Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Trip muziek

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Yo mensen
ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de muziek een groot deel van de sfeer in je trip bepaalt
( samen met wat andere factoren natuurlijk )

mare heeft iemand nog lijpe sugesties voor trip muziek?

mijn Favo's zijn voornamelijk

Daf Punk
Air
Fatboyslim
Moby
Jimi hendrix

dus mensen als je nog dope space muziek hebt laat horen PeaCe :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
De rekenelectro van Boards of Canada doet het bij mij altijd heel goed. Vooral hun album Geogaddi.
Verder ook: Susuma Yokota, Sigur Ros, Aphex Twin, Squarepusher, en natuurlijk de meer spirituele muziek uit Tibet, Nepal, India enz.
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
voor weed vinnik de cd black sunday van cypress hill goe
goeie bassen, trage en snelle muziek er zit wa van alles in:)
ook vinnik nyana van tiesto goe (vraag me nie wrm want kzou et zelf nie weten) en passion van peter gabriel is goe voor wa te ontspannen
dj shadow is ook aan te raden
en ook goeie muziek is gwn van de vogels buiten:p
es goe opletten;)
 

Bird

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Mai 2006
Messages
100
Persoonlijk zijn dit mijn favo artiesten:
-Weed/Hasj: 'Underworld' 'Moby' 'Air' 'Seal' 'Enigma'
-Xtc: Zo goed als alle clubmuziek
-Paddo's: 'Tom Waits' 'Peter Gabriel' 'Seal' verder alle klassieke muziek.

Ligt er natuurlijk ook aan waar je zelf in nuchtere toestand veel naar luistert, en aan wat voor herinneringen je hebt aan bepaalde muziek in combinatie met in wat voor bui je bent.

Gaaf onderwerp trouwens! Kan ik gelijk zien waar iedereen zoal naar luistert!
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
aight mensen bedankt voor de tipz ik ga ceker checken

verder kan lounge muziek ook zwaar chill zijn als je te hard gaat (werkt rustgevend)

en als je juist hard wilt gaan zijn de electro funk shit een lijpe optie bijv
Daf punk, Les rythmes digitales, Groove armada
mare ook Super Mario brothers theme song is keihard op paddo's
 

ShR00mPiE...

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Juin 2006
Messages
62
You tell em J-man:D.. ik sluit me aan bij Mindastronaut aangezien ik meerdere keren met hem getript heb.. en ik heb me goed vermaakt met die soorten muziek;)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Mangoa spiritual travelling: heerlijk, een mix van +1u, oogjes dicht en genieten van de kleuren :wink:

ik dacht dat ik 10 uur weggeweest was :p
 

Eleni

Matrice périnatale
Inscrit
18 Mai 2006
Messages
18
Marilyn Manson, Moby, Metallica, Mindless Self Indulgence, Moloko, Nirvana, Nine Inch Nails, Serafin, ..
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Eleni a dit:
...Mindless Self Indulgence...

pfff. Zou ik behoorlijk opgefokt van raken. :twisted: :evil: :twisted:
 
G

Guest

Invité
- Amon Tobin (deze man is echt geniaal! en ZEKER tijdens trippen)
- Juno Reactor (evenals Amon Tobin alsof het er voor gemaakt is)
- Maps & Diagrams (feat. broca)
- Aphex Twin
- Loscil
- Stars of the Lid
- Hecq
- Vex'd
- Venetian Snares
- Boards of Canada
- Squarepusher
- Shpongle
- Astrix
- the Album Leaf
- Hanne Hukkelberg
- Emilie Simon

Nouja als ik alles op moet gaan noemen word dit topic wel heel erg lang :mrgreen:

Laten we zeggen, veel electronica, (clicks 'n cuts) ambient, goa/psy en meditatie muziek, ohja en ook wel post-rock en af en toe wat singer/songwriter. Klassiek (modern klassiek of pure piano) gaat er ook zeker wel in en sommige jazz (ascenceur pour l'echefaud van Miles Davis is geniaal voor tijdens trippen)
Dus eigenlijk de shit die ik altijd luister :)


Eigenlijk wilde ik stiekem al heel erg lang een muziek topic openen, omdat ik echt onwijs veel verzamel en in een cd-zaak werk, maar wist niet in welke vorm ik het moest gieten.... Maar dit is wel een goed.
 
P

prinsbernard

Invité
Wat ook echt super is is Arovane, Isan, Dub Tractor, Biosphere en Higher Intelligence Agency!
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik trip meestal ook samen met MindAstronaut en luisteren dan ook dezelfde muziek uiteraard. Ik weet niet wat het is, maar sommige soorten muziek zijn egt gewoon "gemaakt" voor dat moment, die bepaalde situatie in de trip. Vooral de electronic achtige muziek is vet en geeft je een opgewonden vibe, sommige lounge en chillout kun je helemaal van achterover gaan liggen en je gedachten laten meenemen op de entheogene flow's (althans zo komt het voor mij over 8)). Muziek geeft een hele nieuwe dimensie aan je trip, wat je meer diepgang en betekenis kan geven :wink:.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
MindAstronaut a dit:
Ik trip meestal ook samen met MindAstronaut en luisteren dan ook dezelfde muziek uiteraard. Ik weet niet wat het is, maar sommige soorten muziek zijn egt gewoon "gemaakt" voor dat moment, die bepaalde situatie in de trip. Vooral de electronic achtige muziek is vet en geeft je een opgewonden vibe, sommige lounge en chillout kun je helemaal van achterover gaan liggen en je gedachten laten meenemen op de entheogene flow's (althans zo komt het voor mij over 8)). Muziek geeft een hele nieuwe dimensie aan je trip, wat je meer diepgang en betekenis kan geven :wink:.

Was eigenlijk mijn post, maar MindAstro was op mijn pc nog ingelogd toen ik later postte, foutje dus :roll: :wink:

Peace!
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
DJ-Shadow!!! mijn altime faforite turntabelism god!!! dam wat die kerel met 8 draaitafels kan! en verder alle andere triphop en goa, klasiek kan ik meestal ook goed waarderen :)
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
skoeip gebt nen goeien smaak in muziek;)
dj shadow komt trouwens naar pukkelpop vandejaar
kweet nog een goe lieken: little fluffy clouds van tori amos
 

appendix

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Juin 2006
Messages
32
Ik heb een verzamel-cd die het altijd goed doet bij m'n trip-partne en mijzelf;
Best of MTV lounge, 4 cd's lang met relax-muziek. Vervelend is alleen dat een trip vaak langer duurt :wink:
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
little flufy clouds is ook een numer van the orb (ook super vet in n trip) geloof ik
 
G

Guest

Invité
ISDN van Future Sound of London is echt ultiem.
Moet je wel stevig in je schoenen gaan en niet bad kunnen gaan op geluid, want djeeeeeeez... heavy shit als je aant trippen bent.

Deadbeat is trouwens geniaal (album: new world observer), soort ambient/rielekste electronica meets dub :thumbsup:
 
J

Jiggy

Invité
Ik heb een weblog gevonden waar deel 1 t/m 5 staan geplaatst van de Mushroom Jazz series.
http://musicadobem.blogspot.com/2006/06 ... l-1-5.html
als je op die site bent moet je de link kopieeren en plakken in je adres balk want anders doet hij het niet:S
als je het bestandje binnen hebt moet je er .rar achtervoegen en dan kun je ze uitpakken :wink:
 
Haut