Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripknollen, al uitgeprobeerd ?

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Shamanita a dit:
Ik had onlangs 15 g truffels en was aardig wauz, goede dosis voor mij
Heb je ook ervaring met andere doseringen truffels? Ben erg benieuwd naar het verschil tussen 10 en 15 gram.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Twilight a dit:
Het is volgens mij ook zo dat er 2 soorten truffels zijn, waarvan A. Mexicana de sterkste van de 2 is. Ik had ook een keer Tampanensis genomen en met dezelfde hoeveelheid als van A. Mexicana daarvoor had ik toch een veel minder intense trip.

Ik zag dat ze in de smartshops in rotterdam 3 soorten truffels verkopen.
Tampanensis, Mexicana en een soort die wordt aangeduid als AtlantianXTC.

In sommige smarthops hebben ze bakjes van 17 andere smartshops verkopen alleen bakjes van 15.
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Caduceus Mercurius a dit:
Shamanita a dit:
Ik had onlangs 15 g truffels en was aardig wauz, goede dosis voor mij
Heb je ook ervaring met andere doseringen truffels? Ben erg benieuwd naar het verschil tussen 10 en 15 gram.

jep, ik had in februaro 10 g sclerotia (butterfly sclerotia stond op het pakje) gekocht in maastricht. Dat was een heel milde trip, niet erg visueel, enkel een klein beetje dat alles wat golfde.. Was een tegenvaller toen eigenlijk

en dan 2 maanden later, 15 g van andere shop in maastricht (maar het was van hetzelfde merk -zelfde doosje enz) ook die butterfly dus.) was echt veel intenser en visueler. en de trip duurde veel langer.
Ik had er toen wel speed bijgenomen, misschien dat dat ook een rol speelt? (normaal neem ik geen iig pep bij psychedelica, omdat ik een keer paranoide ervaring had met lsd+pep op fullmoon festival)
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Shamanita a dit:
Twilight a dit:
Het is volgens mij ook zo dat er 2 soorten truffels zijn, waarvan A. Mexicana de sterkste van de 2 is. Ik had ook een keer Tampanensis genomen en met dezelfde hoeveelheid als van A. Mexicana daarvoor had ik toch een veel minder intense trip.

idd, maar het is P. mexicana ^^ (of P. mexicana A ; die "A" is de strain)

Ik had onlangs 15 g truffels en was aardig wauz, goede dosis voor mij, weet wel niet of het tampaniensis of mexicana was...
Ohja oeps, bedankt voor het corrigeren. ;)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
magickmumu a dit:
Ik zag dat ze in de smartshops in rotterdam 3 soorten truffels verkopen.
Tampanensis, Mexicana en een soort die wordt aangeduid als AtlantianXTC.
Ik heb werkelijk geen idee, maar ik vermoed dat die AtlantianXTC gewoon van Tampanensis of Mexicana afkomstig is, afhankelijk van wat voorradig is. Ik zag laatst bij een shop dat de Mexicana op was, maar Tampanensis en Atlantian waren wel op voorraad. Ik bedacht toen deze conspiracy theory.

In sommige smarthops hebben ze bakjes van 17 andere smartshops verkopen alleen bakjes van 15.
Er schijnen ook bakjes van 20 gram te bestaan, of zelfs 25. Zo kunnen we al gauw het volgende ongeluk tegemoet zien en met zijn allen tegen het volgende verbod protesteren.

Saveourshrooms.org is fel tegenstander van deze hoog gedoseerde porties, maar helaas zijn sommige sclerotia-kwekers nogal eigenwijs. Het zou goed zijn als ze zelf ook eens truffels zouden eten, maar dat zal waarschijnlijk niet gauw gebeuren...
 

Hyperion1980

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Sept 2006
Messages
180
Ik had de tampanensis (zeer visueel), eerst een halve portie vers geprobeerd (5 gram) dat was goed te doen.

2e keer een volledige portie geprobeerd, in het begin zeer tof, het was in de Ardennen en de bergen zagen er uit als 1 grote Farao. Toen begon het minder plezante deel. Mijn maag was volledig overhoop en ik moest overgeven, maar ik kon niet (het was allemaal al verteerd). Ik wist niet meer waar ik was, wie ik was, waarom ik daar was, waarom er muziek was in een bos, wat zou er gebeuren indien ik stierf, er was geen medische hulp in de buurt, ZOT WORDEN... Dit geflipte deel van de trip leek EINDELOOS TE DUREN, maar bleek uiteindelijk 2 uren te hebben geduurd. Daarna begonnen de visuals normaal te worden... De trip heeft in totaal een 8tal uren geduurd en ik was echt enorm opgelucht toen het allemaal voorbij was. De volgende dag dan nog wat mdma genomen en toen had ik zeer leuke closed eye visuals (combi paddo's mdma?)
 

