Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddoverbod vanaf 1 december

Anand

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Jan 2003
Messages
190
Ik neem aan dat de meeste van jullie wel door zullen kweken?

De logische stap van smartshops zal zijn om zakken met substraat te verkopen en losse spuiten. los van elkaar gewoon legaal en samen de basis van een paddestoel kweek.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
De logische stap van smartshops zal zijn om zakken met substraat te verkopen en losse spuiten.
De meesten zullen door faillisement die stap niet kunnen maken... :cry:
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
Hangt er van af denk ik. Als de site alleen maar in zou gaan op "de christenhonden vs. psychedelica" dan zou het inderdaad een nadelige uitwerking kunnen hebben, maar maak je van zo'n site een plek waar alle idioterie van de christelijke politici onderuit wordt gehaald (dus ook aandacht besteden aan bijvoorbeeld abortus enz.), dan zullen mensen begrijpen dat er hier sprake is van een heel breed probleem.

Intelligente, onderbouwde artikelen mbt planten/middelen, inderdaad abortus, homohuwelijk, stamcel onderzoek etc.. De bedoeling is een breed probleem zichtbaar maken zoals je aangeeft, dit op een provocerende manier brengen (want normale discussie aangaan met heren politici blijkt onmogelijk wanneer het gaat over brandbare onderwerpen) zonder direct te beledigen. Ik zeg direct want ongetwijfeld zal christenhonden als een rode lap op een stier overkomen op sommige mensen maar in essentie staat 'christenhonden' 'ons', wij zijn het tenslotte die honds worden behandeld. door christenen.

Zijn er trouwens mensen hier die van plan zijn te stoppen met gebruiken danwel kweken? (kan me voorstellen ook dat mensen er niet mee open over durven zijn). Ik ga in ieder geval door en ik maak me helemaal niet druk over een eventuele vervolging omdat ik er van uit ga dat onze rechtspraak genuanceerder te werk gaat dan onze inquisitie ik bedoel regering.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Christenhonden a dit:
Hangt er van af denk ik. Als de site alleen maar in zou gaan op "de christenhonden vs. psychedelica" dan zou het inderdaad een nadelige uitwerking kunnen hebben, maar maak je van zo'n site een plek waar alle idioterie van de christelijke politici onderuit wordt gehaald (dus ook aandacht besteden aan bijvoorbeeld abortus enz.), dan zullen mensen begrijpen dat er hier sprake is van een heel breed probleem.

Intelligente, onderbouwde artikelen mbt planten/middelen, inderdaad abortus, homohuwelijk, stamcel onderzoek etc.. De bedoeling is een breed probleem zichtbaar maken zoals je aangeeft, dit op een provocerende manier brengen (want normale discussie aangaan met heren politici blijkt onmogelijk wanneer het gaat over brandbare onderwerpen) zonder direct te beledigen. Ik zeg direct want ongetwijfeld zal christenhonden als een rode lap op een stier overkomen op sommige mensen maar in essentie staat 'christenhonden' 'ons', wij zijn het tenslotte die honds worden behandeld. door christenen.

Zijn er trouwens mensen hier die van plan zijn te stoppen met gebruiken danwel kweken? (kan me voorstellen ook dat mensen er niet mee open over durven zijn). Ik ga in ieder geval door en ik maak me helemaal niet druk over een eventuele vervolging omdat ik er van uit ga dat onze rechtspraak genuanceerder te werk gaat dan onze inquisitie ik bedoel regering.
Dit zou voor mij eerder reden zijn om naast het gebruiken van paddo's ook het vanuit sporen opkweken van paddo's te gaan onderzoeken. En ik denk dat dat voor meer mensen geldt?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Zou het mogelijk zijn om met het strategisch plaatsen van geïnocculeerde houtsnippers de hoeveelheid in 't wild groeiende paddenstoelen te doen verdubbelen of verdrievoudigen?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^misschien wel vermiljoenvoudigen. Ps. Azurescens en Ps. Cyanescens komen op het moment vrij weinig voor in de vrije natuur. Daar zou best eens verandering in kunnen komen de komende tijd. :wink: Guerilla gardening ftw!!!!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Item in NOVA over het verbod

PAS OP! Prominente rol voor Cisca Joldersma. Zorg dat je een teiltje klaar hebt staan.

Vind het ook raar dat er nu al word gedaan alsof het zeker is. Is er al gestemd dan? En is de rechtszaak met het VLOS al geweest?
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
CaduceusMercurius a dit:
Zou het mogelijk zijn om met het strategisch plaatsen van geïnocculeerde houtsnippers de hoeveelheid in 't wild groeiende paddenstoelen te doen verdubbelen of verdrievoudigen?

Ja dit is op zich geen probleem. Zo kun je in principe ook plekken waar vanwege veel plukken weinig boleten voorkomen 'op peppen' door een handvol vers geplukte boleten te vermalen in een blender met genoeg water en dit mengsel vervolgens te sproeien op de lege plekken.

Wat betreft geïnocculeerde houtsnippers betreft, wanneer je ze uit zet op plekken waar de soort zou kunnen groeien, zou het theoretisch moeten werken. Een manier is misschien om kleine verborgen veldjes te maken in de bossen, daar bedden met paddo's te laten groeien en na een aantal jaar zouden ze redelijk door het bos verspreid moeten zijn, mits er geschikte omstandigheden zijn.

