Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddo dood

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Bron: Telegraaf 26 maart

Ouders paddo-dode klagen Amsterdam aan
AMSTERDAM - De ouders van een Franse studente die in Amsterdam zelfmoord gepleegd zou hebben na het eten van drugspaddestoelen, willen opheldering van de Nederlandse autoriteiten.


De vader en moeder van de 17-jarige Gaelle Caroff uit Bretagne zijn verbijsterd dat dat allemaal maar kan in ons land. Het meisje sprong 17 maart van een brug bij het wetenschapsmuseum Nemo in Amsterdam. Ze was onder invloed van paddo's. De ouders vertellen in De Pers dat Gaelle zeker geen zelfmoordneigingen had. 'Het zijn de drugs die haar hebben gedood'. 'Wij houden de Nederlandse staat verantwoordelijk voor de vrije verkoop van deze drugs'. De ouders zijn geschokt dat de bedwelmende paddestoelen zomaar overal te koop zijn, en dat je als 17-jarige zomaar alles kan krijgen. Een rondje langs de uitbaters van coffeeshops leert de krant dat niemand naar leeftijd an de koper vraagt.

Volgens deskundigen versterken hallucinerende paddestoelen depressieve gevoelens. Maar de moeder van Gaelle zegt in de krant dat haar dochter, een briljante leerling op school, helemaal niet depressief was.

-------

Pfff, dit lijkt me het einde van het paddo gedoog beleid. Het kabinet zal dit met beide handen aangrijpen om paddo's in de ban te doen. Voor zover ik weet overigens is dit het eerste paddo suicide geval ter wereld, als het dat al is.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Pfff, dit lijkt me het einde van het paddo gedoog beleid. Het kabinet zal dit met beide handen aangrijpen om paddo's in de ban te doen. Voor zover ik weet overigens is dit het eerste paddo suicide geval ter wereld, als het dat al is.

Een zwaluw maakt nog geen zomer en het feit dat ze paddo's heeft gegeten, wil niet zeggen dat dit de oorzaak was. Misschien is ze gevallen? Per ongeluk geduwd door een bekende die ook onder invloed was?

Er is wereldwijd 1 cannabis dode bekend. Deze persoon is overleden, er kon geen doodsoorzaak worden vastgesteld maar deze persoon had wel een hoog thc gehalte in het bloed. Conclusie: dood door cannabis.....dus niet.

Het is denk ik wel van belang dit soort berichten serieus te nemen en ik vind persoonlijk de begeleiding van smartshops belabberd. Zowel ******* als Maya (ik noem er maar twee waar ik vaak bestel), doen mi te weinig mbt waarschuwen. En dat is een slechte zaak omdat je als beheerder van een webwinkel, niet kunt zien wie er besteld. We zien hier op het forum de meest kansloze neuzelhazen voorbij komen die tenenkrommende vragen stellen. Ik ken ook een verhaal waar iemand dacht gelezen te hebben dat een heroic dose 50 gram was. Dat is ook zo, alleen gaat het dan om 50 gram vers, niet droog zoals deze persoon dacht (het is overigens goed afgelopen met die persoon en nee, ik was het niet :)).

Als ik smarthop eigenaar was zou ik niet zomaar tripmiddelen verkopen aan buitenlandse toeristen. Ik zou een gesprek aangaan en als ik niet het gevoel kreeg dat ze weten waar ze mee bezig zijn, zou ik ze niet verkopen. En dat is een beetje het probleem van smart/koffieshops in Amsterdam, veel van hen nemen hun verantwoordelijkheid niet wat een slechte zaak is voor ons allen...

