Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Actie voeren om onze paddestoel legaal te houden

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Het gaat om het principe.
We streven naar legalisatie en een verantwoorde vorm van gebruik met goeie voorlichting. Door het verbieden van paddo's bereik je het tegenovergestelde: onverantwoord gebruik, geen voorlichting, moeilijker te doseren, verkoop van giftige paddestoelen bijvoorbeeld (ga zo maar door)... Allemaal negatieve publiciteit voor onze paddestoel, die zullen leiden tot een nog strenger beleid. Aanschouw de vicieuze cirkel.
Dat is dus wat we willen voorkomen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Tetris a dit:
:- )
Is al die heisa nu wel nodig?
Om die paddestoel legaal te houden zeg maar.
Want t merendeel hier zal vast ook wel ooit drugs doen, die wel al illegaal zijn.
Doe je toch ook gewoon ?
Daar kan je als je wilt ook aankomen, is dat bijna net zo gemakkelijk!
Stel dat die paddestoel zo illegaal wordt, denk ik niet dat er mensen hier in zijn of haar vrijheid beperkt gaan worden m.b.t. het gebruiken ervan.
Als je het echt wilt, lukt t toch wel om te doen!

Niet dat ik het ermee eens ben dat "men" het naar de illegaliteit wil schuiven, dat ook niet, maar ik vraag me af of je er zo druk om maken wel zal gaan helpen.. :- )

vriendelijke groetee
Peter

Ik ben het met je eens dat ik me veel te druk heb gemaakt :D
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
HeartCore a dit:
Tetris a dit:
:- )
Is al die heisa nu wel nodig?
Om die paddestoel legaal te houden zeg maar.
Want t merendeel hier zal vast ook wel ooit drugs doen, die wel al illegaal zijn.
Doe je toch ook gewoon ?
Daar kan je als je wilt ook aankomen, is dat bijna net zo gemakkelijk!
Stel dat die paddestoel zo illegaal wordt, denk ik niet dat er mensen hier in zijn of haar vrijheid beperkt gaan worden m.b.t. het gebruiken ervan.
Als je het echt wilt, lukt t toch wel om te doen!

Niet dat ik het ermee eens ben dat "men" het naar de illegaliteit wil schuiven, dat ook niet, maar ik vraag me af of je er zo druk om maken wel zal gaan helpen.. :- )

vriendelijke groetee
Peter

Ik ben het met je eens dat ik me veel te druk heb gemaakt :D

Ik vind toch dat we ons niet zo maar moeten laten doen,
het gaat erom dat het gewoon idioot is dat het uberhoubt verboden word,
daarom moeten wij onze mening laten blijken,
voor je het weet hebben we hier een drugsbeleid zoals in de VS,
waar het bezit van een klompje hasj (die daar al van zo'n slechte kwaliteit is)gelijk behandeld word als het bezit van een zakje coke.
En waar het waar het roken van een doodnormale joint,
je hele leven in de war kan brengen als de politie er achter komt.

Bovendien zijn paddo's moeilijk te kweken en zou het dus wel
veel moeilijker zijn er aan te geraken, het LSD gebruik zal ook nog eens flink stijgen en dat willen die bemoeizuchtige politiekers en onwetenden ook niet neem ik aan.
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
DevXavier a dit:
Paddo's kweken moeilijk?

Als je er enige ervaring mee hebt niet nee,
maar geef toe als je niet een huis voor jezelf hebt kan je bevoorbeeld al niet fantsoenlijk temperatur regelen en is de kans op mislukking al een heel stuk hoger, bovendien neemt het veel plaats in en zal het, als paddoo's illegaal zijn dus veel eenvoudiger zijn om LSD te gebruiken en te verkopen, en zal er na
een tijd zo goed als geen sprake meer zijn van onze natuurlijke padoo.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
LSD distributie kost inderdaad geen drol.

Daarentegen vraag ik mij af of het LSD gebruik zo'n vaart zal nemen. Ten eerste heerst er nogal een groot taboe op LSD (je denkt dat je kan vliegen, je kan erin blijven hangen, etc). Daarnaast lag het huidige gebruik in 2002 rond de 1% van de Nederlandse bevolking. Mensen die het ooit een keer in hun leven gebruikt hebben. (bron: Jellinek)

Paddo's kweken is echter niet moeilijk, op internet zijn hele goede teks te vinden, waardoor in principe iedereen het kan. Temperatuur regelen is allemaal simpel te doen (denk aan aquariumverwarming in een bak water) en de kweek hoeft niet meer dan 1m2 in te nemen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
HomoSapiensFantasio a dit:
DevXavier a dit:
Paddo's kweken moeilijk?

