Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

'Op naar de nul coffeeshops'

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Nog een wat langer bericht, uit het NRC:

Eindhoven wil gereguleerde wietteelt
Gepubliceerd: 21 november 2008 19:06 | Gewijzigd: 21 november 2008 23:04
Door een onzer redacteuren

Almere, 21 nov. Het achterdeurbeleid van coffeeshops moet worden gereguleerd. Dat was vandaag de uitkomst van de ‘wiettop’ in Almere. Eindhoven heeft zich aangeboden te experimenteren met wietteelt onder toezicht.

Alle 34 burgemeesters die vandaag op de ‘wiettop’ in Almere bijeen kwamen, zijn het erover eens dat regulering van de productie en handel van softdrugs noodzakelijk is. Door middel van een experiment moet blijken of dat werkt. Burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven bood zich direct aan om zo’n „gemonitorde pilot
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Deze uitzending van Pauw&Witteman van gisteren (na 2/3 ongeveer), over de wiettop is echt goed :) . Enorm hoopgevende en wijze woorden van Job Cohen en Gerd Leers. Helemaal aan het eind, laatste vraag aan Cohen: "denkt u dat je in Amsterdam op 5 december nog gewoon paddo's kunt kopen in de winkel? " "Ik dacht het wel." :D
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Steun voor legale aanvoer softdrugs

Twee op de drie Nederlanders vinden dat coffeeshops legaal aan wiet moeten kunnen komen, blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond. Vooral aanhangers van de linkse partijen en de VVD vinden dat de aanvoer van softdrugs moet worden gelegaliseerd, maar ook CDA-stemmers zijn in meerderheid voor.

Gisteren hebben dertig gemeenten met elkaar overlegd over het wietbeleid. Dat gebeurde op initiatief van burgemeester Leers van Maastricht en de VNG.

Er is afgesproken dat er in Eindhoven een proef komt met het gedogen van een aantal henneptelers, die de coffeeshops in de stad mogen bevoorraden.

bron
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
JJJ a dit:
Deze uitzending van Pauw&Witteman van gisteren (na 2/3 ongeveer), over de wiettop is echt goed :) . Enorm hoopgevende en wijze woorden van Job Cohen en Gerd Leers. Helemaal aan het eind, laatste vraag aan Cohen: "denkt u dat je in Amsterdam op 5 december nog gewoon paddo's kunt kopen in de winkel? " "Ik dacht het wel." :D

Ik ben echt overdonderd door al dit goede nieuws. Die uitzending was meesterlijk, al was er niet echt plaats voor wederhoor. Zo zou ik de reactie van Hirsch-Ballin graag zien.

Cohen en Leers waren wel helden.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Interview met Cohen in NRC:

Cohen sluit shops met tegenzin, 'maar het moet'
Gepubliceerd: 21 november 2008 12:48 | Gewijzigd: 21 november 2008 15:14
Door onze redacteur Karel Berkhout

Burgemeester Cohen wil eigenlijk blijven gedogen. „Ik geloof niet dat sluiten betere bescherming biedt.’

Amsterdam, 21 nov. De notitie Het Amsterdamse coffeeshopbeleid 2008 die burgemeester Job Cohen vandaag heeft gepubliceerd, bevat in bijna dertig pagina’s eigenlijk maar één boodschap: we willen geen verandering. De huidige aanpak werkt volgens Cohen goed, van meer repressie valt weinig heil te verwachten. Er zullen in Amsterdam alleen maar 43 coffeeshops verdwijnen omdat het kabinet dit heeft opgelegd – zo meldt Cohen nadrukkelijk in zijn stuk. Eind 2011 mogen er in het hele land geen coffeeshops meer zijn in de nabijheid van middelbare scholen. Nabijheid betekent in de praktijk een afstand van 250 meter.

Doet u dit met frisse tegenzin?