Enne die ouders zouden eens bij zichzelf en eigen overheid te rade moeten gaan. Tijdens het paddoseizoen in de pyreneen hangen er gemiddeld twee helicopiters boven het bosgebied om te kijken wie er in en uit gaan. Vervolgens wordt je als wandelaar gecontroleerd en heb je psychoactieve paddestoelen, dan volgt een boete of zelfs arrestatie. Ik heb daar twee jaar gewoon, gelukkig hingen er geen helicopters boven mijn tuin ;)

In ieder geval is Frankrijk waarschijnlijk het meest repressieve land van Europa wanneer we het over drugswetgeving hebben. Zo krijg je daar geen methadon als heroine verslaving maar je krijgt een middel wat: 1) verslavender is dan heroine en methadon en 2) slechter is voor je lichaam. Maar aangezien methadon verboden is en dat middel niet, beland je daar als zieke verslaafde in een situatie waar de gezondheidszorg je een trap na geeft in plaats van te helpen. Zeer kromme situatie daar, zoals gezegd, ik heb er twee jaar gewoond en heb veel van dichtbij gezien. Hypocrisie ten top.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Ik heb het artikel gelezen en wat die ouders zeggen is natuurlijk tenenkrommend slecht. Uiteindelijk was dit meisje wel 17 en als ze echt zo'n vrolijk en intelligent meisje was als haar ouders zeggen dan had ze misschien wel twee keer na gedacht. Anderzijds ben ik het ook wel een beetje met HC eens dat smartshop eigenaren ook wel een verantwoordelijkheid hebben, want er zijn zat mensen die echt _geen flauw idee_ hebben waar ze mee bezig zijn.

'Het zijn de drugs die haar hebben gedood'.
Ontkenningsfase, er is maar één iemand van de brug gesprongen, en zij zag er allerminst uit als een paddestoel.
Ach ja, ignorance is bliss. Just blame the drugs.
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Ik hoop dat de overheid hier niks mee doet en gewoon bij het huidige principe blijft. Daarbij zou het erg mooi zijn als de reactie ook nog in de trand van "eigen schuld, dikke bult" zou zijn.

Maargoed, ik denk dat Nederland vanuit de EU ook wel gepushed kan worden.. en dat is een vorm van machtsmisbruik. In het kader: "Wil je in de EU blijven? Pas dan je drugbeleid aan..". Tsjah.. wat doe je dan?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Maargoed, ik denk dat Nederland vanuit de EU ook wel gepushed kan worden.. en dat is een vorm van machtsmisbruik. In het kader: "Wil je in de EU blijven? Pas dan je drugbeleid aan..". Tsjah.. wat doe je dan?

Dat zal we loslopen. Jaren terug hadden we die pauper van een Chirac die hoog van de toren liep te blaten vanwege het liberale Nederlandse beleid. Het deugde allemaal van geen kant. Kanttekening hierbij is dat op ongeveer hetzelfde moment, een delegatie Franse onderzoekers op weg teryg naar huis was om mede te delen aan de regering aldaar, dat het Nederlandse beleid een stuk beter in elkaar zat dan het Franse. Maar die kansloze pauper van een Chirac schoof dat gewoon terzijde. En dat is precies wat we in Nederland doen met buitenlandse bemoeienis. En zo hoort het ook, beleid hoort wetenschappelijk verantwoord te zijn, das mijn mening :)

En ik wil me bij deze opwerken als vrijwilliger voor het organisen van 'Keep the paddo legal!'marsen door heel Nederland als het nodig is.
 

Faust

Elfe Mécanique
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
380
Ik ben benieuwd naar de trip van die gast die 50 gram gedroogd op had ;).
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
There we go again. Old news, nothing new under the sun, look for Timothy Leary on youtube and you'll find the attack from Art Linkletter on Leary because of his daughters suicide. Drugs are no toys, maybe she did commited suicide because she came to the realization that her parents where devils.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Faust a dit:
Ik ben benieuwd naar de trip van die gast die 50 gram gedroogd op had ;).

