Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Actie voeren om onze paddestoel legaal te houden

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
Aan de ene kant is het een slimme actie. Je confronteert iemand met de angst die zij zelf voor het middel hebben. Je moet politici echter niet vragen om de paddo's á l'improviste te eten, want dat is juist geen goed idee bij dat middel. Beter kun je ze uitnodigen om in een prettige setting op een eigen gekozen tijdstip, met begeleiding van ervaren trippers, het zelf uit te proberen. Hoogstwaarschijnlijk zegt iedereen dan nog nee, maar dan heeft de nee ook waarde. Wanneer je met een bakje paddo's aan komt zetten, word je in de media waarschijnlijk geportretteerd als een opdringerige activist en een distributeur van gevaarlijke middelen op straat. Maar aanbieden om een psychedelische sessie mee te maken, dat is veel constructiever lijkt me. Dan nog moet je voorzichtig zijn voor de manier waarop de media er mee omgaat. Met andere woorden, wie er verslag van doet.

Ik zat ook te denken aan goede tijdschriften. Heb er weinig verstand van, maar moest denken aan dingen als Elsevier, HP De Tijd en de Groene Amsterdammer. Daarmee bereik je weliswaar niet de massa van de Hollanders, maar dat heeft toch geen zin. Bange ouders en intolerante volkslui zijn nogal vatbaar voor politieke propaganda.

Enfin, ik denk dat het goed is wanneer mensen die echt willen helpen een demonstratie op te zetten, zich in een actiegroep verzamelen. Dan kan er met een kleine groep echt wat op touw worden gezet op het moment dat de Tweede Kamer weer gaat vergaderen. Ik wil graag meehelpen. Andere gegadigden op dit forum?
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
hey ik zal er zeker zijn ... ik wist wel dat jij als 1ste het topic zou openen heartcore :D en ik zal bij iedere protestmars aanwezig zijn als het ff kan
want wat ze nu dus weer van plan zijn vind ik echt ronduit belachelijk..
het zijn dingen waar ik echt heel boos om kan worden
 
G

Guest

Invité
Kweet niet of het nog helpt maar hier is een online petitie....

Dus ik zou zeggen, allemaal ff tekenen!
 
G

Guest

Invité
Ik vraag me trouwens af wat de mensen op het Franse gedeelte vant forum hiervan vinden.

Heeft hier iemand toevallig wel opgelet tijdens Frans op school?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
ik wil wel meedoen met politici paddo's aanbieden voor de cam, het klinkt wel aardig
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
forest a dit:
ik wil wel meedoen met politici paddo's aanbieden voor de cam, het klinkt wel aardig

Zoals ik al schreef, je kunt ze beter voor de camera uitnodigen om een keer in een vertrouwelijke setting paddo's te nemen. Zoals het hoort om trips in goede banen te leiden. Zomaar voor de camera paddo's aanbieden is niet zo verstandig.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Mici a dit:
forest a dit:
ik wil wel meedoen met politici paddo's aanbieden voor de cam, het klinkt wel aardig

Zoals ik al schreef, je kunt ze beter voor de camera uitnodigen om een keer in een vertrouwelijke setting paddo's te nemen. Zoals het hoort om trips in goede banen te leiden. Zomaar voor de camera paddo's aanbieden is niet zo verstandig.

lol :p en denk je dat ze dan wel paddestoelen gaan nemen ??
zie je het al voor je ? balkenende aan het trippen in een "vertrouwelijke" setting?

het gaat meer om de grap lijkt me, zelfs al pakken ze de stoeltjes aan dan gooien ze die toch weg, je kunt ze hooguit proberen uit te leggen idd dat de setting erg belangrijk is
maar je zou toch zeggen dat ze daarvan op de hoogte horen te zijn als ze zoiets willen verbieden ...
 
G

Guest

Invité
ProStoner a dit:
maar je zou toch zeggen dat ze daarvan op de hoogte horen te zijn als ze zoiets willen verbieden ...

Whahaha, yeah right.

