Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddoverbod vanaf 1 december

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
:lol:

Mensen als Balkenende maken eigenlijk niet zozeer "misbruik van hun religie", maar van hun politieke macht.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ja dat is wel waar. Maar ze gebruiken wel hun religie om hun beleid te rechtvaardigen, terwijl kerk en staat gescheiden horen te zijn, in zekere zin toch wel misbruik van religie. En hij zegt ook: "mensen die andere mensen het leven zuur maken met hun religie" (of iets in die trand) Ik vind het vrij zuur dat ik geen paddo's meer kan kopen...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Scheiding van kerk en staat betekent absoluut niet dat religie geen politieke invloed kan hebben. Het betekent juist dat de kerk niet automatisch de macht heeft, maar dat er verkiezingen zijn waarin burgers mogen bepalen welke idealen nagestreefd dienen te worden.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Klopt. En zolang gekozen volksvertegenwoordigers vanuit een Christelijk moraal antwoorden op diplomatieke vraagstukken hoef je daar geen punt van te maken. Iedereen wil z'n belangen vestigen en de bron en drijfveer die daarachter zit zul je moeten respecteren.

Ik vind wel dat je het debat fel mag voeren als blijkt dat rationalisme en kennisneming van vertakkingen, bij politici afwezig is. Klink is omtrend de besluitvorming van paddo's op elk vlak in gebreke gebleven. En dat reken ik hem hard aan, getuigd van imcompetentie en niet geheel vakbekwaam zijn.

Maar het Christendom zou ik er niet specifiek voor aanvallen zolang het een onderdeel is van mensen hun binnen perspectief. Het zijn mensen.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Je hebt helemaal gelijk, alleen zit er ook een vrij bittere kant aan dit fenomeen namelijk dat als 51% christelijk stemt, de overige 49% met gebakken peren zit. Een beetje een dilemma.

Maar vooralsnog blijft het raar dat wij de consequenties van Klink's ideologie moeten ondergaan, waar er in plaats van die ideologie ook statistieken en adviesorganen zijn, die het wellicht vanuit een objectievere en meer op feiten berustende invalshoek kunnen benaderen.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
We hebben allemaal een individuele zetel in een gedachtenwereld waarmee we een verhouding met het leven hebben, dat maakt het leven zoals we het zien.

Als ik zonder grenzen, belang of identiteit probeer plaats te nemen in de gedachtenwereld van Klink. Dan kom ik tot een verhouding met het leven waar ik wel om kan janken en die ik vervloek op grond van m'n eigen gedachtenwereld. Maar zijn verhouding met het leven wordt wel aan m'n bewustzijn getoond.

Het is heel moelijk om vanuit je eigen gedachten wereld te moeten toegeven aan een meerderheid van gedachtenwerelden die niet strookt met die van jezelf.

Het gevoel in jou gedachtenwereld wordt door die meerderheid niet gevoelt, geroken of geproeft en het is heel moelijk om daar de rust en het rationalisme bij te bewaren en het door te slikken.

Helaas is het democratische systeem het minst slechte om de menselijkheid onder ons allen te waarborgen. Doen we dat niet, ontstaat er iets wat een ieder van ons verafschuwd. En om de integriteit van het systeem te waarborgen, kunnen zelfs voor kleine vraagstukken geen uitzondering worden gemaakt als er toch een meerderheid is die met ontwetendheid beslist.

Het is de kunst om zoveel mogelijk gedachtenwerelden door middel van nuchtere voorleggingen van kennis uit eigen vrije wil, een verandering te laten aanbrengen in hun eigen gedachtenwereld, zodat je eigen wensen zo veel mogelijk in het uiteindelijk compromie worden opgenomen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
VerusDeus a dit:
Je hebt helemaal gelijk, alleen zit er ook een vrij bittere kant aan dit fenomeen namelijk dat als 51% christelijk stemt, de overige 49% met gebakken peren zit. Een beetje een dilemma.

Dat is inderdaad 1 van de beperkingen van representatieve democratie.
 

lenie

Neurotransmetteur
Inscrit
11 Jan 2009
Messages
74
nouja, dan zou ik ze zelf maar weer moeten gaan plukken :roll:
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
'Antwoorden' van Klink op de kamervragen van eergisteren (over het liegen in de media over het 'hond-incident'): http://www.mushmush.nl/uploads/public/2 ... leugen.doc .

:roll:

Maar er zijn nieuwe vragen gesteld!! http://www.mushmush.nl/?page=begin . Ook lezen we dat Ciska Joldersma nu achter een truffel-verbod aan zit, evenals een verbod op sporen en kweeksets. Die sporen zitten volgens mij zo'n beetje in elke kubieke meter lucht, maar goed...
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Vooral het antwoord op de derde vraag vind ik schandalig.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Wat een antwoorden zeg! Zo kan ik ook wel minister worden, leuk om vragen heen springen.
Maar ik vind de nieuwe kamervragen wel heel goed.
Ben benieuwd hoe hij zich daar uit red!
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
JJJ a dit:
Maar er zijn nieuwe vragen gesteld!! http://www.mushmush.nl/?page=begin . Ook lezen we dat Ciska Joldersma nu achter een truffel-verbod aan zit, evenals een verbod op sporen en kweeksets. Die sporen zitten volgens mij zo'n beetje in elke kubieke meter lucht, maar goed...

Joldersma aan Klink: “Wat is er bekend over de gezondheidsrisico’s van hallucinerende truffels, en zijn deze risico’s vergelijkbaar met paddo’s?
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
13 Februari 2009
Het spoedpleidooi in ons hoger beroep tegen het paddoverbod zal plaatsvinden op donderdag 5 maart 2009 om 10.15 uur in het Paleis van Justitie aan de Prins Clauslaan 60 te Den Haag (dezelfde locatie als de vorige keer).

http://www.mushmush.nl/
 
Haut