Vergelijkbaar met het verhaal van een zeer ervaren tripper (50plusser) die al zeker twintig jaar zijn eigen paddestoelen kweekt. Hij doet ook extracties met Everclear alcohol. Door een foutje, heeft hij een keer het equivalent van zo'n kilo verse paddestoelen binnen gekregen. Trip duurde 18 uur waarvan de eerste 12 gepaard gingen met hevige stroomstoten door het hele lichaam. Op een gegeven moment zat hij op de bank met zijn eigen schedel in zijn schoot, terwijl 10.000 geesten zijn lichaam uiteen reten. Het heeft een week gekost om weer normaal te functioneren.

Zijn opmerking: Interesting but I dont intent to repeat that......for a while...

Erg heftig dus en niet voor beginners ;)
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
HeartCore a dit:
Faust a dit:
Ik ben benieuwd naar de trip van die gast die 50 gram gedroogd op had ;).

Vergelijkbaar met het verhaal van een zeer ervaren tripper (50plusser) die al zeker twintig jaar zijn eigen paddestoelen kweekt. Hij doet ook extracties met Everclear alcohol. Door een foutje, heeft hij een keer het equivalent van zo'n kilo verse paddestoelen binnen gekregen. Trip duurde 18 uur waarvan de eerste 12 gepaard gingen met hevige stroomstoten door het hele lichaam. Op een gegeven moment zat hij op de bank met zijn eigen schedel in zijn schoot, terwijl 10.000 geesten zijn lichaam uiteen reten. Het heeft een week gekost om weer normaal te functioneren.

Zijn opmerking: Interesting but I dont intent to repeat that......for a while...

Erg heftig dus en niet voor beginners ;)
Wat verhaal...!

Dat van die stroomstoten klinkt een beetje als wat ik ook denk te hebben. Ik zeg, denk, want ik weet het niet zeker maar als ik trip op paddo's dan voel ik erg vaak de muziek door m'n lichaam heen gaan! Het lijkt net alsof m'n spieren samen trekken maar gebeurt dat niet echt volgens mij en dacht ik aan die stroomstoten (in mijn geval is "stroomstootjes" aannemelijker).

Iemand met een soortgelijke ervaring die hier een verklaring voor heeft? Het voelt namelijk super de super relaxed!
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Iemand met een soortgelijke ervaring die hier een verklaring voor heeft? Het voelt namelijk super de super relaxed!

Jazeker, wat ik dan echt geweldig vind is gaan bewegen, gewoon rare bewegingen maken met je lichaam....

Maar die stroomstoten waar het in het verhaal over gaat moet je zien als echte stroomstoten, niet leuk, vooral niet als het acht uur duurt ;)
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik moet zeggen dat de info verstrekking bij smartshops bar slecht is
sterker nog op de highlife beurs probeerde een ras echte verkoper mij philosfer stones aan te smeren, hij beweerden dat het een perfecte vervanger is voor xtc is op feesten en dat die het namelijk ook zelf deed :\ ik kon gewoon zien dat hij zelf nog nooit getript had.
maar als nog het wel iedereen proberen aan te smeren als een product dat perfect is en waar geen nadelen aanzitten, de commerciele instellingen van smartshops zijn echt een slechte ontwikkeling. Psychedelica zijn medicijnen waar voorzichtig mee om gesprongen moet worden en niet massive verkocht hoort te worden :x

Peace.
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
MindAstronaut a dit:
Ik moet zeggen dat de info verstrekking bij smartshops bar slecht is
sterker nog op de highlife beurs probeerde een ras echte verkoper mij philosfer stones aan te smeren, hij beweerden dat het een perfecte vervanger is voor xtc is op feesten en dat die het namelijk ook zelf deed :\ ik kon gewoon zien dat hij zelf nog nooit getript had.
maar als nog het wel iedereen het proberen aan te smeren als een product dat perfect is waar geen nadelen aanzit, de commerciele instellingen van smartshops zijn echt een slechte ontwikkeling. Psychedelica zijn medicijnen waar voorzichtig mee om gesprongen moet worden en niet massive verkocht hoort te worden :x

Peace.
Drugs moeten ook passief worden aangeboden imho.

