Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

Le forum des amateur.ices de drogues et de l'exploration de l'esprit

Salvia 10x of toch maar 20x ??

• Auteur de la discussion Auteur de la discussion ProStoner
  • Date de début Date de début

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18/6/04
hey
ik heb nu een aantal keren een volle dosis 10x salvia gerookt over weken verspreid
en iedere keer gebeurt er niets anders dan een soort van druk op mijn lichaam
en nu zit ik te denken om dan maar 20x aan te schaffen ??
want schijnbaar bennik te resistent voor 10x...

Kan het niet de manier van roken zijn ? gebruik je een torch liighter ? Blijft toch raar dat sommige personen er heel veel effect van hebben en sommige niet. Hoor zo vaak verhalen van mensen die ook met het roken van gewone bladeren goed effect hebben , zelfs in een joint. Salvia is toch in mijn ogen een beetje rare drug als het om de uitwerking gaat, verschilt zo van persoon tot persoon.

hou je de rook wel lang genoeg in? ik ken veel mensen die de 5x gebruikt hebben en die echt perfect werkt!

Ja, vooral de rook zo lang inhouden tot er vast geen rook uit je longen meer komt! ;-) Wie weet heb je 20x nodig, iedereen z´n lichaamschemie is ook anders.

geloof mij ik houd de rook echt lang in en we gebruiken 2 aanstekers om het te verbranden
en dat werkt bij vrienden van mij wel gewoon
maar issut aan te raden om dan maar 20x te proberen ??
ik ben trouwens ook erg spiritueel ingesteld dus ik denk ook niet dat het daar aan zou liggen

Issut aan te raden dan maar 20x te doen??
Nou, aan je manier van inhaleren ligt et dus niet,
...is dit vaker zo geweest, dan zou ik wel 20 x nemen,
De flasch van salvia duurt ik meen niet langer als max 15 min (bij mij dan).
Het idiote vond ik, dat ik knetterhard in een onzichtbare hoek gesmeten werd, (alsof je in een kermisbakkie ergens gelanceerd wordt!?) ondertussen milde visuele effects, bewustzijn was ff pleite etc etc.
En vervolgens ook aan de grond muurvast genageld zat, en nog andere dingen. Dus, stel, je neemt de 20 x, dan weet je in ieder geval, dat je na zo´n 15 min, wel weer gestationeerd bent ;-))...toch?

ik heb je report gelezen ja :)
impressive en apart :)
en ik verwacht dat 20x wel langer dan 15 minuten kan duren maar gezien mijn resistentie misschien ook weer niet
ik ga vanavond over een aantal uur nog 1 keer 10x proberen
en als het dan niet werkt bestel ik 20x :)
oh en nog een ding wat ik afgelopen weekend merkte
was dat ik misschien tegen wordt gehouden door het feit dat er mensen om mij heen zijn waarvan ik weet dat ze op me letten "taak van een sitter" en omdat ze nieuwsgierig zijn, wat ik ze niet kwalijk kan nemen
maar ik heb het gevoel dat het me toch tegenhoud een onbehaaglijk gevoel
en het zijn goede vrienden dat is ook het probleem niet
het gevoel van bekeken worden en denken wat mense nvan me denken als ik zus of zo doe blijft me altijd achterna zitten dat heeft me ooit een bad trip bezorgd bij paddo's

Prostoner;

Waarom neem je het goedje dan niet solo?
dan heb je dat hele gedoe niet, (weten dat anderen op je letten)
Gewoon op de bank of in je nest....kaarsen aan, goede space muziek (of niet) vragen om een goede verbinding ....en inhaleren maar.
Simsallabim, pats boem in salvia drin. :D

het probleem is ik heb niet echt de ruimte om dit solo te doen
aangezien ik thuis woon en mijn moeder absoluut nooit niets zou kunnen begrijpen van de dingen die ik doe
die zit meer met het hele "DRUG ARE BAD" in haar hoofd...
maar uh ik heb net nog een aantal keer salvia gerookt
daar zal ik morgen ofzo wel een verslagje over typen als ik alles op een rijtje heb
als dat al lukt want ik heb veel geleerd over de plant
maar het echte effect dat "hoort" te komen is er nog niet
Wordt vervolgd

p.s wat bedoel je met "goede verbinding"??

(edit)
oh btw
ik ben Prostoner at SiQ's place
maar ik kan hier niet inloggen op mijn account

aether a dit:
Prostoner;

Waarom neem je het goedje dan niet solo?
dan heb je dat hele gedoe niet, (weten dat anderen op je letten)
Gewoon op de bank of in je nest....kaarsen aan, goede space muziek (of niet) vragen om een goede verbinding ....en inhaleren maar.
Simsallabim, pats boem in salvia drin. :D

Ik vind het niet slim om in je eentje Salvia te doen. Als je te diep wegzakt weet je niet wat je doet en kan je jezelf zonder dat je er erg in hebt bezeren. Ik ben tijdens mijn tweede trip aan de wandel gegaan en was naderhand heel blij dat er iemand was die opletten of er niks mis ging.

