Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripknollen, al uitgeprobeerd ?

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Noknok a dit:
Ik ga morgen voor het eerst truffels nemen (wel 4x eerder paddo's gedaan, mexicaanse, philosipher stone en dacht 2x amazonian)

truffels = philosopher's stones.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik ben zelf nog nooit op Terschelling geweest. Het lijkt me een mooie plek voor een trip.
 

FlyingDutchman

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Sept 2008
Messages
50
Toevallig (of niet) heb ik vandaag getript op 7 gram Psilocybe Atlantis, eronder op het doosje stond Númenórium XTC. Ik had er nog nooit van gehoord en was benieuwd naar de uitwerking ervan, en of het veel verschil maakte met de philopher stones.

Welke soort(en) er nou trouwens specifiek philosopher stones heten is me niet duidelijk. Als ik erom vraag krijg ik de ene keer tampenensis, de andere keer mexicana A. Toen ik vanmiddag om philospher stones vroeg in de smartshop hadden ze deze niet op voorraad, maar kon ik wel deze atlantis of Númenórium XTC krijgen, welke naar mijn idee ook gewoon philosher stones zijn :?.

In ieder geval heb ik tijdens deze trip veel meer nagedacht en minder gelachen en minder visuals gehad dan op de "gewone" philosopher stones (maar of dit nou kwam door de soort of door de set & setting...).
Dit alles vanuit een heel helder en gecontroleerd perspectief, en ben ik tot ontzettend nuttige inzichten over mijzelf gekomen. Dankzij deze inzichten zal ik een stuk zekerder in het leven staan.

Ik vind, maar dat geldt voor alle soorten truffels, dat ze een heel controleerbare trip geven. Zodra je merkt de verkeerde kant op te gaan, kun je er makkelijk van wegsturen.
Ik denk dat je ongeveer hetzelfde kunt verwachten als op de philopher stones die je hebt gehad. Misschien wat meer denkwerk en minder visuals. Maar dit verschilt van persoon tot persoon, ik wil ook weer geen placebo effect veroorzaken :p Stel je open, verwacht niets, en zie wat er komen gaat.
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
FlyingDutchman a dit:
Ik vind, maar dat geldt voor alle soorten truffels, dat ze een heel controleerbare trip geven. Zodra je merkt de verkeerde kant op te gaan, kun je er makkelijk van wegsturen.
Ik denk dat je ongeveer hetzelfde kunt verwachten als op de philopher stones die je hebt gehad. Misschien wat meer denkwerk en minder visuals. Maar dit verschilt van persoon tot persoon, ik wil ook weer geen placebo effect veroorzaken :p Stel je open, verwacht niets, en zie wat er komen gaat.

Controleerbaar, wel in de zin dat je makkelijk van gedachte kan verwisselen. Helaas was/ben ik erg onrustig op het moment en dat heb ik tijdens mijn trip afgelopen weekend goed gemerkt, ook de reden dat ik maar geen tripreport heb geschreven.

Mijn gedachten waren dus erg onrustig (van het naar het ander) maar ook viel me op dat de 'druk' van de truffels ook erg laag was. Als ik met mijn ogen open door de duinen liep had het net zo goed kunnen zijn dat ik een paar wietjes had gerookt. Misschien heb ik (onderbewust) alles tegengehouden maar zo sterk ben ik nou ook weer niet in het beheersen van verruimende middelen.

@ misticwarrior, tja de ellende te accepteren is wel te doen, maar inzien hoe mooi het leven is/kan zijn is wat lastig op het moment (lees; doet me allemaal vrij weinig)

Mijn trip heeft dit eigenlijk alleen maar bevestigd, dat dan weer wel, lijkt ook wel alsof ik vastgebonden zit aan de realiteit op het moment of iets dergelijks, kan dingen niet loslaten. Denk dat ik over een tijdje maar eens met lsd ga proberen te experimenteren, vooral omdat het makkelijker te doseren is en ik eventueel 'door dingen heen kan beuken'
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Het blijft dan ook gewoon psilocine/psilocybine. Toch heb ik ook het idee, dat er wel degelijk verschil zit tussen dergelijke paddenstoelen.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Inderdaad mystic. Dat heb ik ook ervaren. Zeker truffels voelden heel anders aan dan bijv hawaiian.
Ik denk daarom ook dat het niet alleen psilocine en psilocybine zijn die verantwoordelijk voor het effect.
Hier zie ik namelijk nog een andere stof er bij staan. En misschien zijn er nog wel meer stoffen die nog niet geïsoleerd zijn.
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
dan voeg ik mezelf aan het rijtje toe, ook ik heb het gevoel dat er verschil in werking is tussen truffels en paddo's.