Dit zou voor mij eerder reden zijn om naast het gebruiken van paddo's ook het vanuit sporen opkweken van paddo's te gaan onderzoeken. En ik denk dat dat voor meer mensen geldt?

Goed om te horen :D
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Verbod op paddo's in strijd met de grondwet:

[quote:1yuiv6du]Maar hoe zit het eigenlijk met onze grondrechten?

Artikel 10 van de Grondwet luidt als volgt:

“Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
PAS OP! Prominente rol voor Cisca Joldersma. Zorg dat je een teiltje klaar hebt staan.

Dat was het wijf waar ik het over had in mijn vorige post :p
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
CaduceusMercurius a dit:
Verbod op paddo's in strijd met de grondwet:

[quote:1y491ez0]Maar hoe zit het eigenlijk met onze grondrechten?

Artikel 10 van de Grondwet luidt als volgt:

“Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Zou het zin hebben om met alle lezers van red de paddo, psychonaut.com en andere forums op of in de buurt van het Binnenhof bijeen te komen, low-budget, zonder fratsen, om er op te wijzen dat een grote groep doodgewone mensen binnenkort tot een nieuwe klasse criminelen zal gaan behoren. Geen spandoeken of speeches, maar wel een zorgvuldig geschreven persbericht en/of pamflet, en zoveel mogelijk sympathisanten, ook zij die vrezen voor sluiting van de coffeeshops.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Of het zin heeft weet ik niet, maar ik doe zeker mee!!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Cool, dan gaan we in ieder geval met z'n tweeën. Nee, drieën, want Mara komt ook mee.

Goed, welke dag? Op welke dagen zijn die politieke uilskuikens aanwezig?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
CaduceusMercurius a dit:
Cool, dan gaan we in ieder geval met z'n tweeën. Nee, drieën, want Mara komt ook mee.

Goed, welke dag? Op welke dagen zijn die politieke uilskuikens aanwezig?

Vandaag heb ik even weinig tijd om het bovenstaande uit te zoeken, maar ik doe ook zeker mee! Van mij part word dat aankomende week, haal ik ook gelijk dat boek bij je op ;)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Willen we de nieuwe brochures meebrengen, dan kan het pas vanaf donderdag 27 november. Het cannabis tribunaal is op maandag en dinsdag (1 en 2 december), in Nieuwpoort, Den Haag. Wellicht kunnen wij er woensdag direct een demonstratie achteraan plakken, om het momentum in gang te houden. Of anders vrijdag 28 november, om de boel al op te warmen. Het is voor veel mensen alleen lastig om vrij te krijgen of andere afspraken af te zeggen op vrijdag en zaterdag. Vrijwel iedereen, werkgever of werknemer, kan een woensdag vrij krijgen.

We hebben bovendien al best veel geprotesteerd en geprobeerd vóór 1 december a.s.. Een demonstratie ná het toch haast onvermijdelijke verbod lijkt me extra interessant. Want dan zijn we eigenlijk allemaal al potentiële outlaws.
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
CaduceusMercurius a dit:
Zou het zin hebben om met alle lezers van red de paddo, psychonaut.com en andere forums op of in de buurt van het Binnenhof bijeen te komen, low-budget, zonder fratsen, om er op te wijzen dat een grote groep doodgewone mensen binnenkort tot een nieuwe klasse criminelen zal gaan behoren. Geen spandoeken of speeches, maar wel een zorgvuldig geschreven persbericht en/of pamflet, en zoveel mogelijk sympathisanten, ook zij die vrezen voor sluiting van de coffeeshops.

Mooi initiatief, maar ik ben bang dat het weinig indruk zal maken op de politici. Overigens ben ik zeker bereid om aanwezig te zijn (als ik vrij kan krijgen op het werk). Al is het maar om een signaal af te geven in de media. Hopelijk kunnen we gelijk van de gelegenheid gebruik maken om wat vooroordelen van het paddogebruik uit de weg te werken…

Misschien is het mogelijk om animo te peilen met behulp van diverse websites voor het initiatief. Misschien heeft er hier iemand contacten met bevriende websites?? Als je met 6 man komt aanhuppelen, zul je waarschijnlijk niet echt een verpletterende indruk achterlaten.

Overigens heb ik hier nog een ‘mooie’ discussie (mei 2008) over het Nederlandse drugsbeleid (waaronder het paddoverbod) met, jawel: onze ‘grote vriendin’ van het CDA, Cisca Joldersma en Freek Polak, psychiater en bestuurslid van de Stichting Drugsbeleid.

http://www.hetgesprek.nl/archief/1066/

Gelukkig had Cisca ook wat ijzersterke argumenten (NOT). Ik heb 3 paar schoenen opgevreten…
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
als er geprotesteerd gaat worden wil ik zeker wel van de partij zijn.
 

Carebear

Banni
Inscrit
11 Juil 2008
Messages
574
Poep...
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Nee, we gaan niet met poep gooien. Toch?

Mooi initiatief, maar ik ben bang dat het weinig indruk zal maken op de politici.
Indruk maken op politici heeft weinig zin meer. Alle politici hebben hun standpunten al lang ingenomen en zullen daar niet meer van af wijken.

Maar wat alle andere Nederlanders, via de media, over psychedelica en de wetgeving denken kunnen we wel beïnvloeden.
 
Haut