Als je er enige ervaring mee hebt niet nee,
maar geef toe als je niet een huis voor jezelf hebt kan je bevoorbeeld al niet fantsoenlijk temperatur regelen en is de kans op mislukking al een heel stuk hoger, bovendien neemt het veel plaats in en zal het, als paddoo's illegaal zijn dus veel eenvoudiger zijn om LSD te gebruiken en te verkopen, en zal er na
een tijd zo goed als geen sprake meer zijn van onze natuurlijke padoo.

Paddo's kweken is makkelijk, zelfs als je geen optimale temperaturen kunt krijgen. Het gevolg daarvan is dat de groeiisnelheid niet ideaal is en je dus langer moet wachten.

In de VS wordt veel invitro gekweekt. Dat is de PF methode maar in plaats van dat je de cakes in een terrarium laat groeien, laat je ze in de potten groeien. Hierdoor krijg je vreemd uitziende paddestoelen maar de werking is niets minder dan 'normale'. Plus je kunt ze zo in principe in een schoenendoos onder je bed kweken.
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
HeartCore a dit:
HomoSapiensFantasio a dit:
DevXavier a dit:
Paddo's kweken moeilijk?

Als je er enige ervaring mee hebt niet nee,
maar geef toe als je niet een huis voor jezelf hebt kan je bevoorbeeld al niet fantsoenlijk temperatur regelen en is de kans op mislukking al een heel stuk hoger, bovendien neemt het veel plaats in en zal het, als paddoo's illegaal zijn dus veel eenvoudiger zijn om LSD te gebruiken en te verkopen, en zal er na
een tijd zo goed als geen sprake meer zijn van onze natuurlijke padoo.

Paddo's kweken is makkelijk, zelfs als je geen optimale temperaturen kunt krijgen. Het gevolg daarvan is dat de groeiisnelheid niet ideaal is en je dus langer moet wachten.

In de VS wordt veel invitro gekweekt. Dat is de PF methode maar in plaats van dat je de cakes in een terrarium laat groeien, laat je ze in de potten groeien. Hierdoor krijg je vreemd uitziende paddestoelen maar de werking is niets minder dan 'normale'. Plus je kunt ze zo in principe in een schoenendoos onder je bed kweken.

Jah kom op mense :p Het gaat er toch niet om of paddoo's kweken moeilijk
of makkelijk is, het is wel niet iets wat iedereen zomaar doet, dus zullen ze
LSD als vervangmiddel nr1 nemen.
Niet dat ik iets tegen LSD heb, maar paddoo's zijn dingen uit de natuur
(en ik zou niet willen dat deze zomaar vervangen worden door chemische goedjes)
en het zou gewoon absurd zijn moesten wij, psychonauten, er niet voor opkomen,
want nu is het de paddoo , dan salvia divinorum,
dan LSA bevattende planten, dan DMTbevattende planten, dan mescaline
bavattende cactussen en wie weet wat nog allemaal en hier moeten we gewoon tegen opkomen.
Het mag hier niet zover komen als in de VS, een kennis van mij in de VS
werd gepakt door de politie met het roken van een joint, in zijn huis,
werd hierdoor ontslagen, uit zijn huis gegooid,...
Het illegaliseren van de paddoo is maar een begin, en wij, psychonauten,
moeten opkomen voor het gebruik van de paddo, en vooral het
verantwoorde gebruik van de paddoo.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Daar ben ik het ook mee eens inderdaad. Vergeet niet dat Nederland langzaam niet meer dat liberale (in de zin van drugs) is dat het 10 jaar geleden was.

Denk aan de zero-tolerance controle op Awakenings, sluiting van steeds meer coffeeshops, steeds hardere controles op kwekerijen, ephedra illegaal en nu willen ze ook al de paddo in de ban doen.

Het gaat heel langzaam, maar over 10-15-20 jaar, moeten wij ons weed gewoon weer bij een dealer halen.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Het gaat mij er niet om dat ik het niet in de smartshop kan kopen. Dat doe ik zoiezo niet. Het gaat mij om het feit dat we door zogenaamde liberalen onze vrijheden niet laten afpakken. Ik wil geen crimineel zijn. Dus hou paddo's legaal..

Zelfde geld met cannabis.. De lieve mensen van het CDA(wat doet die C en die D daar toch maar goed) zeggen ook dat marihuana voor criminelen zorgt. Wat ze niet inzien is dat ze planten verbieden die bij ons horen!
En wanneer het gedoogd of illegaal is valt er veel meer mee te verdienen en D
 

Psilocybine

Matrice périnatale
Inscrit
25 Juin 2007
Messages
16
:x Kutconservatieve Cristenen en al die mongolen die met ze meeschreeuwen. Alchohol en roken zijn nog altijd zo veel grotere problemen dan drugs/harddrugs... Ik vind het ook belachelijk, en ik zal zeker van de partij zijn als er een oploop mocht plaatsvinden. Of als "de poep de ventilator raakt" :p
 
Haut