Naar mijn idee gaan paddo's verder en dieper en hebben hun werking meer op het psychologische vlak, truffels meer op het visionaire gebied...

maar dit is mijn ervaring met bakjes truffels zoals je die kant en klaar koopt, waarbij ik wil opmerken dat ik een paar keer het gevoel had dat 'het niet echt op gang kwam'. Zou wellicht te maken kunnen hebben gehad met een te lichte dosis (oftewel er zit te weinig in zo'n bakje....)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
twilight a dit:
Inderdaad mystic. Dat heb ik ook ervaren. Zeker truffels voelden heel anders aan dan bijv hawaiian.
Ik denk daarom ook dat het niet alleen psilocine en psilocybine zijn die verantwoordelijk voor het effect.
Hier zie ik namelijk nog een andere stof er bij staan. En misschien zijn er nog wel meer stoffen die nog niet geïsoleerd zijn.

De allereerste keer dat ik ging trippen op paddo's, waren op P. semilanceata's. Hoewel het geen groot portie was, waren de effecten bijzonder sterk. Maar de trip was vooral helder. De eerst volgende keer tripte ik op hawaiiaanse en dit was toch wel even een trip van een hele andere orde. De keren daarna heb ik voornamelijk getript op mexicaanse, wat ook voor mijn beleving weer een hele ander soort trip triggert.

Naar mijn mening zouden er haast ook wel andere stoffen bij betrokken moeten zijn.

Ik heb ooit eerder een half portie van die truffels gegeten(7 jaar geleden), maar heb er niet echt op kunnen trippen. Maar om het goed te maken en om is te ervaren of er echt zo heel veel verschil zit tussen de normale paddenstoelen en de truffels, zal ik deze week maar is de proef op de som nemen ;) Voor de zekerheid haal ik dan maar gelijk 2 porties!

Ed a dit:
Naar mijn idee gaan paddo's verder en dieper en hebben hun werking meer op het psychologische vlak, truffels meer op het visionaire gebied...

Dit heb ik al meerdere mensen horen zeggen ;)

Ed a dit:
maar dit is mijn ervaring met bakjes truffels zoals je die kant en klaar koopt, waarbij ik wil opmerken dat ik een paar keer het gevoel had dat 'het niet echt op gang kwam'. Zou wellicht te maken kunnen hebben gehad met een te lichte dosis (oftewel er zit te weinig in zo'n bakje....)

Er zit inderdaad niet echt bijzonder veel in zo'n bakje. Maar dit geld ook voor de paddenstoelen. Er zijn zelfs mensen die nog geen enkel effect ervaren na het eten van een bakje paddo's/truffels.

En Ed, al begonnen met het kweken! :) Ik wil de ervaring van aankomende week nog even afwachten, maar wie weet dat ik dan ook x truffels ga proberen te kweken.

Greets,
Mystic.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
mysticwarrior a dit:
Ik heb ooit eerder een half portie van die truffels gegeten(7 jaar geleden), maar heb er niet echt op kunnen trippen. Maar om het goed te maken en om is te ervaren of er echt zo heel veel verschil zit tussen de normale paddenstoelen en de truffels, zal ik deze week maar is de proef op de som nemen ;) Voor de zekerheid haal ik dan maar gelijk 2 porties!
Damn haha, nu heb ik ook gelijk zin om weer eens na een lange tijd flink te trippen met truffels! :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Volgens mij moet je echt ruime ervaring hebben (>100 trips) voordat je de subtiele verschillen tussen verschillende paddosoorten zou kunnen ontdekken puur gebaseerd op de ervaring. Elke ervaring is immers anders en ik blijf erbij dat set, setting en ervaring een grotere invloed hebben op de trip dan welke soort paddo je eet.
 
