Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Spoedberaad omtrent de paddo

Thanatos

Glandeuse pinéale
Inscrit
13 Mai 2003
Messages
144
CaduceusMercurius a dit:
Wow, steeds meer volk! :D

Ik zal hier straks een rijtje foto's plaatsen van het wandelingetje treinstation -> winkel, en misschien photoshop ik ook nog even een kaartje van de route snelweg -> winkel.

Als ik het goed begrepen heb, komen de volgende personen:

1) Phalaris
2) Jusdranz
3) Space-is-the-Place
4) Thanatos...

Oeps, ik zie nu pas dat ik in dit rijtje stond. Ik denk dat dit een misverstand was. Ik kon dit weekend niet. Mijn excuses. Ik hoop dat jullie niet hebben zitten wachten ofzo?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Thanatos a dit:
Ik hoop dat jullie niet hebben zitten wachten ofzo?
Niet echt. Rond acht uur zijn we begonnen met de discussie, die tot ongeveer half twaalf voortduurde. De gegadigden waren (in volgorde van aankomst) Phalaris, Forkbender & vriendin, Space-is-the-Place en jusdranz. Heartcore kon er helaas niet bij zijn. Beterschap!

Ok, het was gezellig en het was goed om te kijken hoe anderen ervoor staan.
Het is duidelijk dat er vanuit verschillende hoeken en overtuigingen actie word ondernomen, dat is een mooi ding.
Maar het is denk ik ook goed om nog te brainstormen over hoe we al die punten duidelijk gaan maken naar de "buitenwereld" en regering.
Jep, helemaal mee eens.

Een belangrijk punt waar we tijdens ieders benadering tegenaan liepen was "wie is de doelgroep van onze initiatieven?" Want vrijwel elke benadering richt zich op een bepaald segment van het trippend of niet-trippend publiek:

Willen we ongelukken onder jongeren voorkomen door goede voorlichting, of willen we juist meer volwassenen een kans geven om uberhaupt te kunnen trippen? Willen we ons persoonlijke, maar tegelijk oeroude ritueel blijven voortzetten van het bij Volle Maan consumeren van magische paddestoelen, zoals de leden van de http://www.churchofthesacredmushroom.com? Verschillende initiatieven zouden prima naast elkaar ontwikkeld kunnen worden. Je kunt niet met één benadering alle doelgroepen aanspreken of van dienst zijn.

We concludeerden dat hoewel het verhaal achter psychedelica vanuit allerlei invalshoeken waterdicht is, niemand naar ons wil luisteren. Maar: bij een rechtzaak moet er geluisterd worden.

We hebben het ook gehad over wat we nog kunnen doen als de paddo wel (tijdelijk) verboden zou worden. Teveel om op te noemen. :wink:

Thanks everyone for the input. :)

ZeepbelResized.jpg



:wink:
 
C

Cosmicwoman

Invité
ik zie nu pas dat ik een lief welkomst berichtje had gekregen
tja wijsheid en ik heb nog nooit iets gebruikt wonderlijk :)

ik werk in een smartstore en ken deze site via Ivar

vind het tuurlijk insane dat de paddo's en andere hallucinerende producten verboden gaan worden, ik vind dat een ieder recht heeft om te ervaren wat hij of zij wil,wat het dan ook is het zijn allemaal leer processen alles lekker onder controle houden en lekker veilig ja daar leert niemand wat van.

ik vind het zelf mooier om hallucinerende middelen in te zetten om jezelf beter te leren kennen en jezelf te helen dat kan tuurlijk ook zonder die middelen maar dat kost meer tijd, de inzichten die ik heb mogen ontvangen zijn langszaam gedoseerd en spontaan geactiveerd, ik sta gewoon met een been in de aardse wereld en een been in de spirituele wereld, geloof dat ik mijn balans gevonden heb, en ik geniet van de paddo door het op een juiste manier te verkopen aan klanten en hun bewust te maken dat er meerder dimensies zijn en dat alles energie is, ik krijg geweldige mooie ervaringen te horen en ik zie de oogjes glimmen als ik over die wereld vertel zeker als ze het de eerste keer horen dan zie ik een herkenning in die oogjes en kijken ze op een andere manier naar een bewustszijnveruimend middel ben ik toch een beetje een sjamaan:) ik laat ze ervaren om de kracht in hunzelf te vinden ipv de buiten wereld.. en de mensen die het als een partydrug zien vallen vanzelf af,opvallend dat die het niks vinden maar op de een of andere manier zal die paddo zonder dat ze er bewust van zijn hun leven rijker en voller maken als de tijd daar is, iedereen leert in zijn eigen tijd niets kan dat dwingen het komt zoals het komt
universum is zo geweldig soms mag je een glimp opvangen het ontvouwt zoals het onvouwt niks is goed en niks is slecht, energy is neutraal ga er wijs mee om, het vraagt een verantwoordelijkheid elke actie geeft weer een reactie..kijk naar de buiten wereld en het zegt alles over jou, niks over de buitenwereld als de regering nog steeds dingen verbiedt betekent het alleen maar dat de mensen nog niet genoeg in zichzelf geloven want dan zou er geen regering nodig zijn we gaan naar een andere tijdperk wat zich langszaam maar zeker zal ontvouwen geef je vonkje door en de wereld veranderd mee

free you mind and your ass will follow
keep the funk alive

the cosmic woman
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Het religieuze model is slechts een model. Er is ook een sjamanistisch model en een psychotherapeutische model. Bij het eerste model gaat het om aanbidding en geloofsbelijdenis. Bij de laatste modellen gaat het om genezing. Natuurlijk zijn er ook kerken waar de genezing centraal staat, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan regel. Bij een kerk denk ik aan zoiets als de Santo Daime. De rituelen en gebruiken binnen de Santo Daime zijn dan ook anders dan de rituelen binnen het sjamanisme.
Natuurlijk zijn er binnen de Santo Diame ook Sjamanistische elementen, maar het is toch vooral een kerk.

Persoonlijk zou ik me niet zo snel aansluiten bij een kerk.

Wat mij een goed plan lijkt is om een tempel op te richten. Een veilige plek waar mensen (onder begeleiding) ervaring op kunnen doen met deze middelen.
Bij Ayahuasca is het rituele aspect misschien nog belangrijker dan bij paddenstoelen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Het religieuze model is slechts een model. Er is ook een sjamanistisch model en een psychotherapeutische model. Bij het eerste model gaat het om aanbidding en geloofsbelijdenis. Bij de laatste modellen gaat het om genezing.
Bij psychedelica gaan al deze modellen (en nog een aantal andere) in elkaar over. Natuurlijk kun je je als organisatie vooral richten op een van deze verschillende invalshoeken, maar uiteindelijk vloeien ze allemaal samen.

Persoonlijk zou ik me niet zo snel aansluiten bij een kerk. Wat mij een goed plan lijkt is om een tempel op te richten.
Of je een gebouw nu een kerk noemt of een tempel, het komt ongeveer op hetzelfde neer.

Een veilige plek waar mensen (onder begeleiding) ervaring op kunnen doen met deze middelen.
Zo'n plek creëeren is inderdaad een heel goed idee. Nummer één op mijn verlanglijstje.

Bij Ayahuasca is het rituele aspect misschien nog belangrijker dan bij paddenstoelen.
Niet vanwege de werkzame stoffen zelf, maar omdat Ayahuasca een bepaalde sjamanistische reputatie heeft, en sommige mensen daar waarde aan hechten. Je kunt Ayahuasca prima in stilte en duisternis beleven, of luisterend naar moderne muziek (Shpongle!). Althans, dat is mijn ervaring.
 
Haut