Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Klink gaat paddo's verbieden

G

Guest

Invité
CaduceusMercurius a dit:
- een vliegtuigje over Amsterdam en zeker Den haag en "spread the spores"-actie
Vooral een combinatie van die twee ideeën lijkt me een heel goed plan!

wbv.jpg

Aaaaaaaaaah, dat zou sick zijn! :mrgreen:
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
hai CaduceusMercurius,

Ja, daar heb je zeker een punt. Een akelig net uitziend persoon met een goede achtergrond lijkt me inderdaad een beter hoofd om ons standpunt te verdedigen

Over de discussieprogramma's:

Paul en Witteman lijkt mij de beste aangezien je daar met meerdere mensen aan een tafel wordt gezet en ze (natuurlijk) met de actualiteit bezig zijn. Ook is het heel goed bekeken door jong en oud.
Het enige is wel dat je daar niet zomaar even een praatje kunt gaan houden(denk ik). Alleen als spreekbuis van een actie of iets dergelijks. Maar dan moeten we dus eerst beginnen met de actie.

Als er inderdaad een actie komt dan moet je ook zeker naar "de wereld draait door" dat is net wat jonger en leuker, maar wel zonder discussie (alleen met de programmaleider en sitekick). Job Cohen heeft daar ook zijn idee over de drie dagen bedenktijd uitgelicht.

En ik heb misschien wel een ingang bij Jensen. Dat is dan weer een heel ander publiek, en niet zo heel erg serieus. Maar wordt wel goed bekeken en ik denk dat dit onderwerp wel in zijn show past. Je moet het bij hem wel slim spelen want hij houdt er nogal van het gesprek vreemde wendingen te geven.

Maar goed.. Eerst een actie dus...
gaan we nog even maar op broeden.

liefs, iris.

ps ken jij Jasper helmer?
(die heeft ook bij katja in de klas gezeten)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
ps ken jij Jasper helmer?
Jep, die ken ik ook. Is hij niet voor de Nieuwe Revu gaan werken? Ik hoorde rond 1997 voor het laatst van hem, toen scheen hij helemaal into Reiki te zijn. Ik woonde in die tijd al vier jaar als geheelonthoudende monnik in een ashram en werd geïnterviewd door iemand van de Nieuwe Revu.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Hey iedereen.


Misschien is op lange termijn, een geloof/religie/gemeenschap wel een idee. Aangezien Peyote in Amerika verboden is, maar het door de bepaalde kerk wel gebruikt mag worden lijkt mij dat dit in Nederland ook mogelijk is. Wie weet wordt het nog wat?
 
G

Guest

Invité
Maar wel vaag hoor:

The psychotropic substances treaties of the UNO dated 1971 and 1988 express, that the psilocybin-containing mushroom can only be forbidden in countries signing the contract (including Germany and Switzerland), if the respective country presents a scientifical study, proving the danger of the mushroom. This has not been the case so far, so Switzerland for example is not allowed to announce a prohibition of the mushrooms. Up to now, only scientifical studies supporting the harmlessness of the mushrooms have been published, e.g. the CAM study from the Netherlands.
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
dus...
dat betekent dat het niet verboden kan worden?
klinkt goed.
Maar aan de wet valt altijd wel een mouwtje te passen niet?
Als ze het echt willen lukt t ze wel..
Laten we maar bidden van niet.

(ps jasper is een hele goeie vriend van me. schrijft niet meer geloof ik. Hij heeft nu een fantastisch leuk restaurant www.noorderlichtcafe.nl een muziek karretje wat je kunt bestellen (klinkt vaag is heel leuk) www.movinggrooves.nl en sinds kort ook een filmfestival www.docsatthedocks.nl
..bezig baasje..)
 
G

Guest

Invité
Iris (mooie naam trouwens, regenboog :D) waarschijnlijk gaat het wel gebeuren dat het verboden word, gezien de huidige kamer.
Elke keer blijkt weer dat ze met de broek op de knieen achter de (o zo misleidende) media aanhollen, maargoed we hoeven ons geen zorgen te maken, ze zijn heel makkelijk te kweken en vrienden (psychonauten) zullen mekaar toch wel bevooraad houden (ok btje gejat van DevXavier, maar het komt allemaal wel goed)

Zo blijven toch ook de mensen over die er echt naar op zoek zijn.
Met natuurlijk wel de arme stakkers die denken een lolletje te beleven en vet genaaid worden door dealers, maargoed, dat zullen ze bij het CDA vast nog niet bedacht hebben.

