Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddoverbod vanaf 1 december

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Bastiaan a dit:
:lol:


Maar het is natuurlijk gewoon heel vervelend dat er een bepaald beeld van wordt geschept
Maarja, als je het mij vraagt is "de wet" voor een heel groot deel zoiezo al onrechtvaardig en belachelijk

Ja tuurlijk is dit een belachelijk besluit, helemaal omdat ik van die paar paddo trips al zoveel over 'het leven' heb geleerd en dat probeert hij een heleboel mensen nu te onthouden :evil:
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Bill Hicks:

"Why are mushrooms against the law? It grows naturally upon our planet. Doesn't the idea of making nature against the law seem to you a bit... unnatural? You know what I mean? It's nature. How do you make nature against the fucking law?"

 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ach ja wanneer zo'n onwetende deze ministerpost krijgt volgt deze onzin vanzelf. Meneer wint wel adviezen in maar wanneer deze adviezen hem niet zinnen doet meneer alsof er niks aan de hand is.

Dit kabinet maakt zich per dag alleen maar meer belachelijk, ik hoop dat er bij de volgende verkiezingen genoeg mensen zijn die dit onthouden en we van die onwetende gristenhonden af zijn :r

Wat mij heel erg opvalt, is dat sinds de komst van dit christelijke kabinet ze voornamelijk bezig zijn geweest met dat geen, waar hun religie tegen gekeerd is. En de dingen die ze daadwerkelijk zouden moeten doen, daar besteden ze amper tijd aan. Wat hier boven al een aantal keer gezegd is, het zijn GRISTENHONDEN! En eerlijk gezegd, vraag ik mij nu af, of dat niet bestempeld moet gaan worden als een psychologische stoornis. Bijvoorbeeld het GRISTEN syndroom :p
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Nou ja, het is net zo goed te wijten aan PvdA en VVD, die ook vóór stemmen. Het is eigenlijk te herleiden tot een misverstand, denk ik. Overduidelijk hebben Klink en een meerderheid van de Tweede Kamer geen idee van wat paddo's eigenlijk doen. Dat komt doordat ze het nooit ervaren hebben, en ook door alle taboes en dogma's (die zijn wel grotendeels Chriselijk van oorsprong, denk ik) die er heersen over drugs. Er is gewoon een heel gebrekkig en vertroebeld beeld. :( Dat is het meest jammere er aan. Wat dat betreft zitten we echt nog in een soort uitloper van de Middeleeuwen...
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ze zouden er toch nog over gaan debatteren?
Belachelijk als het er op deze manier doorheen wordt gedrukt. Ik weet niet of iemand de antwoorden van Klink op de door D66 gestelde vragen heeft gezien, maar die gaan echt helemaal nergens over. Heeft hij zelf wel door dat het echt extreem domme en naïeve antwoorden zijn? Of is het zijn christelijke indoctrinatie die hem alleen maar zijn eigen beelden laat bevestigen en zijn ogen doet sluiten voor alles wat zijn beeld ontkracht? :vom:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Icelus a dit:
Ze zouden er toch nog over gaan debatteren?
Belachelijk als het er op deze manier doorheen wordt gedrukt. Ik weet niet of iemand de antwoorden van Klink op de door D66 gestelde vragen heeft gezien, maar die gaan echt helemaal nergens over. Heeft hij zelf wel door dat het echt extreem domme en naïeve antwoorden zijn? Of is het zijn christelijke indoctrinatie die hem alleen maar zijn eigen beelden laat bevestigen en zijn ogen doet sluiten voor alles wat zijn beeld ontkracht? :vom:

Precies wat ik eerder al zij, ze hebben gewoon last van het gristen syndroom! :D Waangedachten, illusies en vergezochte maatregelen. En ik weet nu ook al het geneesmiddel voor dit syndroom, namelijk een heerlijk portie paddo's ;) Misschien dat ze dan is instaat zijn om een gefantaseerde duivel uit te drijven. Een psycholoog krijgt het in iedergeval niet voor elkaar.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
mysticwarrior a dit:
Icelus a dit:
Ze zouden er toch nog over gaan debatteren?
Belachelijk als het er op deze manier doorheen wordt gedrukt. Ik weet niet of iemand de antwoorden van Klink op de door D66 gestelde vragen heeft gezien, maar die gaan echt helemaal nergens over. Heeft hij zelf wel door dat het echt extreem domme en naïeve antwoorden zijn? Of is het zijn christelijke indoctrinatie die hem alleen maar zijn eigen beelden laat bevestigen en zijn ogen doet sluiten voor alles wat zijn beeld ontkracht? :vom:

En ik weet nu ook al het geneesmiddel voor dit syndroom, namelijk een heerlijk portie paddo's ;)

Ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Waarschijnlijk wordt Klink er gewoon flink angstig en psychotisch van en springt hij voor een trein.... of iets in die richting. Maar ja, dan kan HIJ het in ieder geval niet meer verbieden :D
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Icelus a dit:
mysticwarrior a dit:
Icelus a dit:
Ze zouden er toch nog over gaan debatteren?
Belachelijk als het er op deze manier doorheen wordt gedrukt. Ik weet niet of iemand de antwoorden van Klink op de door D66 gestelde vragen heeft gezien, maar die gaan echt helemaal nergens over. Heeft hij zelf wel door dat het echt extreem domme en naïeve antwoorden zijn? Of is het zijn christelijke indoctrinatie die hem alleen maar zijn eigen beelden laat bevestigen en zijn ogen doet sluiten voor alles wat zijn beeld ontkracht? :vom:

En ik weet nu ook al het geneesmiddel voor dit syndroom, namelijk een heerlijk portie paddo's ;)

Ik weet niet of dat nou zo verstandig is. Waarschijnlijk wordt Klink er gewoon flink angstig en psychotisch van en springt hij voor een trein.... of iets in die richting. Maar ja, dan kan HIJ het in ieder geval niet meer verbieden :D

Dat bedoel ik maar, opgeruimd staat netjes :p
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
CaduceusMercurius a dit:
Daar houdt het op. Geen antwoorden...
Het is ook het document wat ik al eerder had gelezen, maar dan begin september.
Misschien dat dat verklaard waarom er geen antwoorden in staan.

Alsnog stom dat het publiek die dan niet zou mogen inzien.

Icelus a dit:
Ze zouden er toch nog over gaan debatteren?
Belachelijk als het er op deze manier doorheen wordt gedrukt. Ik weet niet of iemand de antwoorden van Klink op de door D66 gestelde vragen heeft gezien, maar die gaan echt helemaal nergens over. Heeft hij zelf wel door dat het echt extreem domme en naïeve antwoorden zijn? Of is het zijn christelijke indoctrinatie die hem alleen maar zijn eigen beelden laat bevestigen en zijn ogen doet sluiten voor alles wat zijn beeld ontkracht? :vom:
Waar zijn deze vragen te lezen?

Maar he, zou Klink niet die volgende lijst van kamervragen moeten beantwoorden voordat zo'n paddo verbod er daadwerkelijk door gedrukt kan worden?

Ik begin me steeds meer te schamen voor dit land.
Stomme Christenen die als schoothondje maar doen wat de rest van de EU landen willen.
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Tja maar het heeft dan ook weinig met rede en een boel met emoties te maken, ook met decennialange indoctrinatie dat drugs slecht zijn en je leven verneuken.

Ik weet ondertussen wel beter, maar al die mensen die nog steeds die plaat voor hun kop hebben niet en dan komt zo'n verbod er vanzelf doorheen wanneer je maar lang genoeg doorpusht ...
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Iemand al iets over een stemming gehoord van het kabinet??

Strange, dat alleen het AD hier bericht van heeft gegeven.
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Waar is Obama?!?! :roll:

Natuurlijk, paddestoelen vind je in het bos. Ze zullen ons nooit kunnen weerhouden van het onderzoeken van onze eigen geest. Maar. Een goed idee zoals een tripcentrum wordt opeens wel een stuk moeilijker om te realiseren.

Ik heb zelf ook nog geen andere berichten hierover gezien. Heeft iemand al iets gevonden?

