Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

PADDO-Vereniging !???!

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Gegroet!

Ehm, tja, ik zit al weken te denken over het feit dat er een paddo-vereniging moet komen..

Is het realiseerbaar? Denk van wel, gezien de ayahuasca bijeenkomsten
(voor religieuze doeleinden) ook getolereerd word..

Dus, een paddo-vereniging voor religieus gebruik.

Dit zou ongeveer zo moeten gaan, dat je via deze weg ingang krijgt voor consumptie/nuttigen van de paddo. Je naam komt dan in het paddo-archief;-) en je bent lid van de vereniging.

Maar ...nu komt het;-) Stel ik wil een paddo-vereniging beginnen,
Waar moet ik mijn ideeen of plan in godsnaam heen sturen?
Of mag ik zelfstandig dit beginnen? Heb je wel uberhaupt goedkeuring nodig? Zo ja, is het misschien raadzaam dat ik de ayahuasca vereniging contacteer over hoe en wat, met het proberen te realiseren van de paddo-vereniging?

Wie o Wie heeft hier zicht op??

Groet.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Beetje laat om nu nog een paddo-vereniging op te richten. Had men een jaar of vijf geleden moeten doen.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
;-) Kijk, het hangt er vanaf, welke kant het met nederland opgaat...

Te laat is het nooit,
Daarbij zie ik er voordelen bij, die ik bij de smartshops niet zie;-)

Persoonlijk vind ik entheogenen voor filosofische ingestelde mensen (over het algemeen dan) Mensen die zich dus aanmelden bij de vereniging, kennen de paddo, en gaan verder met hun rit voor persoonlijke/bewustzijnsontwikkelingen etc. Gasten zonder trip-ervaring
kopen maar raak bij de smart, dit staat mij altijd al tegen.
Ik vind het nogal een heilig goedje en geen speelgoed voor de mind..

(maakt ook niet uit, is gewoon mijn visie)

Maar Caduceus, heb ik de vrijheid iets op te richten?

(ik denk van wel namelijk?)
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Op zichzelf een mooi initiatief. En wat hier de officiële weg is voor is om dit te gaan realiseren, weet ik ook niet. Denk alleen wel dat je veel politieke weerstand zal krijgen, als je dit op korte termijn wil gaan organiseren. Momenteel zijn de paddo’s natuurlijk een hot item. Als jouw plan doorgang kan vinden, zal dit direct door de pers worden opgepakt, waardoor dit soort verenigingen als paddenstoelen uit de grond zullen schieten. :wink: En er heel snel misbruik van zal worden gemaakt. Zelf zou ik een jaartje wachten, als de paddo discussie is gaan rusten.


Overigens proberen we wel via dit forum een bijeenkomst te regelen, Full Moon Journey. Dit kan wel een eerste stap worden om ons te verenigen. Denk dat het voorlopig gewoon ‘underground’ moet gaan plaatsvinden.
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
De mensen van de Santo Daime hebben in NL geen toestemming gevraagd om Ayahuasca bijeenkomsten te houden.

Ze deden het gewoon... en vervolgens kregen ze een rechtszaak aan de broek die ze wonnen.

Uiteraard ga jij geen toestemming krijgen van wie dan ook. OK, van ons vast wel, maar daar schiet je weinig mee op.

M.a.w. Huur een gebouw of whatever, druk wat flyers, trek een witte jurk aan, zorg voor een gospelzangclubje en dan een mailtje naar de politie met je plan.

Ze zullen meteen bij je binnenkomen en vervolgens zal je circus gaan beginnen... Als je wint, dan heb jij je vereniging. Als je verliest, dan heb je een probleem.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
hmm, als hun die rechtzaak gewonnen hebben, voor religieuze context,
waarom zou de paddo dit dan verliezen?;-)

Er zijn tig drugs-deskundigen (wereldwijd) die allemaal op hun lijstje hebben staat dat de paddo het meest ONSCHULDIGE middel uberhaupt is, de meest veilige drug etc. Rapporten genoeg hiervan. Maar omdat er ff wat ongevallen zijn geweest met paddo s (en dat zijn die verhalen in hoogste waarschijnlijkheid nog niet eens juist, dus waar hebben ze het over, maar goed) Hypocriete zooi...maar dat wisten we al..


dus.....Dan maar voor de rechter!

en jaah, inderdaad ff wachten..
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
aether a dit:
Er zijn tig drugs-deskundigen (wereldwijd) die allemaal op hun lijstje hebben staat dat de paddo het meest ONSCHULDIGE middel uberhaupt is, de meest veilige drug etc. Rapporten genoeg hiervan.

En die deskundigen hebben dat allemaal verklaard 2 weken terug tijdens de rechtszaak. En wat de rechter daarvan uiteindelijk vond, dat hebben we kunnen zien in het vonnis...

Juridisch en/of politiek denken is wat anders dan rationeel denken...
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
...Ik weet dat deskundigen met vele info s dit juridisch proberen aan te pakken. Maar dat gaat over dat de smartshops de paddo mag bliven verkopen (als einddoel) . Een vereniging is een ander verhaal.

Ik ga ff iemand contacteren die hier zicht op heeft..

