Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Klink gaat paddo's verbieden

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ai! Vooral deze windt er geen doekjes om:

Smartshops en andere verkoopkanalen van de levensgevaarlijke paddenstoelen zullen hard worden aangepakt en direct worden gesloten bij overtreding van deze wet.

:(
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Shroomlady is verdrietig omdat ze in een land woont dat wordt geregeerd door domme mensen :crybaby:
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
CaduceusMercurius a dit:
Ai! Vooral deze windt er geen doekjes om:

Smartshops en andere verkoopkanalen van de levensgevaarlijke paddenstoelen zullen hard worden aangepakt en direct worden gesloten bij overtreding van deze wet.

:(

Ernstig he?

En ook de NOS: de ministers vinden dat ze gevaarlijke hallucinaties veroorzaken. Hoe kun je dat vinden zonder eigen ervaring :roll:
 

Grasstripper

Matrice périnatale
Inscrit
12 Oct 2007
Messages
10
Hey mensen,
Ik Ben zojuist hier beland, in mijn zoektocht naar medestanders in de queeste tegen dit dom-gristelijke idee.
Ik dool eigenlijk alleen rond op 'de hollandse psychonaut' (dhpforum.nl).
Velen van de dhp-crew zijn zeer verontwaardigd en protest-lustig; als er een protest op de dam komt, zijn we er bij, denk ik zo.
Als jullie een datum hebben geset, wanneer dit protest zal plaatsvinden, zouden wij het graag ook weten. the more the better!
Baas in eigen Brein!
Verbied alles van de schepping maar, nu je toch bezig bent, Balkenende!

(op dhp-forum is mijn nick Iorek Byrnison).

Peace to the mushroom!
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ja precies...hoe kunnen ZIJ een oordeel vellen en ons beperken in dingen waar ze geen idee van hebben....
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
gevaarlijke hallucinaties

Me and some friends went down to this ranch in Fredericksburg, Texas and took what Terence McKenna calls an heroic dose... 5 dried grams... let me tell you, my third eye was squeegeed quite clean that day.

And you know, I'm glad they're against the law, cuz you know what happened when I took them? I laid in a field of green grass for 4 hours going MY GOOOOOD... I LOVE EVERYTHING. the heavens parted and God rained down gifts of forgiveness, healing me on every level, physically, psychically, emotionally -- and I realized our true nature is spirit, not body, that we are eternal beings and God's love is unconditional and there is nothing we can ever do to change that. It is only our illusion that we are separate from God, or that we are alone. In fact, the reality is that we are one with God and he loves us.

Now, if that isn't a hazard to this country!

You can see why the government's cracking down on the idea of experiencing unconditional love.

Isn't it interesting that those two drugs that are legal, alcohol and cigarettes, do absolutely nothing for you whatsoever? And drugs that grow naturally on this planet, drugs that open your eyes to make you realize how you're being fucked every day of your life- those drugs are against the law! Coincidence?

~~ Bill Hicks

The War On Drugs:

Drugs & Evolution:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik me realiseer dat deze regering al onze vrijheden die we de afgelopen decennia gewonnen hebben, KEIHARD aan het inperken is. Wellicht moet ik m'n emigratie plannen toch eens gaan concretiseren...
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
vertel mij, oh vriend, waar in deze wereld hebben wij nog vrijheid behalve onze eigen geest?

mvg :)
 

Qubee

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
18
Er is zo weinig vertrouwen in actie dat hier er nooit wat van lijkt te komen.
Toch denk ik dat er meer te bereiken valt dan men zou denken.

Ik ga zo de stad in, flyers uit delen, kijkje in de smartshop kijken en hopen dat de baas niet ingestort is :( Arme man.

Ik doe even achterlijk, maar wat is 't landelijk vereiste aantal stemmen voor een petitie?
Als de petitie niet alleen gaat over de paddos alleen, maar ook over algemene vrijheden zal het behoorlijk aanslaan in coffee shops, en daar komt echt wel meer.
Met goeie info erbij kan je een heel end komen.
Petitie formulier in elke coffee shop, smartshop, de straat op, in mijn directe omgeving weet ik zowiezo wel 10 mensen, dan heb je op een goa / pystrance meteeen de hele tent achter je,... 300 + mensen per keer.

