Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddo dood

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Wellicht is het teveel gevraagd om elke smartshop verkoper alles geprobeerd te laten hebben.

Paar idee's:

1) Een meldpunt voor smartshops die significant verkeerde informatie geven, zoals: Salvia is vet chill voor een hardcore feest, in combinatie met speed is het nog veel vetter. Om maar even een voorbeeld te geven. :)

2) Een bijsluiter voor de verkochte middelen, die de smartshop verkoper verplicht is mee te geven aan de koper. Met oa: Risico's, effecten, hoe je die effecten het best kan bereiken, eventuele bijwerkening, mogelijkheden hoe je de kans op die bijwerkingen kan minimalizeren.
 
P

Paul81163

Invité
Ik denk dat de paddo's niet verantwoordelijk zijn voor de dood van dat Franse meisje, dat zelfdestructieve moet in je zitten, paddo's versterken deze emoties en dan krijg je dit... daarom is het verstandig nooit alleen te trippen, want wie weet wat er diep in je binnenste leeft?

Verder ben ik het met Dingetjuh eens, we zijn hier in Deventer gezegend met een smartshop (De Stoelendans) waar mensen werken die weten waar ze het over hebben!

http://www.stoelendans-deventer.nl/
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Er zijn er wel meer die echt wel weten waar ze het over hebben, maar ook heel veel die het alleen maar doen om geld te verdienen. Die shops moet je aan banden leggen, desnoods sluiten. Liever 1 goede shop in de stad dan 10 die te dom zijn om te schijten. :)

Daarnaast zet ik er ook vraagtekens bij of ze echt suicide heeft gepleegd door de suicide. Het zou naar mijn weten het eerste suicide geval op paddo's zijn. Van LSD zijn er wel records van dat het gebeurd is, paddo's niet.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
DevXavier a dit:
Er zijn er wel meer die echt wel weten waar ze het over hebben, maar ook heel veel die het alleen maar doen om geld te verdienen. Die shops moet je aan banden leggen, desnoods sluiten. Liever 1 goede shop in de stad dan 10 die te dom zijn om te schijten. :)

Daarnaast zet ik er ook vraagtekens bij of ze echt suicide heeft gepleegd door de suicide. Het zou naar mijn weten het eerste suicide geval op paddo's zijn. Van LSD zijn er wel records van dat het gebeurd is, paddo's niet.
Een kennis van mij is bijna een keer onder invloed van paddo's van een balkon (op iets van 4 hoog) gesprongen omdat ie eigenlijk helemaal de geestes gesteldheid niet had om te gaan paddo'en. Gelukkig had ie een sitter en is er ver der niets ernstigs gebeurt.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Egt typysch dat er gelijk word geschreeuwd dat de drugs dat meisje hebben vermoord... zucht
Over smartshop expertise.. Er zijn veel smartshops met gasten die er werken waar je een leuke babbel mee kunt hebben en die weten wat ze verkopen.
Helaas heb je ook slechtere smartshops... Veel slechtere... Ik kwam eens een keer in groningen waar er 2 smart shops tegenover elkaar waren. In 1 van die smartshops stond gewoon een 11 jarig "mannetje" achter de balie. Toen ik vroeg of ze ook maar enig soort DMT bevattend tripmiddel in huis hadden keek het gassie en me scheef aan... Nooit gehoord van Ayahuasca, Yopo, zelfs niet van DMT. Daarna vroeg ik waar de LSA bevattende zaadjes waren, maar ook toen probeerde ze me maar salvia aan te smeren... Dat jonge ventje was trouwens niet alleen, maar de andere aanwezige werknemers wisten even weinig van drugs.
Dit vind ik echt niet kunnen in een smart-shop, laat er in godsnaam iemand staan die tenminste IETS van afweet van geestverruimende middelen. En niet dat je bij elke vraag die je stelt je een onvolledige drugs flyer in je handen gedrukt krijgt. Zo zou het niet moeten werken.
 

Soulcatcher

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
434
Entheonaut a dit:
Egt typysch dat er gelijk word geschreeuwd dat de drugs dat meisje hebben vermoord... zucht
Over smartshop expertise.. Er zijn veel smartshops met gasten die er werken waar je een leuke babbel mee kunt hebben en die weten wat ze verkopen.
Helaas heb je ook slechtere smartshops... Veel slechtere... Ik kwam eens een keer in groningen waar er 2 smart shops tegenover elkaar waren. In 1 van die smartshops stond gewoon een 11 jarig "mannetje" achter de balie. Toen ik vroeg of ze ook maar enig soort DMT bevattend tripmiddel in huis hadden keek het gassie en me scheef aan... Nooit gehoord van Ayahuasca, Yopo, zelfs niet van DMT. Daarna vroeg ik waar de LSA bevattende zaadjes waren, maar ook toen probeerde ze me maar salvia aan te smeren... Dat jonge ventje was trouwens niet alleen, maar de andere aanwezige werknemers wisten even weinig van drugs.
Dit vind ik egt niet kunnen in een smart-shop, laat er in godsnaam iemand staan die tenminste IETS van afweet van geestverruimende middelen. En niet dat je bij elke vraag die je stelt je een onvolledige drugs flyer in je handen gedrukt krijgt. Zo zou het niet moeten werken.

Ja entheonaut, ik weet er alles van. Vraag je daar of ze nog andere soorten paddo's hebben, krijg je als antwoord: "nee, maar we hebben wel salvia dat kan je ook nemen voor ongeveer dezelfde effecten". Dit advies zal door een leek serieus genomen worden, met alle gevolgen van dien. Niet iets om blij van te worden dus..
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
DevXavier a dit:
Wellicht is het teveel gevraagd om elke smartshop verkoper alles geprobeerd te laten hebben.

