Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

PADDO VERBOD BIJNA FEIT

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Klink wil verbod op verkoop paddo’s
Door JOB VAN DE SANDE

DEN HAAG - Minister Ab Klink (Volksgezondheid) wil de verkoop van paddo’s verbieden. De maatregel volgt op de reeks incidenten met vooral buitenlandse toeristen die hallucinogene paddestoelen hadden gebruikt.

De teelt van paddo's in Hazerswoude. FOTO AP

Volgens bronnen hakt de minister nog deze week de knoop door over het verbod op paddo’s. Met de maatregel komt Klink tegemoet aan de wens van de meerderheid in de Tweede Kamer die eerder al pleitte voor een verkoopverbod. Aanleiding was de dood van een 17-jarig Frans meisje dat in maart onder invloed van paddo’s van een brug sprong in Amsterdam.

Uit een rapport van de Amsterdamse GGD bleek eerder dat het aantal ernstige incidenten met paddo ’s de afgelopen jaren flink is gestegen. Vorig jaar moesten ambulances 128 keer uitrukken voor een ongeluk met deze drugs. In 2004 was dat nog 55 keer.

Het verkoopverbod gaat gelden voor zogeheten verse paddo’s. De drugs zijn nu nog te koop in smartshops. Klink overlegt nog met zijn collega Hirsch Ballin van Justitie of de paddo’s als harddrug onder de Opiumwet komen te vallen. Het verbod kan ook via de Voedsel- en Warenwet worden geregeld. Gedroogde paddo’s vallen nu al onder de Opiumwet. In de meeste landen zijn alle hallucinogene paddestoelen verboden.

Naar aanleiding van het toenemde aantal incidenten met paddo’s stelde de Amsterdamse burgemeester Job Cohen onlangs voor een bedenktijd van drie dagen in te voeren voor mensen die de paddestoelen willen kopen. Ook zou er meer voorlichting gegeven moeten worden over het effect van de drugs.

Na bestudering van een RIVM-rapport over de risico’s van paddo’s wil Klink echter de drugs helemaal verbieden. De vereniging van verkopers van paddo’s VLOS heeft eerder gewaarschuwd dat het aantal incidenten alleen maar zal toenemen door een verbod. Omdat de handel dan in de illegaliteit verdwijnt, krijgen gebruikers helemaal geen voorlichting meer, stelt de VLOS.

bron: http://www.ad.nl/binnenland/article1728755.ece



Die gore tyfusgristenen moeten ons maar even zeggen dat het niet meer mag op basis van propogandaberichten. Het zat er zo hard aan te komen en toch kon ik het niet geloven...

Ze gaan in tegen een uitspraak van de hoge raad puur om hun eigen berberkte kleine wereldje veilig te houden.

Eigenlijk maakt het me toch geen f*ck uit. Dan ga ik wel zelf kweken.
Het voordeel is dat het nu meer beperkt blijft tot de echte psychonauten en de mensen die het puur omdat het "leuk" is nemen.

Maar toch, die k*nkerconservatieven kunnen niet tegen de eerdere legalisatie ingaan omdat dit via rechtzaken is gebeurd en de hoge raad het officieel waar toegestaan maakte.

Hierop zullen opnieuw rechtzaken volgen en zullen ze weer toegestaan worden...

Het probleem is dat het grootste deel van nederland het nieuws niet met een korreltje zout neemt en deze mensen dus via propoganda kunnen doen wat ze willen. Daarbij groeit de aanhang van wilders en rita steeds verder en moeten we het nu met dit extreem conservatieve kutkabinet doen dat onze vrijheid is lekker naar de tyfus helpt.. Hele image van Nederland als toch wel openminded land gaat verdwijnen en we gaan op in de EU met allen dezelfde regeltjes, vervolgens wordt de war on drugs es flink aangescherpt in europa en moeten wij een jaar de gevangenis in voor een paddestoeltje gebruiken...

och och och...waar gaat dit f*cking heen...

zo dat is er ff uit.... :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

------------------------
ENGLISH:
THEY'RE GONNA BAN OUR LITTLE FRIENDS :( :( :([/quote]
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ze gaan in tegen een uitspraak van de hoge raad puur om hun eigen berberkte kleine wereldje veilig te houden.


