Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Hawaiiaanse paddo's

Tsasil

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
50
forest a dit:
ik ben ook een realist, ik leef gewoon in een andere realiteit.

probeer je niet achter beleefd nepgelul te verschuilen zodra ik me niet inhou. jij begon ermee iemand levensvisie belachelijk te maken zonder zinnige argumenten (behalve die die je kan gebruiken om iedereen met een andere visie een psychose aan te praten).

p.s. je hebt niet toevallig een rockforum, en heet slapertje op johansrockforum ofwel? dat zou verklaren dat ik nu zo agressief ben.

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat ik haar levensfilosie niet belachelijk maak, sterker nog; Ik vind hem zwaar belachelijk. Als je de realiteit niet onder ogen kan komen en alleen in contact kan komen met jouw realiteit als je acid dropt of een portie paddo's opeet dan denk ik dat je serieus na moet gaan denken over jouw manier van leven. Maar jij met al je openheid en onbekrompen geest vind dat ik dat niet mag zeggen? Ik sta versteld van de openheid van jouw opvattingen.

Waar het mij dus om gaat is dat aether letterlijk zegt dat ze alleen het gevoel heeft werkelijk te leven als ze psychoactieve middelen neemt. Dit kan IMHO niet de bedoeling zijn van drugs. Dat is puur vluchtgedrag. Het kan mij niet schelen in hoeveel culturen ze als shamaan of wat dan ook beschouwd wordt. In mijn opinie ben je dan aan het wegvluchten van je leven. Een psychose is hier geloof ik een scheldwoord, maar het is gewoon een bepaalde state of mind waarin je niet meer normaal kunt functioneren in de maatschappij. Drugs moet je gebruiken zolang het je functioneren in het dagelijks leven niet in de weg staat. Als je het idee hebt drugs te moeten nemen om te leven dan ben je volgens mij dat punt voorbij, maar als ik daar over begin dan ben ik niet respectvol? Leuk discussieren is dat...

Overigens ben ik op geen enkel forum actief, omdat ik de doorsnee forummer een driftkop vindt, niet in staat tot een normale conversatie. Ik wilde hier mijn geluk beproeven omdat drugs een grote hobby van mij zijn. Helaas...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Tsasil a dit:
Waar het mij dus om gaat is dat aether letterlijk zegt dat ze alleen het gevoel heeft werkelijk te leven als ze psychoactieve middelen neemt. Dit kan IMHO niet de bedoeling zijn van drugs. Dat is puur vluchtgedrag. Het kan mij niet schelen in hoeveel culturen ze als shamaan of wat dan ook beschouwd wordt. In mijn opinie ben je dan aan het wegvluchten van je leven.

Als ik mijn mening hierover mag geven. Ik voor mij persoonlijk zeg, dat mijn leven kwalitatief beter is wanneer ik periodiek psychoactieve middelen gebruik. En met periodiek bedoel ik dat er soms een week, soms een maand, soms een paar jaar tussenzit. Dit is geen vluchtgedrag, dit is het intelligent gebruiken van een gereedschap waarvan gedegen onderzoek naast mijn persoonlijke ervaring aantoont dat het werkt wanneer het met beleid wordt toegepast.

Een psychose is hier geloof ik een scheldwoord, maar het is gewoon een bepaalde state of mind waarin je niet meer normaal kunt functioneren in de maatschappij. Drugs moet je gebruiken zolang het je functioneren in het dagelijks leven niet in de weg staat.

Mee eens. Een zinvolle discussie zou dan denk ik zijn om uit te zoeken of het gebruik van deze middelen die persoon problemen bezorgt in het dagelijks leven.

Ik zou psychotisch liever voorzichtig gebruiken in die situaties waar het duidelijk is dat er sprake is van misbruik en disfunctioneren in de maatschappij. Maar als dat niet het geval is, is psychotisch niet op zijn plaats. Dan zou je bijvoorbeeld Ghandi ook een psychoot moeten noemen :)

Als je het idee hebt drugs te moeten nemen om te leven dan ben je volgens mij dat punt voorbij, maar als ik daar over begin dan ben ik niet respectvol? Leuk discussieren is dat...

