Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

'Op naar de nul coffeeshops'

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Bij nader inzien denk ik dat een groot gedeelte van de cannabis-gebruikende mensen te lui is om dit te regelen. Maar toch, het zou een mooi signaal zijn.

Ik zat er laatst sowieso al aan te denken om over te gaan op triodos. Al heb ik ooit vernomen dat deze bank ook niet al te happig is met dit soort zaken. Maar dit lijkt mij absoluut een betere keuze. Deze bank gaat een stuk bewuster met hun geld om. Iemand ervaring? Zijn er nadelen verbonden aan een rekening bij deze bank?
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Icelus a dit:
Wat een onzin. Helemaal als je weet in wat voor zieke praktijken banken vaak beleggen en investeren en aan wat voor bedrijven ze allemaal wel leningen of rekeningen verstrekken.

Dat bedoel ik maar! Echt volgens mij heeft Ab Klink christelijke vrienden gemaakt bij de postbank. Zou hij daar rekeninghouder zijn? :p
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
@icelus

M'n vriendin zit bij triodos en vindt het een goede bank. Enige nadeel wat me direct te binnen schiet is dat ze geen pinautomaten hebben en je dus altijd vreemdpint, wat zoveel betekent dat je maar 1 keer per dag kunt pinnen. In winkels kun je natuurlijk wel gewoon pinnen, maar bijpinnen wordt steeds zeldzamer.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Icelus a dit:
Is het geen goed idee om een actie in gang te zetten die er voor zorgt dat een groot deel van de bij de postbank ingeschreven blowende nederlanders zich uitschrijft bij deze bank? Dan zullen ze het voelen!
Als je een pamflet maakt die je in elke coffeeshop ophangt, dan zou je wel een verschil kunnen maken denk ik. Op zijn minst zou b.v. Stichting Drugsbeleid ofzo zo'n actie kunnen aankondigen bij de Postbank, dat is misschien wel een goeie. Als ze dat doen en erbij vermelden hoe veel softdrugsgebruikers Nederland telt, dan schrikken ze misschien.

Mag een bank trouwens wel klanten zomaar weigeren? :shock: Ik ga dan ook maar weg bij de Postbank! Wilde toch al naar Triodos.

Dit gebeurt trouwens verbazend toevallig net nadat de overheid miljarden in ING heeft gestoken.... :?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik denk dat ik een week ga stoppen met blowen, zodat ik gemotiveerd genoeg ben om al het papierwerk in te vullen. :\
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Forkbender a dit:
@icelus

M'n vriendin zit bij triodos en vindt het een goede bank. Enige nadeel wat me direct te binnen schiet is dat ze geen pinautomaten hebben en je dus altijd vreemdpint, wat zoveel betekent dat je maar 1 keer per dag kunt pinnen. In winkels kun je natuurlijk wel gewoon pinnen, maar bijpinnen wordt steeds zeldzamer.

Dat is wel een nadeel dan. Maar op zich, voortaan gewoon twee keer meer pinnen dan wat ik denk nodig te hebben op een dag.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Geld opnemen in Nederland:

Alle geldautomaten met Maestro of PIN logo tot maximaal € 250 en één keer per dag. Bij alle 3.100 geldautomaten van Rabobank in Nederland tot maximaal € 1.500 en acht keer per dag.


Dus toch geen probleem!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Cool.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ik lees net een nogal kritische tekst over Triodos (al is dat natuurlijk over alles wel te vinden). Ik ga het binnenkort even goed verder uitzoeken voordat ik daadwerkelijk zo'n overstap maak. Zodrekt is het één of ander sneaky zootje.

Gelukkig zit ik sowieso niet bij de postbank :p(weet niet of de abn-amro ondertussen ook al coffeeshops als klant weigert, maar goed).

Als ik naar een bank ga die het volgende beweerd..

Triodos Bank financiert bedrijven, instellingen en projecten met een meerwaarde op sociaal, milieu en cultureel gebied, daartoe in staat gesteld door spaarders en beleggers die kiezen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en een duurzame samenleving.

..wil ik even goed uitzoeken of dit daadwerkelijk zo is.
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
ok, het gedoogbeleid mag dan wel "gefaald" hebben (weet niet eens wat voor doel erachter zat..)
Maar drugsverbod heeft al weet ik veel hoe lang gefaald...

