Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Klink gaat paddo's verbieden

Qubee

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
18
Ok, geen petitie dus,...

Een geloof,...
Hoe ga je dit op zetten, en waar baseer je het op?
O_O
Ik word iig lid,... zullen mijn ouders leuk vinden >__>;
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
En JJJ denk dat misschien juist wel goed is dat paddo's niet beschikbaar zijn voor grote publiek, mensen hier willen natuurlijk ook het probleem bagataliseren en hebben het altijd over juiste set & setting maar feit is dat de meeste mensen dingen zo maar nemen zonder informatie, voorbereiding, in te grote dosis, gemixt met andere middelen. Mensen zuipen nou eenmaal tot ze er bij neer vallen, en ik ken zoveel verhalen van mensen die de grootste angst van hun leven hebben meegemaakt onder invloed paddo's. Wij zijn nou eenmaal aapjes in groep.
 

Qubee

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
18
Ik heb even een Flyer textje in elkaar gedraaid wat vanmiddag misschien nog zelfs de stad in gaat op leuke briefjes.

Beoordeel en bekritiseer, geef tips, en etc.
Het is niet bedoeld als manifest tegen het verbod, maar eerder een herrinnering aan wat 'r gebeurd, hoe het is, en wat er komen kan gaan.

De mens heeft de vrijheid om te doen met
zijn/haar lichaam wat de mens wilt.
Waar is die vrijheid heen?
Welke vrijheden gaan nog meer verdwijnen?

Is het wel verstandig om te verbieden?
Weet u zelf wel wat paddos echt doen,
anders dan alle overdreven verhalen,
veroorzaakt door verkeerd gebruik?

Of doet U niets tot Uw vloeibare drugs,
alcohol ook verboden worden?
Eén van de slechtste drugs, met het hoogste
dodental en een zeer verslavende werking
blijft legaal.

Terwijl mensen straks via de zwarte markt
aan hun paddos komen, zonder er over
ingelicht te worden door de daarvoor
bedoelde shops, geen leeftijdslimiet,
geen garantie over of de paddos giftig zijn.

Waar is Nederland gebleven, de vrijheden.
Straks zijn wij ook Amerika... Vaarwel Paddo

Grtz Qubee
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Hmm leuk idee :D Ik zou de info zelf concreter maken, gewoon duidelijk uitleggen wat paddo's eigenlijk doen, en wat je eraan kunt hebben. Niet de nadruk op de slechte beslissing, maar op het middel zelf, want ik denk dat de meeste mensen eigenlijk geen idee hebben van wat het precies doet. En ik vind dat onze toon positief en vrolijk moet zijn, niet te snel
negatief/beschuldigend vanuit de slachtofferrol.
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Hier de mail die vanmiddag namens de VLOS naar het AD is gestuurd.

Amsterdam, 10.10.2007



Geachte redactie,



Het AD meldt dat Minister Klink op het punt staat de verkoop van verse paddo’s te verbieden. Deze informatie is onjuist. De Minister wacht nog steeds op een derde (aanvullend) rapport van het CAM (RIVM) dat nog niet is verschenen.



In de eerste plaats moet worden gesteld dat de incidenten die zich dit jaar hebben voorgedaan uitsluitend de Amsterdamse binnenstad betreffen. Burgemeester Cohen heeft dan ook terecht het initiatief genomen om met suggesties te komen om de situatie in de Amsterdamse binnenstad beter te reguleren. Het bestuur van de branchevereniging van Smartshophouders (VLOS) ondersteunt deze suggesties. Buiten de Amsterdamse binnenstad zijn ons geen incidenten bekend. In Nederland zijn ongeveer 180 verkooppunten voor verse paddo’s waarvan plm 40 in Amsterdam. In de berichtgeving wordt vrijwel nooit vermeld dat de incidenten dikwijls het gevolg zijn van (overmatig) alcoholgebruik al dan niet in combinatie met andere drugs waarbij tenslotte ook nog paddo’s worden genuttigd. Het aanwijzen van de paddo als enige oorzaak van incidenten is op zijn zachtst gezegd oppervlakkig en kortzichtig. Alcohol is meestal de grote boosdoener. Het artikel vermeld ook niet dat sinds 2004 het aantal jonge toeristen naar Amsterdam aanzienlijk is toegenomen en dat dit jaar sprake is van een stabilisatie van het aantal ambulanceritten. Tegenover 125 ritten (incidenten) per jaar (in het jaar 2005, dus 2,5 per week) in Amsterdam staan 2056 incidenten die gerelateerd zijn aan alcohol. Dat is dus bijna 10 keer zoveel terwijl er 342 incidenten in Amsterdam geregistreerd werden van gevallen die gerelateerd zijn aan cannabis (rookvorm en spacecake). Uit cijfers blijkt tevens dat de ernst van paddo-ongevallen in het algemeen minder is dan incidenten met XTC,GHB, cocaïne/heroïne en ook alcohol. Zij zijn vergelijkbaar met incidenten rond het gebruik van cannabis (rookwaar en spacecake). Bij XTC en GHB is sprake van een beduidend hoger percentage van intensive care opnames.



