Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Salvia Divinorum

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ok .. hoh, ik vind dat spul wel zooo interessant. Ik heb al best veel ervaringen gehad, maar ze blijven verbluffend. Elke keer is een vervolg op de vorige keer, omdat je dan weer dingen herinnerd van die vorige keer en omdat je dan verder kan met het analyseren van die Salvia Realm en hoe deze werkt.

Want dat is het voor mij elke keer. Ik ben verblufd door wat ik zie. Het is voor mij erg constant geworden, datgene wat ik ervaar, maar ik ervaar dat ik in een andere wereld kom en dat blijft natuurlijk interessant, ook hoe dit mogelijk, dus in deze wereld ben ik constant heel helder aan 't analyseren hoe dit werkt.

Wel ok .. mijn laatst verslag in de vorm van een eenzijdig MSN-gesprek :)

(] - . - [) says:
hoh .. vette Salvia revealations, man
(] - . - [) says:
echt joh .. toen ik 't duidelijk zag ..
(] - . - [) says:
.. zag ik dat ik door een vouw/scheur in vanuit deze realiteit in de wereld van Salvia kwam. En in die wereld zag ik nu heel veel en allerlei objecten en entiteiten enzo ..
(] - . - [) says:
.. en dat was allemaal veledentijd en toekomst
(] - . - [) says:
en ik zag en voel die tijd; ik voelde dat herkenbare schuivende gevoel van Salvia .. voelen dat er langs die opening/vouw/portal tussen die realiteiten tijd, in de vorm van (dan nog) 'toekomst' langzaam door dat gat, waar ik tussen zat, naar deze realiteit stroomde als het 'nu' ..
(] - . - [) says:
.. en daar weer uitvloeide als verleden.
(] - . - [) says:
en die wereld bevatte allerlei objecten, niet te omschrijven met woorden van hier, maar allerlei dingen ..
(] - . - [) says:
.. en het heel een mechanische look & feel, maar niet als een machine
(] - . - [) says:
.. meer een beetje mechanisch omdat het zo perfect was en in constante maar trage beweging ..
(] - . - [) says:
.. het ging met de snelheid van ja, .. tijd, logisch : P
(] - . - [) says:
maar da's niet zo snel hoor, best langzaam
(] - . - [) says:
ik heb ook opgenomen wat ik heb gezegd .. half tijdens/erna ..
(] - . - [) says:
.. mischien is dat lastig te begrijpen, maarja .. dat is 't nu eenmaal, die logica ..
(] - . - [) says:
.. maar hij is wel compleet en perfect
(] - . - [) says:
ja .. interessant spul joh, telkens weer
(] - . - [) says:
jij moet eens langskomen en dan toch ook eens doorbreken
(] - . - [) says:
Hmmm .. ok, dit is lang geworden ../ ik ga 't maar posten op psychonaut.com als een tripverslag

Dit was de eerste keer dat ik duidelijk wist dat ik in de toekomst keek. Maarja .. datgene wat er zichtbaar is, toekomst of niet, is (voor mij) slechts alleen zichtbaar als onomschrijfbare objecten. Die wormhole-achtige link tussen de twee realiteiten is echt indrukwekkend om te zien vanaf daar. En het schuivende gevoel wat ik altijd voel bij het doen van Salvia (en ik ook van anderen heb gehoord) is tijd die langs me af schuurt. Vaag gevoel, maar het voelt op gegeven moment wel comforting.

Ohja, deze ervaring was met alleen blad, maar dan wel veel (belangrijk!) in EEN hijs en dan heel lang ingehouden (heel belangrijk!).

Is er iemand die het zelfde of iets vergelijkbaar ervaart op Salvia?
 

Hyperion1980

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Sept 2006
Messages
180
Bedoel je met het schuivende gevoel het gevoel dat er een zwaartekracht is, maar niet naar beneden, bij mij is die zwaartekracht meestal naar links. En ik zie de energiestromen in mijn kamer...

Ik heb mijn salvia tincture deze week ontvangen, ik heb met 2 drops geprobeerd en niet veel van gevoeld, vanavond ga ik 5 drops proberen en zien waar ik beland. Ik heb nog nooit een salvia doorbraak gehad (van 3 zware hijsen 10X heb ik dat gehad van die energiestromen en die zwaartekracht)

Vanavond hoop ik na mijn 7e poging ofzo door te breken naar Salvialand. Elk gevoel dat ik al gehad heb van salvia (ook al was het soms niet veel) vond ik zalig, beter dan weed!!!
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Het is niet vergelijkbaar met wiet, ab-so-luut niet.

