Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

LSD - Beginnersvragen

  • Auteur de la discussion nullreference
  • Date de début
N

nullreference

Invité
Hallo!

Ik heb altijd al intresse gehad voor psychedelica, maar nog niet echt de kans gekregen om het echt te proberen. Ik heb ooit eens wat hash geprobeerd maar daar heb ik helemaal niets van gemerkt (waarschijnlijk slecht spul of heb ik iets mis gedaan). Gezien mijn locatie en mogelijkheden is het ook niet simpel ook aan dat soort dingen te komen. Na mijn hashervaring is mijn intresse even stilgevallen.

Onlangs las ik echter toevallig een artikel over LSD en hoe het kan helpen met "anders" te denken en om je gedachten beter rond een ingewikkeld onderwerp te krijgen. Ik ben zelf programmeur, en kwam een ander artikel tegen over het feit dat het in de meeste gevallen heel erg helpt bij het nadenken en dat alle bekende informatici aan de LSD zouden gezeten hebben:
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/10642128

Hoedanook, na dit gelezen te hebben werd ik terug heel nieuwsgierig. Ik zocht overal informatie op, en hoe meer ik erover las hoe meer ik dacht "DAT WIL IK PROBEREN!". Het lijkt me tenslotte een relatief "cleane" drug, zonder al te veel risico als je oplet met de dosis.

Ondertussen staat het vast, daar wil ik eens mee experimenteren. Ik zou graag eens (voor het eerst) een trip willen ervaren, alsook wat mee experimenteren met lage dosisen en de gevolgen ervan op het nadenken bij het doen van dingen zoals programmeren/werken.

Daarom had ik graag wat tips voor ik eraan begin, bijvoorbeeld:

- hoeveel moet ik de eerste keer nemen. ik heb GEEN ervaring met dit soort dingen. Ik las best minder dan 100ug? hoeveel raden jullie aan

- zijn er dingen die ik zeker moet doen of niet doen?

- wat zijn jullie ervaring met LSD en de gevolgen ervan op het nadenken?

- zoals je mss al geraden hebt ben ik geen zware party-goer, en is het niet simpel om aan LSD te komen. Enige tips hoe je in Belgie (Brussel) eraan zou kunnen komen?

- stel dat ik er kan vind, hoe/waar/hoelang bewaar ik de zegels


Sorry voor de vele vragen, maar ik ben echt benieuwd!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Hallo daar!

Ik denk dat voor een intellectuele reis een lage dosis al meer dan genoeg is. Tenzij je helemaal okee bent met jezelf en je omgeving, geen inhibities voelt ten opzichte van anderen, zal een hogere dosis toch eerder een andere focus krijgen. Ik zou zeggen neem gewoon een kwart van een blotter, of misschien zelfs minder. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om eerst even door de kosmische wasstraat te gaan alvorens je tot je beroep te keren, maar dat is een vrij heftig proces.

Er zijn hier al heel veel topics over dingen die je wel/niet moet doen. Bijvoorbeeld hier

Mijn ervaringen zijn voornamelijk heel divers. Grote gemene deler zijn helderheid, verruimd inzicht, licht en bewustzijn.

Tips heb ik niet voor je. Misschien toch een keer cannabis proberen, want dat kan ook een goede intellectuele ontdekkingstocht geven.

Zegels bewaar je koel donker droog tot zeker een jaar.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
- Ik raad een dosis aan van rond de 100 microgram, maar iets minder of meer volstaat ook. Zegels en eenheden verschillen in sterkte, je kunt een halve nemen om vertrouwen te wekken. Maar sommige sterkte van zegels zijn bij leden hier bekend.

- Proberen om niet je gedachtenstromen te controleren, maar ze gewoon over je heen te laten komen.
- Niet aan het verkeer deelnemen.
- Zorgen dat je na afloop geen veplichtingen hebt, het beste is 2 dagen vrij naderhand. Er is geen kater maar diepe verwondering die verwerkt moet worden.

