G
Guest
Guest
HC ken ik al persoonlijk 
Maargoed we zullen het zien, hoop dat het naast gezellig ook nog eens besluitvol word...

Maargoed we zullen het zien, hoop dat het naast gezellig ook nog eens besluitvol word...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het probleem is dat er niet echt een tussenoplossing mogelijk is: of ze mogen door iedere handelaar in een winkeltje verkocht worden, of ze komen op de Opiumlijst te staan.Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat paddo's (en andere psychedelica) 'verboden' worden
In een ideale situatie zouden paddo's vrij verkrijgbaar zijn,
maar vooralsnog vind ik de afwezigheid van bewijs tegen het gebruik van paddestoelen niet gelijk een bewijs voor het gebruik ervan.
De paddestoel is al eeuwenlang het symbool van wederopstanding (omdat ze binnen een nacht kunnen groeien), dus dat wordt ook samen met Jezus gebruikt om te laten zien dat hij wederopgestaan is.
Maar ik hoop dat ik te pessimistisch ben.
HeartCore a dit:Ik denk het wel![]()
CaduceusMercurius a dit:Het probleem is dat er niet echt een tussenoplossing mogelijk is: of ze mogen door iedere handelaar in een winkeltje verkocht worden, of ze komen op de Opiumlijst te staan.Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat paddo's (en andere psychedelica) 'verboden' worden
Geneesmiddelen mogen alleen in een apotheek verkocht worden, door opgeleid personeel. In een ideale situatie zouden paddo's vrij verkrijgbaar zijn, maar zoals je schrijft, alleen in speciale centra. Maar voor zulke centra moet ook huur betaald worden, vandaar dat verkoop via smartshops wel de meest realistische en praktische manier is.
Begrijp me niet verkeerd, meestal sta ik zeer positief in het leven, maar ik begin nu toch wel te twijfelen of we dit nog om kunnen keren.
'Juist als de overheid harddrugs gaat gedogen, denken burgers dat het geen kwaad kan. En dat is een misvatting die mensen onnodig in gevaar brengt en de druk op de politie en gezondheidsdiensten onnodig verhoogt.
Een verbod leidt ook niet per se tot meer criminaliteit. De paddomarkt is immers klein en dus bedwingbaar.'
Dat gebeurt in de smartshops nou juist niet, en na een verbod wel! :?phalaris a dit:Uit onderzoek van de GGD blijkt dat paddo’s worden verwerkt in chocoladerepen en zonder gebruiksaanwijzing aan minderjarigen worden verkocht, in te grote porties. Een zeer gevaarlijke situatie, waaraan de overheid medeplichtig is als ze er niets aan doet.
----
Uit onderzoek van de GGD blijkt dat paddo’s worden verwerkt in chocoladerepen en zonder gebruiksaanwijzing aan minderjarigen worden verkocht, in te grote porties. Een zeer gevaarlijke situatie, waaraan de overheid medeplichtig is als ze er niets aan doet.
----
Dat gebeurt in de smartshops nou juist niet, en na een verbod wel!
Dat is denk ik moeilijk te bepalen. Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoeveel porties verse paddo's er per week verkocht worden, binnen en buiten Amsterdam.Wie heeft er enig idee hoeveel psychonauten Nederland eigenlijk telt?
Zeker, dat denk ik ook. Zelfs als de paddo verboden wordt, wil ik me inzetten om informatie over 'verantwoord' gebruik te verspreiden. Ik heb het nu al een paar keer genoemd, maar ik herhaal het idee hier nog maar een keer.Zorg er dan voor dat alleen 'verantwoord' gebruik plaatsvindt, doordat psychonauten aantonen kennis van zaken te hebben. Op welke manier dat het beste kan weet ik zo snel niet, maar er is wel een oplossing voor te verzinnen.
Dat zouden we dus kunnen weerleggen door te laten zien dat met de juiste maatregelen (afhankelijk van het type sessie) mensen zich niet verwonden of op een andere manier schaden.Ten eerste blijven paddo's gevaarlijk, gebruiksaanwijzing of geen gebruiksaanwijzing. Zelfs al eet je paddo's volgens de voorschriften, dan kun je nog de controle verliezen en jezelf of anderen verwonden.
Antwoorden op vragen van de Kamerleden Van Miltenburg en Teeven (beiden VVD) aan de minsters van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en van Justitie, over het direct verbieden van paddo’s (2060719350).
Vraag 1
Bent u bekend met de ernstige gevolgen van het gebruik van paddo’s dit weekend door een Britse en een Amerikaanse toerist?
Antwoord 1
Ja
Vraag 2
Geven deze gebeurtenissen u aanleiding om de verkoop van natte paddo’s per direct te verbieden, in afwachting van de uitkomsten van het door u ingestelde onderzoek?
Antwoord 2
De door het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) opgestelde risicobeoordeling van paddo’s heb ik ontvangen. Op basis daarvan en een aanvullend onderzoek heb ik tezamen met de minister van Justitie besloten paddo’s op lijst II van de Opiumwet te plaatsen, waardoor de verkoop ervan ook verboden wordt. Ik zal de Kamer volgende week het rapport en een toelichting op mijn standpunt toesturen.
Vraag 3
Moeten er eerst opnieuw dodelijke slachtoffers vallen, voordat u besluit tot het staken van de vergunning tot de verkoop van deze voor de volksgezondheid gevaarlijke stoffen?
Antwoord 3
Neen.
1) De Telegraaf, 24 juni 2007 ‘Brit door het lint na paddo’s’ en De Telegraaf, 25 juni ‘Amerikaan verslikt zich in paddo’s’