Discussie moet open zijn, vooral op dit forum daar ben ik het helemaal mee eens. Maar er zit een verschil tussen moeten en moeten. Ik moet van mezelf omdat ik alleen voordelen heb juist in mijn dagelijkse leven, bij periodiek gebruik. Maar ik moet niet om te vluchten. Snap je wat ik bedoel?

Peace

Ik wilde hier mijn geluk beproeven omdat drugs een grote hobby van mij zijn. Helaas...

Geduld is een schone zaak ;)

Edit:

Tsasil, ik vroeg me af wat jouw maximale dosis paddestoelen ooit is geweest. Wel eens porties van zestig gram vers of meer op (cubensis)?
 

wulle

Matrice périnatale
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
16
yo i heb bijna van mijn dak gesprong in ee afgond van liefde en licht als de brand weer me niet van het dak hadden gehaald (domme buren bellen do overhied voor alls )
p.s. ik woon in een bunggalow :lol:
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
ik betwijfel of iemand hier kan beweren dat een ander iemand een psychose heeft, kbetwijfel of op psychonaut.com veel psychiaters of dokters zitten en dan nog, een psychiater kan ook geen conclusies trekken over iemand zijn getypte woorden
ook denk ik dat iemand met een psychose niet achter een pc zal zitten
geesteszieke mensen hebben het veel te druk met andere dingen:)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Ik ben het op veel vlakken met Tsasil eens.

Ik analyseer mijn trips altijd en praat er veel over met mijn mede-psychonaut. Natuurlijk zwijmelen we wel eens weg met praten over buitenaardse krachten en stralingen. We realiseren ons echter dat het niet de realiteit is.

Ik betrek mijn trips op de hedendaagse realiteite en probeer er kracht uit te halen die ik kan gebruiken in het dagelijks leven.

Wat ik aether hier zie doen is 100% los van realiteit. Ze maakt een droomwereld die onbruikbaar is, so to speak.

Ik wil nu geen disrespect uiten jegens aether, maar ik vond het tripreport over de demonenwereld de ridiculiteit benaderen.
 

Tsasil

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
50
HeartCore a dit:
Ik zou psychotisch liever voorzichtig gebruiken in die situaties waar het duidelijk is dat er sprake is van misbruik en disfunctioneren in de maatschappij. Maar als dat niet het geval is, is psychotisch niet op zijn plaats. Dan zou je bijvoorbeeld Ghandi ook een psychoot moeten noemen :)

Ik heb duidelijk een aantal keer vermeld dat ik mijn 'diagnose' (what the hell do I know anyways) puur baseer op de onzin die aether hier verkondigd. Mijn doel is helemaal niet om vast te stellen of zij psychotisch is of niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik vind dat zij hier onzin verkondigd en dan met name deze uitspraak:

"Ik ben er juist achter gekomen, dat deze, gematrialiseerde wereld, een illusie is.... en ervaar reizen d.m.v psychedelica juist als INTENS ECHT!!"

Ik trok paralellen met een psychose om duidelijk te maken waarom ik deze uitspraak onzin en zelfs gevaarlijk vind.

Ook zegt ze dat ze vind dat je niet echt tript als je niet een compleet mystieke belevenis hebt, wat ik ook intense onzin vind. Een trip is IMHO net zo goed bedoelt om probleemstukken op een andere manier te benaderen als om gewoon intens van het leven te genieten. Mijn meest recente San Pedro trip heb ik zowat staan janken van geluk, maar ik heb niet echt iets nieuws geleerd. Ik was gewoon intens blij met het leven in zijn algemeen. Dat terwijl ik wel een leerzame insteek had, ik realiseerde me alleen dat het soms ook gewoon tijd is om te leven 8)

Discussie moet open zijn, vooral op dit forum daar ben ik het helemaal mee eens. Maar er zit een verschil tussen moeten en moeten. Ik moet van mezelf omdat ik alleen voordelen heb juist in mijn dagelijkse leven, bij periodiek gebruik. Maar ik moet niet om te vluchten. Snap je wat ik bedoel?