- Zorg dat je mindset (je stemming en je psychologische model) in een rustig vaarwater zit, qua setting (omgeving) is het echt enorm belangrijk dat je kiest voor een vertrouwde en rustige omgeving. Gewoon thuis, telefoons uit, aangename en opgeruimde sfeer. Uitgeslapen beginnen. Voldoende muziek klaar hebben en eventueel de batterij van je MP3 speler vol opgeladen hebben en ingeladen met songs.

- Gedurende trip voel ik hoe m'n zintuigelijke perceptie zich versterkt, vermengd (hoge dosering) en hoe m'n denken opgaat in de diepere zin van het leven, universele gedachten en sterke verbondenheid met schoonheid en tevens alles wat niet 'echt' is doorprik ik. Ik leer vooral wat voor mezelf van belang is in het leven door vanuit objectiviteit het voor de hand liggende en m'n alledaagse routine te herzien. Alles overzichtelijk en helder voor de geest. Visuals, met gesloten en open ogen.

- Op de lange termijn ga je als psychonaut waarde hechten aan keuzes die voor jezelf persoonlijk de fijnste verhouding met het leven scheppen doordat je je gevoelens heel duidelijk kunt plaatsen. Vaak wordt je je sterker bewust van het gevoelsleven van anderen en ben je onbevooroordeelt in staat om een andermans perceptie en leven preciezer te begrijpen. Een stukje mensenkennis. Ook krijgen aardse dingen een diepere betekenis en zie je de schoonheid van de natuur en het leven. Je past een controlerende filosofie toe op jezelf en hoe je de wereld ziet. Onstoffelijke waarden kunnen materiele zaken overstijgen. Een meer ongedwongen karakter dat wakker is en zich bewust is wat er om hem of haar heen gebeurt, zowel wereldzaken als de eigen sociale cultuur. Bereidheid tot nadere kennisneming alvorens een oordeel te scheppen. Maar dit kan ook al na 1 trip loskomen, verschilt van persoon tot persoon.

- LSD zal je niet gauw vinden op reguliere parties. Maar is wel populair op psytrance/goa feesten, onder psychonauten, in alternatieve circuits en soms in krakerskringen.

- Zegels wikkel je in folie en doe je in een zakje waar je voordat je hem sluit de lucht uitknijpt.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ai, tekst verloren... Dan maar een wat korter antwoord. Diverse tips voor een eerste ervaring zijn te vinden op http://ditiseentrip.nl/
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Als informaticus zul je zeker wel genieten van LSD denk ik.

Je vraagt je af hoe het denken verandert. Naar mijn mening is dat is één van de nuttigste bronnen van informatie over jezelf die te vinden zijn in de psychedelische ervaring. Je leert hoe de wereld er anders kan uitzien naarmate de manier waarop je lichaam werkt. Dat is wel vrij vanzelfsprekend maar door echt een andere staat te beleven kun je als het ware extrapoleren en voeling krijgen met de set van filters en mogelijkheden verbonden met ons waarnemen.

Het denken wordt veel meer analytisch en associatief maar er is minder houvast aan definities, geheugen, cultuur, conventies,... wat op zich niet zo slecht is natuurlijk: je voelt je vrij in eigen hoofd. Mijn ervaring is dat je ieder inzicht toch wel met een korreltje zout moet nemen, niet van je af slaan maar onderzoekend er op ingaan.

Iets om te schrijven of een stemrecorder zijn handig. Ik trek niet graag conclusies tijdens een trip, het gaat me dan ook veel meer over de denkervaring dan om sluitende stellingen te formuleren, daar is de nuchtere wereld voor.

Soms heb je van die inzichten die je opschrijft en later nuchter opnieuw weer leest en blijken die heel vanzelfsprekend en bevatten op het eerste zicht niet veel nieuwe wijsheid. Maar dan besef je dat je in de psychedelische ervaring weer waarde kan hechten aan het vanzelfsprekende, wat in mijn mening wel tot wijsheid leidt.

Nog enkele tips:
-lach
-vechten tegen de trip is vechten tegen jezelf
 
N

nullreference

Invité
Bedankt voor de vele replies tot nu toe!

Ik zal er zeker eens voor gaan. Het enigste probleem is nog om eraan te komen (maar daar wordt aan gewerkt :p).
 
Haut