Offtopic: In Deventer zit de Stoelendans (smartshop) en die kerel is echt super toegewijd! Hij legt alles tot in de puntjes uit! Een voorbeeld voor smartshops :)
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Passief aanbod is inderdaad het beste. Er is hier een smartshop in Amsterdam die groepskorting geeft op paddo's, op het raam staat letterlijk:

5 halen, 4 betalen!

Wellicht goed voor de verkoop, maar niet voor het behoud van de paddo.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Kingetjuh a dit:
MindAstronaut a dit:
Ik moet zeggen dat de info verstrekking bij smartshops bar slecht is
sterker nog op de highlife beurs probeerde een ras echte verkoper mij philosfer stones aan te smeren, hij beweerden dat het een perfecte vervanger is voor xtc is op feesten en dat die het namelijk ook zelf deed :\ ik kon gewoon zien dat hij zelf nog nooit getript had.
maar als nog het wel iedereen het proberen aan te smeren als een product dat perfect is waar geen nadelen aanzit, de commerciele instellingen van smartshops zijn echt een slechte ontwikkeling. Psychedelica zijn medicijnen waar voorzichtig mee om gesprongen moet worden en niet massive verkocht hoort te worden :x

Peace.
Drugs moeten ook passief worden aangeboden imho.

Offtopic: In Deventer zit de Stoelendans (smartshop) en die kerel is echt super toegewijd! Hij legt alles tot in de puntjes uit! Een voorbeeld voor smartshops :)

Jeetje!!! :shock:

Toeristen in Amsterdam voorlichten is denk ik weer een vak apart.
Wat niet wegneemt dat smartshops in de binnenstad die taak wel hebben :?
 

Faust

Elfe Mécanique
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
380
Kingetjuh a dit:
HeartCore a dit:
Faust a dit:
Ik ben benieuwd
Dat van die stroomstoten klinkt een beetje als wat ik ook denk te hebben. Ik zeg, denk, want ik weet het niet zeker maar als ik trip op paddo's dan voel ik erg vaak de muziek door m'n lichaam heen gaan! Het lijkt net alsof m'n spieren samen trekken maar gebeurt dat niet echt volgens mij en dacht ik aan die stroomstoten (in mijn geval is "stroomstootjes" aannemelijker).

Iemand met een soortgelijke ervaring die hier een verklaring voor heeft? Het voelt namelijk super de super relaxed!

Ik heb ook meestal als het effect net begint te werken ook zoiets, een soort spastische spiertrekkingen voornamelijk in mn benen en onderrug die voelen als een soort stroomstoten. Het voelt op dat moment net zo fijn als kauwen op X. Overigens heb ik er soms wel flink spierpijn van de dag erna ;).
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Same here :) Net als HC.. vind ik leipe bewegingen maken dan gewoon het relaxt ;). Moeten er geen onbekenden in het park zijn hahaha :roll:
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Het zou geen slecht idee zijn als de smartshop gereguleerd worden, in de zin dat de verkopers/houders een certificaat moeten hebben of zoiets dergelijks, waarin toch verstand van zaken wordt geeist.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
ja precies, een soort goedkeuring voor verkopers.
En eigenlijk moeten ze het minstens een keer geprobeert hebben.
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
MindAstronaut a dit:
ja precies, een soort goedkeuring voor verkopers.
En eigenlijk moeten ze het minstens een keer geprobeert hebben.
Dat zou idd een zwaar goede regel zijn! Maarja, om zo ver te komen zal de hele smartshop business geboost moeten worden zodat de uitstraling omhoog gaat. Nu hebben de meeste smartshops nog bij veel mensen een negatief imago.

Ik vind dat voorlichting ook altijd in de volgorde "voordelen" -> "nadelen" moet zijn. En misschien zijn dit niet helemaal de juiste woorden maar ik denk dat iedereen wel een beetje begrijpt wat ik bedoel.
 
Haut