Gebruik Salvia gewoon nooit alleen. Staat overal op internet en als je zo diep bent geweest als ik weet je ook gewoon dat dat slecht kan aflopen.

PS: Toen ik een keer alleen Salvia deed zeiden de stemmen in de andere wereld dat ik nooit meer naar die wereld toe mocht komen in mijn eentje.

Indiaan schreef;

Gebruik Salvia gewoon nooit alleen. Staat overal op internet en als je zo diep bent geweest als ik weet je ook gewoon dat dat slecht kan aflopen.

Ja, indiaan waarschijnlijk heb je gelijk, psychedelica´s kan ik persoonlijk goed alleen aan....ik ZELF blijf altijd bewust....maar kan dat niet met iedereen vergelijken!! Ik ken prostoner niet (maar omdat hij ergens schreef--------gezien mijn mogelijke resistensie-----ga ik er van uit, dat hij ook behoorlijk wat geexperimenteerd heeft!?) en schreef ik hem----waarom dan niet solo?

PS: Toen ik een keer alleen Salvia deed zeiden de stemmen in de andere wereld dat ik nooit meer naar die wereld toe mocht komen in mijn eentje.

(Dan weet jij nu, dat je het goedje beter niet alleen kunt gebruiken)

Prostoner;

Omdat ik me er bewust van ben dat alle magische planten, paddo´s en of zaden, ook een levendige energetische geest (om maar ff zo te zeggen)
bezitten, is het voor mij de normaalste zaak, dat ik (bij wat voor´n trip dan ook) om aansluiting vraag. Ik vraag om inzichten, en of mogelijke boodschappen te zien die ik later weer analyseren kan. ( ik zie vaak uren lang zeer intense visioenen, en mogelijk zie ik dit, omdat ik bewust vraag ..." om te zien "------laat me "zien".
Zo gezegt, ik kus eerst de geest van de plant, en neem het dan tot me.
Weet dat alles met alles in verbinding staat, en vergeet de kracht van het woord niet....en vergeet uberhaupt...de essentie van magische planten niet :wink:

ik begrijp nu wat je bedoelt aether
ik ga nu uit proberen te leggen wat ik gisteren heb meegemaakt en geleerd
gisteren heb ik in totaal over ongeveer 3 of 4 uur verspreid 3 keer een "volle" dosis 10x gerookt
met weinig tot geen effect, zo leek het
de 1ste keer was er zoals iedere keer een bepaalde druk op mijn bovenlichaam
maar daar bleef het steeds bij, en ik snapt niet waarom dat was of wat het was
de 2e keer idem dito
en de 3e keer was dit gevoel er weer maar dit keer sterker
en ineens realiseerde ik me wat dit gevoel was ik kon het nu zien, niet met ogen open of dicht maar als een plaatje in mijn geest zelf
en bij deze 3e keer heb ik ineens veel geleerd
het was een soort dwangbuis gevoel en het deed pijn
het was een heel onaangenaam gevoel maar ik hield mijn ogen dicht om het te doorgronden
en toen heb ik met"Lady Salvia" gesproken
maar niet in de zin van dat ik haar stem hoorde
maar ze gaf haar "gedachten" dmv een gevoel dat ze me gaf
en dit vertelde mij dat ze boos was op mij en ik niet mocht toetreden tot haar wereld en dat was tevens een redelijk pijnlijk proces
ik had op dat moment ruzie met haar
schijnbaar waren mijn verwachtingen van Salvia te hoog en ze waren fout
in mijn geval dan en ik had geen respect voor haar
ik dacht wel dattik het had door het in een goede omgeving te doen en met de goede redenen
maar dat is geen respect, respect hebben leer je pas door Salvia te roken
en door het vaker te doen bouw je respect op, voor salvia en van salvia krijg je dan ook respect
ik verwachte bijv. dat als ik Salvia zou roken dat ik bij het uitblazen van de rook zou versmelten met alles om mij heen en een diepe reis zou maken
maar in mijn geval klopte dat dus niet en het was fout van mij om dit te denken, ik ben er nu ook pas daadwerkelijk achter gekomen dat de entiteit die mij probeerde te leiden een karakter heeft en behoorlijk streng was :)
en had ik nooit gerealiseerd dat Salvia zo'n sterke spirituele kracht was
ik hoop nu door zoveel over dit te hebben nagedacht en te accepteren wat mij is verteld meer respect bij salvia te hebben gewonnen en dat ik de volgende keer wel wordt toegelaten
dit alles was een intensief leerproces geweest voor mij

en ik zeg erbij dit is MIJN ERVARING dat wil dus niet zeggen dat het voor iedereen zo is, want ik heb verhalen gelezen en gehoord van vrienden dat die na 1 of 2 keer roken meteen wegzakken in deze wereld en niet de problemen hebben gehad die ik wel heb
ik hoop dat de mensen die dit lezen hier iets uitkunnen halen :)

