Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Hogere sferen bereiken door meditatie

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Net twee dagen terug heb ik ontdekt dat ik door een simpele meditatie een bewustzijnsstaat kan bereiken die lijkt op die van een hele lichte paddotrip. Ik heb in de afgelopen twee jaar veel gelezen op het gebied van spiritualiteit en ben ook bekend geraakt met chakras, energieknooppunten in het lichaam. Ik heb echter nooit de oefeningen in de praktijk gebracht die ik tegenkwam. Nu kwam ik zaterdag door een gesprek wat ik had gehad op het idee om een chakra-meditatie op te zoeken die ik ooit eens op internet heb gevonden. Ik concentreerde me één voor één op de zeven hoofdchakras, visualiseerde de chakra in zijn bijbehorende kleur op de plaats waar die zich op het lichaam zou bevinden en stelde me voor hoe het ronddraaide. De effecten hiervan overdonderden me!

Ten eerste voelde ik meteen op die plek een energie. Daarnaast had de visualisatie van verschillende chakras verschillende effecten. M'n keel ontzettend ver openen, rare klanken uitstoten, huilen, hard over m'n hoofd wrijven, spieren extreem spannen en ontspannen... allemaal zaken die ervoor zorgden dat bepaalde spanningen ontsnapten. Het mooie was dat dit echt spontaan gebeurde als gevolg van de visualisatie/meditatie.

Toen ik de eerste vier chakras had gehad stond ik op om naar de wc te gaan. Ik merkte dat ik ont-zet-tend rustig en helder was, liep superlangzaam, kon heel rustig naar dingen kijken en in de badkamer moest ik lachen om het bizarre feit dat het licht gewoon aanging als ik aan een touwtje trok. Ik keek in de spiegel en zag mezelf zo vrolijk en vrij als ik er ook uitzie als ik trip op paddo's. Verder had ik heel heldere, 'hoge' gedachten. Ik voelde me ontzettend goed en dacht ook heel hoog over mezelf. Ik zit op het moment in een moeilijke fase met m'n vriendin maar toen ik vandaag deze meditatie had gedaan was ik niet meer teneergedrukt door onzekerheid en pijn maar zag ik precies hoe alles liep en waarom het zo moest lopen. Ik voelde enkel ontzettend veel liefde voor mijn vriendin en wist ook dat alles goed zou komen.

Ik ben zó onder de indruk van de effecten van zo'n simpele meditatie dat ik dit even wilde delen! Ik besef wel dat net als bij paddo's ook hier zal gelden dat het effect voor iedereen anders zal zijn. Zelf ben ik er in ieder geval ontzettend blij mee, want dit betekent dat ik de dingen even vanaf een hoger niveau kan bekijken zonder dat ik daarvoor een halve dag hoef uit te trekken en rekening moet houden met wat ik de volgende dag doe, en zonder dat ik marijuana hoef te roken en me druk hoef te maken over de after-effects.

Heerlijk! Enne... heel moeilijk af te pakken door een overheid ;)

ps De oefening die ik doe staat hier beschreven.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Interessant!
Bedankt voor het delen. :)

Ik wil er eigenlijk ook al een hele tijd iets mee doen, maar heb de discipline niet echt. Denk dat ik dat toch maar even bij elkaar moet schrapen. :p
Ik zal die site is bekijken!

Mooi dat het zo'n openbaring voor je was!
 
Haut