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Caduceus Mercurius a dit:
In sommige smarthops hebben ze bakjes van 17 andere smartshops verkopen alleen bakjes van 15.
Er schijnen ook bakjes van 20 gram te bestaan, of zelfs 25. Zo kunnen we al gauw het volgende ongeluk tegemoet zien en met zijn allen tegen het volgende verbod protesteren.

Saveourshrooms.org is fel tegenstander van deze hoog gedoseerde porties, maar helaas zijn sommige sclerotia-kwekers nogal eigenwijs. Het zou goed zijn als ze zelf ook eens truffels zouden eten, maar dat zal waarschijnlijk niet gauw gebeuren...

bwa, als de smartshop-uitbater een beetje verantwoord bezig is, zal die altijd wel goede raad geven over welke portie het beste voor je is, en niet meteen een portie van 20 g aansmeren.
marja, nu zeg ik wel "als" en spijtig genoeg zijn er ook enkele smartshopkeepers die enkel denken aan hun kassa.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Shamanita a dit:
bwa, als de smartshop-uitbater een beetje verantwoord bezig is, zal die altijd wel goede raad geven over welke portie het beste voor je is, en niet meteen een portie van 20 g aansmeren.
marja, nu zeg ik wel "als" en spijtig genoeg zijn er ook enkele smartshopkeepers die enkel denken aan hun kassa.
Het heeft in de praktijk nooit te maken met de gierige smartshophouders, maar met het feit dat je winkel soms vol staat met mensen en je niet altijd de tijd of mogelijkheid hebt om in andere talen voldoende uitleg te geven. Alleen al het feit dat er bakjes van 20 gram liggen is voor sommige macho klanten reden genoeg om juist zo'n dosering in te nemen. Naar mijn gevoel is het beter als de smartshops het bij 10 gram houden, zodat het duidelijk is wat een 'normale' dosis is.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
ze moeten ze gewoon per gram gaan verkopen, net zoals in de coffeeshop. dan dwing je de klant eigenlijk wel om advies te vragen, tenzij hij weet wat hij kan verwachten.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Wel een goede suggestie, maar niet praktisch haalbaar. Truffels verschillen enorm van formaat, dus zou je met een mes knolletjes in stukjes moeten gaan snijden. Ook verliezen ze vrij snel vocht, en dus gewicht. Nu worden ze vlak na het oogsten gewogen en verpakt.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^als ze bakjes van tien gram kunnen maken, lijkt het me ook goed mogelijke om bakjes van 1 gram te kunnen maken.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Het blijven planten en daarmee zul je altijd deels moeten gissen naar de potentie. Eet maar eens 3 gram van alleen maar gedroogde hoeden van je eigen kweek, en doe eens hetzelfde met 3 gram gedroogde stelen zonder hoed. Wereld van verschil.

Bij m'n laatste 4de vlucht zaten er slechts 4 bizar grote shrooms die er brede en dikke hoed op na hielden. Die waren buitengewoon potent.

Geen idee over die truffels eigenlijk, maar als de concentratie psilocybine en psilocybe lager is dan die van shrooms lijkt het mij verstandig dat shop eigenaren het wat rustiger aan doen en niet gaan compenseren in hoeveelheid om de potentie van paddo's te evenaren. Anders zal het slechts tijdelijk zijn todat er een incidentje de media haalt.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Zo'n mooie grote bak met een schep en dan afwegen maar, als in de snoepwinkel. :lol:

Is misschien wel onpraktisch, maar ik denk dat het principe goed zou werken.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Forkbender a dit:
Zo'n mooie grote bak met een schep en dan afwegen maar, als in de snoepwinkel. :lol:

Is misschien wel onpraktisch, maar ik denk dat het principe goed zou werken.

Het zou alleen kunnen werken als ze gedroogd werden.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Eindelijk dan weer eens truffels gebruikt. Later wat wiet er bij gerookt, wow het was een prachtige ervaring. Precies wat ik nodig had. :D
De truffels hadden een beetje een wit laagje gekregen, had ze niet gekoelt, maar ze waren niet over de houdbaarheidsdatum heen. Ik besloot ze toch te nemen, omdat als het niet echt helemaal goed zou zijn het er toch wel weer uit zou komen. En het zou zonde zijn om ze weg te gooien.
Ik had wel een bodyload, maar afgezien van wat korte toiletbezoekjes is alles gewoon binnen gebleven. :p

Dit is wat ik tijdens het trippen heb opgeschreven:


Paddestoelen en wiet.
Dit is ongelooflijk. Ik heb er geen woorden voor. Mijn spieren voelen verslapt.
Zojuist had ik het idee dat alleen maar 'zijn' best moeilijk kan zijn. M'n hart gaat te keer maar ik ben niet bang. Ik ga echt heel diep. Elk moment, in elk moment zit een jaar verstopt. Het is niet erg dat ik er geen woorden voor heb want ik kan toch nauwelijks schrijven...
Ik kan hier heus niet aan dood gaan, aan zoiets, dat is nog nooit gebeurd. Gewoon alleen zijn is lastig. Het is logisch dat ik me zo vast klamp aan dingen maar toch...
Er is geen schuld, alleen maar liefde en aanvaarding. De schaduwen hebben paarse randjes.
Puur genieten, puur zijn, dat is de sleutel.
...
Fuck dit moet ik gewoon kwijt.
Dit is fantastisch. Wat ontzettend mooi.
Het heeft geen zin om mijn voice recorder te gebruiken want dan zou ik alleen maar woorden van ontzag en waardering uitten.
Dit is prachtig.
Grappig ook dat alleen mensen die psychedelica gebruiken begrijpen wat ik met 'dit' bedoel.
Steve Roach - Structures from Silence is fantastisch!
Gevoel, geluid en zicht zijn één. Prachtig.
Het is zo grappig dat deze toestand eigenlijk niet benoemd kan worden.
Gewoon alleen maar aanwezig zijn, damn.
...
Ongelooflijk! Gewoon staan in het donker, armen uit elkaar en je bent alleen maar aanwezig, heel indrukwekkend. Zo jammer dat ik bang ben om om te vallen.
Mijn lichaam is verdoofd, zo voelt het aan maar je gevoel gaat verder. Veel verder.
Nu snap ik die floatation tanks. (1) Fuck, dat moet pas intens zijn.
Best eng eigenlijk, gewoon alleen maar zijn. Geen lichaam meer hebben.
Heerlijke droomtoestand. Tijd heeft ook geen betekenis.
...
Damn wtf ik heb gewoon geen lichaam. Echt wow. Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit op schrijf want woorden schieten te kort. Haha, wat is alles toch grappig!
Zo grappig om te bedenken wat ik m'n lichaam aan doe om dit te ervaren.
Ja, dat is het. Het is niet alleen gevoel, het is ook ervaren.
Moeilijk maar ook mooi.
Ik houd mezelf vast aan mezelf om te voorkomen dat ik niet op ga in alles.
Ik heb geen idee wat m'n lichaam hier van trekt op het moment. Toch heavy bodyload.
Het laat maar weer is zien hoe fragiel we eigenlijk zijn. Nu bijna 5 uur 's ochtends haha.
...
Het is vreemd om gewoon alles los te laten. Ook wel eng, maar ik snap het wel (waarom).
Near the Parenthesis is prachtige muziek. (2) Er valt voortdurend wat in te ontdekken!
Alsof het hier voor is gemaakt. Ik hoorde net heel in de verte in de muziek ook een stem iets over psychedelic drugs zeggen, nog nooit eerder opgemerkt.
Wat is bewustzijn toch bijzonder!
Denk daar maar eens over na!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ha, mooi opgeschreven Twilight! Als ik het goed begrijp had je ze rond middernacht ingenomen? En wat was de dosis?

De truffels die hier nu in de koelkast liggen hebben ook een wit laagje. Ik weet nog niet precies wat het is, maar het heeft niets met versheid te maken. Eerder met blootstelling aan bepaalde temperaturen denk ik.

Ik heb inmiddels wat meer feedback van toeristen. Vrijwel allemaal waren ze heel tevreden met de 10 gram ervaring. Ik heb al een paar keer gevraagd of het meer of minder had mogen zijn, maar telkens bevestigden ze dat 10 gram precies gaf wat ze ervan hadden verwacht. Een Frans stelletje die voor het eerst elk 5 gram hadden genomen was ook erg tevreden, maar uit hun verslag bleek dat ze eigenlijk niet echt visuals hadden gehad.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Bedankt. :)

Oh die info was ik nog even vergeten inderdaad!
Ik had de laatste beetjes truffels rond middernacht naar binnen gewerkt ja. Maar ik begon eigenlijk al met eten rond half 11.
Ik heb bijna een heel bakje P Mexicana op, op een paar kleine snippertjes na het hele bakje.
Wat later had ik een stuk of 5 trekjes northern light wiet genomen met m'n pijpje.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Maar hoeveel zat er dan in dat bakkie?
 
Haut