In 1227 werd door paus Gregorius de negende de inquisitie in het leven geroepen. In 1231 werd door hem bepaald dat ketters die verboden planten gebruikten, gevangen moesten worden gezet. In 1252 voegde Innocentius III of IV (whats in a fucking name...) hier aan toe dat marteling mocht worden gebruikt om een bekentenis los te krijgen. Speciale zonden vragen om speciale methoden en het gieten van gesmolten lood in de kelen van 'schuldige' mannen, vrouwen en kinderen, werd de norm.

Op een bepaald moment wordt geschat dat de kerk 50% van de vrouwen in Europa heeft vermoord.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
echt hoe meer ik hier over nadenk hoe bozer ik word.....

Europa is op weg één grote nazi staat te worden...
 
G

Guest

Invité
Blijkt daalijk na dat onderzoek dat het niet verboden kan worden gemaakt, heeft iedereen zich druk gemaakt om niets :mrgreen:
 
G

Guest

Invité
het feit dat de paddo's verboden worden is, afgezien van het feit dat het gewoon heel onwetend is van de Tweede Kamer, in praktische zin nog niet eens zo erg. Je kunt ze makkelijk zelf kweken. Wat mij veel meer zorgen baart is de richting die nederland op dit moment opgaat. Ik voel mij helemaal niet meer verbonden met de partijen die ons land vertegenwoordigen. Het lijkt wel alsof alles wat we aan vrijheden hebben opgebouwd door de jaren heen, alles wat ons land zo uniek maakt kapot gemaakt wordt door de christelijke beweging die nu de touwtjes in handen heeft in den haag. :x

Maar sowieso.. het moet verdomme eens afgelopen zijn met het verbieden van planten..paddestoelen e.d. die in de natuur groeien...tis toch gewoon van de zotte!!! Het is al zo vaak gezegd ik weet het, maar ik maak me hier nog elke dag kwaad om. Wie zijn zij om dat voor mij te verbieden? wat zijn zij meer als mij? Ik vind dit bijna net zo erg als onderdrukking in een dictatuur.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik geloofde er tot een tijdje nog in, onder andere door de brief van VLOS waarin stond dat Klink nog steeds aan het wachten was op advies van de CAM.

Ik heb echter een paar uur geleden met iemand van CDJA gepraat. Hij zegt dat het verbod inderdaad waarschijnlijk een feit is.

Iedereen moet zich hierover niet al te veel druk maken, de paddo's overleven het wel. De echte psychonauten zullen elkaar voorzien. The paddo will live, hoe onwetend deze regering ook is.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
ik den iniedergeval al van plan een vrij grootschalige kweek te beginnen die per maand toch wel op z'n minst 100 gram droog moet gaan opleveren...
Dit zal wss beginnen met trial and error (en zal ik dus niet zo heel veel hebben) maar later zal ik zeer waarschijnlijk veel meer hebben dan ik en mijn vrienden opkunnen.

In dat geval zal ik mijn best doen om degenen die dit nodig hebben gratis te supplyen ^.^...(hoewel in ruil wat LSD, MDMA, DMT, cactus, etc natuurlijk nooit een probleem kan zijn ^^ als jullie daar genoeg van hebben, of een kleine vergoeding om de kosten de dekken :p). Maar het punt is dat ik dit iig niet voor de winst ga doen.

Is natuurlijk een mooi plan en het is iig zeker DAT ik ga kweken, het is alleen nog niet duidelijk in welke hoeveelheden het gaat lukken...tegen de tijd dat er een overschot is laat ik het wel weten :)

grttz
 
G

Guest

Invité
DevXavier a dit:
Ik geloofde er tot een tijdje nog in, onder andere door de brief van VLOS waarin stond dat Klink nog steeds aan het wachten was op advies van de CAM.

