Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripknollen, al uitgeprobeerd ?

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Twilight, nu maak je me gek in me hoofd he!!! Ik ben nog effies druk aan het opruimen:)(), maar de verleiding om zo dadelijk zo'n bakje op te halen..... Ja die heb jij op gewekt! :p

Het moet wel een interessante ervaring geweest zijn ;)
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Haha, mooi zo! :D
Ik voel me helemaal zoals Peter ten Hoopen in King Acid, met alle overtuiging en ervaring zoveel mogelijk mensen nieuwsgierig maken naar de ervaring en ze 'bekeren'. :p
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
En dit zijn momenten waarop ik het christendom vervloek! Het is namelijk pinksteren..... :evil:

Dan maar een flinke joint....
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik heb gisteravond van een paar dankbare Deense touristen een klein knolletje gekregen om te proeven, want dat had ik nog nooit gedaan. Wat mij betreft qua smaak niet van paddo's te onderscheiden. Het kauwen viel me ook reuze mee.

Een echt experiment ermee zal nog wel even op zich laten wachten, aangezien ik eerst met wat andere substanties en doseringen aan de slag wil en mijn beschikbare tijd daarvoor zeer beperkt is. Tripknollen zou ik enkel willen proberen om te weten wat een toerist ervaart als hij 10 dan wel 15 gram opeet. Maar aan de reacties te zien, kan ik dat eigenlijk wel enigszins inschatten denk ik. 10 gram zit een beetje op het randje van waarneembaar effect. Soms net genoeg, maar zo nu en dan ook net niet genoeg, waardoor de persoon geen waarneembaar effect opmerkt.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nou eindelijk heb ik een bakje van 15gr. Ik moet zeggen dat het niet veel lijkt, hoewel de truffels die er in zitten, wel van een redelijke omvang zijn. Wat ik ook wel erg handig vind, is de houdbaarheidsdatum, de truffels schijnen namelijk nog tot 29 juni houdbaar te zijn. Dat komt mij vandaag wel erg goed uit, omdat ik vandaag zo`n dag heb, waarop BIJNA alles fout gaat en ik dus niet in de juiste stemming ben.
 

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
Ik heb een paar dagen geleden voor de 1e keer truffels op, was ook de eerste trip maar ik zat er toch goed in :shock:
Het was 10 gram Atlantica, in het begin vond ik het wat weg hebben van MDMA maar toen ik mijn ogen dicht deed kreeg ik allemaal visuals die om me heen leken te gaan.
Toen ik daarna mijn ogen open deed was het echt wow, diepe kleuren (De zon was zo ongeveer onder aan het gaan), alles had een soort glow toen kreeg ik een berg euforie en ging de verbazing voor een tijd door.

Uiteindelijk gingen we een stuk lopen en zakte ik heel diep in gedachten, ik merkte dat bij elke stap de sfeer veranderde, ik was heel verbaasd hoe het trippen voelde, hoe mijn gedachtes en bewustzijn nu werkten, ik zit normaal al veel in gedachten, maar dit was echt een hele dimensie van denken, ik probeerde het steeds te verwoorden maar toen het uit mijn mond kwam klopte het opeens niet meer omdat een nieuwe gedachte weer in me op kwam :p

Toen we weer binnen zaten rookte ik een jointje en gingen we een quizspel spelen mik dacht dat het uitgewerkt was maar het stoned zijn zorgde er echt voor dat ik me heel zwaar voelde, dat was wel vaag :shock:

Maar een goede eerste ervaring :D
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Amen!
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Heerlijk ja. :D

Maar voorlopig maar weer even niet, hehe.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
BedOnStall a dit:
Maar een goede eerste ervaring :D

Woehoe Freddie!!! Geweldig dat je voor de eerste keer getript hebt. Ik ben blij voor je dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden. Is het voor herhaling vatbaar?
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Voor mijn geen tripknollen meer, veel minder potent als de stoeltjes, zelf in combi met mao. En die zure vieze nasmaak die lang blijft hangen , bahh!

De dosis van 10/15 gram is leuk voor recreatieve doeleinden. Maar niet voor de "serieuze psychonaut" die meer wilt.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Jeniger a dit:
De dosis van 10/15 gram is leuk voor recreatieve doeleinden. Maar niet voor de "serieuze psychonaut" die meer wilt.
Wat bedoel je precies met recreatieve doeleinden?
M'n report op de vorige pagina duidt denk ik toch wel op dat truffels ook heus wel potentie hebben.

Maar misschien ben ik met m'n anderhalf jaar paddo ervaring nog niet 'serieus' genoeg als psychonaut. :p
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
En die zure vieze nasmaak die lang blijft hangen , bahh!

