Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripknollen, al uitgeprobeerd ?

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
Mara a dit:
BedOnStall a dit:
Maar een goede eerste ervaring :D

Woehoe Freddie!!! Geweldig dat je voor de eerste keer getript hebt. Ik ben blij voor je dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden. Is het voor herhaling vatbaar?

Zeker :D
Ik kan eerlijk gezegd amper wachten op de volgende :p
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Hoe mensen op paddo's reageren is van veel dingen afhankelijk, maar lichaamsgewicht? Lijkt me een beetje sterk.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Mara a dit:
Woehoe Freddie!!!
BedOnStall = Supermagneet? :D

Wat lichaamsgewicht betreft, ik las gisteren in Stan Grof's boek dat het voor LSD in ieder geval niets uit maakt. Een natuurlijke "resistentie" is met name aanwezig bij mensen met compulsief en controlerend gedrag. Sommige mensen met een dwangneurose bleven zelfs bij megadoseringen van 1500 mcg (!) volkomen nuchter. Op basis van dit soort zaken werd de dosis altijd bepaald op basis van de persoonlijkheid en de aanwezige klachten, nooit op geslacht, leeftijd of lichaamsgewicht.

Ik vraag me af hoeveel truffels je moet eten om een equivalent te hebben van circa 5 gram gedroogde, zelfgeplukte Cubensis. Ik vermoed dat je voor dat soort ervaringen toch wel zeker 40 a 50 gram zult moeten opeten?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Forkbender a dit:
Hoe mensen op paddo's reageren is van veel dingen afhankelijk, maar lichaamsgewicht? Lijkt me een beetje sterk.
Kwantitatief wel, er is een hogere dosis nodig voor zwaardere mensen omdat het nu eenmaal de concentratie is die het hem doet. En boven een bepaalde dosis zijn er ook kwalitatieve veranderingen.

Andere factoren, set en setting spelen natuurlijk wel een grotere rol.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Caduceus Mercurius a dit:
Ik vraag me af hoeveel truffels je moet eten om een equivalent te hebben van circa 5 gram gedroogde, zelfgeplukte Cubensis. Ik vermoed dat je voor dat soort ervaringen toch wel zeker 40 a 50 gram zult moeten opeten?
Ik neem aan dat je dan verse bedoelt, of ook gedroogde? Want dan zou het verschil wel erg groot zijn.
Dat komt neer op 3 a 4 bakjes.
Maar 5 gram gedroogde Cubensis, hoeveel bakjes/porties zouden dat geweest zijn als het nog verkocht zou worden (vers)?
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Een oude dosis cubensis was 35 gram vers, dus 5 gram gedroogd was afgerond 1,5 bakje.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Twilight a dit:
Caduceus Mercurius a dit:
Ik vraag me af hoeveel truffels je moet eten om een equivalent te hebben van circa 5 gram gedroogde, zelfgeplukte Cubensis. Ik vermoed dat je voor dat soort ervaringen toch wel zeker 40 a 50 gram zult moeten opeten?
Maar 5 gram gedroogde Cubensis, hoeveel bakjes/porties zouden dat geweest zijn als het nog verkocht zou worden (vers)?
5g~50g vers, dus 1.6 a 2 bakjes cubensis. Dus dat zal dan ook wel +- 2 bakjes truffels zijn. Volgens de shroomery calculator zijn truffels +-2x zo sterk per versgewicht als cubensis.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Meduzz a dit:
Forkbender a dit:
Hoe mensen op paddo's reageren is van veel dingen afhankelijk, maar lichaamsgewicht? Lijkt me een beetje sterk.
Kwantitatief wel, er is een hogere dosis nodig voor zwaardere mensen omdat het nu eenmaal de concentratie is die het hem doet. En boven een bepaalde dosis zijn er ook kwalitatieve veranderingen.

Concentratie van psilo in wat? Bloed? Hersenen? Volgens mij is de spreiding in het gewicht van het neurale netwerk niet zo heel groot als de spreiding van het lichaamsgewicht, van het bloed zal het ergens tussen die twee in liggen.
 

BedOnStall

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Juin 2008
Messages
36
Hoelang raden jullie eigenlijk aan te wachten tot een volgende trip na je 1e?
Ik heb er eigenlijk wel weer zin in om het in een van de komende weekenden te proberen, en dan liefst een wat hogere dosis en dan gewoon thuis.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Als je zin hebt om te trippen moet je dat vooral doen, maar wees verantwoordelijk. Fysiek zal er geen enkel probleem zijn om na een week al weer te trippen. Lekker thuis trippen en de diepte induiken kan geweldig zijn. Kan me ook goed voorstellen dat daarmee de behoefte om te trippen een paar maanden weg kan zijn.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Forkbender a dit:
Concentratie van psilo in wat? Bloed? Hersenen? Volgens mij is de spreiding in het gewicht van het neurale netwerk niet zo heel groot als de spreiding van het lichaamsgewicht, van het bloed zal het ergens tussen die twee in liggen.
In bloed lijkt me! En volgens mij heeft iemand die 1.5 keer zwaarder is ook wel ongeveer 1.5 keer meer bloed. De concentratie in z'n bloed zal bij dezelfde dosis dan 0.67x zo groot zijn , en hij zal lijkt me ook 0.67x zo hard trippen. Lichaamsgewicht speelt volgens mij dus wel een aardig belangrijke rol.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Of lichaamsgewicht nu wel of niet een rol spelen. waar het om draaid is dat je wel degelijk een goede trip van truffels kunt hebben.

Natuurlijk zelfgekweekte paddenstoelen in een hoge dosis zijn sterker.
Maar het blijft dezelfde stof en het geeft je dezelfde trip.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
JJJ a dit:
Forkbender a dit:
Concentratie van psilo in wat? Bloed? Hersenen? Volgens mij is de spreiding in het gewicht van het neurale netwerk niet zo heel groot als de spreiding van het lichaamsgewicht, van het bloed zal het ergens tussen die twee in liggen.
In bloed lijkt me! En volgens mij heeft iemand die 1.5 keer zwaarder is ook wel ongeveer 1.5 keer meer bloed. De concentratie in z'n bloed zal bij dezelfde dosis dan 0.67x zo groot zijn , en hij zal lijkt me ook 0.67x zo hard trippen. Lichaamsgewicht speelt volgens mij dus wel een aardig belangrijke rol.

Maar gaat het niet eerder om de hoeveelheid psilo die in de hersenen terechtkomt en welk deel van de hersenen erdoor beinvloed wordt? Bloed is eerder het transportmedium...
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
magickmumu a dit:
Of lichaamsgewicht nu wel of niet een rol spelen. waar het om draaid is dat je wel degelijk een goede trip van truffels kunt hebben.

Zeker, er is ook niemand die dat ontkent, maar naar mijn mening voor n trip vergelijkbaar met de oude cubensis dosis zul je meer moeten nemen dan de standaard dosis die op dit moment verkocht word.
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
^ maar de standaarddosissen zijn er in 3 maten; 10,15 en 20 g..
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
okee my bad, die heb ik nog nergens gezien :), waar heb je dat gezien, en wat zijn de prijzen?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik betaalde 15 pleuro, voor 15 gram.... En ik heb zojuist de truffeltjes weg gewerkt en wacht dus op het resultaat :)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Whoei!!! Wat verbluffend zeg, 15 gram truffeltjes kun je goed op spacen hoor :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
:D Geef je er maar lekker aan over! :heart:
 
Haut