Paar idee's:

1) Een meldpunt voor smartshops die significant verkeerde informatie geven, zoals: Salvia is vet chill voor een hardcore feest, in combinatie met speed is het nog veel vetter. Om maar even een voorbeeld te geven. :)

2) Een bijsluiter voor de verkochte middelen, die de smartshop verkoper verplicht is mee te geven aan de koper. Met oa: Risico's, effecten, hoe je die effecten het best kan bereiken, eventuele bijwerkening, mogelijkheden hoe je de kans op die bijwerkingen kan minimalizeren.

http://www.vlos.nl

Hier kunnen smartshops zich bij aansluiten, zij geven ook cursussen (verplicht moet dacht ik iedere smartshop een medewerker die laten doen).
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Het probleem is niet de smartshops, maar de regering zag ik gisteren in spuiten en slikken. Er mag geen informatie worden meegeleverd bij paddo's met intructies, want dat zou een verkeerd signaal afgeven in de zin dat gebruik wordt goedgekeurd Kotsmisselijk werd ik persoonlijk van de analogie die werd getrokken met cigaretten: daar werkten waarschuwingen ook niet....

Tja en als de overheid zegt dat je als smartshop geen informatie mag bijsluiten om veilig gebruik te bevorderen, wat moet je dan?
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
HeartCore a dit:
Het probleem is niet de smartshops, maar de regering zag ik gisteren in spuiten en slikken. Er mag geen informatie worden meegeleverd bij paddo's met intructies, want dat zou een verkeerd signaal afgeven in de zin dat gebruik wordt goedgekeurd Kotsmisselijk werd ik persoonlijk van de analogie die werd getrokken met cigaretten: daar werkten waarschuwingen ook niet....

Tja en als de overheid zegt dat je als smartshop geen informatie mag bijsluiten om veilig gebruik te bevorderen, wat moet je dan?

Sterk punt! CDA-ers :evil:
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Sterk punt! CDA-ers

Laten we het beest bij de naam noemen: Christenen. Die bevolkingsgroep die al eeuwenlang hun best doet om geen plezier te hebben, andersdenkenden op te dragen ook geen plezier te hebben en een groot deel van de bevoking onterecht criminaliseren.

Vergis je niet in de deken van politieke correctheid die er nu heerst. Jij en ik kunnen wat hen betreft, zo op de brandstapel (gevangenis tegenwoordig gelukkig maar toch....).

Hoe doorbreek je zoiets? Is het uberhaupt mogelijk?
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Met een aantal open-minded christenen, die vóór het gebruik van geestverruimende middelen zijn en tegelijk ook helemaal voor het geloof zijn, protesteren.

Maar ik denk dat die erg lastig te vinden zijn omdat ze daarmee tegen hun eigen "soortgenoten" strijden.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Kingetjuh a dit:
Met een aantal open-minded christenen, die vóór het gebruik van geestverruimende middelen zijn en tegelijk ook helemaal voor het geloof zijn, protesteren.

Maar ik denk dat die erg lastig te vinden zijn omdat ze daarmee tegen hun eigen "soortgenoten" strijden.

Hoe zit dat met Arie Boomsma (die hippe ex-yorin presentator)? Die steunt wel de Christenunie dus het zal wel niet... :(
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Kingetjuh a dit:
Met een aantal open-minded christenen, die vóór het gebruik van geestverruimende middelen zijn en tegelijk ook helemaal voor het geloof zijn, protesteren.

Maar ik denk dat die erg lastig te vinden zijn omdat ze daarmee tegen hun eigen "soortgenoten" strijden.


Contradicto in terminis: Open minded christen.

Sorry ik ben misschien wat negatief hierin maar ik heb dan ook ruim 25 jaar ervaring met zogenaamde christelijke hardheadedness.
 

Kingetjuh

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2007
Messages
122
Ik ken 2 soorten christenen. Mijn vriendin komt uit een zwaar christelijke familie dus wij hebben echt een kut tijd gehad qua elkaar zien en vrijheid.
M'n vriendin heeft zich losgemaakt van haar familie (hulde!! :)) en leeft nu zonder de stress die ze toen altijd had.

Anyway, haar ouders zijn voor mij dus de "slechte christenen". Maar mijn collega is ook een christen (en wat voor een) en hij tript zo af en toe ook met mij!

Ze bestaan echt! Ik zou mijn collega alleen nooit zover kunnen krijgen dat hij mee op stap gaat :roll:
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
HeartCore a dit:
Het probleem is niet de smartshops, maar de regering zag ik gisteren in spuiten en slikken. Er mag geen informatie worden meegeleverd bij paddo's met intructies, want dat zou een verkeerd signaal afgeven in de zin dat gebruik wordt goedgekeurd Kotsmisselijk werd ik persoonlijk van de analogie die werd getrokken met cigaretten: daar werkten waarschuwingen ook niet....

Tja en als de overheid zegt dat je als smartshop geen informatie mag bijsluiten om veilig gebruik te bevorderen, wat moet je dan?

Heej weet je hier toevallig nog een bron van?

Ben bezig met een artikeltje.... :D
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Nee sorry, het kwam gisteren ter sprake in Spuiten & Slikken. Er was daar iemand aanwezig (weet geen naam, blame the haze) die dit aan de kaak had gesteld een aantal jaar terug. Er is toen toezegging gedaan maar inmiddels nieuw kabinet en het is dus afwachten.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Tis al gelukt.

Vanavond allemaal Pauw en Witteman kijken, een kamermeerderheid wil paddo's gaan verbieden!!! Met Conscious dreams eigenaar Hans en heeeel misschien onze Shroomlady :D
 
Haut