Onze vereniging is betrokken bij zowel regulier als ad hoc overleg met de landelijke en Amsterdamse overheid om te komen tot een verdere regulering van de paddomarkt. Daarbij wordt gedacht aan verdere professionalisering de verkoop van paddo’s, een optimale en meertalige, uniforme, informatievoorziening en, indien noodzakelijk, een beperking van het aantal paddo-verkooppunten in de Amsterdamse binnenstad.

Het zal duidelijk zijn dat ook wij ieder incident met paddo’s betreuren en dat wij willen meewerken aan een beperking van de incidenten. Wij maken echter ernstig bezwaar tegen een verbod op de verkoop van paddo’s zolang we in Nederland nog een liberaal drugsbeleid voeren (in tegenstelling tot de ons omringende landen en de V.S.). Binnen het kader van het liberale drugsbeleid vormt de paddo een klein onderdeel van de markt dat zich bovendien goed laat reguleren. Zolang we in Nederland een liberaal drugsbeleid voeren zijn incidenten onvermijdelijk. Dat geldt overigens ook wanneer we afwijken van het tot nu toe gevoerde beleid omdat het drugsgebruik dan nog verder verdwijnt in de illegaliteit en incidenten nog minder te voorkomen zijn, zoals blijkt uit de ons omringende landen.

Hoogachtend,



Mr Paul G. van Oyen

Secretariaat VLOS

www.vlos.nl
 

Qubee

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
18
Oeh, het is weer duidelijk hoe de media alles verneuken kan, en zelf geen fouten zal herstellen!

Anyways:
Verbeterde textje:
De mens heeft de vrijheid om te doen met
zijn/haar lichaam wat de mens wilt.
Waar is die vrijheid heen?
Welke vrijheden gaan nog meer verdwijnen?

Is het wel verstandig om te verbieden?
Weet u zelf wel wat paddos echt doen,
anders dan alle overdreven verhalen,
veroorzaakt door verkeerd gebruik?

Paddos, mits goed gebruik, dus als je lekker
in je vel zit, en voorbereid de trip in gaat.
Kunnen heel erg letterlijk, geestveruimend zijn.
Tot beter begrip leiden van je emoties en
je onderbewuste. Ze kunnen je ook wegen
tonen naar oplossingen voor innerlijke conflicten.
Ze inspireren je en verfrissen je gedachten.
Paddos zijn niet giftig voor het lichaam,
ze zijn niet verslavend, en het is geen middel
wat je kan gebruiken om aan de realiteit te ontsnappen,
het benadrukt je situatie juist.

Terwijl mensen straks
via de zwarte markt aan hun paddos komen,
zonder er over ingelicht te worden door de daarvoor
bedoelde shops, geen leeftijdslimiet,
geen garantie of het geen giftige paddestoelen zijn.

Waar is Nederland gebleven, de vrijheden.
Straks zijn wij ook Amerika... Vaarwel Paddo

Ik zal, als ie goed genoeg over komt, zo het hele flyer kitje uploaden
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Hmm dat is goed nieuws van de VLOS... Maar het kan natuurlijk dat Klink's wachten op het CAM-rapport symbolisch is, en dat hij zijn beslissing al genomen heeft. Aan de andere kant, het vorige rapport van het CAM over paddo's was heel positief, dus het kan best dat dat toch nog de factor wordt die het verhaal naar de goede kant doet omslaan :) Ik vind de tekst van die flyer leuk trouwens :)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
De media in Nederland omtrent berichtgeving over drugs is altijd al een grote rotzooi geweest. Op drugs rust immer een taboe dat veel inwoners van Nederland maar al te graag met "actie" aandikken. Het verkoopt simpelweg beter.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Sterker nog de media is een groot probleem geworden voor onze samenleving en dan heb ik het voornamelijk over media die op televisie te zien is.

