Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Spoedberaad omtrent de paddo

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Wow, steeds meer volk! :D

Ik zal hier straks een rijtje foto's plaatsen van het wandelingetje treinstation -> winkel, en misschien photoshop ik ook nog even een kaartje van de route snelweg -> winkel.

Als ik het goed begrepen heb, komen de volgende personen:

1) Phalaris
2) Jusdranz
3) Space-is-the-Place
4) Thanatos
5) Mystic Warrior
6) Forkbender
7) Heartcore
8] Caduceus Mercurius (Ivar)

Nog onzeker:

1) iris
2) thadivine

Heb ik iemand overgeslagen?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Routebeschrijving van treinstation tot Ambrosia, voor de visueel ingestelde mens.

Allereerst ga je nadat je uit de trein bent gestapt met de trap naar boven, en daar ga je niet richting dit deel van het station...
PICT0034.jpg


Maar in de richting van dit gebouw.
PICT0033.jpg


Trap af...
PICT0030.jpg


En naar buiten. Linkerdeur nemen, richting de...
PICT0029.jpg


...fietsen!
PICT0028.jpg


Fietsen...
PICT0027.jpg


Fietspad. Die kant op.
PICT0026.jpg


Parkje langs...
PICT0024.jpg


...met fonteintjes.
PICT0022.jpg


Blijf doorlopen tot de weg naar links afbuigt.
PICT0021.jpg


Links!
PICT0020.jpg


Vaag...
PICT0019.jpg


Nog vager...
PICT0018.jpg


Verder wandelen! :D
PICT0017.jpg


Aan uw linkerkant, het defensie-eiland!
PICT0016.jpg


Ohhh...
PICT0014.jpg


Zebrapad. Tempoteam rechts houden, richting de kerk.
PICT0015.jpg


Ohhhh...
PICT0013.jpg


Kerk linkshouden, richting...
PICT0011.jpg


...die andere kerk... Maar ook richting dat witte gebouw waar Philipoom in zit.
PICT0010.jpg


Daar kun je eventueel even linksaf als je nog wat bij de Albert Heijn wilt halen.
PICT0009.jpg


Maar anders ga je op die winkelstraat gewoon rechtdoor.
PICT0008.jpg


Immer gerade aus.
PICT0007.jpg


Zebrapad, je kunt eventueel aan de linkerkant van de straat verder lopen.
PICT0006.jpg


PICT0005.jpg


PICT0004.jpg


Helemaal aan het eind vind je Rijnstraat nummer 2. Ambrosia.
PICT0002.jpg



Meer tekst en uitleg (en een kaartje voor de automobilisten):

Ambrosia118copy2.jpg


Ambrosia117copy.jpg


En tenslotte, helemaal in stijl, een foto van de huiskamer.
precious.jpg
 

Tarzan

Neurotransmetteur
Inscrit
15 Oct 2007
Messages
36
mischiem kom ik ook als ik kan goed de tijd berekennen.

ik was bezig om te posten in andere topics en zie ik nu dat hier is de harde kern en de initiativen...

ik heb jullie voostel met de oprichting van een nieuwe religie, ik studeer van meerdere jaren reliegie in allle mogelijke contexten, ik denk dat de voostel is niet realistisch. ten erste, geef geen antwoord op de principielle kwestie - de accidenten en hoe kan je de accidenten voorkommen, ten tweede, de acceptatie van peyote in America was in een andere context: niet alweer met de indianen vechten en de pretext was de religie - en ook om te voorkommen van de verspreiding van paddo

dus de wet was op zich een beperking van gebruik - en niet een liberalisiering - dus de paddo: blijf met de indianen, goed.

en de argumenten... was de religie - maar een religie datr kan niet uitgeruit worden - waarom? hahaha - wie ga in America alle paddo verzamelen om niet an de indianen te kommen?

de wet is zoals jullie zien iets anders daar. en een advocat van tweede qualiteit kan de voorstel met de kerk kapot maken, op principielle questie. bijvoorbeeld: als ga wij oprichten een vodoo religie dat ga wij menshen executeren - wie ga deze religie legaliseeren? de religie is niet de argument hier

de argument is een principielle argument en ik kan julllie mijn idee zeggen mischiem morgen als ik kan kommen
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
ik heb jullie voostel met de oprichting van een nieuwe religie, ik studeer van meerdere jaren reliegie in allle mogelijke contexten, ik denk dat de voostel is niet realistisch.
De bijeenkomst in Woerden gaat NIET over het oprichten van een nieuwe religie. Het laten registreren van een kerkgenootschap is slechts één van vele ideeën en stategieën die we gaan bespreken. En wat het religieuze betreft, het gaat niet om het oprichten van een nieuwe religie, maar om het voortzetten van een hele oude religie, eigenlijk de oudste religie.