Ik heb deze zomer bijna weekelijks een drug-related uitstapje gehad, maar ik denk ook niet dat ik vluchtgedrag vertoon. Ik vind nog steeds dat mijn drugsgebruik mijn kwaliteit van leven vergroot. Dit in tegenstelling tot ik denk wat aether beleeft (uiteraard gebaseerd op wat zij hier post).

Geduld is een schone zaak ;)

Edit:

Tsasil, ik vroeg me af wat jouw maximale dosis paddestoelen ooit is geweest. Wel eens porties van zestig gram vers of meer op (cubensis)?

Ach, tot nu toe lees ik veel discussies die ik interessant vind. En stiekum vind ik dit ook wel leuk, zolang er nog gediscussieerd kan worden mag het van mij best fel zijn.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat mijn max dosis cubensis is geweest. Ik heb vaak gedroogde mexicaanse gehad, en daar heb ik ooit drie porties van gegeten, maar ik weet niet hoeveel gram dat precies was (smartshop prefab). Ik denk niet dat ik ooit aan zoveel geweest ben. Ik eet vaker hawaiiaanse, daar kan ik me van herinneren dat ik een keer 30 gram op heb.
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Ik ben het idd met jullie grotendeels eens Tsasil en Dev.

Ik zie trippen als een moment dat je loskomt van de prefabricated realiteit die er is, waar de mens voor gemaakt is om deze op die manier waar te nemen. Juist door psychoactieve middelen te nemen zet je een filter uit waardoor er meer waargenomen kan worden dan normaal. Zou deze filter altijd uitstaan, dan wordt je gewoon gek (tenminste, de meeste mensen zouden dit waarsvcijnlijk niet goed trekken). Energiestromen, entiteiten, etc zijn er niet om te zien, omdat je je zo niet meer op de 'belangrijke' dingen van het dagelijks leven kan concentreren.

En de realiteit die er is als je nuchter bent is toch echt de meest echte realiteit die er is, of je nou wilt of niet. Af en toe een derutje open zetten is niets mis mee, voor sommigen juist heel goed. Maar laat je leven er niet door beheersen, wij leven niet in een maatschappij waar je spacend en brallend kan verkondigen als een zelfverkozen messias wat wel of niet echt is.

en, om Timothy Leary eens te citeren 'The brain is designed to design your own reality' en 'Who controls you eyeballs controls your mind'
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik heb duidelijk een aantal keer vermeld dat ik mijn 'diagnose' (what the hell do I know anyways) puur baseer op de onzin die aether hier verkondigd. Mijn doel is helemaal niet om vast te stellen of zij psychotisch is of niet. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik vind dat zij hier onzin verkondigd en dan met name deze uitspraak:

"Ik ben er juist achter gekomen, dat deze, gematrialiseerde wereld, een illusie is.... en ervaar reizen d.m.v psychedelica juist als INTENS ECHT!!"

Ik trok paralellen met een psychose om duidelijk te maken waarom ik deze uitspraak onzin en zelfs gevaarlijk vind.

Voorlopig heb je alleen laten weten dat je niets begrepen hebt over wat aether heeft meegemaakt. gebruik je drie keer achter elkaar het woord onzin en zegt vervolgens dat je onzin met een psychose vergelijkt omdat je het gevaarlijk vind? Waarom probeer je in godsnaam iemands trip ervaring hier rationeel te verklaren? Dat lukt je niet. Ik denk dat jij Aether helemaal verkeerd inschat.

Ook zegt ze dat ze vind dat je niet echt tript als je niet een compleet mystieke belevenis hebt, wat ik ook intense onzin vind. Een trip is IMHO net zo goed bedoelt om probleemstukken op een andere manier te benaderen als om gewoon intens van het leven te genieten.

