Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste trip

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Moet wel zeggen dat ik nog nooit N20 heb gehad tijdens een trip maar dat is omdat ik lachgas eigenlijk meer ervaar als een soort disfunctioneren met warme gloei dan echt een getriggerde opening, bovendien doet het bij mij psychologisch niets en een dissociatie vind ik het ook niet. Het doet me denken aan die spelletjes op het schoolplein waarbij je je zuurstof even wegneemt en (bijna) out gaat en even "verdwijnt", al na 1 ballon voel ik me daarna ook echt duf, slap en cognitief minder helder. Lijkt me niets om daar een trip mee te moeten vervolgen.

Met Ketamine is dat "outgaan" of "verdwijnen" en heel klein opgaan in de binnenkant van je lichaam (wat hol aanvoelt, alsof je de binnenwanden voelt) slechts 1 van de aspecten die het zo mystiek maken, want armen en benen zijn net losse draden op een andere plek en het bewustzijn maakt een zeer diepe en persoonlijke droom mee. Echt heel veel moeilijker te ondergaan dan lachgas in het echter niet. Hoewel je zeker moet kunnen liggen een uur lang als het psychedelisch wilt doen, net als met gerookte DMT. 'tis opiaat achtig rustig, soort coma maar ademhaling en hartslag gaat gewoon normaal door.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
TripToLive a dit:
@ silv

Ik heb nog nooit pure wiet gehad, brand niet goed, wel joints met tabak (die zorgde naar mijn mening voor een puur stonend, vernauwend effect)

Ben niet zo'n fan ervan.
Dat probleem heb ik ook ervaren. Wat voor mij niet onaardig werkt is veel wiet en heel weinig tabak. Ik erger me best wel aan telkens uitgaande joints, maar ook heel erg aan de smaak van tabak. Probeer het eens tabak : wiet 1 : 2 of 1 : 3 of zelfs 1 : 4. Dit is wat ik meestal doe, en het voordeel is je proeft niets/bijna niets van de tabak en het effect van nicotine is minimaal waardoor je maximaal geniet van de THC.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Weg met die kapitalistische joints en tabak, iedereen snapt ondertussen toch wel dat je wiet in een (glazen) pijpje rookt/verdampt? :?
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Jeniger a dit:
Weg met die kapitalistische joints en tabak, iedereen snapt ondertussen toch wel dat je wiet in een (glazen) pijpje rookt/verdampt? :?
Nee.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Dat is toch een van de eerste dingen die je leert van je trips? Als wiet kon spreken, zou het keihard roepen: mix mij niet met tabak :!: Alleen dan zal je de plant echt leren kennen. :weedman: Tenzij nicotine al ver in je systeem is doorgedrongen, dan zal je eerst daarvan af moeten kicken om het pure effect te waarderen
 

Tunnelvision

Elfe Mécanique
Inscrit
28 Août 2008
Messages
296
Brugmansia a dit:
Moet wel zeggen dat ik nog nooit N20 heb gehad tijdens een trip maar dat is omdat ik lachgas eigenlijk meer ervaar als een soort disfunctioneren met warme gloei dan echt een getriggerde opening, bovendien doet het bij mij psychologisch niets en een dissociatie vind ik het ook niet. Het doet me denken aan die spelletjes op het schoolplein waarbij je je zuurstof even wegneemt en (bijna) out gaat en even "verdwijnt", al na 1 ballon voel ik me daarna ook echt duf, slap en cognitief minder helder. Lijkt me niets om daar een trip mee te moeten vervolgen.
ik dacht altijd dat ik de enige was die dit effect ondervind..de laatste keer dat ik lachgas nam (zo'n 2 jaar geleden was het alsof ik een mini-herseninfarct kreeg o.i.d.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Jeniger a dit:
Dat is toch een van de eerste dingen die je leert van je trips? Als wiet kon spreken, zou het keihard roepen: mix mij niet met tabak :!: Alleen dan zal je de plant echt leren kennen. :weedman: Tenzij nicotine al ver in je systeem is doorgedrongen, dan zal je eerst daarvan af moeten kicken om het pure effect te waarderen
Zo kun je het opvatten. Maar dat doe ik liever niet.
Allereerst wil ik opmerken dat ik zelf niet rook, op elke 2 maanden een keertje waterpijp na, (enkel een paar keer mee geëxperimenteerd op de leeftijd dat je verwacht dat onzekere pubers met tabak gaan experimenteren) maar dat ik wel 'waarde' hecht aan de tabak in mijn joints. Ik ervaar het rollen van mijn joint als mijn vaste ritueel waarbij ik alvast meer naar de gewenste mindstate ga. Verder ervaar ik het puur roken van wiet als een onnodig vervelend proces door het aldoor opnieuw aan moeten steken van de wiet. Waarin ik het met je eens ben is dat het verminderen van nicotinegebruik de high verbeterd. Daarom heb ik voor mezelf een goede manier gevonden om ~80-20 verhoudingen wiet-tabak aan te houden waardoor de nicotine dusdanig weinig invloed heeft in vergelijking met de wiet dat het puur genoeg is voor mij.
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
even hier op doorborduren, ook ik ben een af-en-toe gebruiker, ook een niet (meer) roker, en vind inderdaad ook dat het rollen toch wel een instap is tot een heerlijk avontuur.