ten erste, geef geen antwoord op de principielle kwestie - de accidenten en hoe kan je de accidenten voorkommen
Daar ben ik het helemaal mee eens, en hier hamer ik dan ook al lange tijd op.
We moeten mensen laten zien en ervaren dat het ook veilig kan, met maximaal psychologisch/spiritueel voordeel. Het is om deze reden dat ik een psychedelisch centrum op wil richten, een plek waar iedereen (ook mensen met kinderen thuis, in sjamanisme geïnteresseerde maar nog onervaren New Agers, wellicht zelfs BNers, theologen en politici) een aangename en waardevolle psychedelische ervaring kan beleven.

Maar aangezien het oprichten van zo'n centrum een hoop geld gaat kosten, tijd in beslag gaat nemen, en er steeds meer op de Opiumlijst dreigt te belanden, zit ik nu te denken aan een vrijwel kosteloos en sneller uit te voeren plan: met een aantal ervaren psychonauten sessies plannen en de verschillende voorzorgsmaatregelen op film vastleggen, en die vervolgens op een website plaatsen. Waarom? Als de regering geen voorlichting wil verstrekken, moeten wij het doen. Bovendien kunnen wij dat zelf waarschijnlijk veel beter. En meer nog dan het voorkomen van ongelukken, zou ik mensen willen laten zien hoe ze maximaal voordeel uit een trip kunnen halen.

Er zijn vast nog veel meer ideeën, en daar is deze meeting voor.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
CaduceusMercurius a dit:
met een aantal ervaren psychonauten sessies plannen en de verschillende voorzorgsmaatregelen op film vastleggen, en die vervolgens op een website plaatsen. Waarom? Als de regering geen voorlichting wil verstrekken, moeten wij het doen.

Dit is zelfs een goede actie als het verbod doorgaat, omdat mensen die paddo's willen gaan proberen dan in ieder geval iets hebben om zich voor te laten lichten.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
@Tarzan

Ik heb zelf ook mijn twijfels over de tactiek om een religie te laten registreren, maar ik denk dat we moeten proberen om geen enkele tactiek bij voorbaat uit te sluiten.
 

Tarzan

Neurotransmetteur
Inscrit
15 Oct 2007
Messages
36
yep, ik ga accord met alle taktieken. allen - ik denk dat ik kan ook de-construeeren en tegen-argumenteren wat de minsters zeggen. precies op hun punt. het is een hele analitische kwestie en ik heb et noch niet klaar maar ik ben heel benieuwd wat jullie zal vinden daarover. ik hoop dat kan ik morgen kommen maar het is niet waarschijnlijk, ik ga probereen. in iedere geval, je hebt mijn mess - yahoo:

rickyamsterdam74

stay close... en open your mind :D


aaa... niet te vergeeten: de filmpjes kan als argument tegen jouw gebruikt worden in proces

Tarzan
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik heb zelf ook mijn twijfels over de tactiek om een religie te laten registreren, maar ik denk dat we moeten proberen om geen enkele tactiek bij voorbaat uit te sluiten.

Ik heb besloten om het verhaal eerst uit te gaan werken en te bespreken met de advocaat die interesse heeft getoond in de zaak.

Punt is dat ik een discussie hierover niet zie zitten en ik voel er niets voor om het plan aan te gaan passen omdat mensen twijfels hebben over de taktiek. Niet uit arrogantie maar vanuit het bezef dat er (om Terence nog maar eens aan te halen) 'voordat de schaduw van het kruis over Jeruzalem viel', vele mysterie culten waren die in vrede naast elkaar leefden en die elkaar het licht in de ogen meer dan gunden.

Mijn motivatie is dat ik van de ene op de andere dag tot crimineel wordt gemaakt en ik meen dat er rechtstreeks wordt getornd aan het recht op vrijheid van godsdienst en daar wil ik me hard voor maken.

Maar ik doe niets af aan het belang van goede informatie en de noodzaak hierin te voorzien. Voor mij is het echter geen punt van focus op dit moment.

