Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Using salvia tonight

Dennisz

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
20
So, I bought some salvia10x today. When I came home I discovered I had to have a waterpipe. I don't have one. What can I do to smoke it anyway? Make a "bong"? What's that? :idontknow:
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
A bong is slang (straattaal) for a waterpipe. My advice is to buy a small pipe (see image below), take one real hard hit, keep the smoke in for as long as possible and BOOM, you'll be in Salvia territory.
http://www.*******.net/images/tmp/www.*******.net_salvia_pack_small.jpg.

More information from the ******* website:
"De Mazateken gebruikten twee methoden om de salvia te consumeren: langdurig kauwen en vervolgens de bladeren doorslikken of een drankje fabriceren van salvia en water. Beide methoden zijn nogal onsmakelijk en vereisen bovendien een grote hoeveelheid bladeren.
Tegenwoordig wordt salvia meestal gerookt. Het is belangrijk dat het kruid zo heet mogelijk verbrandt en direct achter elkaar wordt opgerookt. Daarbij moet de rook zo lang mogelijk binnengehouden worden,dit alles om de hallucinerende werking te bevorderen.

Belangrijk is dat je de salvia gebruikt in een rustige, donkere omgeving (met een paar kaarsen bijvoorbeeld). TV kijken kan nare ervaringen opleveren, maar een toepasselijk muziekje kan soms heel inspirerend zijn. Als je geen ervaring hebt met salvia of andere entheogene middelen zorg dan dat een nuchtere 'sitter' (vriend of vriendin), in de buurt is om je eventueel bij te staan."
 

Dennisz

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
20
Anything I can do with houshold appliances? Or rolling-paper? I want it NOW, I don't want to go out. :p Or is anything beside a (water)pipe a complete waste of leaves?
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
I'll explain it in Dutch, because I think you'll understand it better and it's easier for me...

Ik ga het je uitleggen. Lees het allemaal EERST goed door, het is niet heel moeilijk allemaal, maar het is belangrijk dat je het goed doet.

Benodigdheden:
- Plastic fles (grootte is niet echt relevant, maar ik denk dat een klein 0.5 liter flesje het beste is)
- Een pen die je uit elkaar mag slopen, liefst plastic. Het is belangrijk dat deze niet te dik is. Het is de bedoeling dat je er een pijpje van maakt voor een joint, 1 kant moet dus ongeveer even groot als een tipje zijn.
- aansteker
- Salvia
- eventueel plakband of papier om de tip als het ware 'dikker' te maken zodat deze goed in het buisje van de pen past

Hoe te maken:

1. Houdt het fles(je) horizontaal en maak een gedeelte van het plastic warm (slechts een paar seconden) met een aansteker. Bij een klein flesje ongeveer op 1/3 vanaf de bodem, bij een grote fles op de helft ofzo.

2. Druk het buisje van de pen door het zachte plastic heen (schuin naar beneden), herhaal dit meerdere malen als het de eerste keer niet lukt. Je moet niet eerst een gat branden, omdat het anders niet goed luchtdicht is. Het is echter geen ramp als er gelijk al een gat ontstaat, zolang het buisje er maar een beetje stevig inzit.

3. Brandt een gat aan de andere kant van de fles, zorg dat deze ruim boven de andere zit en niet te groot is (je moet hem met je duim kunnen afsluiten). Dit gat heet de kickhole/knalgat

4.Vul de fles met water totdat het buisje onder water staat

5. Draai een joint zoals je dat ook zou doen met een wietjoint. Zorg dat de tip ongeveer even groot is als het buisje (liever te klein dan te groot).

6. Maak eventueel de tip iets dikker door er wat plakband of papier omheen te rollen, zodat de joint goed in het buisje kan blijven zitten en doe de joint in het buisje.

Je hebt nu als het goed is een fles met een buisje erin die het water ingaat. Er zit ook een kickhole in de fles die niet onder water staat (want anders zou het water eruit lopen, duh!). In het buisje zit een joint met Salvia.

