Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Klink gaat paddo's verbieden

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hoi Iris,

Ik geloof dat er zaterdagmiddag een demonstratie in Amsterdam gaat plaatsvinden. Zaterdagavond is er een bijeenkomst bij mij in Woerden. Iedereen is daar welkom vanaf 18:00 uur. Zie hierover ook:

Spoedberaad paddo's
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Zaterdag middag in Amsterdam?

Awh man ik heb echt al een paar weken een Mescal trip bijeenkomst lopen te organiseren, voor dit weekend.
We hadden eindelijk besloten om die zaterdag avond met 8 man te gaan eten, en in de middag te gaan koken.

Maar misshien kan ik ze wel overhalen om naar Amsterdam te komen in de middag.

Wie weet zien we jullie daar wel :wink:

p.s

Waar is de Demo in Amsterdam eigenlijk ?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Waar is de Demo in Amsterdam eigenlijk?
Dat is nog onduidelijk. Ik weet ook niet zeker of het door gaat. Stay tuned.

En wat er ook gebeurt: veel plezier met de mescal!

Misschien kunnen we wel op zondag afspreken (is je winkel dan dicht?) dan kunnen we wellicht ook iets eerder beginnen.
Zondag is wat mij betreft ook altijd prima, maar inmiddels hebben al meerdere psychonauten zaterdagavond in hun agenda genoteerd, dus dat blijft voor deze keer de datum.

En ja, zondag is de winkel hier altijd dicht, anders gaan de gristenen grommen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
CaduceusMercurius a dit:
Hoi Iris,

Ik geloof dat er zaterdagmiddag een demonstratie in Amsterdam gaat plaatsvinden. Zaterdagavond is er een bijeenkomst bij mij in Woerden. Iedereen is daar welkom vanaf 18:00 uur. Zie hierover ook:

Spoedberaad paddo's

Zaterdag wordt te kort dag waarschijnlijk ;)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Quote:
Waar is de Demo in Amsterdam eigenlijk?

Dat is nog onduidelijk. Ik weet ook niet zeker of het door gaat. Stay tuned.

En wat er ook gebeurt: veel plezier met de mescal!

Oke' ill keep my eyes open.
Bedankt ik denk wel dat zal lukken :D


Nog een vraagje, zouden ze denk ook Amanita Muscaria gaan verbieden?
aangezien ze niet tot de standaart paddos behoren.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Nee, amanita gaan ze niets mee doen. Dat is ook een compleet andere paddestoel he.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ja? Relax, want je weet het namelijk maar nooit met die Kneupels in Den Haag..
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Amanita is helaas niet echt mijn ding...
En zal, net als Ayahuasca, cacti en Salvia, waarschijnlijk ook nooit echt aan slaan in het uitgaanscircuit. Een bakje paddo's kan je zo opsmikkelen, bij Amanita, Ayahuasca en cacti gaat het zo makkelijk niet.

Wat het verbieden van een drug betreft, gaat het meestal niet zozeer om het gevaar voor de gezondheid (denk bijvoorbeeld aan de volkomen legale maar levensgevaarlijke Datura), maar vooral ook om hun populariteit (LSD, cannabis, paddo's).
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
Wat ik me nu afvraag, aangezien ik geen verstand van kweken heb.
Zijn ze ook makkelijk uit te zaaien? In de natuur bedoel ik?
Lijkt me wel een mooie actie..
Overal zoveel mogelijk uitzaaien!

En dan een hele mooie flyer/folder maken en in de smartshops leggen over waar je ze kunt vinden, hoe je ze herkent, hoe je duurzaam kunt plukken en hoe je ze veilig kan gebruiken.

Op deze manier duidelijk maken dat het toch echt een natuurproduct is en dus niet te verbieden valt!
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
iris a dit:
Wat ik me nu afvraag, aangezien ik geen verstand van kweken heb.
Zijn ze ook makkelijk uit te zaaien? In de natuur bedoel ik?
Lijkt me wel een mooie actie..
Overal zoveel mogelijk uitzaaien!

Afhankelijk van de strain. Cubensis is niet zo geschikt om buiten te groeien in ons klimaat. Uitzaaien is sowieso geen optie, je zal eerst voldoende mycelium moeten opkweken en dit vervolgens uitzetten in de natuur. Waar precies is ook erg belangrijk want paddestoelen groeien niet zomaar overal in het bos.

En dan een hele mooie flyer/folder maken en in de smartshops leggen over waar je ze kunt vinden, hoe je ze herkent, hoe je duurzaam kunt plukken en hoe je ze veilig kan gebruiken.

Duurzaam plukken -> In de meeste bossen is het verboden zich buiten de paden te bewegen ;)
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
ik dacht dat kaalkopjes vooral van weilanden hielden...
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
iris a dit:
ik dacht dat kaalkopjes vooral van weilanden hielden...
Inderdaad ;) Maar die zijn ook priveterrein. Begraasde natuurgebieden zijn dan beter om te vermelden :)
 

Roeligan

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
126
Op dit rapport http://www.rivm.nl/bibliotheek/digitaaldepot/CAM_paddos_risicoschattingsrapport.pdf baseert klink de schadelijkheid van onze lieve paddenstoeltjes. Het rapport lijkt mij niet al te negatief... Misschien dat hier in ieder geval verwijzingen uit gehaald kunnen worden als argumenten tegen het verbod..