En wat gaat er verder nog gebeuren met de "vrijheid" in de toekomst?
Zal er over 8 jaar terug worden gekeken op wederom een falende regering/beleid en gaan we weer de goede kant op of...

Lekker in het nu leven :D

Liefde en Licht!
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Vanmorgen heel vroeg (nog voor half 7 :shock: ) op radio 538 gehoord dat Klink en Hirsch Ballin idd hebben besloten tot een verbod over te gaan...

Kan iemand dit bevestigen? Google.news weet nog van nix...




Verder ben ik het 100% eens met Space, alleen mijn laatste restje vertrouwen in onze regering is nu helemaal verdampt... ik geloof niet dat ik nog de behoefte heb om te gaan stemmen of anderszins gebruik te maken van mijn zogenaamde rechten als burger omdat we zogenaamd in een democratie leven. Sinds de laatste verkiezingen is het hier - naar mijn mening - geen democratie meer :(
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Yes, het stond vanochtend ook in de telegraaf.

Ik blijf het gewoon in- en in treurig vinden hoe zelfs politici zich laten misleiden door de media zonder daadwerkelijk objectief naar de feiten te kijken. Hoeveel andere oplossingen zijn er al niet aangedragen waar iedereen zich in zou kunnen vinden?
Maar nee, tegenwoordig voeren we nazi politiek in Nederland...
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik vermoed dat dat nieuwsbericht op de radio gewoon een extra verwarrende versie is van de berichten die gisteren overal te lezen waren. Ik zag gisteren burgemeester Cohen op het nieuws en dacht "Ah! Cohen reageert op de afwijzing van zijn drie dagen voorstel." Maar nee, het ging om een zoveelste kindersteekpartij in Amsterdam. Tijd om de verkoop van Red Bull te verbieden?

(ps jasper is een hele goeie vriend van me.
..bezig baasje..)
Ja, ik zag het gisteren, al googelend. Leuk! Als je hem weer ziet, doe hem de groeten van me (Ivar).
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Space-is-the-Place a dit:
Maar wel vaag hoor:
The psychotropic substances treaties of the UNO(...)
Dat wist ik niet..! Geldt dat ook voor Nederland? Dan is dit wel iets wat we kunnen aanvoeren lijkt me.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
skrudge a dit:
Yes, het stond vanochtend ook in de telegraaf.

Ik blijf het gewoon in- en in treurig vinden hoe zelfs politici zich laten misleiden door de media zonder daadwerkelijk objectief naar de feiten te kijken. Hoeveel andere oplossingen zijn er al niet aangedragen waar iedereen zich in zou kunnen vinden?
Maar nee, tegenwoordig voeren we nazi politiek in Nederland...

jah ik ben intussen ook de hoop voor NL/EU verloren...met een beetje pech komt wilders ook nog aan de macht met zijn "partij voor de vrijheid"...die naam slaap overigens totaal nergens op want hij is nog facistiser dan wat er nu gebeurd...

opverigens is het niet zo dat de media (zeker in het verleden in de VS) door de regering voor hun karretje werd gespannen om gedaan te krijgen wat zij willen>?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Don't cry. Het is nog steeds een "wil gaan verbieden" bericht.

Het probleem van paddo's is dat de gevolgen op het gedrag van de gebruiker onvoorspelbaar zijn. De ene gebruiker ervaart het als prettig, terwijl anderen doordraaien.
Hmmm... Ook tijd om de Bijbel en de Quran op de Opiumlijst te plaatsen?
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Bast (tijd geleden trouwens man, ik kom je binnenkort weer ff opzoeken :) ), kweek jij nog? Dan zou je me misschien je kennis daarvan over kunnen dragen. Volgend jaar woon in bij je in de stad, dan kunnen we ons eigen kweeklab opzetten :p
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Jakobien a dit:
http://www.nu.nl/news/1270767/11/Verkoop_paddo's_verboden.html


:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Het is nu inderdaad definitief, geloof ik. Moet dit voorstel niet eerst door de Tweede Kamer heen? Jawel toch? Officieel hebben ze een meerderheid (voor de zomer hadden ze die althans), maar we kunnen toch nog wat proberen. Kunnen we nog een keer met zijn allen e-mails sturen naar kamerleden?
 
G

Guest

Invité
Volgens mij maakt de media gewoon gebruik van the secret, als genoeg mensen het geloven dan gebeurd het ook, omdat er dan zo'n bizarre energie achter zit...

We zullen ens kijken welke energie sterker is, ons geloof in de entheogene paddestoel, of de energie van onwetendheid...
 
Haut