Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Klink gaat paddo's verbieden

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik word er naar van.

Hoe kun je een wetenschappelijk rapport aanvragen bij een instelling die daar volledig op ingericht is en vervolgens de adviezen met een domme redenering afwijzen om je punt er doorheen te drukken? Hoezo narrow-minded? Het scheppen van een veilige omgeving om te trippen is volgens de minister niet realistisch. Tegelijkertijd zorgt hij ervoor dat mensen a) het veld ingaan en wellicht de verkeerde (en giftige) paddo's nemen, b) de paddo's nemen zodra ze kunnen in plaats van wanneer ze er klaar voor zijn (zoals de toeristen), c) moeilijker informatie over paddo's kunnen vinden en dus slechter voorbereid zijn. Een domme beslissing voor een Minister van Volksgezondheid.
 
G

Guest

Invité
Forkbender a dit:
Ik word er naar van.

Hoe kun je een wetenschappelijk rapport aanvragen bij een instelling die daar volledig op ingericht is en vervolgens de adviezen met een domme redenering afwijzen om je punt er doorheen te drukken? Hoezo narrow-minded? Het scheppen van een veilige omgeving om te trippen is volgens de minister niet realistisch. Tegelijkertijd zorgt hij ervoor dat mensen a) het veld ingaan en wellicht de verkeerde (en giftige) paddo's nemen, b) de paddo's nemen zodra ze kunnen in plaats van wanneer ze er klaar voor zijn (zoals de toeristen), c) moeilijker informatie over paddo's kunnen vinden en dus slechter voorbereid zijn. Een domme beslissing voor een Minister van Volksgezondheid.
juist...ik had het niet beter kunnen zeggen, kan mij daar ook boos om maken. Komt toch voornamelijk door druk van andere landen dat dit er zo snel doorheen gedrukt is. Slechte zaak

Is iedereen overigens aanwezig bij de demonstratie op de Dam aanstaande zaterdag?
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
jah zelfde hier :( en ze hebben me echt nodig...als het doordeweeks was zou ik er zo een paar uurtjes school voor skippen maar met werken ligt dat helaas anders :(

Ik zal jullie later nog wel eens ontmoeten en heel veel succes met de demonstratie...

Héél misschien kan ik nog wat regelen maar het zal wss niet lukken :(
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
In de brief van klink staat dat ze op lijst 2 van de opiumwet komen, betekent dit dat ze dan net als wiet gedoogd zullen worden? :?
 
G

Guest

Invité
Ja dat is ook zo bizar.
De stoffen uit de "bewerkte" paddestoel komen op lijst I en de stoffen uit de verse komen op lijst II.
Ik weet niet, maar volgens mij blijven de stoffen vrijwel hetzelfde als je ze droogd....

Aaargh, het is zoooooo kansloos dit
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Space-is-the-Place a dit:
Ja dat is ook zo bizar.
De stoffen uit de "bewerkte" paddestoel komen op lijst I en de stoffen uit de verse komen op lijst II.
Ik weet niet, maar volgens mij blijven de stoffen vrijwel hetzelfde als je ze droogd....

Aaargh, het is zoooooo kansloos dit
Dit ligt bij wiet ook hetzelfde, wiet wordt gedoogd maar bijvoorbeeld cannabisolie is een harddrug.

Maar betekent het automatisch dat middelen die op lijst 2 staan gedoogd worden op dezelfde manier als wiet, of wordt dat per stof bepaald?

**Het laatste sprankje hoop wat ik heb**
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Is het ook niet zo dat er voor stoffen op lijst 2 geen actieve opsporing wordt verricht behalve als er betrokkenheid van georganiseerde misdaad is. (pff wat een zin weer).

Dus in de praktijk houd dat in volgens mij dat als er geen grote hoeveelheden geld bij betrokken zijn en het geen overlast geeft het gebruik/kweek enz niet vervolgd wordt. Maar weet dit niet zeker hoor, maar is wat me bij staat.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Rutger a dit:
Is het ook niet zo dat er voor stoffen op lijst 2 geen actieve opsporing wordt verricht behalve als er betrokkenheid van georganiseerde misdaad is. (pff wat een zin weer).

Dus in de praktijk houd dat in volgens mij dat als er geen grote hoeveelheden geld bij betrokken zijn en het geen overlast geeft het gebruik/kweek enz niet vervolgd wordt. Maar weet dit niet zeker hoor, maar is wat me bij staat.

Dit staat tegenover het strenge beleid dat ik in een nieuwsbericht had gelezen. at ze streng gaan optreden tegen kweek en verkoop
 

Ravola

Matrice périnatale
Inscrit
19 Oct 2007
Messages
6
Of tegen zelf plukken?

Een 46-jarige man uit Polen is afgelopen weekend in Wezep op de bon geslingerd wegens het plukken van paddenstoelen. De plukker werd zondagmiddag betrapt door de politie. Hij had ongeveer tweeënhalve kilo paddenstoelen geplukt.

De agenten gaven de man een boete van zestig euro. De Pool moest afstand doen van de geplukte paddenstoelen.
Bron: nieuwnieuws.nl

Ik weet alleen niet of het hier om psychedelics gaat.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
skrudge a dit:
hmm nee dat is maar te gokken...wellicht was het in een natuurgebied, of op priveterrein, waar hij niet mocht komen.
wel veel iig,tweeenhalve kilo :)
Het is sowieso verboden om paddestoelen te plukken in Nederland, welke soort dan ook. Elk jaar worden daarvoor mensen beboet, vooral Oost-Europeanen volgens mij. Ik kan me voorstellen dat je 2.5 kilo cantharellen of eekhoorntjesbrood plukt in een middagje, maar 2.5 kilo kaalkopjes, nee :)
 
G

Guest

Invité
Hahaha, hoeveel alcohol & koffiedrinkers en rokers zou NL tellen? :mrgreen:
 
Haut