Edit: Ik had over het hoofd gezien dat dit het rapport van 2000 was, maar heel veel zal er niet veranderd zijn in vergelijking met het komende rapport
 
G

Guest

Invité
Ah, het onderzoek van 2000...

Ik snap niet dat ze nog een onderzoek laten doen,
misschien is dat meer voor de show
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Volgens mijn laatste berichtgeving zal de demo in Amsterdam plaatsvinden op 27 oktober (za.). Geeft ons genoeg tijd om iedereen op te trommelen.
 

iris

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Sept 2005
Messages
52
ik kan helaas geen vrij krijgen van mijn werk voor morgenavond..
Demonstratie ben ik bij!
 
G

Guest

Invité
Even een kweaut van het dhp forum:

[quote name='Stupide' date='Sun Oct 21, 2007 22:31' post='69663']
Het standpunt van de minister. Enkele citaten:
De redenen voor het besluit zijn:
· het gebruik van paddo’s kan tot onvoorspelbare effecten leiden en daarmee tot risicovol gedrag;
· het is niet doenlijk om een zodanig veilige gebruikssituatie te garanderen dat de gevolgen van een eventuele ‘bad trip’ kunnen worden beperkt;
· er is geen of nauwelijks verschil in gezondheidsrisico tussen gedroogde (bewerkte) en verse (onbewerkte) paddo’s. De reguliere dosis van gedroogde paddo’s bedraagt tussen de 1 en 5 gram, en die van verse paddo’s tussen de 10 en 50 gram. Dit verschil in dosering, wat in minimum bandbreedte neerkomt op slechts 5 gram, is onvoldoende reden om wel de bewerkte en niet de onbewerkte (verse) paddo’s te verbieden;
· in de meeste EU-landen zijn paddo’s verboden.

Hieronder zullen wij ons standpunt ten aanzien van het besluit nader toelichten; een standpunt dat overigens afwijkt van het advies van het CAM, maar wel mede gebaseerd is op feitelijke informatie in het advies van het CAM. Daarom volgen wij het CAM niet in zijn mening dat het gebruik van hallucinogene paddenstoelen een dusdanig laag risico oplevert voor de individuele gezondheid en de samenleving dat het verbieden van paddo’s een te zwaar middel is in verhouding tot de overlast en schade door het huidige gebruik. De door het CAM aanbevolen route van verbetering van de voorlichting en regulering van de handel en verkoop acht ik ontoereikend. Wij zijn van mening dat onder meer het wetenschappelijk onderzoek, waaraan het CAM-rapport refereert, laat zien dat de individuele risico’s van paddo’s te groot zijn. Voorts zijn wij van mening dat verbetering van de voorlichting en meer regulering van handel en verkoop onvoldoende effect zullen sorteren om een veilige gebruikssituatie te bewerkstelligen.

Oftewel: de minister negeert het advies van het CAM (en natuurlijk ook de suggesties van de gem. Amsterdam en het VLOS). Zoals ik het lees, heeft hij alleen maar een paar puntjes uit het rapport gelicht om daar zijn van tevoren al vastgestelde mening aan op te hangen. :vloeken:

Hier het rapport van het CAM. Ook hieruit enkele citaten:
Het gebruik van hallucinerende paddestoelen (paddo’s) levert een dusdanig laag risico op voor de individuele gezondheid en de samenleving dat het verbieden van paddo’s een te zwaar middel is in verhouding met de overlast en schade door het huidige gebruik.

De commissie wijst er op dat het overgrote deel van het gebruik zonder problemen verloopt. [...] De gewogen risicoschatting in 2007 wijkt niet af van die in het jaar 2000. Hierdoor acht de commissie wezenlijke herziening van het paddobeleid niet nodig. Het verbieden van hallucinogene paddo’s, ook voor de
tevreden gebruikers, lijkt een onevenredig zwaar middel in verhouding tot de overlast en schade die ontstaat door het bestaande gebruik. Handhaving van een dergelijk verbod brengt kosten met zich mee. Ook bestaat de kans dat alternatieve middelen gebruikt gaan worden die meer schade aan de volksgezondheid toe kunnen brengen en die aantrekkelijker kunnen zijn vanuit crimineel perspectief waardoor juist meer overlast kan ontstaan.
Wat moeten we met zo'n vooringenomen lul als minister? :angry:
[/quote]
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
· er is geen of nauwelijks verschil in gezondheidsrisico tussen gedroogde (bewerkte) en verse (onbewerkte) paddo’s. De reguliere dosis van gedroogde paddo’s bedraagt tussen de 1 en 5 gram, en die van verse paddo’s tussen de 10 en 50 gram. Dit verschil in dosering, wat in minimum bandbreedte neerkomt op slechts 5 gram, is onvoldoende reden om wel de bewerkte en niet de onbewerkte (verse) paddo’s te verbieden;
Eh, is dit niet een heel erg idioot argument? Wisten we dit niet al die jaren al? Legaliseren die gedroogde paddo's!
 
G

Guest

Invité
Dus eigenlijk word er tegen het CAM advies ingegaan en uitgegaan van hele domme stellingen.
 
Haut