1.jpg
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Nog niets gehoord.

Maar van dit en dat andere nieuwsbericht (over de coffeeshops) word ik niet vrolijk. Al word ik er ook niet echt verdrietig van. Deze mensen maken zich druk om de coffeeshops en smartshops, niet zozeer over gebruikers als de lezers van dit forum.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Stelletje angsthazen zijn het ook die totaal niet weten waar ze over praten.
Ik kan me toch wel wat ergere zaken bedenken dan geestverruimende middelen.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Fijn dat u met ons meeleeft en – net als wij – wenst dat de paddo’s op een legale manier beschikbaar blijven.

Wij zullen nog deze maand een kort geding aanspannen om het verbod van de baan te krijgen.

Dat is niet eenvoudig omdat een kort geding rechter zich liever niet aan dit soort zaken brandt.

Hij zal dus de neiging hebben de zaak door te verwijzen naar de rechtbak voor een bodemprocedure.

Toch zullen we het proberen.

Ook via de media zullen we nog een laatste poging ondernemen.

We zijn er hard mee bezig en hebben nog hoop.

Dank voor uw belangstelling,



m.vr.gr.

Paul G. van Oyen
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
En dat krijg je, als nationale politici met Europa in het achterhoofd stiekem hun nationale wetten de richting in drukken van Europese eenheid!

Nederland doet zijn identiteit in de uitverkoop en op huiveringwekkende wijze loopt men te slapen en zo kan de demonisering, die rust op het bepalen van het kader waarna het individu zich moet schikken, de volle vrijheid krijgen zijn brede schouders uit te slaan.

In wezenlijke zin kots ik op deze diplomatiek correcte dictators die het kleine geluk willen afnemen omdat hun ongevoelige ontwetendheid hen nimmer de rationaliteit kan verschaffen omtrent dit vraagstuk.

Thans vraag ik mij af, of er een verschil bestaat tussen gewetenloze politiek binnen de kaders van de wet, of daarbuiten. Het mes dat door de uitvoering van gezag, door de geest gaat van de betreffende individuen, verschilt qua vleeswonden namelijk niet.

En dus komen we weer uit, op die afgrijselijke en grote verschrikking die ons 2000 jaar lang in een gillende greep heeft gehouden. Daags waar ik elke ochtend opsta met wat ik weet toebehorend aan mijn geest, maar onder niet gelijkgestemde nooit ten toon zal spreiden, zorgen deze onreine individuen er nu voor dat ik instictief bijna een doodswenst zou willen uitspreken.

Maar, het is de gezonde flora, die mij, de bescheidenheid, controle, rationalisme, het wezenlijke levensgeluk heeft getoond waardoor ik deze instinctieve drift niet als dominant laat zegevieren.

Het zou mij dan ook een waarlijke deugd doen, als anderen deze transformatie zouden herkennen en m'n gekozen weg van vrijheid die geen smet bewerkstelligt bij welk ander individu dan ook, de eerbied geven en niet het gevangenschap aan mijn verlichte geest opleggen daar waar zij tevergeefs getracht hebben naar te zoeken.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
En dat krijg je, als nationale politici met Europa in het achterhoofd stiekem hun nationale wetten de richting in drukken van Europese eenheid!
Het heeft dan ook weinig zin om al onze pijlen op Den Haag te richten. Het keren van het tij zal op Europees en wereldwijd niveau moeten plaatsvinden.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Nee. Op het moment is het formeel Den Haag natuurlijk. Maar het ligt er dik bovenop dat Nederland zich in het rijtje van andere landen moet schikken en daarvoor gelegenheden aangrijpt om dat te bewerkstelligen. Dit uiteraard om de standardisation van de EU verder door te voeren op vlakken waar het kan.

Het feit dat Klink ook compleet tegen het advies is ingegaan van de donor commissie geeft wel aan dat het CDA een machtslustige partij is. Dit is ook op te maken uit het feit dat ze zich nooit uitspreken over potentiele coalities vlak voor de verkiezingen. Want centrum links of centrum maakt hen niet uit, zolang ze maar de grootste zijn. En uiteraard worden ze dat omdat ze zodoende geen kiezers verliezen door niet te kiezen. Want met de Pvda of VVD samenwerken is nogal een groot verschil.

