Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Psychedelisch ritueel

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ook heeft de trilling van je geest en de ziel er alles mee te maken hoe een reis verloopt. Ik zelf vind het grote bullshit, dat zomaar iedereen paddos etc kan kopen bij de smartshop, het beste zou zijn, dat er verenigingen zouden zijn, waarbij je je kan aansluiten, en zo aan je psychedelica komt.

Mee eens. Ik ben zelf bezig met een paar anderen een werkbaar model te maken . Een vereniging (we noemen het kerk vanwege wettelijke redenen) waar mensen de ervaring kunnen hebben onder begeleiding en met goede voorlichting.

Het is snoepgoed, nectar van de goden, maar voor de meesten zou het ontoereikbaar moeten zijn....vind ik.....kijk maar naar het aantal flips die mensen krijgen etc, sommigen hebben er nog jaren later last van, van bv 1 paddotrip die ze gehad hebben.

Het zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn met goede voorlichting en begeleiding. Tijdens de voorlichtign, moet bijvoorbeeld duidelijk worden wat voor karakter iemand heeft (controle freaks flippen het hardst ;) ) zodat ze advies kunnen krijgen over het wel of niet verstandig zijn van trippen.

Bijna alle flipreports die ik heb gelezen op internet, zijn vanwege onwetendheid, slechte set/setting (pa en ma komen thuis terwijl zoonlief van 16 in de peak van een 250micro trip zit), of ze zijn gewoon te jongn zijn (niet in de zin van leeftijd maar meer in de zin van persoonlijke ontwikkeling: persoonlijkheidsveranderende drugs nemen voordat je uberhaupt een persoonlijkheid hebt ontwikkeld).

En natuurlijk mensen met een latente psychose of iets dergelijks.

Maar begrijp je wat ik bedoel met zielstrilling? de trilling moet overeen stemmen, met de geesstof van de magische plant, dan heb je onmiddelijk toegang. En vooral, filosofisch ingestelde mensen, op zoek naar de waarheid, waarheden krijgen ook toegang

Ik begrijp wat je bedoelt ja en ben het met je eens. Dit is onderdeel van de setting (intentie, verwachting etc...). Maar dit verandert denk ik niet de trip an sich, wel hoe je er mee omgaat. Ben je op een persoonlijke quest en voorbereid, dan zul je je best doen om nare dingen te accepteren en op te lossen in je trip. Ben je op zoek naar 'just a good time', dan zul je zo'n ervaring als een bad trip ervaren en je uiterste best doen om er tegen te vechten waardoor je de les misloopt en hier inderdaad nog lang last van kunt hebben.

Daarom is het denk ik ook zo belangrijk om een cultureel aanvaard kader te hebben waarin deze middelen verantwoordelijk kunnen worden gebruikt.

Maar goed :)
HC
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
HeartCore a dit:
Daarom is het denk ik ook zo belangrijk om een cultureel aanvaard kader te hebben waarin deze middelen verantwoordelijk kunnen worden gebruikt.

Er moet nog een heleboel gebeuren wil het cultureel aanvaard zijn. Zou hier een soort van stappenplan gemaakt kunnen worden van hoe je iets aanvaard krijgt? Ik denk dat het nog wel een aantal generaties zal duren, maar dan moeten we wel de eerste stappen zetten zodra we weten wat die zijn.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Forest,

Ieder zijn of haar ziel is anders bezield....anders getekend. Iedereen zn geest is toch ook anders, je ervaringen, emoties, visies en manier van leven etc, krijgen een bepaalde trilling. Dit is steeds en bij alles wat leeft in ontwikkeling (ehm, bij sommigen lijkt geestelijke groei in het geheel niet aanwezig te zijn, door verblinding etc...kijk maar naar bush, cheney en blair etc, demonen einfach. Stel je voor dat iedereen dezelfde trilling had, en iedereen WIL vrede, en lust naar macht, etc grootheidswaanzin, uitbuiten, willen heersen etc, zou er niet zijn....dan was er vrede. Incarnaties en karma etc zijn natuurlijk van grote invloed. Snaren die steeds pulseren.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
HC,

Ik ben zelf bezig met een paar anderen een werkbaar model te maken . Een vereniging (we noemen het kerk vanwege wettelijke redenen) waar mensen de ervaring kunnen hebben onder begeleiding en met goede voorlichting.

Leuk, ben je hier allang mee bezig, of net opgestart?

Even in het kort, als we terug bij de bron zijn, dan zal er de eerste tijd dagenlijks gewerkt worden aan het op gang zetten van psycho-actieve therapie d.m.v lsd, mdma, entheogenen, en weet ik wat alles? omdat deze behandelingen wonderbaarlijke pos. resultaten heeft, en dus vooruitgang geboekt wordt. Leven we met een hoger bewustzijn, dan zien we deze sleutels, en gaan we er ook mee werken.
(t blijft een leuke fantasie).
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
HC,

Ik ben zelf bezig met een paar anderen een werkbaar model te maken . Een vereniging (we noemen het kerk vanwege wettelijke redenen) waar mensen de ervaring kunnen hebben onder begeleiding en met goede voorlichting.

Leuk, ben je hier allang mee bezig, of net opgestart?

Even in het kort, als we terug bij de bron zijn, dan zal er de eerste tijd dagenlijks gewerkt worden aan het op gang zetten van psycho-actieve therapie d.m.v lsd, mdma, entheogenen, en weet ik wat alles? omdat deze behandelingen wonderbaarlijke pos. resultaten heeft, en dus vooruitgang geboekt wordt. Leven we met een hoger bewustzijn, dan zien we deze sleutels, en gaan we er ook mee werken.
(t blijft een leuke fantasie).
 
Haut