Ik heb echter een paar uur geleden met iemand van CDJA gepraat. Hij zegt dat het verbod inderdaad waarschijnlijk een feit is.

Iedereen moet zich hierover niet al te veel druk maken, de paddo's overleven het wel. De echte psychonauten zullen elkaar voorzien. The paddo will live, hoe onwetend deze regering ook is.

Ach ja precies, de schrik is er weer even vanaf, we kunnen weer verder met ademhalen en met onze vredelievende levensstijl :heart: :weedman:
Oooh, ik ga echt weer zo'n schandalige discussie beginnen als een christen me op straat weer ens aanspreek :twisted: :roll:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
We zijn over een paar weken wel weer wat crimineler omdat de wet aangepast wordt. Zoals in de film Grass te horen valt over de eerste wetsveranderingen aangaande cannabis in de USA:

"Overnight, a new class of criminals was created."

Ik kan openlijk over mijn ervaringen met paddo's praten omdat wat ik doe nu (nog) legaal is. Straks kan dat niet meer. Dan zou ik over "verboden middelen" praten...

Maar zoals Terence McKenna zei wordt er in het algemeen niet hard tegen gebruik van paddo's opgetreden. Paddo's zijn niet praktisch voor massaproductie en verkoop in het illegale circuit. Daarvoor is LSD veel interessanter (er passen zo een paar duizend trips in je binnenzak, probeer dat maar eens met gedroogde paddo's). Voor mij gaat er echter niets boven de paddo. Zo waanzinnig kleurrijk...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
beetje kinderachtige reactie. Alsof ik er blij mee ben dat het verboden wordt.

Sorry zo was het niet bedoeld, ik dacht hardop. Ik stop niet met kweken of consumeren en heb er nooit een geheim van gemaakt in mijn omgeving dus het lijkt een kwestie van tijd tot ik oom agent op bezoek krijg.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Het word steeds erger, nu paddos maar wat is het volgende middel?
Ik geloof niet dat de cristen zullen rusten, totdat alle middelen die volgens hun niet geoorloofd zijn te verbannen.
CDA quote: respecteer elkaars normen en waarden?!?..

Maar ook de politie lijkt steeds facistischer te worden ( of het ligt aan mij )
ze vinden het maar al te leuk om je te kleineren als burger en te vertelen wat wel of niet mag, vooral als je in discussie met ze gaat.. de helft van die stakkers in blauw zijn noggeen eens op de hoogte van de grondwet.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ligt zeker niet aan jou, ik merk het ook. De politie kan de normale burger op steeds meer punten pakken en dat geeft een gevoel van macht.

Ik was altijd zo trots op ons land, maar Nederland is niet meer het tolerante kikkerlandje waar iedereen altijd zo blij mee was. Heel jammer, we worden opgegeten door de EU.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Jep de EU.. ik wil echt de gulden weer tereug en onze eigenwijze beleid tegen de rest van europa, dat is voor mij de Nederland die ken..

Zo'n klein landje als Nederland kan ommogelijk wat inbrengen als het gaat om het drugsbeleid tegen de rest van Europa dat al zwaar beinvloed is door de US.

Onze einigste kans is als Amerika breekt of erg economisch onaantrekkelijk word maar dan is alsnog de vraag of het al niet te laat is..
En met China als een nieuwe wereld macht word ik al helemaal huiverig als ik denk aan het drugsbeleid dat daar gevoerd.

Het ergste vind ik nog dat de US landen economisch buitenspel zet als ze niet voldoen aan de war on drugs protocol.

ik ga mijn eigen eiland zoeken...
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
De EU en alles wat daarmee samenhangt is in principe een goed initiatief om als euro een serieus blok te vormen naast nu de VS en China. Samenwerkings verbanden hebben al vanouds vooral betrekking op economische regelingen voor het bevorderen van een 'gezond' en laagdrempelig handelsverkeer binnen de EU. Naast economische onderwerpen spelen binnen een land uiteraard nog veel meer dingen, en die kunnen per lidstaat gewoon zelf gereguleerd blijven. Dus ik zie niet in waarom nederland perse het schoothondje van Duitslands, Frankrijk en indirect de VS moet spelen op het gebied van drug. Europa is inmiddels volwassen als groot economisch blok, maar gedraagt zich er nog niet naar. Ik aanschouw de ineenstorting van de Amerikaanse dollar en huizenmarkt met enig cynisch plezier, maar ik besef ook wel dat dat gepaard zal gaan met veel persoonlijk leed over de paar komende jaren.