Wie niet waagd wie niet wint, dat geld ook voor een demonstratie.
Verspreid informatie die wel correct is over de paddos, zorg dat er een tegenwoord is tegen de media.
De zogenaamde gevaarlijke / dodelijke effecten bestreiden, de media demoniseert, en dat moet duidelijk worden!
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Allemaal hele mooi ideeen, maar er moet een centraal orgaan zijn dat dit allemaal coordineert, dat is er niet, dus er kan geen efficiente actie worden ondernomen. Om de Dam protesteren is allemaal heel leuk en aardig en ik ben er heus wel bij, maar je bereikt er geen drol mee.

Overigens, om een referendum af te dwingen, heb je 50.000 handtekeningen nodig....en dat referendum verlies je.

De enige manier om de paddo's terug te krijgen uit de illegaliteit, is door een rechtzaak. Dit zou via ******* kunnen gaan, of de VLOS. Ik denk niet dat er particulieren zijn op dit forum die het geld hebben voor de proceskosten.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
BAAS in eigen BREIN !

Hey mensen,
Ik Ben zojuist hier beland, in mijn zoektocht naar medestanders in de queeste tegen dit dom-gristelijke idee.
Ik dool eigenlijk alleen rond op 'de hollandse psychonaut' (dhpforum.nl).
Velen van de dhp-crew zijn zeer verontwaardigd en protest-lustig; als er een protest op de dam komt, zijn we er bij, denk ik zo.
Als jullie een datum hebben geset, wanneer dit protest zal plaatsvinden, zouden wij het graag ook weten. the more the better!
Baas in eigen Brein!
Verbied alles van de schepping maar, nu je toch bezig bent, Balkenende!

(op dhp-forum is mijn nick Iorek Byrnison).

Peace to the mushroom!

Ok mensen, het is tijd om georganiseerd te raken. Calimero-en heeft niet zoveel zin meer (heeft dat het ooit gehad).

Ok nog een keer om iedereen wakker te schudden:

OK MENSEN HET IS TIJD OM GEORGANISEERD TE RAKEN. CALIMERO-EN HEEFT NIET ZOVEEL ZIN MEER.

Argumenten dat het niet zo erg is dat het de underground weer in moet snijden geen hout; je piept wel anders als je midden in de nacht je bed uitgesleurd wordt omdat je buurvrouw waarmee je ruzie hebt gehad de klik-lijn belt over je terrarium met cubensis shrooms.

Het is gewoon weer een moderne versie van georganiseerd geloof tegenover 'ketter' (wij dus) waarvan Heartcore zeer passend een verwijzing had geplaats in een rerelateerd topic hier op het forum. Veiligheid/gezondheid risico studies dienen enkel als excuus instrument, en als de uitkomt de beleidsmakers niet uitkomt dat wordt deze eenvoudigweg genegeerd. Zie ook mijn post een stukje terug over de werking van Macht.

Maak je geen illusie: De paddo is eruit gewerkt volgens planmatig werken.
Zodra de paddo eruit is, is de volgende aan de beurt: Salvia of ayahuasca analogen.
Een eventuele actie zal niet kunnen voorkomen dat de paddo verdwijnt, maar het zal wel de aandacht vestigen op psychedelica in algemene zin. De paddo is alleen maar een detail, maar blijkbaar heeft de psychonautsche gemeenschap een directe aanval nodig op dit detail om wakker geschud te schudden !

IK STEL VOOR:

( zowel van mensen van www.psychonaut.com als van dhpforum.nl )

vrijdag 16 oktober of zaterdag 17 oktober een bijeenkomst in UTRECHT (of omgeving) zodat het mooi centraal ligt.

Tijdens deze bijeenkomst hebben we een aantal dingen te bespreken:

-is deze zoveelste aanval op zelfbeschikking de moeite waard om er tijd en energie in te steken ?

-als we beslissen dat het niet de moeite waard is om voor onze idee-en op te komen dan moeten we verder ook onze mond houden; we hebben er dan immers voor gekozen om met de massa mee te gaan. Met andere woorden: geen tranen achteraf als ook Salvia eraan gaat.

-als we beslissen dat het wel de moeite waard is om er tijd en energie in te steken, dan is het de vraag hoe dat zo effecient mogenlijk kan. Bijna iedereen hier moet ook gewoon fulltime werken en/of studeren om rond te komen. Aan acties beginnen terwijl je al kunt zien aankomen dat het je 'normale' leven zal slopen is niet gewenst. efficientie dus.

practische zaken:

-wie woont er in Utrecht en heeft hier plek voor ?
-wie is er goed in bijeenkomsten begeleiden, voorzitter spelen en dat soort dingen (laat ik het zo uitdrukken: dat zijn niet mijn sterke punten)
-?