Wat helpt voor een doorbraak-ervaring; neem genoeg (ja, dat is persoonlijk, maargoed) neem grote hijsen en houd deze laaaang in. Beter 1 hijs lang inhouden dan 3 hijsen niet zo lang inhouden, zeker en vast. Inhouden tot je gewoon echt neit meer kan. Desnoods (dit helpt) ademtechniek gebruiken om goed via je buik in te ademen, dat vergroot je longcapaciteiten, en brengt je ademritme lager.

En vooral; ga zitten/liggen sluit je ogen en denk aan niets ...
 

Hyperion1980

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Sept 2006
Messages
180
Ik weet dat salvia niet te vergelijken is met wiet, maar in de mate dat ik het ervaren heb vond ik de salvia buzz leuker dan de wietbuzz...

Met die tincture kan het zijn dat ik tot een half uur in salvia land zal zitten, ik kijk er echt al naar uit!!!
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
nouja, het is wel minder sterk, dus ik vraag me af of je er sowieso helemaal in komt, maar ik raad je aan dan te mediteren, dat scheelt
 
G

Guest

Invité
Met genoeg druppels moet dat echt wel lukken, het zal minder heftig zijn als gesmoked, maar het duurd wel langer, dus lijkt me idd ook wel rielekst om bij te mediteren...
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Hey siq, het is alweer lang geleden dat ik salvia heb gerookt maar toen heb ik wel zo'n soort ervaring gehad. Het leek meer alsof toekomst en verleden dezelfde was en ik daar vanuit een hele 'hoge' ruimte op neer keek. Als ik het me goed herinner was alles plat en bewogen ze inderdaad.. Ik ben me echt dood geschrokken omdat ik zag dat mijn leven een van mijn duizenden was op hetzelfde moment. En dan terugkeren, voelde alsof je opnieuw wordt geboren. Extreem indrukwekkend en vandaar dat ik even rust heb genomen. Herken je het idee van platte mogelijke realiteiten en entiteiten die in een lege ruimte bewegen?
 

Bolshie

Matrice périnatale
Inscrit
4 Oct 2006
Messages
6
petfles a dit:
Ik ben me echt dood geschrokken omdat ik zag dat mijn leven een van mijn duizenden was op hetzelfde moment.
Zelf heb ik nog nooit Salvia gebruikt, maar je antwoord deed me denken aan de film 'What the Bleep do we Know, Down the Rabbit Hole'. De film gaat over de quantum-mechanica en hoe elementaire deeltjes op vele plaatsen tegelijk kunnen zijn op hetzelfde moment. Dit wordt weer verbonden met de menselijke geest en 'mind over matter' dingen.
Als je deze film nog niet hebt gezien, moet je m echt kijken!
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
@petfles

Ik zie het niet echt als plat, maar ja, ik begrijp wel precies wat je bedoelt en dat komt erg overeen met wat ik zie/ervaar. Het heeft een iets mechanisch/organisch-achtigs. Er is een soort langzaam schuivende beweging en alles wat je er ziet lijkt als vlakken die over andere vlakken schuiven. Ik zie het ook voornamelijk opgemaakt uit, of betegeld als, mozaiek.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Siq a dit:
Ok .. hoh, ik vind dat spul wel zooo interessant. Ik heb al best veel ervaringen gehad, maar ze blijven verbluffend. Elke keer is een vervolg op de vorige keer, omdat je dan weer dingen herinnerd van die vorige keer en omdat je dan verder kan met het analyseren van die Salvia Realm en hoe deze werkt.

Want dat is het voor mij elke keer. Ik ben verblufd door wat ik zie. Het is voor mij erg constant geworden, datgene wat ik ervaar, maar ik ervaar dat ik in een andere wereld kom en dat blijft natuurlijk interessant, ook hoe dit mogelijk, dus in deze wereld ben ik constant heel helder aan 't analyseren hoe dit werkt.

Wel ok .. mijn laatst verslag in de vorm van een eenzijdig MSN-gesprek :)

