Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddoverbod vanaf 1 december

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
CaduceusMercurius a dit:
Wellicht, maar Islam is daar niet een van. Geef maar voorbeelden waaruit blijkt dat de Islam in essentie vrede & liefde uitdragen. Ware vrede en liefde tussen man en vrouw, gelovige en niet-gelovige, koranlezer en niet-koranlezer. De zogenaamde 'liefde' is volkomen voorwaardelijk. En vrede? Laat me niet lachen.

Dit soort discussies kunnen eindeloos zijn, daarom doe ik er ook niet graag aan mee. Wel blijf ik bij mijn standpunt dat de meeste religies, dus ook de islam op vele manieren geïnterpreteerd kan worden. Ook het soefisme is geworteld in de 'oude' islam. Helaas wordt er op grote schaal misbruik van religies gemaakt.

Uit eigen ervaring met verschillende moslims, zowel hier als in het buitenland kan ik je vertellen, dat hun boodschap wel degelijk liefde en vrede is. Ook zij willen in alle rust leven, en zitten echt niet op oorlogen/conflicten te wachten. Overigens zal ik zeker niet ontkennen dat er een grote groep is, waar het respect ver te zoeken is.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
redhawk a dit:
Wel blijf ik bij mijn standpunt dat de meeste religies, dus ook de islam op vele manieren geïnterpreteerd kan worden. (..) Helaas wordt er op grote schaal misbruik van religies gemaakt.

Uit eigen ervaring met verschillende moslims, zowel hier als in het buitenland kan ik je vertellen, dat hun boodschap wel degelijk liefde en vrede is. Ook zij willen in alle rust leven, en zitten echt niet op oorlogen/conflicten te wachten.
Ik denk dat dit het meest waarheidsgetrouwe is dat je kunt zeggen over dit onderwerp. De rest, dus de discussie over welk geloof beter of slechter is, vind ik allemaal echt een beetje zinloos. Alleen al omdat je zo ver generaliseert dat het al lang niet meer over mensen gaat.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
JJJ a dit:
Alleen al omdat je zo ver generaliseert dat het al lang niet meer over mensen gaat.
Het gaat ook niet over mensen, het gaat over doctrines.
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Vandaag werd ik weer eventjes met de feiten geconfronteerd. Plots hoorde ik van iemand die ik leerde kennen(nota bene een psychologiestudente aan de univ van gent) dat ze aanhangster van het creationisme is... Enkele sterke quotes "Ja,natuurlijk ,anders ben je toch niet gelovig?" (op mijn vraag of ze het meende) "Eh ,nu ja ,hmm... Nja..Ik heb daar thuis wel boekjes over"(Op mjn vraag hoe ze in godsnaam al die wetenschappelijke evidentie dat de aarde ouder is dan 6000 jaar weerlegt) "Jamaar, die evolutietheorie en dat 'wetenschappelijke' ,dat draait toch enkel rond geld en macht." (Alsof de hele kliek creationisten die zich stilletjesaan opwerk(t)en in het witte huis en overal lobbyt niets met geld en macht te maken hebben,en gewoon het beste met iedereen voorhebben :') )

Dat alles terwijl ze een richting studeert die slechts is kunnen ontstaan nadat het geloof van de wetenschap gescheiden werd (want daarvoor stond het lichaam volledig los van de geest,iets wat men niet kon onderzoeken) én waarop het darwinisme een grote invloed had en mee het pad naar de moderne psycologie effende.

't Zou werkelijk hilarisch geweest zijn indien het niet zo tragisch was. :roll:
Het is door dit type mensen dat de situatie bij jullie (NL) zo verslechterd is..