Maar merci voor de antwoorden!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Maar Caduceus, heb ik de vrijheid iets op te richten?
Wat mij betreft wel natuurlijk, maar ik vermoed dat het weinig zin heeft. Ik begin liever iets underground op te bouwen, zodat we eerst kunnen bepalen waar we nu eigenlijk voor staan voordat we omwille van de wet gaan doen alsof we een religieus groepje zijn. Dat zijn we immers niet. Het gebruik van paddo's maakt wel deel uit van mijn "religie", maar groepssessies eigenlijk niet, en ik ben eerlijk gezegd ook niet zozeer aan de paddo gehecht. Ik neem en adviseer net zo graag LSD bijvoorbeeld.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
...een religieus groepje...

Now! zo bedoel ik het helemaal niet;-) (mij zal je ook niet in witte jurken zien staan;-)
Een vereniging, geen groepsessies!! maar wel een plek waar je
verschillende paddo s kan halen en of bestellen.

Veel mensen zijn wel! aan het paddo ritueel gehecht, vandaar mijn belang hierin, ik informeer en denk rustig verder...;-)
 

Ketter

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Nov 2008
Messages
150
Ik denk al jaren over dit idee en ik ben het met Caduceus eens. Je kunt niet zomaar een nieuwe traditie verzinnen, Santo Daime was ook geen hele nieuwe traditie. Wil er niet zo heel veel over kwijt (in het kader van slapende honden) maar iemand toevallig ook 'the Holy Mushroom' al besteld?

Iets als dit valt of staat mijns inziens met de onderbouwing van het geheel.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Het staat vrij iedereen een vereniging, stichting of kerk te beginnen. Ik weet niet of het uitmaakt of iets al jaren wordt gedaan of niet. Mensen op dit forum nemen al jaren entheogene middelen om een bepaalde ervaring te krijgen. Door recente rechterlijke stappen worden wij gedwongen om ons gebruik een levensovertuiging te noemen voordat wij het legaal zouden kunnen nemen. Je zou kunnen zeggen dat de nieuwe wet ons wel dwingt een kerk te creeren, terwijl het gebruik al jaren volgens ongeschreven regels gebeurt, er was eerder geen noodzaak voor een kerk, omdat ze semi-legaal waren, maar nu dreigt de staat onze levensovertuiging te schaden, zodat we slechts daarop kunnen reageren door ons te organiseren op een of andere manier. Waarom zou een kerk officieel een kerk moeten zijn geweest voordat het verbod begon? De psychedelische manier van leven bestaat al een hele tijd en het heeft ook duidelijke statements gemaakt voordat het verbod er kwam. Dit is voor mij bewijs genoeg dat deze manier van leven, ook al was het niet geinstitutionaliseerd, recht heeft op het gebruik van deze middelen.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Yep;-) Forkbender,


Ik denk ook dat, ik, of iemand wel degelijk gewoon een stichting of vereniging kan beginnen.
En jaah, lijkt wel of we hierdoor worden gewdongen, alleen al om het principe de paddo te blijven nuttigen, zonder gekloot of gehannes van wie dan ook.

Ik heb net getelefoneerd en interessante info s gekregen...ehm..

werk aan de winkel hiero!!;-) (mocht er iets gevorderd zijn dan meld ik et hier)
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
aether a dit:
Een vereniging, geen groepsessies!! maar wel een plek waar je
verschillende paddo s kan halen en of bestellen.

Ik ben geen jurist, maar denk dat deze opzet weinig kans van slagen heeft.

Welke eis stel je, om lid te worden van je vereniging? In theorie zou je dus je vereniging in een pand kunnen vestigen > personen zichzelf formeel in het pand lid kunnen maken van je vereniging > en ze de paddo's verkopen. Het verschil met een smartshop is dat je ff lid moet worden. Weet niet hoe meneer de rechter hier tegenover staat??
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Een vereniging gefocused op recht van consumptie zie ik niet zitten.

Maar na Forkbender's woorden te hebben gelezen denk ik: er zou zeker een vereniging moeten opgezet worden om de stigmatisering van de paddogebruikers tegen te gaan. Illegaal ja, maar slecht nee. Paddogebruikers overtreden inderdaad de wet, maar doen niemand kwaad.

Een vereniging ter behoeve van de verstrekking van juiste informatie over paddo's en ter verdediging van degenen die deze openlijk blijven gebruiken.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hey, zullen we met een groepje een afspraak bij een gevangenis maken, om te vragen of we een rondleiding kunnen krijgen? Vragen ze waarom, dan antwoorden dat wij vanaf heden het risico lopen in de gevangenis terecht te komen, en willen weten of we dit risico wel of niet willen nemen. En dan aan het eind van de rondleiding serieus overwegen of we zes jaar van ons leven daar door zouden willen brengen wegens het distribueren van paddo's. Lijkt me overigens best een leuk item voor op TV.
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Haha, lol, I'm your man.

Zullen we meteen de EBI in Vught pakken of beginnen we lafjes met de Bijlmerbajes?
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Er zal geen rechter in Nederland zijn, die je tot een gevangenisstraf zal veroordelen voor het consumeren of het op kleine schaal kweken van paddo’s. Het zal hooguit van je worden afgepakt en als het echt tegenzit, misschien een kleine boete worden uitgeschreven. Gelukkig heeft justitie ander prioriteiten en leven we toch nog in een vrij tolerant land. Het verbod is denk ik meer gericht, als signaal naar het buitenland.

Maar ook ik ben een voorstander om ons te verenigen, en zo een stem te vormen in de samenleving. Net zoals CM aangeeft, zal het dan niet gericht moeten zijn op het recht van consumptie van de paddo’s.
 
Haut