Het feit dat de Pvda, partij voor de gewone man en een stevig blok voor de sociaal democratie, zo makkelijk Europa heeft (moeten) laten varen geeft wel aan hoe machtig het orgaan inmiddelds is. Terwijl het juist grote verschillen gaat brengen voor diezelfde gewone man waar zij voor staan.

Met CDA die Pro-Europa zijn, twisten zij er natuurlijk niet over om Nederland aan te passen daar waar het kan. Het gebrek aan transparantie is wat mij eveneens aan het hart gaat.

CaduceusMercurius a dit:
Het keren van het tij zal op Europees en wereldwijd niveau moeten plaatsvinden.

Religie is fors kapitalisme. Kerstmis is een feest voor de middenstand. Vergis je niet, kapitalisten, commerciele spiritualiteit en religeuzen zijn hetzelfde en opereren met hun opportunisme daar waar het kan.

Wezenlijke geestelijke waardes zijn zeer, zèèr zeldzaam. Kijk eens op dit wereldwijde forum hoeveel weinig verlichte psychonauten er binnen surfen.

En kijk dan eens hoe religeuse boards overspoelt worden, hoe zogenaamde tijdschriften over 'Buddhisme' vol staan met van allerlei cremetjes, verhaaltjes en advertenties voor dure yoga lessen of spirituele bijeenkomsten. En welke vieze geesten hier een munt uit slaan en de claim maken zelf verlicht te zijn. Mensen op TV met gaves en hun ego voeden met verwonderde blikken van een grote groep mensen.

Er is slechts 1 wezenlijke wijze waarop 'God' kan worden ontmoet waarna het individu op het hoogste niveau situeerd met enkel kleding, eten, drink en onderkomen. En dit is door mystieke toestandsverandering en een staat van zijn zonder ego.

En wij vinden het prima dat iedereen voor de rest zelf kiest wat hij volgt of gelooft, maar willen enkel de ruimte voor ons gekozen bewustzijn.

Schriftelijke metaforen, enkel natuurlijke meditatie en elke sobere religie is niet krachtig genoeg voor verlichting. Dit valt des te meer te bespeuren als je volgers volgt in hun levensstructuur en gedragingen. Ze zitten nog steeds vast aan het zwemmende collectief.

En afgaande op hoe ik zie hoe velen anderen hun leven gestructueerd hebben, zijn wij een kleine groep die nauwelijks slagen kan maken om niet kopje onder te gaan.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
(Novum) - De smartshops stappen naar de rechter om het verbod op hallucinerende paddestoelen terug te draaien. De Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (Vlos) meldt zondag dat 'een algemeen paddoverbod onherroepelijk zal leiden tot sluiting van vele smartshops, de overblijvende smartshops zullen grote financiële schade lijden'. De vereniging zegt dat de ministerraad vrijdag heeft besloten dat het verbod op 1 december ingaat.


De brancheorganisatie voor houders van smartshops is verontwaardigd omdat de ministers van Volksgezondheid en Justitie geen oog zouden hebben voor de ongewenste gevolgen van een paddoverbod. De Vlos betreurt het besluit en vindt dat verkopers en afnemers van de hallucinerende paddestoelen op rauwe wijze voor het blok worden gezet. "Het beperkte aantal incidenten staat niet in verhouding tot de hoeveelheid paddo's die jaarlijks in Nederland wordt verkocht."

Volgens de brancheorganisatie worden er jaarlijks ongeveer anderhalf miljoen porties paddo's verkocht en komen incidenten met de drug maar zeer zelden voor. Het besluit van minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) om een paddoverbod in te stellen is volgens de Vlos gebaseerd op aannames en ongefundeerde uitspraken. Leden van de brancheorganisatie voelen zich tekort gedaan door 'de onredelijke opstelling van de minister'


bron
http://binnenland.nieuws.nl/534277/smartshops_stappen_naar_rechter_om_paddoverbod_
 
Haut