Tjonge, ik proef vandaag nog af en toe de smaak van de Salvia (gisteren gerookt) in mijn mond. Niet onaangenaam, vind ik (-:

hahahaha dat dacht ik net ook al te proeven :P
en te ruiken haha

en dit vertelde mij dat ze boos was op mij en ik niet mocht toetreden tot haar wereld en dat was tevens een redelijk pijnlijk proces

(dit heb ik wel eens vaker gelezen, dat iemand niet verder mag of kan.... hier zit een reden achter)

ik verwachte bijv. dat als ik Salvia zou roken dat ik bij het uitblazen van de rook zou versmelten met alles om mij heen en een diepe reis zou maken

(salvia-ervaringen zijn zeer uiteenlopend, je moet het niet met paddo´s of zo vergelijken) de aard van de reis bedoel ik.

maar in mijn geval klopte dat dus niet en het was fout van mij om dit te denken, ik ben er nu ook pas daadwerkelijk achter gekomen dat de entiteit die mij probeerde te leiden een karakter heeft en behoorlijk streng was

(ik kan me voorstellen wat je gevoeld hebt)

en had ik nooit gerealiseerd dat Salvia zo'n sterke spirituele kracht was
ik hoop nu door zoveel over dit te hebben nagedacht en te accepteren wat mij is verteld meer respect bij salvia te hebben gewonnen en dat ik de volgende keer wel wordt toegelaten .... (ja, dat is mogelijk...stagneerd de energie de volgende keer weer, dan pas weer maanden later eens proberen....denk ik) Ik ga het ook nog eens beter onderzoeken, salvia.

mja Salvia is echt iets heel vreemds hehe
en dan te bedenken dattik nog niet eens de effecten heb meegemaakt die andere mensen meemaken :P
ik denk trouwens wel nog steeds dattik 20x moet pakken :)

salvia slaat ook niet atlijd aan dat kun je ook hebben bij het 20x extract. maar de kans is wel groter dat het aanslaat geloof ik.

Sowieso heeft 15% tot 20% van de bevolking een boven-normale hoge resistentie voor stoffen. Dus als je daarbij hoort, kan het dus zijn dat, dat wat je binnen krijgt niet voldoende effect geeft. Mogelijk kan een grotere of geconcentreerdere dosis wel het gewenst effect bereiken.

Dit is vanuit een fysisch oogpunt, en hoewel de ervaring (naar mijn idee) nauwelijks fysiek, maar juist spiritueel/mentaal is, is je lichaam natuurlijk wel verantwoordelijk voor het tot zich nemen van de stof die 'de deuren opent'. Of hoe je het dan ook wil omschrijven.

Het zou echt wel jammer zijn wanneer je bij die groep hoort, maar ik verwacht dat het blijven volgen van de leerweg uiteindelijk ten eerste, uiteraard, tot inzichten en ten tweede tot ervaring zal leiden.

Ja, indiaan waarschijnlijk heb je gelijk, psychedelica´s kan ik persoonlijk goed alleen aan....ik ZELF blijf altijd bewust....maar kan dat niet met iedereen vergelijken!! Ik ken prostoner niet (maar omdat hij ergens schreef--------gezien mijn mogelijke resistensie-----ga ik er van uit, dat hij ook behoorlijk wat geexperimenteerd heeft!?) en schreef ik hem----waarom dan niet solo?

Salvia kent zoals je weet 6 stadia... Bij de eerste 3 a 4 kan je bewust blijven bij wat er gebeurt. Bij 5 en 6 ben je dat niet. En als je per ongeluk dan ineens in stadium 5 of 6 aankomt, om welke reden dan ook, zal je dankbaar zijn dat je een sitter hebt.

Het is natuurlijk je eigen keus. Maar heb respect voor dit goedje want als je te ver gaat kan het toch echt fout gaan.

ProStoner: Ik ben blij dat je nu in ieder geval in contact bent gekomen met een andere entiteit... Ik verwacht dat het langzaam aan beter zal gaan. Probeer echter x10 nog eens, want zoals ik al eens eerder heb gezegd, het kan beter werken nadat je het al een paar keer hebt gebruikt.

Retour