En de Paus smoked elke dag een dikke joint :mrgreen:

Als ze uberhaupt ergens van op de hoogte zouden zijn, zou het niet zo'n zooitje worden in de politiek
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik denk toch echt dat we de beste kans maken door het publieke debat te openen.
Dus inderdaad tijdschriften benaderen, brieven sturen naar de metro/spits etc, weblog van SP/PVDA/Groenlinks/D66, Loesje?. In de hoop dat bepaalde media de draad oppakken en er twee stemmen gehoord gaan worden..
Zoals die christelijke! presentator (http://www.arieboomsma.nl/)openlijk toegeeft genoeg paddo's gegeten te hebben en dat die hem verrijkt hebben. Dat is kostbaar!

Iemand gisteren Spuiten en Slikken gezien? Die blonde doos wietske heeft voortaan afgedaan bij me: "Ze moeten zeker verboden worden. Je ziet dingen die er niet zijn en voor je het weet spring je met zijn allen zo de brug af." En xtc is dan wel weer goed met duizend keer meer doden. Aaargh!!!!

Die bijna stichting OPEN voelt zich trouwens niet geroepen om het voortouw te nemen begreep ik.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
petfles a dit:
"Ze moeten zeker verboden worden. Je ziet dingen die er niet zijn en voor je het weet spring je met zijn allen zo de brug af."

mijn god zeg, hoe blind kun je zijn zeg echt ongelooflijk gewoon dat zulke mensen bestaan .. en veel ook nog !! gewoon ogen dicht doen in een afgesloten kamer zitten je hele leven en keihard roepen "VERBIEDEN DIE ZOOI"
totaal niet wetend waar je het over hebt... ik vind het erg moeilijk deze mensen hun bestaan te uuuh ja respecteren :S ik zou bijna zeggen, die kunnen we missen als kiespijn
maarja het probleem is er zijn meer kortzichtige , naieve domme mensen op de wereld dan andersom .. en toevallig krijgen die ook nog eens meer kinderen.
resultaat: de wereld gaat in rap tempo achteruit
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Hehe, zoals die film Idiocracy :p
Ik ben nu ook in discussie op het campus-forum hier. De reacties vallen mee, de meesten zijn wel voor een betere regulering. Als je ziet wat alcohol met studenten doet kun je ook niet anders. Maar er zitten altijd een paar hard-heads tussen en die kun je ook niet overhalen. Waarom praten mensen verdomme steeds over KABOUTERS!?

Zoals ze welk eens zeggen: " Niets is nuttelozer dan iets te willen bewijzen aan stommelingen " Dus misschien kunnen we nog beter gewoon onszelf amuseren dan het proberen, of het proberen en ons tegelijkertijd amuseren. :wink:
 
G

Guest

Invité
Ik ga voor het proberen en het amuzeren!
Who says fun and work don't go allong?! :roll:
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Space-is-the-Place a dit:
Ik vraag me trouwens af wat de mensen op het Franse gedeelte vant forum hiervan vinden.

Heeft hier iemand toevallig wel opgelet tijdens Frans op school?

Haha dat dacht ik ook al, ik had toen gezocht (kan een beetje frans) maar heb niets kunnen vinden :p
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
petfles a dit:
Ik denk toch echt dat we de beste kans maken door het publieke debat te openen.
Dus inderdaad tijdschriften benaderen, brieven sturen naar de metro/spits etc, weblog van SP/PVDA/Groenlinks/D66, Loesje?. In de hoop dat bepaalde media de draad oppakken en er twee stemmen gehoord gaan worden..
Zoals die christelijke! presentator (http://www.arieboomsma.nl/)openlijk toegeeft genoeg paddo's gegeten te hebben en dat die hem verrijkt hebben. Dat is kostbaar!

Die bijna stichting OPEN voelt zich trouwens niet geroepen om het voortouw te nemen begreep ik.

Goed idee. Ik heb zelf een brief naar de volkskrant gestuurd, maar die hebben ze niet aangenomen daar. Denk ook dat die daarvoor te lang is. Tijdschriften kunnen we benaderen ja. Zijn ook eerder artikelen over psychedelica gepubliceerd in tijdschriften als Vrij Nederland, Elsevier en HP/De Tijd.
 