Niemand weet waarvoor tripmiddelen bedoeld zijn imho en niemand heef het recht iemand anders zijn pogingen om een ervaring hier te delen onderuit te schoffelen imho.

Mijn meest recente San Pedro trip heb ik zowat staan janken van geluk, maar ik heb niet echt iets nieuws geleerd

Huilebalk, face it like a man. En nog niets geleerd ook..... Meen ik niet, maar dit is ongeveer hoe jouw lompe reactie op aether moet zijn overgekomen....

Dit in tegenstelling tot ik denk wat aether beleeft (uiteraard gebaseerd op wat zij hier post)

Aether heeft een broer die tript en een vader die tript. Nergens heb ik gelezen dat Aether problemen heeft met het leven vanwege de middelen die zij gebruikt. De enige die er phobisch over doet, ben jij.

Sorry ik kom misschien wat lomp over nu maar so be it. Minste wat je naar mijn mening kunt doen is je excuses aanbieden aan Aether.

Peace
HC
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Excuses aanbieden lijkt me onzin.

Het moet toch verdomme niet zo zijn dat als hij het verhaal van haar onzin vindt, dat daar geen ruimte voor is?

Als hij had gezegd: "He achterlijke teef, wat een kutverhaal, rot op".

Dan waren excuses zeker op z'n plaats geweest.

Hij heeft het echter netjes verwoord, vind ik dan.
 

Tsasil

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
50
Ik spreid slechts mijn mening tentoon en misschien ook ietwat lomp, maar so be it. Ik beweer de waarheid te verkondigen noch aether te kennen, ik geef slechts mijn zienswijze over het gepostte hier. Het lijkt mij dat die pijnlijk duidelijk is op dit moment. Dat ik delen onzin vind is mijn goedrecht me dunkt, ik ga er geen excuses voor maken.

Verder kan de staat van leven van aether persoonlijk me weinig tot niks schelen. Ik gaf alleen aan dat een dergelijke perceptie van de realiteit als die zij lijkt te hebben, mij in het dagelijks leven in de weg zou zitten.

‘De wereld is een grote Babylonische spraakverwarring waar alleen de exacte wetenschappen in zekere mate aan ontsnappen.’ W.F. Hermans
 

Tsasil

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
50
Even een voetnoot voor de duidelijkheid:

Ik trek haar ervaring(en) niet in twijfel; Ik doe dat slechts met de conclusies die ze er uit lijkt te trekken.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Verder kan de staat van leven van aether persoonlijk me weinig tot niks schelen. Ik gaf alleen aan dat een dergelijke perceptie van de realiteit als die zij lijkt te hebben, mij in het dagelijks leven in de weg zou zitten.

Dit komt al heel anders over dan meermaals onzin roepen en iemand psychotisch noemen. Dat was mijn punt.

Als hij had gezegd: "He achterlijke teef, wat een kutverhaal, rot op".

Nee hij zij onzin en psychotisch, dat kan iemand net zo negatief ervaren als achterlijke teef en kutverhaal.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
je bracht het uiterst bot en onrespectvol, haar woorden totaal belachelijk makend. zoiets kan anders, en dat zal je op een forum met openminded mensen, die elkaar over het algemeen niet snel veroordelen toch moeten leren.
 

Tsasil

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
50
Tsasil a dit:
Een psychose is hier geloof ik een scheldwoord, maar het is gewoon een bepaalde state of mind waarin je niet meer normaal kunt functioneren in de maatschappij.

En met het woord onzin lijkt mij al helemaal niets mis. Bovendien speel ik het niet persoonlijk zoals met schelden het geval zou zijn (neem een voorbeeld aan forest posts), ik beperk mijn commentaar tot de gepostte materie. Hoe iemand het dan ervaart is niet mijn zaak.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Tsasil a dit:
Tsasil a dit:
Een psychose is hier geloof ik een scheldwoord, maar het is gewoon een bepaalde state of mind waarin je niet meer normaal kunt functioneren in de maatschappij.