Maar goed, mooi klote dat gedonder met die overheid. Alles wat juist zo goed is aan ons landje, dat gaan ze lopen verpesten. Ik was in iedergeval al van plan om paddo's te kweken, dus ik denk dat ik daar deze week maar vast mee begin. Zolang ze het gebruik van paddo's maar niet gaan verbieden, want dan heb je pas echt strond aan de knikker.
 

Qubee

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
18
Voorkant van de flyer
Achterkant van de flyer

Het zijn 4 flyers per a4tje, lekker makkelijk bij te snijden dus, of zelfs te vouwen en dan netjes scheuren.

Vandaag heb ik waarschijnlijk geen tijd meer om ze te gaan flyeren op straat, misschien wel nog te verspreiden / plakken.
Dus morgen meer actie, dan ook tijd,... maar ik moet dan ook space-koekjes gaan bakken,... :p

Greetz

Net een uitgebreide spellcheck gerunt, moet nog even wat aangepast worden :p
Post ik later vanaaf.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
mysticwarrior a dit:
Zolang ze het gebruik van paddo's maar niet gaan verbieden, want dan heb je pas echt strond aan de knikker.

Gebruik van geen enkele drugs is verboden. Europese wetgeving. Je kan nooit en te nimmer worden opgepakt als je iets gebruikt hebt.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Naja, daar heb ik geen weet van. Maar zo lang dat maar zo blijft, probeer ik mijn paddo's wel zelf te kweken :)
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
mysticwarrior wrote:
Zolang ze het gebruik van paddo's maar niet gaan verbieden, want dan heb je pas echt strond aan de knikker.


Gebruik van geen enkele drugs is verboden. Europese wetgeving. Je kan nooit en te nimmer worden opgepakt als je iets gebruikt hebt.

tja, allemaal wel goed en aardig; dit is toch gedeeltelijk een wassenneus. Om de drugs in je lichaam te krijgen (gebruiken) moet je het eerst kopen (strafbaar) en in je bezit hebben (strafbaar).

kweken zal dus ook niet zomaar kunnen voor de recreatieve gebruiker. De realiteit van de dag zal gewoon worden dat de hele scene weer gewoon underground gaat, en er zal niet minder getript worden.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Gebruik niet strafbaar stellen is niet voor de vorm, het heeft een practisch doel. Ervoor zorgen dat mensen niet schroomen naar het ziekenhuis te gaan als ze ziek woorden na inname van een illegale substantie.

Situaties in de VS dat je een dikke boete krijgt als je bijvoorbeeld met een OD de EHBO binnenkomt, zijn natuurlijk ridicuul.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
wat zonde...


dood zonde...

nu maar de illigaliteit in met paddo's.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ohh sorry, had dit bericht nog niet gezien...heb een nieuw topic in nieuws geplaatst...

samen met mijn (wellicht ietswat overemotionele) post:

Die gore tyfusgristenen moeten ons maar even zeggen dat het niet meer mag op basis van propogandaberichten. Het zat er zo hard aan te komen en toch kon ik het niet geloven...

Ze gaan in tegen een uitspraak van de hoge raad puur om hun eigen berberkte kleine wereldje veilig te houden.

Eigenlijk maakt het me toch geen f*ck uit. Dan ga ik wel zelf kweken.
Het voordeel is dat het nu meer beperkt blijft tot de echte psychonauten en de mensen die het puur omdat het "leuk" is nemen.

Maar toch, die k*nkerconservatieven kunnen niet tegen de eerdere legalisatie ingaan omdat dit via rechtzaken is gebeurd en de hoge raad het officieel waar toegestaan maakte.

Hierop zullen opnieuw rechtzaken volgen en zullen ze weer toegestaan worden...

