Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddoverbod vanaf 1 december

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Twilight a dit:
Zeer positief om dit te lezen allemaal.

Ik ben echt heel benieuwd hoe het morgen allemaal gaat!

Het zou nog wel is een interessante vonnis kunnen zijn.....
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Grrr.

Smartshops verzetten zich tegen paddoverbod
Uitgegeven: 25 november 2008 13:38
Laatst gewijzigd: 25 november 2008 14:13

DEN HAAG - De incidenten met toeristen en hallucinogene paddestoelen mogen niet ten grondslag liggen aan het paddoverbod.

Dat stelde de advocaat van Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) dinsdag in een kort geding tegen de minister van Volksgezondheid, Ab Klink.

VLOS is tegen de invoering van het paddoverbod per 1 december. De Tweede Kamer drong op het verbod aan na de dood van een 17-jarig Frans meisje. Na het eten van paddestoelen sprong zij in Amsterdam van een brug.

Het was niet het eerste incident met dodelijke afloop na het gebruik van deze drugs. Volgens VLOS is helemaal niet bewezen dat de hallucinogene paddestoel de schuldige is. "Het kan ook liggen aan andere drugs of de gemoedstoestand van die persoon", aldus de advocaat.

Voorraad

Ook is de vereniging het niet eens met de snelle invoering van het verbod. De landsadvocaat stelt echter dat de invoering per 1 december de shops nog genoeg tijd geeft hun voorraad verse paddestoelen op te maken. Ook de vrees voor economische gevolgen voor de branche schoof de advocaat opzij. "Het is een normaal ondernemingsrisico. Smartshops verkopen niet alleen paddo's."

Advies

De vereniging vindt het daarnaast raar dat minister Klink normaal de adviezen van het Coördinatiepunt Assesment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) opvolgt en nu de conclusie in de wind slaat. Het CAM concludeerde dat paddogebruik een laag risico oplevert voor de individuele gezondheid en de samenleving. Het adviseerde het gebruik van paddo's te reguleren door goede voorlichting.

Volgens de landsadvocaat is de minister niet verplicht gebruik te maken van de risicoanalyse. Hij zegt dat niet kan worden gegarandeerd dat alle paddogebruikers bijvoorbeeld gezond zijn en de drugs in een betrouwbare en bekende omgeving gebruiken met een nuchter persoon in de buurt.

Europa

De onvoorspelbare effecten van verse paddo en de fatale ongelukken door de drugs vormen de basis van het verbod. Daarnaast is het gebruik in veel meer Europese landen verboden. De landsadvocaat liet weten dat wel is gezocht naar een andere ingrijpende maatregel, maar dat die er niet is. De landsadvocaat benadrukte dat het gaat om het beschermen van de volksgezondheid.

De rechter doet 28 november uitspraak.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Hehehe, ik dacht even dat je met een persbericht kwam met daarin de uitspraak en dat deze niet positief zou zijn :p:p

Maar goed, dat bericht krijgen van we dus 28 December wel te horen.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
In elk geval mooi dat die landsadvocaat geen verrassende nieuwe argumenten heeft. :roll:
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ik ben een beetje bang dat die 'landsadvocaat' met die stompzinnige argumenten nog gaat winnen ook, omdat ze zo zijn uitgelicht. :?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Twilight a dit:
Ik ben een beetje bang dat die 'landsadvocaat' met die stompzinnige argumenten nog gaat winnen ook, omdat ze zo zijn uitgelicht. :?

Dat is en blijft een mogelijkheid. Ik heb een aantal rechtzaken mee gemaakt op het gebeid van kraken. En 9 van de 10 keer, wisten de advocaten de boel mooi op te naaien en verloren we als krakers keer op keer. De hersens van rechters, zijn dan ook onbegrijpelijk....
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Helaas jongens!

Smartshophouders verliezen kort geding om paddoverbod
Uitgegeven: 28 november 2008 10:36
Laatst gewijzigd: 28 november 2008 10:48

DEN HAAG - Het paddoverbod gaat door. De rechtbank in Den Haag heeft vrijdag besloten dat hallucinogene paddestoelen per 1 december verboden worden.

Zowel de teelt als de verkoop van verse paddo's wordt taboe, voor de gedroogde variant van de paddenstoelen was dat al het geval.

De rechtbank in Den Haag wees de argumenten van de smartshophouders van de hand. De VLOS vindt dat Klink het verbod veel te snel wil invoeren, de branche zou meer tijd nodig hebben om orde op zaken te stellen. Ook vindt de VLOS dat Klink onvoldoende heeft aangetoond dat het gebruik van verse paddo's schadelijk is voor de gezondheid.

