Is het overdag? Ik moet om 18.00 werken nl.!Space-is-the-Place a dit:Hey Jus, zie je er iets in om as. zaterdag naar Woerden te gaan voor de bespreking? (als je niet moet werken)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is het overdag? Ik moet om 18.00 werken nl.!Space-is-the-Place a dit:Hey Jus, zie je er iets in om as. zaterdag naar Woerden te gaan voor de bespreking? (als je niet moet werken)
Ok, dan ga ik ruilen!Space-is-the-Place a dit:Ah, nee helaas, het begind om 18.00 uur...
Ok, zie je iig zaterdag dan!Space-is-the-Place a dit:Is cool, have fun in de B
En ja wil wel meerijden![]()
![]()
Zoals met alle tradities en geloven: met name hun oorspronkelijke variant. Het Tibetaans Dodenboek bijvoorbeeld was een tripgids. Het beschrijft de diverse dingen die men ervaart en waarneemt gedurende een psychedelische trip.Boeddhisme komt aardig in de buurt denk ik
CaduceusMercurius a dit:Boeddhisme komt aardig in de buurt denk ik
Zoals met alle tradities en geloven: met name hun oorspronkelijke variant. Het Tibetaans Dodenboek bijvoorbeeld was een tripgids. Het beschrijft de diverse dingen die men ervaart en waarneemt gedurende een psychedelische trip.
http://www.lycaeum.org/books/books/psychedelic_experience/tibetan.html
Ik bedacht me net, misschien is het een idee om tijdens een deel van de avond een Talking Stick te gebruiken?
Originally used in Native American tribal counsels, the Talking Stick would serve as a physical mediator while groups were discussing. The elder would begin the conversation holding the Stick, then pass it around the circle. Only the person holding the Stick was allowed to talk, and it was charged with powers that made the individual only speak from the heart.
Ik heb er geen. De laatste keer dat ik er een in mijn handen heb gehad was in 2000, in de Findhorn gemeenschap. Dus als iemand thuis een mooie stok heeft liggen of er gauw nog een wil versieren...Leuk idee! Neem jij er een mee?
Boeddhisme komt aardig in de buurt denk ik
Volgens mij hoef je geen (wetenschappelijk vrij gemakkelijk) betwistbaar verleden
Mee eens. En persoonlijk heb ik ook niet zo'n zin om mijn tijd te besteden aan rechtzaken en (potentieel eindeloos) theologisch debat. Maar ik heb er niets op tegen als anderen dat juist wel graag willen doen.Of heb je een traditie nodig om jouw geloof te rechtvaardigen? Ik denk het niet.
Dat is inderdaad het punt waarover de politiek zich nu buigt, en daar moeten we dan ook aandacht aan besteden. Daarom lijkt het mij gunstig om met een groep mensen de structuur en doelstellingen van een psychedelische sessie overeen te komen, en die dan vastleggen op film. We zouden zelfs een reeks films op Google of Youtube kunnen zetten, met alle films verzameld op de website van de organisatie. Elke film laat zien hoe je verstandig tript, hoe je ongelukken kunt voorkomen, en iedereen die de filmpjes bekijkt zal moeten concluderen dat goed voorbereid trippen VEILIG is. We kunnen laten zien hoe je een bostrip verstandig voorbereidt, een groepssessie bij iemand thuis, of zelfs een sessie alleen. Als je nu op YouTube en Google Video kijkt kun je diverse filmpjes van zich maf gedragende en vaag brabbelende tieners vinden, maar nauwelijks voorbeelden van het serieuzere tripwerk. Als we door de maanden heen een collectie van voorbeeldige trips kunnen tonen, hoeven we onze zaak niet alleen met intellectuele argumenten te verdedigen, maar hebben we een flinke partij bewijsmateriaal dat wat wij doen GEEN gevaar voor de volksgezondheid is en niemand hoeft door te draaien. En wordt de paddo verboden, dan laten we zien hoe je Ayahuasca kunt bereiden, hoe je de misselijkheid kunt beperken met cannabis (hierbij kan ook het gebruik van de Verdamper of Volcano Vaporizer getoond worden, en uitgelegd waarom cannabisdamp NIET nadelig is voor de gezondheid) en wat voor experimenten je kunt uitvoeren met geluid (bijvoorbeeld zang, muziekinstrumenten, klankschalen enz.).Ik denk dat in dit geval het laatste argument gebruikt wordt. Paddo's zijn gevaarlijk voor de volksgezondheid, omdat bepaalde gebruikers doordraaien en zichzelf en/of anderen pijn zullen doen.
HeartCore a dit:Volgens mij hoef je geen (wetenschappelijk vrij gemakkelijk) betwistbaar verleden
Zou je twee dingen kunnen onderbouwen?
1) Je kunt zomaar een religie starten op basis van psilocybine
2) Betwistbaar verleden,
Zie hier: www.kerkrecht.nlmaar volgens mij staat nergens in de wet wat wel voldoet aan religie en wat niet
Eh, ja, ik. En Heartcore. Maar inderdaad is de oude garde ook van harte welkom!Komen er trouwens nog mensen van Azarius naar de meeting?