Hoe te gebruiken:

1. Kies een gedeelte van de joint uit dat voor jou bestemd is. Ben je alleen dan is de hele joint voor jou.
2. Houdt een vuurtje bij de joint, houdt je duim op de kickhole en hijs aan het gedeelte waar je normaal een slok van zou nemen (:P).
3. De ruimte met lucht vult zich nu met Salvia rook, het is belangrijk dat je met je aansteker de brandende joint bij blijft fikken, anders heeft de Salvia niet de juiste ontbrandingstemperatuur. 'Volg' dus met je aansteker de brandende joint, terwijl je hijst.
4. Doe dit net zo lang totdat jou gedeelte van de joint op is. Het is de bedoeling dat de ruimte met lucht zich zo veel mogelijk vult met rook en er zo min mogelijk in je longen komt. Rook die in je longen komt adem je gewoon gelijk weer uit.
5. Voor de laatste hijs haal je je vinger van de kickhole en hijs je alles wat in de waterpijp zit in je longen :D Houdt die shit binnen en spacen maar...

\edit: ik deed dit met zo'n hetelucht/druk aansteker, normale aanstekere blijken niet goed genoeg te zijn (te lage temperatuur). Als je iets kan bedenken in combinatie met het gasfornuis, dan is het nog mogelijk...
 

Dennisz

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
20
Wow, bedankt voor de tip. Goeie uitleg! Ik heb er een gemaakt van een AAflesje (0,33cl) en geprobeerd met een wietjoint. Wat een leuke nieuwe manier van blowen! Knetterstoned omdat de rook veel minder scherp en heet is.
Ga het ook proberen met een salviajoint. Vergeet echter niet dat ik 10x sterkte heb. Dat is in een joint wel erg snel voorbij. Of toch maar mengen met tabak, of weed?
Zo'n doe-het-zelf gasbrander kan ik ook nog proberen. Is wel een beetje grof geweld. Zou zo'n electrische verfschroeier iets zijn? Ik blijf experimenteren.

THNX so far...!
Trouwens...mooi ook, dat proces van een ruimte die zich met die mooie rook vult...sodeju...oepszz...omgevalluh... :roller:ga grotere maken!

Sorry for the dutch...
 

lucasdr

Elfe Mécanique
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
274
Het moet ook juist snel voorbij zijn, hoe sneller, hoe beter. Zo lang de meeste rook zich in de 'luchtkamer' bevindt en je dat in die laatste hijs naar binnen kan krijgen is het goed.
Die uitleg was trouwens voor met Salvia, met wiet vind ik het relaxt om een hijs te nemen en dan op de helft van de hijs je vinger van de kickhole af te halen...

Ik zou het gewoon met puur extract doen, hoe een klein jointje je dan ook krijgt. Zoals ik al zei kan een klein beetje tabak bij de tip dat je natuurlijk niet oprookt handig zijn...
Waarom je beter geen nicotine kan gebruiken (en ook niet met wiet, kan je op Uitjebol lezen).
Een elektrische verfschroei-ding is niet secuur genoeg. Een blauwe, niet-ruisende vlam van een gasbrander lijkt me prima..




Nicotine & THC

"Het gevolg van het vermengen van tabak en hash is dat de roker wel STONED maar niet HIGH wordt. Stoned zijn is een aangename vorm van lichte bedwelming. De blower voelt zich dromerig, zijn wereld vertraagd, muziek wordt intenser, de gedachten nemen hun eigen vlucht. Wie stoned is, hoeft niet zoveel. Waarom zou je je ook druk maken als je je zo lekker voelt ? Iemand die stoned is, maakt soms een suffige indruk; anderen kunnen zich daaraan ergeren en ouders maken zich er vaak zorgen over. Hoe lang die toestand duurt, hangt af van de kwaliteit van de hashish en van de hoeveelheid die gebruikt is.