L&V
HC
 

Tarzan

Neurotransmetteur
Inscrit
15 Oct 2007
Messages
36
ik ga jullie tenminste de focus geven op de optie met de nieuwe religie... en IK ZEG: hoef geen nieuwe religie, wij ga precies de religie van de indianen nemen! snap je wat is de voordeel?

jullie moeten mij geven een bier morgen voor deze idee.


:lol:


en wij ga niet als amsterdamers om deze religie te legifereeren maar wij ga een paar echte indianen brengen voor inscrijving!!!!! geen palamentair of minister kan zoiets vewachten
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Het is inmiddels zeker dat ik niet kan komen, helaas :(

veel succes iig en hopenlijk vinden jullie goede oplossingen en ideeën!

grttz
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
vanuit het bezef dat er (om Terence nog maar eens aan te halen) 'voordat de schaduw van het kruis over Jeruzalem viel', vele mysterie culten waren die in vrede naast elkaar leefden en die elkaar het licht in de ogen meer dan gunden.
Dat zag je ook eind jaren zestig: aan de ene kant had je Timothy Leary met zijn op psychologie en meditatie gerichte gebruik van LSD in Millbrook, en je had de op feesten en vrijheid gerichte Merry Pranksters (onder leiding van Ken Kesey, en van muziek voorzien door de Grateful Dead). Toen beide groepen elkaar uiteindelijk ontmoetten, bleek er, ondanks de enorme verschillen, toch veel respect voor elkaar te zijn. Er zijn vele manieren om met psychedelica om te gaan, en vele manieren om actie te voeren tegen machthebbers (de Romeinen, de Kerk en nu de regering).

jullie moeten mij geven een bier morgen voor deze idee.
Is een glas vruchtensap ook goed?

maar wij ga een paar echte indianen brengen voor inscrijving!!!!!
Wat is een "echte" Indiaan? Ik denk dat er in Europa heel wat meer met paddestoelen geëxperimenteerd is dan onder de Indianen.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Ik ga deze zaterdag zowiezo niet redden, maar ik zal in gedachten bij jullie zijn en als er nog mogelijkheden ontstaan om te assisteren zal ik jullie zeker helpen!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Forkbender +1. Vriendin wil graag mee.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
1. Vriendin is van harte welkom!
 
C

Cosmicwoman

Invité
hallo goh heb ik paddogroetjes gestuurd:)

wie weet kom ik wel even langs, maar ga niet discussieren over nieuwe religies die zijn er al genoeg sjamanisme spreekt me al van kinds af aan wil daar best mijn steentje aan bijdragen.. maar geen boosheid over de regering dat is zo kinderachtig en achterhaald.. geloof in de kracht die overal is ben je voor iets ben je automatisch ook tegen tja dat is menselijk dat is nu het mooie van de paddo de tegenstellingen vallen weg en alles is een..

ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen dat ze verboden worden, paddo's en andere hallucinerende kruiden hebben altijd bestaan, en zullen ook altijd blijven:)
en de mensen die ze misbruiken tja die hebben dan gewoon pech..

funkygroetjes Cosmic women ( Christina)
 

jusdranz

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Oct 2007
Messages
28
phalaris a dit:
Dit type redenaties zullen we vaker voor onze kiezen krijgen, dus elke argument uit het artikel moeten we moeiteloos omver weten te gooien. Ik ben ff nog te boos om een coherent verhaal te maken, misschien morgen. wat me het meest furieus maakte was wel het stukje:

'Juist als de overheid harddrugs gaat gedogen, denken burgers dat het geen kwaad kan. En dat is een misvatting die mensen onnodig in gevaar brengt en de druk op de politie en gezondheidsdiensten onnodig verhoogt.
Een verbod leidt ook niet per se tot meer criminaliteit. De paddomarkt is immers klein en dus bedwingbaar.'
----

Lijkt me niet al te moeilijk, ten eerste:
Paddo's zijn geen harddrugs, dat is pas een misvatting

Ten tweede:
Het onnodig in gevaar brengen is geen gevolg van een misvatting maar hoogst waarschijnlijk het gevolg van te kort aan informatie, misbruik of een verbod in eigen land (zie touristsen).

En ten derde (maar dat is de put dempen wanneer het kalf verdronken is):
Er zal een nieuwe markt ontstaan voor de georganiseerde misdaad en er zullen meer doden vallen als het gevolg van gebruik van middelen als LSD.