K

Kubisme

Invité
Ik heb laatst voor de eerste keer p. tampanensis gebruikt. Het begon heerlijk als een heldere trip. Maar omdat ik had gelezen dat somigge mensen paddo's combineren met tabak en wiet wilde ik het ook proberen. Maar dat had een averechts effect. De wiet zorgde er alleen voor dat al het heldere denken dat ik van de truffels had verdween. Het zorgde er voor dat ik helemaal niet normaal meer kon denken. En maakte de truffels dus eigenlijk nutteloos.
Truffels en wiet raad ik dus niet aan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Forkbender a dit:
Volgens mij moet je echt ruime ervaring hebben (>100 trips) voordat je de subtiele verschillen tussen verschillende paddosoorten zou kunnen ontdekken puur gebaseerd op de ervaring. Elke ervaring is immers anders en ik blijf erbij dat set, setting en ervaring een grotere invloed hebben op de trip dan welke soort paddo je eet.
Helemaal mee eens.

Kubisme a dit:
De wiet zorgde er alleen voor dat al het heldere denken dat ik van de truffels had verdween. Het zorgde er voor dat ik helemaal niet normaal meer kon denken. En maakte de truffels dus eigenlijk nutteloos.
Hm, dat is niet mijn ervaring, maar ik ben dan ook vrijwel elke dag high.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Mijn ervaring is dat wiet de trip troebeler maakt.
Ook is het moeilijker te onthouden wat er is gebeurt.
 
K

Kubisme

Invité
Ik ben dan niet iemand die regelmatig er eentje opsteekt. Ik denk dat dat ook een heel belangrijke factor was.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^En zeker als je niet gewend bent aan tabak, kan dat ook een sterke invloed hebben op je trip.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Hehehe, doe mij maar een jointje erbij. Die behoefte om zo nu en dan een jointje tussen de trip door, in elkaar te draaien is een ervaring op zich zelf :D :weedman: Voor mij is stoned zijn, een geweldige mind set om de trips te door leven.

Meestal heb ik van te voren ook al een joint gerookt. Vaak op het moment dat ik stoned ben, besluit ik pas of ik er voor ga of juist niet. Als ik stoned ben, dan ben ik meer gericht op mijn eigen psyche.

Ik heb natuurlijk vaak genoeg getript zonder wiet van te voren, maar dan is de afloop altijd een verrassing.
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Ed a dit:
dan voeg ik mezelf aan het rijtje toe, ook ik heb het gevoel dat er verschil in werking is tussen truffels en paddo's.

Naar mijn idee gaan paddo's verder en dieper en hebben hun werking meer op het psychologische vlak, truffels meer op het visionaire gebied...

maar dit is mijn ervaring met bakjes truffels zoals je die kant en klaar koopt, waarbij ik wil opmerken dat ik een paar keer het gevoel had dat 'het niet echt op gang kwam'. Zou wellicht te maken kunnen hebben gehad met een te lichte dosis (oftewel er zit te weinig in zo'n bakje....)


Hmm dan zit er idd gewoon te weinig in zo'n bakje, met paddo's had ik nog wel eens moeite om de boel 'onder controle' te houden, met een bakje truffels heb ik moeite om een beetje te trippen :/
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het is volgens mij ook zo dat er 2 soorten truffels zijn, waarvan A. Mexicana de sterkste van de 2 is. Ik had ook een keer Tampanensis genomen en met dezelfde hoeveelheid als van A. Mexicana daarvoor had ik toch een veel minder intense trip.
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Twilight a dit:
Het is volgens mij ook zo dat er 2 soorten truffels zijn, waarvan A. Mexicana de sterkste van de 2 is. Ik had ook een keer Tampanensis genomen en met dezelfde hoeveelheid als van A. Mexicana daarvoor had ik toch een veel minder intense trip.

idd, maar het is P. mexicana ^^ (of P. mexicana A ; die "A" is de strain)

Ik had onlangs 15 g truffels en was aardig wauz, goede dosis voor mij, weet wel niet of het tampaniensis of mexicana was...
 
Haut