En met het woord onzin lijkt mij al helemaal niets mis. Bovendien speel ik het niet persoonlijk zoals met schelden het geval zou zijn (neem een voorbeeld aan forest posts), ik beperk mijn commentaar tot de gepostte materie. Hoe iemand het dan ervaart is niet mijn zaak.

Nergens blijkt uit dat Aether niet kan functioneren in de maatschappij. Die conclusie trok jij, naar mijn mening, onterecht.
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
er zijn hier precies veel lichtgeraakte mensen
iedereen zegt toch wat hij wil zeker als Tsasil zijn mening wil geven op iemand zijn karakter dan doet hij da gwn en als mensen willen reageren daarop dan is da ook hun probleem aja
als nen mens al niemeer zelf conclusies mag trekken of zelf een ged8 mag hebben hier dan ist toch al erg ze
gelijk da Tsasil zegt: hoe iemand zijn commentaar ervaart is zijn zaak niet
als ge u ergert aan iemand zijn commentaar dan moede da gwn maar leren respecteren
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
BooYa a dit:
er zijn hier precies veel lichtgeraakte mensen
iedereen zegt toch wat hij wil zeker als Tsasil zijn mening wil geven op iemand zijn karakter dan doet hij da gwn en als mensen willen reageren daarop dan is da ook hun probleem aja
als nen mens al niemeer zelf conclusies mag trekken of zelf een ged8 mag hebben hier dan ist toch al erg ze
gelijk da Tsasil zegt: hoe iemand zijn commentaar ervaart is zijn zaak niet
als ge u ergert aan iemand zijn commentaar dan moede da gwn maar leren respecteren

Dus als iemand zijn tripervaring deelt en iemand verbind daar conclusies aan van onzin en psychotisch zonder dat te beargumenteren, dan moet je dat maar pikken. En als ik naar aanleiding van jouw bericht, jou een achterlijke mongool vind, moet je dat ook maar pikken omdat dat mijn mening is? Dit is overigens niet mijn mening voor alle duidelijkheid :)

Sorry maar dat verwacht ik niet op een forum zoals dit. Wat ik hier verwacht is dat mensen met respect naar elkaars ervaringen luisteren en niet dat ze het, omdat ze zelf weinig tot geen ervaring met de materie hebben, andermans ervaringen gaan lopen omverschoffelen. Ik heb Aether niet meer gezien hier en ik kan me voorstellen dat ze wegblijft ook.
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
kversta wat je wil zeggen en neen mij kan je niet echt kwetsen met woorden maar er zijn veel mensen die er niet zo goed mé kunnen omgaan met kwetsende zever van anderen maar ik wou zeggen dat als je teveel reageert op negatieve commentaar van mensen je ze net geeft wat ze willen en dat is aand8 bv. als je een hond traint en hij doet iets slecht dan is het ook best om dat gedrag te en als hij merkt dat hij je aand8 niet kan trekken door slechte dingen te doen dan doet hij dat niet meer natuurlijk zijn mensen geen honden maar het was maar een vb ook:)
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
BooYa a dit:
kversta wat je wil zeggen en neen mij kan je niet echt kwetsen met woorden maar er zijn veel mensen die er niet zo goed mé kunnen omgaan met kwetsende zever van anderen maar ik wou zeggen dat als je teveel reageert op negatieve commentaar van mensen je ze net geeft wat ze willen en dat is aand8 bv. als je een hond traint en hij doet iets slecht dan is het ook best om dat gedrag te en als hij merkt dat hij je aand8 niet kan trekken door slechte dingen te doen dan doet hij dat niet meer natuurlijk zijn mensen geen honden maar het was maar een vb ook:)

Ben ik met je eens. Maar om die hond erbij te halen... Als ik een niet opgevoede hond toelaat op mijn verjaardagsfeest en het gedrag negeer, loop ik het risico dat bezoekers niet meer willen komen.

Ook maar een vb ;)
 
Haut