(Later een meer uitgebreid antwoord.Maar dit wou ik nog vlug even zeggen. :wink: )
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
"Eh ,nu ja ,hmm... Nja..Ik heb daar thuis wel boekjes over"

Ja en dan ga je mee naar huis en blijken die boekjes kul te zijn, en neucken zit er dan meestal ook niet in, mag je fijn met een biscuitje en een bakkie thee over de Here gaan zitten nadenken :D

Het is werkelijk schandalig dat wanneer je op google zoekt naar evolutie, dit soort onkunde op op plaats 1 naar voren komt.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Heeft die rechter van de rechtzaak tussen het VLOS en de staat nu eigenlijk inmiddels al uitspraak gedaan over de redenen waarop hij zijn uitspraak voor het verbod noemt en onderbouwt?
Misschien dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd naar de redenen.

En die hele site van PaddoBestrijding.nl zou de hele tweede kamer moeten zien.
Misschien bestaat er dan een kansje dat de VVD ook hun mening aanpast.
Al betwijfel ik dat wel met een kortzichtige sukkel als Fred Teeven.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Twilight a dit:
Heeft die rechter van de rechtzaak tussen het VLOS en de staat nu eigenlijk inmiddels al uitspraak gedaan over de redenen waarop hij zijn uitspraak voor het verbod noemt en onderbouwt?
Misschien dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar ik ben nu eigenlijk nog wel benieuwd naar de redenen.

En die hele site van PaddoBestrijding.nl zou de hele tweede kamer moeten zien.
Misschien bestaat er dan een kansje dat de VVD ook hun mening aanpast.
Al betwijfel ik dat wel met een kortzichtige sukkel als Fred Teeven.

Dat is op zich wel interessant. Ik zou het vonnis er ook graag wel is op na willen lezen. Ik was nu net even op google aan het zoeken, maar ik heb hier niet echt veel zinnigs over kunnen vinden.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Zoals ik het lees lijkt het er dus op dat de rechter niet achter VLOS stond omdat een kort geding te klein is voor zoiets als dit?
Dus eigenlijk hebben ze niet echt verloren en zouden ze best over kunnen gaan tot een bodemprocedure?
Dat zou echt mooi zijn, helemaal nu ook aan het licht is gekomen dat Klink dus gewoon gelogen heeft.

Maar misschien lees ik het verkeerd en is het oordeel van de rechter door nog meer standpunten van de staat onderbouwd.
 

TheSearchForSoma

Elfe Mécanique
Inscrit
13 Sept 2006
Messages
428
Ik begrijp je standpunt brugsmansia, maar mijn mening blijft wel van de jouwe verschillen.
Ik denk dat het beeld dat wij over de Islam hebben grotendeels komt door wat we in de media te zien krijgen,wat natuurlijk voornamelijk de "slechte,barbaarse" aspecten zijn die tegen ons westerse "verlicht" denken ingaan. Ik ken enkele moslims die helemaal niet volgens de bekende dogma's van hun geloof denken. Er zijn, net zoals in het Christendom énorm veel stromingen binnen de Islam, de ene natuurlijk al mediagenieker dan de andere. Ook wordt veel van het "wangedrag" en de fundamentalisering van enkele jonge moslims voor een groot deel net door de negatieve en defensieve kijk die wij op hen hebben. Het verstrengen/versterken van je geloof wordt zeker grotendeels veroorzaakt door het willen afzwakken ervan door buitenstaanders. Wij psychonauten verliezen er tenslotte ook ons geloof niet door, integendeel zelf,ondanks de bemoeienissen van buitenaf!
Daarnaast wil ik ook nog even wijzen dat er ook nog zeer veel christenen volgens middeleeuwse en extreem strenge dogma's leven.Kijk maar naar die echt wel grote groep creationisten (vooral dan in de VSA,maar het verspreidt zich vreemdgenoeg meer en meer), kijk maar naar hoe wijzelf 50 jaar geleden nog leefden,en hoe indrukwekkend snel dat veranderde. Tot 40 jaar geleden werden er bv in ierland ongetrouwde zwangere meisjes "ontvoerd" met toestemming van de familie en levenslang weggestopt om "god te dienen" (lees: zich kapot te werken voor het financieel gewin van moeder overste en de kerkfabriek). -Ik zag ooit de film "the magdalene sisters" in de les :wink: -

Wat ik wil zeggen is gewoon dat we niet teveel mogen stigmatiseren,dat dwingt velen in een defensieve houding, en dat maakt er een mens niet meteen rationeler op (kijk maar naar Ciskaatje Joldersma haar uitspraken als zij in de verdediging gaat :lol: ).