(] - . - [) says:
hoh .. vette Salvia revealations, man
(] - . - [) says:
echt joh .. toen ik 't duidelijk zag ..
(] - . - [) says:
.. zag ik dat ik door een vouw/scheur in vanuit deze realiteit in de wereld van Salvia kwam. En in die wereld zag ik nu heel veel en allerlei objecten en entiteiten enzo ..
(] - . - [) says:
.. en dat was allemaal veledentijd en toekomst
(] - . - [) says:
en ik zag en voel die tijd; ik voelde dat herkenbare schuivende gevoel van Salvia .. voelen dat er langs die opening/vouw/portal tussen die realiteiten tijd, in de vorm van (dan nog) 'toekomst' langzaam door dat gat, waar ik tussen zat, naar deze realiteit stroomde als het 'nu' ..
(] - . - [) says:
.. en daar weer uitvloeide als verleden.
(] - . - [) says:
en die wereld bevatte allerlei objecten, niet te omschrijven met woorden van hier, maar allerlei dingen ..
(] - . - [) says:
.. en het heel een mechanische look & feel, maar niet als een machine
(] - . - [) says:
.. meer een beetje mechanisch omdat het zo perfect was en in constante maar trage beweging ..
(] - . - [) says:
.. het ging met de snelheid van ja, .. tijd, logisch : P
(] - . - [) says:
maar da's niet zo snel hoor, best langzaam
(] - . - [) says:
ik heb ook opgenomen wat ik heb gezegd .. half tijdens/erna ..
(] - . - [) says:
.. mischien is dat lastig te begrijpen, maarja .. dat is 't nu eenmaal, die logica ..
(] - . - [) says:
.. maar hij is wel compleet en perfect
(] - . - [) says:
ja .. interessant spul joh, telkens weer
(] - . - [) says:
jij moet eens langskomen en dan toch ook eens doorbreken
(] - . - [) says:
Hmmm .. ok, dit is lang geworden ../ ik ga 't maar posten op psychonaut.com als een tripverslag

Dit was de eerste keer dat ik duidelijk wist dat ik in de toekomst keek. Maarja .. datgene wat er zichtbaar is, toekomst of niet, is (voor mij) slechts alleen zichtbaar als onomschrijfbare objecten. Die wormhole-achtige link tussen de twee realiteiten is echt indrukwekkend om te zien vanaf daar. En het schuivende gevoel wat ik altijd voel bij het doen van Salvia (en ik ook van anderen heb gehoord) is tijd die langs me af schuurt. Vaag gevoel, maar het voelt op gegeven moment wel comforting.

Ohja, deze ervaring was met alleen blad, maar dan wel veel (belangrijk!) in EEN hijs en dan heel lang ingehouden (heel belangrijk!).

Is er iemand die het zelfde of iets vergelijkbaar ervaart op Salvia?

Dat openscheuren herken ik echt wel. Heb veel salvia gebruikt alleen is het al 2jaar geleden dat ik het voor t laatst heb gebruikt. Kwam mede door het openscheuren van die realiteit.. kan me niet herinneren wat erdaarna gebeurde.. Alle andere levels van salvia heb ik wel volledig ervaren en onthouden..

Had op een gegeven moment voor mezelf besloten even van salvia af te blijven om meer inzicht in het leven te krijgen. De periode daarna heb ik veel paddestoelen gebruikt en dat kwam ook tot een punt dat ik dacht oke de volgende trip word pas als de tijd rijp is en niet wanneer ik zin heb.


Na het lezen van dit topic denk ik dat ik vrouwe salvia binnenkort eens ga opzoeken. Kijken of ik nog weet waar ze woont..


Heeft een van jullie wel eens contact gehad met die vrouw??
Ik kan me alleen iets herinneren dat ik een vrouwe stem hoorde.. de zachtste stem die ik ooit heb gehoord...maanden na die ervaring hoorde ik over vrouwe salvia en ik heb nog steeds spijt dat ik niet alles van die drugs wist voor ik het ging gebruiken. Want anders had ik veel beter naar die stem geluisterd.
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
Hey,
ik heb eens een salvia 5x extract gekocht in een smartshop,
dit helemaal in mn eentje opgerookt met een klein pijpje,
telkens een heel diepe trek genomen en mn adem eent ijdje ingehouden,
maar ik voelde er NIETS van, best een teleurstelling
en nu las ik over julie wonderbaarlijke ervaring en vroeg ik me toch af wat ik verkeerd heb gedaan.. :/
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Hoi,
Heel veel mensen hebben dat hoor. Er zijn verschillende theorieen over. Sommigen zeggen dat er een zogenaamde omgekeerde tolerantie is, je hebt dus steeds minder nodig, misschien dat je daarom nog niks voelde. Moet je geest/lichaam er aan wennen zeg maar.

Grotere kans is dat het ligt aan je manier van inhaleren. Je moet zoveel mogelijk, zo lang mogelijk in je longen houden. Het lijkt me ook beter om een waterpijp/bong te gebruiken, koelt de lucht iets en dan kun je meer rook inhaleren. Al met al toch zeker 30 seconden je adem vasthouden, als het goed is vergeet je al snel dat je moet uitademen :wink:

Verder zou ik andere settings proberen. Bijvoorbeeld na meditatie, in het donker, etc. Ik zou oppassen en niet gelijk te sterke salvia gaan kopen... Bij mij werkt de combinatie met wiet erg goed, alcohol etc, maar dat is persoonlijk... Je moet een bepaalde barriere door en dat vergt soms wat oefening en genoeg lezen op internet kan ook helpen. Succes!!
 
Haut