Dat is wat ik mij voornamelijk herinner van die ene keer dat ik een half portie truffels heb gebruikt. Die zure smaak irriteerde mij verschrikkelijk. Bij de eerste hapjes dacht ik nog van, hmmm. Niet verkeerd eigenlijk :D Maar kort daarna kreeg ik er spijt van dat ik dat had gezegd ;)

Twilight a dit:
Maar misschien ben ik met m'n anderhalf jaar paddo ervaring nog niet 'serieus' genoeg als psychonaut. :p

Het verschilt denk ik enorm van persoon tot persoon ;)

Sommige mensen kunnen nog alles doen op een dosis van 15 gram, over straat wandelen, een gesprekje houden etc. Maar dat zit er voor mij niet in hoor ;) Bij een lage dosis moet ik al op de bank gaan liggen en gaat er zoveel door mij heen, dat een gesprek of een wandeling zo goed als onmogelijk is. In sommige gevallen gewoon vervelend.

Een kameraad van mij, had in het verleden gewoon 2 bakjes paddo's nodig voordat hij er ook maar iets van merkte. En zelfs dan waren de effecten nog zo mild, dat hij eigenlijk nog alles kon doen wat hij wou. Wellicht dat set & setting hier weer een rol bij speelde....
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik kan mijn trouwens nog herinneren dat ik ooit van 4 klein mexicaanse stoeltjes een trip heb gehad, die onvoorstelbaar sterk was. Heftige visioenen/visuals/emoties, echt alles er op en er aan.

Op het moment ben ik duidelijk wat meer nodig. Maar 4 stoeltjes, zouden nog steeds voldoende kunnen zijn voor een recreatieve trip.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Wat bedoel je precies met recreatieve doeleinden?
M'n report op de vorige pagina duidt denk ik toch wel op dat truffels ook heus wel potentie hebben.



Zeker zit er potentie in, alleen vind ik de dosis erg laag en het effect lang niet zo heftig als iets wat in de buurt komt van een ego death op bijvoorbeeld 35 gram cubensis, waar je sneller op het punt komt dat je niet meer kan denken in woorden, een pen vasthouden en een tripverslag schrijven.

Ik heb zo het idee, dat je niet compleet loskomt van je ego op een kleine dosis, en dat is waar het voor mij intressant word

Recreatieve doeleinden in mijn ogen zijn dus voornamelijk de controle behouden in je trip, ipv jezelf in het diepe te gooien en alles te accepteren, en niet alleen wat je zelf wilt
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik heb net het tripreport van twilight gelezen en dat klonk inderdaad als een goede trip.
Twilight is niet zo groot en zwaar (of hij moet gegroeid zijn sinds ik hem op de meeting had gezien)
Voor mij van 15 gram een beetje te weinig. 17 gram kwam al weer meer in de buurt van een heftige trip. Maar ik ben groter en zwaarder dan Twilight.

Die zure smaak is inderdaad erg overheersend. Eerst valt het wel mee maar net als bij ayahuasca of HBWR wordt de smaak steeds sterker naarmate je meer neemt.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Jeniger a dit:
Zeker zit er potentie in, alleen vind ik de dosis erg laag en het effect lang niet zo heftig als iets wat in de buurt komt van een ego death op bijvoorbeeld 35 gram cubensis, waar je sneller op het punt komt dat je niet meer kan denken in woorden, een pen vasthouden en een tripverslag schrijven.

Ik heb zo het idee, dat je niet compleet loskomt van je ego op een kleine dosis, en dat is waar het voor mij intressant word
Oke lol, daar zit wat in! :D

Maar dat neemt niet weg dat ik met 3 porties truffels achter de kiezen ook geen pen meer vast kan houden.
De dosis die ik had is in vergelijking met naar welke effecten jij streeft inderdaad aan de lage kant. Maar mij bevalt de truffel me wel, dus ik denk dat wanneer ik dit goed en wel verwerkt heb ik de dosis van de truffels die ik wil ook wel op krik. :p

magickmumu a dit:
Twilight is niet zo groot en zwaar (of hij moet gegroeid zijn sinds ik hem op de meeting had gezien)
Voor mij van 15 gram een beetje te weinig. 17 gram kwam al weer meer in de buurt van een heftige trip. Maar ik ben groter en zwaarder dan Twilight.
Hehe, ik ben inderdaad niet echt gegroeid nee.
Dus dit speelt inderdaad ook wel een rol. :)

Overigens, wat de smaak betreft, dat was inderdaad heel vies, ik merkte niet zo veel van een zure smaak. Maar ik was het ook na een poging om een stukje te eten ook zat en nam er wat fruit bij om het wat makkelijker op te eten.
Ik heb het sowieso ook altijd moeilijk met dit soort vieze dingen, ik begin bij cubensis ook al te kokhalzen.
Ik zet er ook liever thee van ofzo. :)
 
Haut