen voor een persoonlijke, mystieke, inzichtgevende en spirituele ervaring. Een onderzoek van het Amerikaanse instituut MAPS uit 2006 onderschrijft dit.
Het specifieke onderzoek noemen, met url naar de resultaten bijvoorbeeld. Het woordje spiritueel is gevoelig: daarvan gaat het haar van de CDA-ers meteen recht overeind staan.

Met de juist informatie en gebruiksadviezen is de kans op een "bad trip" miniem.
Belangrijk punt. Dit punt wellicht direct koppelen aan de ideeën van burgemeester Cohen.

Paddestoelen zullen na het verbod op straat verkocht worden, zonder adviezen of gebruiksregels. Het aantal ongelukken zal toenemen.
Zal waarschijnlijk toenemen.

Behalve onder jonge toeristen heeft het gebruik van paddestoelen in het geheel niet tot problemen geleid. Onverantwoord gebruik door toeristen kan worden voorkomen via het door Job Cohen voorgestelde 3-dagenplan.
Heel belangrijk punt, en kan ook in de vorm van een vraag gegoten worden: Wat is uw mening over het voorstel van Job Cohen? Waarom wilt u dat niet eerst proberen?

Ook kan gevraagd worden of ze de open brief van de VLOS zouden willen beantwoorden.

Verboden middelen hebben een grote aantrekkingskracht op jongeren.
Tja, maar met die 18+ regel zijn ze eigenlijk al verboden voor jongeren.

Klopjachten op producenten van drugs kost de overheid veel geld, zonder dat het gebruik of de productie afneemt.
Levert die klopjacht hen niet juist geld op?

Paddestoelen zijn eenvoudig thuis te kweken vanuit sporen, wat het moeilijker maakt ze uit te bannen. Laat de overheid haar geld en energie in belangrijker zaken steken.
Naar de oproep "geld en energie in belangrijker zaken te steken" heeft geen ambtenaar of minister ooit geluisterd...
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Zelf zou ik overigens iets als het volgende schrijven. Misschien kunnen er op reddepaddo.nl meerdere voorbeeldbrieven geplaatst worden, zodat men kan kiezen? Niet iedereen zal het bijvoorbeeld met mijn benadering eens zijn:

Waarom horen paddo's niet thuis in de Opiumlijst?

In de natuur komen diverse psychedelische kruiden en paddestoelen voor.
Psychedelische middelen stellen de gebruiker in staat de wereld en zichzelf enkele uren vanuit een ander perspectief te bekijken. Veel gebruikers ervaren dit als een verruiming van hun bewustzijn, met een blijvende positieve uitwerking. Vooral mensen die de paddo's met eerbied benaderen, zien deze innerlijke reizen als mystieke piek-ervaringen, waardoor zij zich geïnspireerd voelen om positieve veranderingen in hun leven te maken (bijvoorbeeld het doorbreken van verslavingen of kiezen voor een gezondere levensstijl). In culturen waar het gebruik van psychedelische middelen geïntegreerd is, komen geen ongelukken voor.

Ja, psychedelische middelen zijn krachtig, en hebben tijdens de ervaring een sterke invloed op het gedrag en cognitieve functies, maar door de ervaring goed voor te bereiden en met bepaalde zaken rekening te houden, leidt dit in de regel niet tot ongelukken. Het voorstel van Job Cohen houdt hier rekening mee. Drie dagen tijd om zich in de werking van paddestoelen te verdiepen is voor de relatief laag gedoseerde porties die in smartshops te verkrijgen zijn voldoende. Wat is uw mening over dit voorstel van Job Cohen, en waar baseert u uw mening op?

Wij zijn van mening dat God alle kruiden en paddestoelen geschapen heeft, en dat wij eerlijk en open over de eigenschappen van elk van deze planten moeten praten, zodat wij er verstandig mee om kunnen gaan. Een verbod op de paddestoel is een zoveelste verbod op een van Gods schepselen. Zeker voor Christenen en volgelingen van diverse natuurreligies (sjamanisme enz.) is het tot harddrug bestempelen van de Psilocybine Cubensis paddestoel een ernstige belediging. Op elk continent en in elk land komt deze paddestoel voor. Wij geloven dat daar een goede reden voor is.

De verse paddo is meer dan tien jaar vrij verkrijgbaar geweestl in Nederland. In die tijd zijn veel mensen de paddo als een sacrament gaan zien, en is men ook tot de ontdekking gekomen dat deze paddestoeltjes in diverse oude culturen en godsdiensten (vooral vóór de Inquisitie) een belangrijke rol hebben gespeeld. U kunt hen dit sacrament nu niet ontnemen. U kunt de mensen die met behulp van de paddestoel (Soma, Ambrosia, Manna, Teonanacatl, Keykion) een persoonlijke religie hebben gevonden nu niet tot crimineel bestempelen.