Het probleem is dat het grootste deel van nederland het nieuws niet met een korreltje zout neemt en deze mensen dus via propoganda kunnen doen wat ze willen. Daarbij groeit de aanhang van wilders en rita steeds verder en moeten we het nu met dit extreem conservatieve kutkabinet doen dat onze vrijheid is lekker naar de tyfus helpt.. Hele image van Nederland als toch wel openminded land gaat verdwijnen en we gaan op in de EU met allen dezelfde regeltjes, vervolgens wordt de war on drugs es flink aangescherpt in europa en moeten wij een jaar de gevangenis in voor een paddestoeltje gebruiken...

och och och...waar gaat dit f*cking heen...

zo dat is er ff uit....
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
Het is echt te belachelijk voor woorden. Het maakt maar weer eens duidelijk hoeveel macht de media hebben.
We hadden eigenlijk al in actie moeten gaan toen de gedroogden werden verboden.. maar ja.. Nu al helemaal!

Met zijn allen trippen op de dam lijkt me net iets te ludiek. Voor buitenstaanders zien trippende mensen er best eng uit volgens mij. En midden in mijn trip opgepakt worden door ME'ers lijkt me ook geen leuke ervaring.

Een demonstratie lijkt me echter wel een heel goed plan. Als we dit echt goed aanpakken krijg je best veel mensen op de been denk ik.
Ik gok dat als ik er een mailtje uitgooi ik toch wel tussen de 50 en 100 man kan mobiliseren! Er zijn vast meer mensen hier die een breed netwerk hebben van al dan niet gebruikers, maar in ieder geval, vrijheidslievende mensen!

Het gaat ook niet alleen om de paddo's! Paddo's zijn het begin! De gebruikers zijn misschien een kleine groep, maar als je met je actie duidelijk kan maken dat hiermee eigenlijk een manier van leven wordt gediscrimineerd, dat de vrijheid van alle mensen op het spel staat. Dan kun je misschien wel het grote publiek bereiken.

In ieder geval...
Wat mij betreft kunnen we al een datum prikken!
Dit weekend is te snel, maar het weekend erop bijvoorbeeld.
Dan kan iedereen een mailing eruit sturen, mensen nabellen.
Misschien kennen we mensen die inderdaad bekende nederlanders kennen,
of kunnen we manieren vinden om die te bereiken en om ze te vragen de actie te ondersteunen.

Misschien kunnen we spuiten en slikken een oproep laten doen voor de demonstratie, zodat ook mensen die dit programma bekijken ervan op de hoogte worden gesteld. We kunnen echt weet ik veel wat allemaal nog meer doen!

In ieder geval wil ik heel erg graag actie!
En ik doe mee!

groet en liefs,
iris
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een demonstratie heeft denk ik weinig zin. En stel dat je een flinke groep bij elkaar sprokkelt, hoe ziet dat er dan uit in de media? Welk beeld van de gemiddelde paddogebruiker wordt er aan Nederlands publiek & politiek getoond? De camera's zullen vast wel weer inzoomen op de meest verslonste, vage types die er rondlopen.

Ik kijk weinig TV, daarom deze vraag: in welke TV programma's zouden ze aandacht aan "de paddo" kunnen besteden? Ik zie soms flarden van discussie-programma's over islam, politiek, enz. Wie kan er een lijstje opsommen van zulke programma's, eventueel met contactgegevens erbij? Ik zou best voor de camera met wat mensen in debat willen gaan of interviews willen geven. Ik ben dan wel geen bekende Nederlander (al heb ik op mijn 16e wel met mijn klasgenootje Katja Schuurman gedronken en geblowd, en was Birgit verliefd op mij, LOL), maar ik ben wel gediplomeerd drogist en orthomoleculair therapeut, en zie er akelig netjes uit. :lol:

Ik denk er ook al een tijd over om een artikel te schrijven voor in de Nieuwe Revu.

Meer media ideeën?
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Twee ideetjes heb ik gehoord van collega's:

- een vliegtuigje over Amsterdam en zeker Den haag met de text: "save our shrooms" (of "baas in eigen brein", of ...) http://www.aeronoord.nl/reclame.htm

- een "spread the spores"-actie waarbij ******* sporen wil gaan weggeven. We zijn de haalbaarheid hiervan nog aan het onderzoeken, dus nog niet 100% zeker.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
- een vliegtuigje over Amsterdam en zeker Den haag met de text: "save our shrooms" (of "baas in eigen brein", of ...) http://www.aeronoord.nl/reclame.htm

- een "spread the spores"-actie waarbij ******* sporen wil gaan weggeven. We zijn de haalbaarheid hiervan nog aan het onderzoeken, dus nog niet 100% zeker.
Vooral een combinatie van die twee ideeën lijkt me een heel goed plan!

wbv.jpg
 
Haut