Waarover je dan weer wél veel gelijk hebt volgens mij is dat er zich inderdaad wel vaak vreselijke wantoestanden afspelen in de landen waar de sharia geldt, zoals de ophanging van jongens louter om hun geaardheid, de publieke steniging van vrouwen nadat ze verkracht zijn door een groep mannen... Maar ook hier zijn die landen weeral niet de enige,en ik geloof dat zo'n toestanden er kunnen plaatsvinden omdat het zeer instabiele regio's zijn,met een klimaat waarin de wet van de sterkste geldt. De man kan zich erg veel permitteren in zo'n situatie, en justificeert zijn daden via zijn geloof. Als je de geschiedenis van zulke landen bekijkt zie je dat ze vaak door westerse bemoeienissen in hun huidige klimaat beland zijn. Eens die regio's welvarender worden verdwijnt waarschijnlijk ook het extremisme. Maar inderdaad, die mensonterende toestanden vallen niet goed te praten!


Ketter: Ja en dan ga je mee naar huis en blijken die boekjes kul te zijn, en neucken zit er dan meestal ook niet in, mag je fijn met een biscuitje en een bakkie thee over de Here gaan zitten nadenken :lol:²


Ik ging het weer kort proberen houden...:roll:
Sorry voor eventuele typfouten of nonsens!


Bij deze,gegroet allemaal, en een vredige nacht gewenst!
TheSearch
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
TheSearchForSoma a dit:
de ophanging van jongens louter om hun geaardheid

wist iemand dat je in Iran als man wel omgebouwd mag worden en dan een relatie met een man mag hebben, maar dat je zonder operatie strafbaar bent? :roll:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Twilight a dit:
Zoals ik het lees lijkt het er dus op dat de rechter niet achter VLOS stond omdat een kort geding te klein is voor zoiets als dit?
Dus eigenlijk hebben ze niet echt verloren en zouden ze best over kunnen gaan tot een bodemprocedure?
Dat zou echt mooi zijn, helemaal nu ook aan het licht is gekomen dat Klink dus gewoon gelogen heeft.

Maar misschien lees ik het verkeerd en is het oordeel van de rechter door nog meer standpunten van de staat onderbouwd.

Ik zal de komende dagen even dat vonnis doorlezen, het grootste gedeelte zal wel nonsens zijn, maar ik ben wel nieuwsgierig waarop de rechter zijn uitspraak precies op heeft gebaseerd.

Een bodemprocedure is ook niet iets waarop het VLOS stond te springen, voordat er een uitspraak is in een bodemprocedure, dan zijn ze alweer een hele tijd verder.... En zelfs ondanks goede argumenten en feiten, blijft het aan de rechter wie hij/zij in het gelijk stelt.

Ik hoop in iedergeval dat het vlos het er niet bij laat zitten. Maar ik verwacht er zelf eigenlijk niets meer van.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Zo'n bodemprocedure gaat het VLOS natuurlijk ook weer een hoop geld kosten. Waar gaan ze dat dit keer vandaan halen? De vorige keer waren er waarschijnlijk nog genoeg smartshops die geloofden in de zaak en daarom een financiële bijdrage hebben geleverd, ik denk niet dat dit nu nog het geval zal zijn. Helaas.
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
redhawk a dit:
Het soefisme is ook diep geworteld in het hart van de islam.
Anderen stellen juist dat de Islam geworteld is in het Soefisme (de basisprincipes van het Soefisme bestonden al voor de Islam). Ik ga de film die je gepost hebt wel bekijken, ik ben benieuwd wat mijn mening is over Soefisme an sich.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
het grootste gedeelte zal wel nonsens zijn, maar ik ben wel nieuwsgierig waarop de rechter zijn uitspraak precies op heeft gebaseerd.
Ik denk dat deze delen zwaar gewogen hebben:

2.6. In het als bijlage 1 bij het CAM-rapport 2007 gevoegde Informatierapport Paddenstoelen, dat een overzicht van de literatuur sinds 2000 bevat, wordt verwezen naar het artikel 'Psilocybin can occasion mystical-type experiences having substantial and sustained personal meaning and spiritual significance' van R.R. Griffiths c.s. (hierna: 'Griffiths') uit 2006. Het Informatierapport vermeldt over dit onderzoek onder meer:

"Een recente studie van Griffiths c.s. (..) gerapporteert evenwel dat 22% (..) van de vrijwilligers die 30 mg psilocybine (..) kregen toegediend, tijdens de totale sessie toch een periode van aanzienlijke angst/dysphorie hadden gehad. In sommige gevallen waren daarbij ook gedachtes van paranoia die van voorbijgaande aard waren. Deze symptomen traden dus op ondanks dat er een samenzijn was en er voorsessies met begeleiders waren (..). Van de zorgvuldig uitgekozen vrijwilligers, die met de hoge dosering van 30 mg/70 kg behandeld werden, kreeg 31% beduidende angstervaringen en 17% paranoia van voorbijgaande aard. Bovendien werd de studie uitgevoerd in een comfortabele setting onder goed toezicht. Bij onvoldoende toezicht kunnen zulke effecten escaleren in paniekaanvallen en gevaarlijk gedrag."

En:

In het CAM-rapport wordt een onderzoek [van Griffiths; voorzieningenrechter] beschreven waarbij zelfs in een gecontroleerde, veilige situatie angstervaringen en paranoia optreden.(..) Bij onvoldoende toezicht kunnen zulke effecten escaleren in ernstige paniekaanvallen en gevaarlijk gedrag. In tegenstelling tot het CAM komen wij op grond van deze percentages tot de conclusie dat de kans op angstervaringen en daarmee de kans op risicovol gedrag, aanzienlijk is. De onvoorspelbaarheid van de effecten wordt nog vergroot doordat de gebruikers niet bekend zijn met het gehalte werkzame stoffen in de paddo's, dat sterk kan fluctueren. Tevens speelt mee dat de dosis-effect relatie sterk kan variëren tussen individuen. Een extra risico vormt tenslotte het feit dat na het consumeren van een paddo het een tijd duurt totdat de effecten merkbaar zijn. Dit vergroot eveneens de kans op een te hoge dosering en onvoorspelbaar gedrag.

De frequentie van het aantal ambulanceritten als gevolg van paddogebruik in Amsterdam ondersteunt onze conclusie dat de risico's van paddo's te groot zijn. (..)

De voorwaarden die het CAM stelt aan een veilige setting voor gebruik zijn echter van dusdanige aard dat zij in feite het risicovolle en onvoorspelbare karakter van het gebruik onderstrepen en daarmee voor ons contra-indicaties zijn voor het advies om de hallucinogene paddenstoelen in de vrije - zij het gereguleerde verkoop - te houden. Het is niet mogelijk zodanige maatregelen te nemen dat die voorwaarden (..) kunnen worden gegarandeerd. (..) Het genoemde onderzoek van Griffiths et al. heeft bovendien overduidelijk aangetoond dat bij een aanzienlijk deel van de gebruikers ook in een veilige setting angstaanvallen en paranoia optreden.(..)"
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
CaduceusMercurius a dit:
redhawk a dit:
Het soefisme is ook diep geworteld in het hart van de islam.
Anderen stellen juist dat de Islam geworteld is in het Soefisme (de basisprincipes van het Soefisme bestonden al voor de Islam). Ik ga de film die je gepost hebt wel bekijken, ik ben benieuwd wat mijn mening is over Soefisme an sich.

Ben benieuwd wat je er van vindt :)
Zie zelf best veel mooie elementen in het soefisme, vooral in hun beats :wink:
 
Haut