„Ja, zeker. Ik ben namelijk niet ontevreden over het coffeeshopbeleid van de afgelopen jaren. De harddrugs en de softdrugs zijn gescheiden, de overlast is beperkt en uit onderzoek blijkt dat jongeren in Amsterdam niet meer softdrugs gebruiken dan in hun leeftijdgenoten in Frankrijk dat een repressief drugsbeleid heeft.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
:prayer:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Forkbender a dit:
JJJ a dit:
Deze uitzending van Pauw&Witteman van gisteren (na 2/3 ongeveer), over de wiettop is echt goed :) . Enorm hoopgevende en wijze woorden van Job Cohen en Gerd Leers. Helemaal aan het eind, laatste vraag aan Cohen: "denkt u dat je in Amsterdam op 5 december nog gewoon paddo's kunt kopen in de winkel? " "Ik dacht het wel." :D

Ik ben echt overdonderd door al dit goede nieuws. Die uitzending was meesterlijk, al was er niet echt plaats voor wederhoor. Zo zou ik de reactie van Hirsch-Ballin graag zien.

Cohen en Leers waren wel helden.

Ik ben ook al net zo overdondert.... Wat ik ook nog mooi vond in die uitzending is dat er uiteraard ook nog eventjes aandacht aan de paddo werd gegeven en dat Job Cohen nog even prooste op de verkoop, die waarschijnlijk toch wel door blijft gaan ;)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Nova 21-11-08

Hierin een debat tussen (jaja, daar is ze weer) Joldersma en een advocaat. Begin langzaam te denken dat we blij moeten zijn met zo'n trol als representant van prohibitie. Echt niemand neemt haar serieus.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ongelofelijk, dat mens spoort niet. Volkomen gebrainwashed. Niet voor rede vatbaar.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ben benieuwd hoe ze het er op 1 december in het debat op het cannabistribunaal af gaat brengen in een zaal vol met mensen die legalisatie willen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Met de blik op oneindig en het verstand op nul waarschijnlijk.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Behoorlijk kansloos en hilarisch natuurlijk.
Elke keer als ze iets zegt weer.

Op het cannabis tribunaal zal ze echt geen poot hebben om op te staan.
Ben echt zo blij met de opkomst van al die burgemeesters en onderzoekers.
 

redhawk

Alpiniste Kundalini
Inscrit
18 Avr 2008
Messages
722
Balkenende niet voor gemeentelijke wietkwekerij

"Ik word daar niet erg enthousiast over. Ik vond het al geen prettige gedachte dat we banken moesten overnemen, dit wordt helemaal een beetje dol", zei hij vrijdag in het televisieprogramma Gesprek met de minister-president.

http://www.nu.nl/news/1862425/11/Balken ... kerij.html


Het was natuurlijk wel te verwachten. Verder ben ik er over uitgesproken...
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Het enge is, dat het hele paddoverbod ook begon met meer tegenstanders.


Minister kondigt aan --> Media gaat erop los --> Hype met misdrijven --> eerste radicale stappen --> Protest --> Minister hoort niks --> Meer radicale stappen --> Meer Protest --> Media houdt het op een laag pitje --> langzaam verder
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hm, ik ben nu al meer dan 30 jaar klant bij de Postbank. Tijd om ze een afscheidsbrief te schrijven?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Geachte,

Vol verbazing las ik dit artikel op de website van De Telegraaf:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2785834/__Postbank_werkt_coffeeshop_eruit__.html?p=2,1

Hierin staat: "Als wij erachter komen dat een klant een coffeeshophouder is, bijvoorbeeld doordat wij zien wat er op de rekening gebeurt, dan nemen wij afscheid van die klant."

Welnu, ik ben geen coffeeshophouder, maar ben gedurende mijn leven wel een dankbare klant van deze shops geweest. Als jullie afscheid nemen van de coffeeshophouders, neem ik afscheid van jullie, na meer dan 30 jaar bij jullie spaar- en betaalrekeningen gehad te hebben.

Het is het kromme softdrugsbeleid (voordeur legaal, achterdeur illegaal) die het de coffeeshophouders belemmert om normaal zaken te doen, niet de aard van hun business zelf. Er is geen goede reden om de achterdeur illegaal te houden, en dus ook geen goede reden voor de Postbank om de coffeeshophouders in de steek te laten.

Hartelijke groet,
Ivar Verploegh
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Welke bank accepteert wel coffeeshops?
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Wat een onzin. Helemaal als je weet in wat voor zieke praktijken banken vaak beleggen en investeren en aan wat voor bedrijven ze allemaal wel leningen of rekeningen verstrekken.

Btw, goeie actie CaduceusMercurius!

Is het geen goed idee om een actie in gang te zetten die er voor zorgt dat een groot deel van de bij de postbank ingeschreven blowende nederlanders zich uitschrijft bij deze bank? Dan zullen ze het voelen!
 
Haut