Bron: www.nu.nl (http://www.nu.nl/news/1861457/10/Smarts ... erbod.html)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Heel jammer voor de smartshops, vooral de sfeervolle, die nu mogelijk niet voldoende omzet kunnen draaien om hun huur te blijven betalen...

Voor de gebruikers maakt het weinig verschil. Ze zijn voor hun trips nooit afhankelijk geweest van smartshops.

Hopelijk geven alle actievoerders, die het afgelopen jaar voor de paddo hebben gevochten, de strijd niet op. Immers: zelfs als de verse paddo legaal was gebleven, dan zijn wonderbaarlijke substanties als psilocybine, mescaline, DMT en LSD nog steeds verboden.

Het is nu overal in het nieuws geweest: paddo's zijn niet giftig, niet verslavend en in principe niet gevaarlijk. We kunnen de mensen aan deze informatie blijven herinneren, en ze uitleggen dat LSD en dergelijke net zo ongevaarlijk zijn. We hebben veel werk te doen, of de paddo nu verboden wordt of niet.
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
*is benieuwd naar de religieuze/spirituele achtergrond van de rechter.

Het is nu overal in het nieuws geweest: paddo's zijn niet giftig, niet verslavend en in principe niet gevaarlijk. We kunnen de mensen aan deze informatie blijven herinneren, en ze uitleggen dat LSD en dergelijke net zo ongevaarlijk zijn. We hebben veel werk te doen, of de paddo nu verboden wordt of niet.

Ik ben zelf erg benieuwd wat er gaat gebeuren 1 december. Gaat er hard worden opgetreden, hebben ze al mensen op het oog etc.... Vergeet niet dat de meesten van ons de afgelopen 18 jaar 100% recht hadden paddo's te kweken en te gebruiken en dat we niet echt moeite hebben gedaan om het in het geheim te doen. Hoe bang moeten we zijn, is dit een symbolisch verbod om Europa blij te maken of is het een instrument om mensen op te kunnen pakken die lastig/kritisch zijn.

Knip/plan van het openbaarsministerie:

7 juni 2006, de zaak van een fietsendief die een omstander, die hem hierop aansprak, heeft doodgestoken.
Aantal verdachten: 1
Appel: OM en verdachte
Uitspraak eerste aanleg: 6 jaar gevangenisstraf

Kweken van paddo's staat gelijk aan doodslag? (maximale gevangenis straf op kweken is zes jaar)
 

Oknayd

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Mai 2008
Messages
390
:paranoid: in wat voor wereld leef ik tegenwoordig... ben idd benieuwd of er actief vervolgd gaat worden, zucht..

ik las wel op nu.nl dat vlos waarschijnlijk in hoger beroep wilt, niet dat ik daar zoveel hoop uit put ofzo, maar toch.
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Het was natuurlijk wel te verwachten. Ik denk overigens dat dit verbod een stap van de politiek is om het imago van Nederland (als drugsland) te veranderen. Zij willen hiermee een statement maken naar Europa en de rest van de wereld. Internationaal gezien wordt Nederland vaak als een lachertje afgedaan door ons ‘vrije’ drugsbeleid. Uiteraard doen de christelijke partijen dit met alle plezier! What’s next? Coffeeshops?

Wij als gebruiker en/of kleine kweker hoeven ons echt geen zorgen te maken, dat volgende week de deur bij ons wordt ingetrapt door een arrestatieteam. Natuurlijk weet de politiek ook wel, dat zij van ons weinig tot geen overlast hebben, maar dat kunnen ze natuurlijk niet hardop zeggen.

Het is wel vervelend voor de smartshops en kwekerijen, maar ik heb hier geen medelijden mee. Moreel gezien vind ik het al absoluut niet juist dat er met de ‘heilige’ paddestoelen veel geld wordt verdiend. Veel smartshops verkopen enkel en alleen om winst te maken, op een enkele uitzondering na. Onze kleine broeders dienen met respect behandeld te worden!!
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
redhawk a dit:
Moreel gezien vind ik het al absoluut niet juist dat er met de ‘heilige’ paddestoelen veel geld wordt verdiend. Veel smartshops verkopen enkel en alleen om winst te maken, op een enkele uitzondering na. Onze kleine broeders dienen met respect behandeld te worden!!