Pak de toeristen-problematiek aan, niet de paddestoel. Verscherp de regels voor de toeristen, niet de Nederlandse burgers. Ook al ziet u de paddestoel niet als heilig, neem alstublieft geen ondoordachte beslissingen.

Hartelijk dank voor uw aandacht.

Met vriendelijke groet,
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Inverplaatst een email moet je die "klink" gewoon de brief per post sturen, met daarbij een lekker portie hawaiiaanse paddo's :p Misschien komt ie tijdens de trip dan wel tot besef dat niet wij, maar hij zelf crimineel bezig is.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
net het NOS jpurjaar gezien.

er was een CDA-er aan het woord over de kwestie van dubbele nationaliteiten, en over een verbod op twee paspoorten:

'ik ben tegen verboden op zaken die toch niet uitvoerbaar zijn'

63 seconden later is er nieuws over het verbod op de paddo, inclusief een heel scale aan deskundigen die zeggen dat het vebod zinloos zal zijn. (grr, ik werd gebeld dus ik heb het niet volledig meegekregen.)

Hoe hebben we zo schizofreneen kunnen worden ?

DoubleThink is de standaard.



BAAS in eigen Brein.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Ik heb dit helemaal gemist: maar dat hele rokers verbod gedoe van 1 juli in de horeca is ook uit de pen van die CDA-er Ab Klink.

Het ziet er naar uit dat het CDA een ware kruistocht is begonnen !

http://www.rokersrevolutie.nl/

Ik rook niet, en toch vind ik een verbod volslagen de plank mis slaan. Ja, je kleren stinken na een avondje stappen. Boeien, je stinkt dan toch naar zweet. Ik heb ook weleens last van mijn ogen gehad na een avondje stappen in een kroeg zonder afzuiging; jammer dan. Zelfs de horeca staat er totaal niet achter de plannen, terwijl het is bedoelt voor de bescherming van de mensen achter de tap zodat ze een rookvrije werk plek hebben.

Het is dus ook tijd om met mensen uit die hoek in gesprek te gaan. Ik las ook iets op die website over de partij-tegen-betutteling. allemaal goede initiatieven.

--

cool: reddepaddo.nl ? ik zal even kijken :)
 

Grasstripper

Matrice périnatale
Inscrit
12 Oct 2007
Messages
10
Hoi.
Kan ik er vanuit gaan, dat dhp-ers ook welkom zijn bij die vergadering? dan zal ik de oproep daar ook verspreiden. het kan zijn dat ik niet kom, want als er al veel mensen heen gaan (die er vrijwel hetzelfde over denken) heeft voor mij een reistijd van 2 uur geen zin, voor iets waar ik het alleen maar mee eens ben. ik weet het nog niet.
mooie site, die reddepaddo.nl
Mensen, allemaal, stuur mailtjes én brieven! brieven hebben massa, en als die minister ineens een paar kilo brieven ontvangt dinsdagochtend, denk-e wel wat harder na!

mooie acties, nu de uitvoering nog!

Peace!
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Is inmiddels al duidelijk waar en hoe laat de vergadering is?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Is inmiddels al duidelijk waar en hoe laat de vergadering is?
Ik zal er een aparte thread over beginnen op het Vrienden, Feesten & Events deel van het forum.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Een erg goeie site! Ik heb een mail gestuurd, en hoop snel mijn eigen paddo's te gaan kweken.

Ik zal hier en daar flyers ophangen met het adres van de site daarop. Ik woon op de Uithof, studentencampus dus jongeren genoeg hier.

Probleem alleen, hoe krijg je de aandacht van een gemiddeld publiek? Iets van een slogan erboven, ala Loesje, " Baas in eigen brein ? " lijkt me wel aardig. Iemand nog een sterk idee?

freedom2.gif
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Haha, iemand is me al voor geweest, "stop de betutteling" erboven. Mooi om te zien dat het een lopend vuurtje is geworden.
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
laatste update "Reddepaddo.nl'

Gister meer dan 8.000 bezoekers, in totaal al meer dan 25.000 mails verstuurd! Plus ik was gister op de radio :D
 
G

Guest

Invité
Shroomlady a dit:
laatste update "Reddepaddo.nl'

Gister meer dan 8.000 bezoekers, in totaal al meer dan 25.000 mails verstuurd! Plus ik was gister op de radio :D

Shroomlady's 3 minutes of fame :mrgreen::thumbsup:
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
Afspreken lijkt me een heel goed plan.
Woerden is goed, amsterdam west ook.

Als het op zaterdag of vrijdag avond valt moet ik alleen wel mijn werk afzeggen.
Dus is het prettig zo snel mogelijk een datum te stellen.
Misschien kunnen we wel op zondag afspreken (is je winkel dan dicht?) dan kunnen we wellicht ook iets eerder beginnen.
 
Haut