Mici

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
44
petfles a dit:
Ik denk toch echt dat we de beste kans maken door het publieke debat te openen.
Dus inderdaad tijdschriften benaderen, brieven sturen naar de metro/spits etc, weblog van SP/PVDA/Groenlinks/D66, Loesje?. In de hoop dat bepaalde media de draad oppakken en er twee stemmen gehoord gaan worden..
Zoals die christelijke! presentator (http://www.arieboomsma.nl/)openlijk toegeeft genoeg paddo's gegeten te hebben en dat die hem verrijkt hebben. Dat is kostbaar!

Die bijna stichting OPEN voelt zich trouwens niet geroepen om het voortouw te nemen begreep ik.

Goed idee. Ik heb zelf een brief naar de volkskrant gestuurd, maar die hebben ze niet aangenomen daar. Denk ook dat die daarvoor te lang is. Tijdschriften kunnen we benaderen ja. Zijn ook eerder artikelen over psychedelica gepubliceerd in tijdschriften als Vrij Nederland, Elsevier en HP/De Tijd.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Koelman.nl schreef dit terug:

Wie weet komt er (ooit) nog een column over die paddo's. Ik houd het in de gaten!

Wie weet. En ik begreep dat Heartcore al naar Spuiten en Slikken had geschreven maar die lieten het onderwerp helemaal links liggen.

Ik denk inderdaad dat je een kortere, persoonlijke, brief zou moeten maken wil die geplaatst worden Mici. Verder vind ik je brief goed. Heb je de andere brief gelezen op deze site, van die chemicus? Vond ik ook een sterk punt, dat een paddo-verbod zal zorgen voor een opleving van LSD gebruik. En dat we misschien juist verse paddo's moeten verbieden en gedroogde legaal moeten maken. Mijn persoonlijke mening is dat er gewoon voorlichting gegeven moet worden bij de verkoop. Door middel van een a4-tje (doen ze soms al) en ik dacht aan een verwijzing naar een internetsite (met uitgebreide info en een voorlichtingsvideo bijvoorbeld.)
Wat kan er dan nog mis gaan?
 

Door_of_Perception

Matrice périnatale
Inscrit
13 Oct 2006
Messages
10
Vandaag gevonden op AT5 website:

"Heb jij slechte of juist goede ervaringen met paddo's? De nieuwe talkshow van AT5, In de Heeren, hoort graag jouw verhaal. Bel naar 0205551138 of stuur een reactie via de site"
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Door_of_Perception a dit:
Vandaag gevonden op AT5 website:

"Heb jij slechte of juist goede ervaringen met paddo's? De nieuwe talkshow van AT5, In de Heeren, hoort graag jouw verhaal. Bel naar 0205551138 of stuur een reactie via de site"

Dit is wel heel aantrekkelijk na mijn ervaring van afgelopen vrijdag...
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
HeartCore a dit:
Door_of_Perception a dit:
Vandaag gevonden op AT5 website:

"Heb jij slechte of juist goede ervaringen met paddo's? De nieuwe talkshow van AT5, In de Heeren, hoort graag jouw verhaal. Bel naar 0205551138 of stuur een reactie via de site"

Dit is wel heel aantrekkelijk na mijn ervaring van afgelopen vrijdag...

Als er iemand is waarvan ik denk dat diegene een goede discussie aankan en ervoor kan zorgen dat er een positief beeld word geschept van de paddo: dan ben jij het wel HeartCore ;)
 

Tetris

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
132
:- )
Is al die heisa nu wel nodig?
Om die paddestoel legaal te houden zeg maar.
Want t merendeel hier zal vast ook wel ooit drugs doen, die wel al illegaal zijn.
Doe je toch ook gewoon ?
Daar kan je als je wilt ook aankomen, is dat bijna net zo gemakkelijk!
Stel dat die paddestoel zo illegaal wordt, denk ik niet dat er mensen hier in zijn of haar vrijheid beperkt gaan worden m.b.t. het gebruiken ervan.
Als je het echt wilt, lukt t toch wel om te doen!

Niet dat ik het ermee eens ben dat "men" het naar de illegaliteit wil schuiven, dat ook niet, maar ik vraag me af of je er zo druk om maken wel zal gaan helpen.. :- )

vriendelijke groetee
Peter
 
Haut