BAAS in eigen BREIN !
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Amsterdam lijkt me een iets beter idee, omdat de problemen hier "onstaan" zijn. Ik heb eventueel wel een huis beschikbaar. Ik moet nu wel werken, ben om 18:15 weer thuis.

EDIT: Ik gok dat space of pro mijn nummer nog wel heeft, dus bel me maar indien nodig.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik woon in het centrum van Woerden, da's niet ver van Utrecht, en heb ruimte voor een bijeenkomst (winkelpand, of als de opkomst klein is de huiskamer boven).
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Ik woon in het centrum van Woerden, da's niet ver van Utrecht, en heb ruimte voor een bijeenkomst (winkelpand, of als de opkomst klein is de huiskamer boven).

Mij lijkt dit een ideale oplossing ! (kunnen we je winkel ook eens komen bewonderen ;) !)

wat denk jij DevXavier ?



---
BAAS in eigen BREIN !
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Wat mij vooral stoort aan het verbod is dat de regering hiermee een vals signaal afgeeft aan de mensen die deze drug niet kennen. Door het verbod geven ze impliciet de boodschap dat paddo's gevaarlijker zijn dan nicotine & alcohol. Het punt is echter dat elke drug gevaarlijk is als er verkeerd mee wordt omgegaan. En laat de paddo je nu net dat beetje inzicht geven dat je nodig hebt om het onderscheid te leren tussen goed met een onverwachte situatie omgaan en je dieper de nesten in werken. Ik vrees helemaal niet dat ik nooit meer zal kunnen trippen. Die shit groeit overal, daar ben ik niet bang voor. Ik erger me alleen aan de onzinnigheid van het verbod en het verdraaien van de werkelijkheid door de overheid.

Sorry als dit niet helemaal duidelijk is, maar ik ben vanochtend aangekomen vanuit de VS en de jetlag begint nu toch wel een beetje te werken.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Forkbender a dit:
Wat mij vooral stoort aan het verbod is dat de regering hiermee een vals signaal afgeeft aan de mensen die deze drug niet kennen. Door het verbod geven ze impliciet de boodschap dat paddo's gevaarlijker zijn dan nicotine & alcohol. Het punt is echter dat elke drug gevaarlijk is als er verkeerd mee wordt omgegaan. En laat de paddo je nu net dat beetje inzicht geven dat je nodig hebt om het onderscheid te leren tussen goed met een onverwachte situatie omgaan en je dieper de nesten in werken. Ik vrees helemaal niet dat ik nooit meer zal kunnen trippen. Die shit groeit overal, daar ben ik niet bang voor. Ik erger me alleen aan de onzinnigheid van het verbod en het verdraaien van de werkelijkheid door de overheid.

Sorry als dit niet helemaal duidelijk is, maar ik ben vanochtend aangekomen vanuit de VS en de jetlag begint nu toch wel een beetje te werken.

absoluut mee eens
 

Qubee

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
18
...
Welke dagen?

vrijdag 16 oktober of zaterdag 17 oktober een bijeenkomst in UTRECHT (of omgeving) zodat het mooi centraal ligt.

Dus vrijdag de 19de of zaterdag de 20ste?
Of dinsdag de 16de of woensdag de 17de?

Ik ben er in ieder geval wel!
Ik heb zojuist flyers uitgedeeld hier in de stad, ging behoorlijk rap :)
Ook een aantal bij de coffeeshops en de smartshop gelegd.

De smartshop mede eigenaar was er erg blij mee en was zelf ook al op fora aan het kijken wat de stand van zaken is wat betreft acties.

Hij zelf pleit ook voor een handtekeningen actie, niet zozeer voor een referendum als dat het een beeld is van hoeveel mensen er achter staan.

Er komt daar namelijk veel meer dan vage veel gebruikers die alles naar binnen mikken en alles wat christelijk is uitkafferen,...

Het is ook veel belangrijker dat mensen weten waar ze mee bezig zijn als ze paddos doen, en mensen die er niets van weten, niet alleen de negatieve beelden via de media ontvangen.

Hoe doen we dit? Ik heb al flyers met een redelijk simpele text over vrijheid en paddos algemeen, geen diepgaande voorlichtende informatie, omdat dat toch niet gelezen word als je even dat blaadje omdraait terwijl je in de straat loopt.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Zaterdag 20 oktober vanaf bijvoorbeeld 18:00 uur zou het hier kunnen, maar Entheonaut is niet welkom, want die wil mijn konijn opeten. :angry:
 
Haut