Zo'n klein landje als Nederland kan ommogelijk wat inbrengen als het gaat om het drugsbeleid tegen de rest van Europa dat al zwaar beinvloed is door de US.

niet willen is niet hetzelfde als niet kunnen. Zoals mijn moeder weleens zei 'kan niet ligt op het kerkhof, en wil niet ligt er naast'.

m.a.w. 'Drugsbeleid' wordt nu als een handels-onderwerp gezien dat je stukje bij beetje kan uitmelken en afknabbelen om goodwill te kopen in de lobby cultuur van politiek economische betrekkingen.

maar idd, zolang de drugsgebruikers nog niet hun zaakjes voor elkaar hebben en een eenduidig signaal afgeven kan nederland onmogelijk wat inbrengen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Tja vervelende situaties zijn dit, maar is het ooit zoveel beter geweest>? Misschien waren wij Nederlanders tot een paar jaar terug gewoon verwent, want als je de geschiedenis induikt kan ik niet veel betere tijden vinden. Er was altijd wel iets, alleen jammer dat door die balkenellende de afgelopen jaren alles kapot word gemaakt, waar nederland juist zo voor stond. En het zijn ook telkens weer(ik wil niet veroordelen) die christenen die hun geloof en gedachtegang aan de rest proberen om te dringen, met alle gevolgen van dien. Het christendom heeft zoveeeeel bloed aan hun handen en toch maken ze nog steeds de dienst uit.

Ik zie in iedergeval èèn ding, alles wat een mens de mogelijkheid geeft om zich vrij te kunnen bewegen van het systeem, word mensen ontnomen en daar vallen dit keer ook de paddo's onder en met een kweste van tijd is het ook zo een keertje afgelopen met onze heilige cannabis. Ja en voor je het weet heb je een microchip in je reet, en heb je helemaal niks meer te zeggen.

En hoewel je vroeger mensen nog te been kon krijgen voor een demonstratie of welke andere actie dan ook, lijkt dit nu niet meer te lukken vanwege de grootste manipuleur in deze wereld, die zwarte propaganda kast in de hoek van onze woonkamer. Deze lijkt blijkbaar zo goed z`n werk te doen, dat je gemakkelijk de hele samenleving een bepaalde richting kan opsturen. Maar dan komt de vraag, hoe lang kan dit nog goed gaan? Behalve mensen kunnen manipuleren, kan die kast mensen ook nog ziek maken en zoals ik het zie is het een kwestie van een x-aantal jaar waarin dat duidelijk zal gaan worden.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik aanschouw de ineenstorting van de Amerikaanse dollar en huizenmarkt met enig cynisch plezier, maar ik besef ook wel dat dat gepaard zal gaan met veel persoonlijk leed over de paar komende jaren.

Ja ik ben ook benieuwd wat dat zal brengen.. misschien dat de mensen inzien dat de Amerikaanse droom, niet zo'n pracht en praal is als altijd is beweerd.

niet willen is niet hetzelfde als niet kunnen. Zoals mijn moeder weleens zei 'kan niet ligt op het kerkhof, en wil niet ligt er naast'.

True, we moeten niet denken dat we het niet kunnen, maar hoe we het zouden kunnen bereiken.

maar idd, zolang de drugsgebruikers nog niet hun zaakjes voor elkaar hebben en een eenduidig signaal afgeven kan nederland onmogelijk wat inbrengen.

Ja ben ik ook mee eens, eerlijk gezegd zijn we wel een ongeregeld zooitje met verschillende standpunten. wat we moeten doen is duidelijke standpunten naar voren brengen waar we allemaal achter staan.
We need to Organize.
 
Haut