In sommige kringen wordt er ook alcohol bij gedronken. Meestal bier, soms wijn, maar echte macho’s drinken ook rustig whisky of een andere sterke drank bij hun joint. Het blowen is dan zinloos, want de alcohol breekt de werking van de hashish af. De laatste tijd wordt er door verslavingstherapeuten gezegd, dat er hashish-slachtoffers bestaan, gebruikers die teveel blowen, die daar niet mee kunnen stoppen en die permanent versuft zijn. Zulke mensen zijn er zeker, maar zij zijn niet zozeer slachtoffers van de hashish als van de tabak die zij roken. Het zijn namelijk nicotinisten die ieder kwartier weer een nieuwe dosis nicotine nodig hebben en, stoned als een garnaal, een nieuwe stick draaien en dan met de tabak weer een nieuwe, overbodige lading hashish binnen krijgen. Op die manier houden zij zichzelf in een permanente staat van bedwelming. Heel vaak zijn zulke zware blowers depressief, wat nog eens aangewakkerd wordt als ze stoned zijn. Uit onderzoeken is gebleken dat het gewoonlijk gaat om personen die wel hulp nodig hebben, maar niet speciaal van een verslavingstherapeut. Tenzij deze hen van hun tabaksverslaving kan genezen, wat niet mogelijk is als ze dat zelf niet willen. Het zal ook niet vaak gebeuren, want tabak als bewustzijnsvernauwend middel is bijzonder populair bij personen die problemen hebben, evenals bij mensen die zich vervelen.

Tabak is er ook de oorzaak van dat sommige jongeren stoned zijn op school. Zij denken wel dat ze een joint willen roken maar in werkelijkheid is het behoefte aan tabak die hen daartoe drijft. Als ze de hash of wiet puur zouden roken, zouden ze een heel ander rookgedrag ontwikkelen. Als je stoned bent op school, mis je de les. Daarmee benadeel je alleen maar jezelf. Maar wie high is, kan juist in korte tijd de essentie van iets nieuws begrijpen en opnemen."

bron: "Uit je bol" terug te vinden op www.uitjebol.net


Nicotine is dus geestvernauwend en kan dus de geestveruimende werking van Salvia tegenwerken, net als bij wiet. Veel mensen op dit forum gebruiken geen geestvernauwende middelen omdat het weglopen is van je emoties. Coke en Speed zijn voorbeelden van andere geestvernauwende middelen...

But hey, English from now on??
 

Silence_Inc

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2005
Messages
136
what i would do in that situation is to wait - make it as good as you can. buy a bong or so - you live in amsterdam ;)

nee ff seriues ...

salvia roken kan imo het best gedaan worden met een glazen waterpijp. een kopje voor het extract erin te doen. van 10 x neem ik meestal 1 kwart. maar omdat je de eerste keer doet misschien 1/6 - of als je jezelf heel gevoielig beschouwd - test met 1/10. Dan leg je de salvia in het kopje. je zet je op een rustige plaats zonder mzuiek op - weinig tot geen licht - zachte kussen in je rug of op je bed. en dan sleur je die bong in 1 à 2 keer leeg (best 1!) en houdt je adem zo lang mogelijk in. je zal wel loslaten wanneer het moet. daarna - oogjes dicht en snaveltje toe ;)

a tip: put ice water and ice cubes in the bong ... it softens the smoke.
 

Dennisz

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Sept 2005
Messages
20
The salvia thing doesn't work for me yet, but I haven't got a really hot lighter yet.
I know that it's not recommended to mix cannabis with tobacco. I like a pure joint, I like a bong, sometimes, but a " normal" joint gives me more satisfaction. In most cases its better, less sharp, inhalable ( is that a word?)
And my belgian friend, I don't want to make fun, but I really don't know what you mean by " kopje". Something you put coffee in? Then I don't get the picture... :confused: Ach ja, dumme Hollaender.
 

themoles

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Juil 2005
Messages
134
im not sure about the little pipe ... in fact most people
seem to have major trouble with salvia in the very first time.
if i was you i'd buy or build a waterpipe (bong). you don't
need one of those "jet-stream" lighters, just keep the flame
over the plant material the whole time. inhale deeply and
hold it for 30 seconds - exhale and you're out there ...

it's not possible to consume it effectively in a joint.
if you had dried plant material you could also chew it and
spit it out after 30 minutes(don't swallow it), this will
give you a nice and relaxed level 1-2(-3) trip with slightly
distorted perception and looping thoughts.
 
Haut