Nu lees ik over verhoudingen, ehm, wat kan ik me daarbij voorstellen ? Ik draai gemiddeld genomen niet al te dikke joints, gewoon maatje 'sjekkie', en met 1 gram wiet draai ik er makkelijk vier van. Is dit ook ongeveer de hoeveelheid die jullie erin doen ?

vorige week een stukje polm gekocht, wordt weer een hele nieuwe ervaring, hoeveel gebruiken jullie daarvan ?

alvast een ontspannen, avontuurlijk, kleurrijk weekend allemaal !!!!
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Ik heb zelf vele jaren joints gerookt voordat ik over ging op puur, en ik heb nog nooit een joint 1 x aangestoken en totaal opgerookt. Ik snap niet precies wat je bedoeld met de hele tijd aansteken, met goede wiet is dit niet nodig omdat je high genoeg word van 1 hijs voor een lange tijd, daarnaast is het zonde om de fik in je wiet te zetten ipv subtiel verdampen in een pijp. Ik zie het meer als excuus omdat het je gewoonte is, ik hoop verder dat je wel onbewerkte tabak gebruikt zoals american spirit. :wink:

at ed:
Ik rookte jaren lang 0,05 gram van de beste hasj of wiet puur per keer en dat verspreid ong 10 x per dag. Wat genoeg was om de hele dag high te zijn.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Jeniger a dit:
Ik heb zelf vele jaren joints gerookt voordat ik over ging op puur, en ik heb nog nooit een joint 1 x aangestoken en totaal opgerookt. Ik snap niet precies wat je bedoeld met de hele tijd aansteken, met goede wiet is dit niet nodig omdat je high genoeg word van 1 hijs voor een lange tijd, daarnaast is het zonde om de fik in je wiet te zetten ipv subtiel verdampen in een pijp. Ik zie het meer als excuus omdat het je gewoonte is, ik hoop verder dat je wel onbewerkte tabak gebruikt zoals american spirit. :wink:

at ed:
Ik rookte jaren lang 0,05 gram van de beste hasj of wiet puur per keer en dat verspreid ong 10 x per dag. Wat genoeg was om de hele dag high te zijn.
Ik vind dat jij bijzonder veel vrijheid neemt in het beoordelen van mijn "gewoonte".
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Sorry als mijn reactie ongepast overkwam. Het was uit goede bedoelingen, ik gun iedereen een bewust, gezond en zo high mogelijke high :weedman:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Tabak neutraliseert innerlijke gedachten en THC wekt ze juist op. Daarom roken nerveuze of angstige individuen de ene sigaret na de andere, geeft ze wat pure wiet en ze flippen vanwege wat ze psychologisch tegemoet treden.

Verder nooit echt begrepen waarom men graag een joint helemaal op wil roken en tussentijds niet opnieuw wil aansteken. Bij 3 hele teugen van een pure joint krijg ik veel psychedelischere high dan wanneer ik een hele tabaks joint op zou roken, daarvan zijn de geestverruimende gedachten en geluksgevoelens echt matig. Lichamelijk zwaar en stoned in plaats van high.

Bovendien is rook van wiet vele malen minder kwaadaardig dan van tabak. Tabak verneukt de soepelheid van het vaten stelsel en vernauwd deze, wiet verruimt deze juist en laat het niet verkalken. Sterker nog, wiet kan tabaksrook uit het lichaam opschonen.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Dank voor de fijne reactie! Ik zal de echt pure wiet zeker nog eens een kans geven. Uiteindelijk heb je natuurlijk ook wel grotendeels gelijk. Misschien dat ik ook gewoon niet altijd op de psychedelische effecten van wiet zit te wachten maar soms ook meer op de introspectieve en analytische effecten, die in mijn ervaring nog niet minder zijn geworden door het gebruik van tabak.
 
Haut