...zonder gebruiksaanwijzing aan minderjarigen worden verkocht, in te grote porties. Een zeer gevaarlijke situatie, waaraan de overheid medeplichtig is als ze er niets aan doet.
Ben ik het mee eens, maar niet met de oplossing om het te verbieden.

Er zijn voorstellen om net als bij softdrugs een leeftijdsgrens in te stellen en een gebruiksaanwijzing toe te voegen. Daarin komt o.a. te staan dat om heelhuids thuis te komen van een trip, je de paddo’s in een veilige en rustige omgeving moet gebruiken.
Maar dat is niet genoeg.

Ten tweede zijn paddo’s geen softdrugs maar harddrugs.

Tja, als mensen zoals hij hun argumenten blijven onderbouwen met onjuiste feiten, dan ben je zeker snel met zo iemand uit gepraat, wat een lachertje!

De paddomarkt is immers klein en dus bedwingbaar.
Nou, niet dus!

Wat gewoon het beste is:
- een leeftijdsgrens (18+)
- bijsluiter (met daarin het te verwachten percentage active stof(actieve stof/gram paddestoel)
- de threshold waarde in mg/kg lichaams-gewicht.
- duidelijke uitleg van de invloed van set en setting!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Iemand stelde mij zojuist de volgende vragen:

-laten we de avond gewoon op zijn beloop ?
-zo ja, dan hoeven we niks te regelen.
-zo nee, welke vorm is het meest van toepassing.
-wie heeft er aanleg om de rol van voorzitter te vervullen.
-heb je over deze practische kwesties al met andere mensen gehad ?

Het leek mij handig om de avond tot bijvoorbeeld 20:00 uur zijn beloop te laten gaan. Sommige psychonauten zien elkaar voor het eerst "in het echt" dus zal het te gezellig zijn om meteen heel gericht aan de slag te gaan.

Om 20:00 uur kunnen we beginnen met de "vergadering". Aangezien ik de gastheer ben, wil ik ook wel als voorzitter optreden. Ik dacht er aan om allereerst iedereen een kans te geven om, zonder onderbreking van anderen, te vertellen wat zijn of haar ideeën, plannen of voorstellen zijn. We kunnen dit doen door middel van een Talking Stick, of gewoon de kring rond. Vervolgens kunnen we dit afsluiten en overgaan op een wat minder gestructureerde groepsdiscussie. Het lijkt me wel goed als er steeds één discussie gaande is, niet twee of drie verschillende, want dan wordt het inderdaad vrij chaotisch.

We kunnen elk half uur of zo een korte pauze in lassen. Binnen kan er onbeperkt gevaporized worden (de Volcano staat klaar), maar roken liever op het dakterras of in de tuin.

Er zijn diverse sappen, ice-tea, cola, chocolademelk, ayahuasca, decaf en gewone koffie, thee naar keuze, en voor wie honger krijgt Good Noodles, champignons, Valess, vegetarische rookworst en gegrilde filet. Ook popcorn, Cheez Dippers, nootjes, pinda's, stroopwafeltjes en natuurlijk speculaasjes.
 
G

Guest

Invité
Cosmicwoman a dit:
maar geen boosheid over de regering dat is zo kinderachtig en achterhaald.. geloof in de kracht die overal is ben je voor iets ben je automatisch ook tegen tja dat is menselijk dat is nu het mooie van de paddo de tegenstellingen vallen weg en alles is een..

ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen dat ze verboden worden, paddo's en andere hallucinerende kruiden hebben altijd bestaan, en zullen ook altijd blijven:)

Dit is wel een van de meest wijze posts die ik heb gelezen :D:thumbsup:

Welkom op het forum!

:heart: & :idea:
 
G

Guest

Invité
Ok, het was gezellig en het was goed om te kijken hoe anderen ervoor staan.
Het is duidelijk dat er vanuit verschillende hoeken en overtuigingen actie word ondernomen, dat is een mooi ding.
Maar het is denk ik ook goed om nog te brainstormen over hoe we al die punten duidelijk gaan maken naar de "buitenwereld" en regering.

Ook moeten die punten denk ik duidelijk zijn volgende week, anders (wat we gisteravond al hadden besproken) kan uitlopen op een sisser en staan we hard voor lul en hebben we ons doel gemist.
Dat zou jammer zijn.

Vond het iig tof om jullie te ontmoeten :D:thumbsup:
 
Haut