Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddoverbod vanaf 1 december

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Lijkt me leuk om daar ook bij te zijn! :D
Heb helaas de vorige red de paddo protestactie niet mee kunnen maken. Dus dat wil ik nu wel goed maken!

Hoop alleen niet dat het op een vrijdag is, of zaterdag 29 november.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
http://www.legalize.net/downloads/foute ... 0p%201.jpg
http://www.legalize.net/downloads/foute ... 0p%202.jpg

Brief van een advocaat aan smartshop De Sjamaan. Kort gezegd gaat het er over, dat volgens het verbod iedereen die verboden soorten op z'n terrein heeft staan en dat weet, vervolgd kan worden. Normaal mag het O.M. echter zelf weten of ze tot vervolging overgaan of niet. Omdat Klink z'n toelichting bij de wet zó heeft geformuleerd dat van gedogen 'op generlei wijze' sprake kan zijn, móet het O.M. zo iemand echter vervolgen. :shock: Het schijnt dat PvdA en D66 over deze week kamervragen hebben gesteld over dit punt.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ja, ik ontving hem gisteren ook. Mijn eerste reactie was: wat een slap argument, de wet zal hier heus wel duidelijk over worden. Maar blijkbaar is dat nu dus nog niet zo. Ik vermoed alleen dat deze kamervragen enkel zullen leiden tot wat clausules die ervoor zorgen dat boeren en boswachters niet vervolgd kunnen worden voor in het wild groeiende soorten op hun erf, niet tot voorkoming van het verbod.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Hier word ik vrolijker van:

Paddo verbod rammelt aan alle kanten:
De maatregelen waarmee minister Ab Klink gebruik en verkoop van hallucinogene paddenstoelen wil tegengaan is volgens deskundigen onuitvoerbaar. Dat meldt Het Parool zaterdag.
Vanaf volgende maand worden bijna tweehonderd hallucinogene soorten in de ban gedaan door minister Klink. Er is echter een groot aantal veel voor-komende soorten in de lijst opgenomen.
Omdat een bepaling uit de Opiumwet stelt dat ook het bezit en de teelt van de paddenstoelen strafbaar wordt, zijn veel huis- en grondeigenaren vanaf volgende maand in overtreding. Ze lopen het risico op twee jaar celstraf.

Bron: at5
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=38695
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Achter Amsterdam CS werd het volgende sinterklaasrijmpje gespot:

Aan God:
K*nker toch op met je paddoverbod.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Forkbender a dit:
Achter Amsterdam CS werd het volgende sinterklaasrijmpje gespot:

Aan God:
K*nker toch op met je paddoverbod.

geef god maar weer de schuld
God kan er ook niets aan doen.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Maar het rijmt wel.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
:D

Maar inderdaad, het is niet God's schuld, het is de schuld van bange Christenen.

Wel fijn dat het verbod dus aan alle kanten rammelt, hopelijk wordt het uitgesteld.

Of beter nog, Klink treedt af door dit domme gedrag.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik leef en denk gezond, gun de paddo daarom z'n grond.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nieuwsberichtje van zapruder.

Paddo's verboten!

De religieuze extremisten en de nepliberalen hebben hun zin hebben gekregen; teelt en bezit van paddo’s zijn vanaf 1 december verboden. Dat alle experts unaniem tegen een verbod zijn weet iedereen nu wel. Maar wat staat er nou eigenlijk in de nieuwe paddowet?

De voorgestelde AMvB bevat een aantal toevoegingen op Lijst II van de Opiumwet. 186 soorten “paddenstoelen die van nature de stof psilocine of psilocybine bevatten
 

FlyingDutchman

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Sept 2008
Messages
50
[quote:3nhijk8n]“Vorig jaar hadden we het voorbeeld van een meneer uit Frankrijk die in zijn eigen auto een hond, zijn eigen lievelingshond bijna, vilde en dus doodde. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets ook bij mensen plaats zou kunnen vinden.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^En onderzoek wees uit dat de man geen paddo's op had.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Heeft iemand trouwens al meer zekerheid over de stemming in de kamer? Is die al geweest? Zo nee, wanneer komt die?
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Forkbender a dit:
Heeft iemand trouwens al meer zekerheid over de stemming in de kamer? Is die al geweest? Zo nee, wanneer komt die?
Het meest recente stuk op www.tweedekamer.nl is dit... Gaat over vragen van een aantal kamerleden over de uitvoerbaarheid van het verbod, van vorige week ergens. Misschien is de stemming uitgesteld? (ook omdat de Kamer het geloof ik nogal druk heeft met een aaantal andere zaken op dit moment).
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Jammer dat het maar 3 vragen zijn. Dat kan hij weer met 3 zinnen beantwoorden op een avondje en dan zit z'n werk er weer op.

Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Respect.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Zeer positief om dit te lezen allemaal.

Ik ben echt heel benieuwd hoe het morgen allemaal gaat!
 
Haut