Broeders? eerder goden :p heck, ik geloof gewoon in karma.
Met name betreft de paddo; heb je geen respect ervoor en je onderschat em, dan zal hij je genadeloos straffen.
Wraak van Dionysos zal onze regering straffen 8)
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
Ik wil even zeggen tegen"christenhonden", dat ik die naam wat kortzichtig vind. Heeft geen zin, nergens voor nodig.. is over een kam scheren.
.
Maar beledigen vind ik eigenlijk niet zo op zijn plaats hier.
Doen we precies hetzelfde
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
scamie a dit:
Ik wil even zeggen tegen"christenhonden", dat ik die naam wat kortzichtig vind. Heeft geen zin, nergens voor nodig.. is over een kam scheren.
.
Maar beledigen vind ik eigenlijk niet zo op zijn plaats hier.
Doen we precies hetzelfde

Ik ben een christenhond omdat ik me honds voel behandeld door de christelijke politiek. Als zij het om willen draaien en anders willen zien, is dat niet mijn probleem.

Moreel gezien vind ik het al absoluut niet juist dat er met de ‘heilige’ paddestoelen veel geld wordt verdiend. Veel smartshops verkopen enkel en alleen om winst te maken, op een enkele uitzondering na. Onze kleine broeders dienen met respect behandeld te worden!!

Mijn eerste portie paddo's waardoor ik een mystieke ervaring mocht ervaren, kwam uit een smartshop. Waar ze verkocht worden, maakt voor de werking niet uit, die is afhankelijk van de 'gebruiker' en de omgeving. Ik vind wel dat er smartshops zijn die onverantwoordelijk verkopen, zo van het is hetzelfde als een pilletje en dan mensen er mee naar een party laten gaan.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Veel smartshops verkopen enkel en alleen om winst te maken, op een enkele uitzondering na. Onze kleine broeders dienen met respect behandeld te worden!!

Dat is iets wat ik heel erg herken, vooral tijdens trips, een soort tegenstelling van zo hoort het eigenlijk niet. Met zelf gekweekte ervaar ik het heel anders.

Ik kan niet anders oordelen dan dat klink ook gewoon een marionette is en gewoon braaf de orders van hogerop moet volgen, niemand ter wereld hoe bekrompen dan ook, zou zulke beslissingen bewust willen/kunnen maken(naar aanleiding van alle feiten en het onderzoek).

Het gedoogbeleid past gewoon niet in europa. Eerst het rookverbod, nu de paddo's en straks de coffeeshops en het eten(De Codex Alimentarius). En dan?

Wat ik wel merk is dat door dit soort hele vreemde acties mensen wel wakker geschud worden hoe het systeem eigenlijk werkt. Ik heb persoonlijk in mijn omgeving geen 1 persoon gehoord die het er mee eens was. We moeten er met zn allen voor zorgen dat ze zichzelf in de vingers gaan snijden hiermee, zij manipuleren de boel, dan kunnen wij dat ook. :idea:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
De term christenhond is inderdaad niet echt een goeie uitdrukking. Maar aan de andere kant, wilt niemand die de term hier gebruikt anti-christelijke gevoelens uitten. De term word meer gebruikt omdat wij, ondanks geen christen te zijn, om de een of andere reden de christelijke moraal toch door de strot geduwd krijgen. Wat volgens mij regelrecht tegen de scheiding van politiek en geloofsovertuiging in gaat, maar daar hebben alle niet christelijke mensen kennelijk verder geen problemen mee.

Mischien vergeten de nederlandse burgers wel dat dit ook zou kunnen betekenen dat condooms of onanie verboden zouden kunnen worden...

Een vergelijkbaar hypothetisch scenario zou zijn: Ab Klink als moslim verbied alle vrouwen zonder hoofdoek op straat te komen. Zoiets zou touwens nooit doorgevoerd kunnen worden, en dat terwijl ons met dezelfde drogreden het recht op het consumeren van paddo's ontnomen word.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het is toch waar dat de sporen zeker te koop blijven?
Dan ga ik ook een keer wat kweken, want nu kan het niet anders.
Stoppen ga ik er in ieder geval zeker niet mee.

Belachelijk dat de overheid mij gaat verbieden wat ik in mijn mond stop.
En dan nog een gevangenisstrafperiode die net zo hoog is als voor doodslag!

Ik zal nu zeker aanwezig zijn bij de volgende borrel van Stichting Open, aangezien er over de toekomst van de paddo wordt gesproken.

Wat betreft de verkoop van paddo's en dat dat niet zou mogen:
Er worden op veel schofterige manieren geld uitgezogen bij mensen, dan vind ik paddo verkoop helemaal geen zonde of iets slechts. Ook al zou ik ze ook wel graag gratis willen zien.
 
Haut