2e kamer zit stampvol "autisten"; in hun wereld, gaat de ecomie nog goed, is er niemand arm die het niet verdient heeft en is iedereen in NL stiekem Christen.

Ze proberen maar alles te verbieden en ik zeg laat ze maar een fascistische religieus land creeren.
Dan kunnen we net als in griekenland of frankrijk of zoals in de jaren 60, 70 en 80 weer es flink rellen! :twisted:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Normaal gesproken heb ik echt niets met geweld en rellen etc. Maar soms is het net zoals nu in griekenland, wel is goed dat er door de burgers een duidelijk statement word gemaakt. Op een moment dat er rellen uitbreken die vergelijkbaar zijn met die in Griekenland, dan verplicht je een regering wel een keertje in de spiegel te gaan kijken. Van mij part komt Nederland nu ook maar is een paar dagen met hun kont van de bank! ;) Een ander hippy tijdperk lijkt me ook niet verkeerd :p
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Bij Bill O'Reilly nog wel! Ik was al sjagrijnig van de kerkklokken die me net wakker hebben gemaakt, nu sta ik echt op het punt een paar gebouwen in brand te steken!!

Edit: grappig dat wanneer Margaret een goed punt maakt, Bill meteen het gesprek met Monica voortzet en Margaret negeert. En ook leuk dat "the far left is gaining power, and they've got the media behind them." Bill krijgt het benauwd!

"A gradual chipping away of traditional values." Kick-ass!
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ik wilde net het zelfde zeggen. Normaal raken dit soort dingen me emotioneel nooit zoveel. Maar ik heb vandaag meteen een ochtendhumeur te pakken!

"Amterdam blabla corruption, criminals, everything is completely out of control, it's anarchy!" wtf hey? Gelooft ze dit daadwerkelijk? Ik vraag me af of ze uberhaupt ooit over de grens van VS is geweest. Jezus.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Bij Bill O'Reilly nog wel! Ik was al sjagrijnig van de kerkklokken die me net wakker hebben gemaakt, nu sta ik echt op het punt een paar gebouwen in brand te steken!!

Ik heb hier al een paar molotov's klaar liggen. Volgens mij heb ik last van een b12 gebrek, ik krijg nu namelijk wel erg gewelddadige fantasieën. :p

Groetjes,
MysticTERRORIST
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
mysticwarrior a dit:
Maar soms is het net zoals nu in griekenland, wel is goed dat er door de burgers een duidelijk statement word gemaakt. Op een moment dat er rellen uitbreken die vergelijkbaar zijn met die in Griekenland, dan verplicht je een regering wel een keertje in de spiegel te gaan kijken. Van mij part komt Nederland nu ook maar is een paar dagen met hun kont van de bank! ;) Een ander hippy tijdperk lijkt me ook niet verkeerd :p
Hier moet ik iets kritisch over zeggen hoor. Ik vind namelijk domweg het vernielen van geparkeerde auto's en winkels van middenstanders helemaal geen 'duidelijk statement' en ook helemaal niet goed. Dat is gewoon rellen en de boel slopen, en dat staat tot oprecht maatschappelijk protest zoals voetbalhooligans staan tot echte fans. Gewoon mensen die het leuk vinden om de boel te slopen, en daar een aanleiding voor hebben gevonden. Wanneer ze dan ook nog de illusie hebben dat ze iets geëngageerds doen dat goed is voor het land, dan zijn het helemaal sukkels. Natuurlijk is het wel een teken dat er iets ernstigs aan de hand is in dat land, maar dat is een ander verhaal.

Verder zou het wel goed zijn als burgers een wat mondiger werden en zich wat meer gingen verenigen idd. En een nieuwe opleving van het hippie-idee zou goed zijn in deze tijd...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Icelus a dit:
"Amterdam blabla corruption, criminals, everything is completely out of control, it's anarchy!" wtf hey? Gelooft ze dit daadwerkelijk? Ik vraag me af of ze uberhaupt ooit over de grens van VS is geweest. Jezus.

Ik zag laatst een pro-legalisatie film uit de VS waar dit soort onzin in naar voren kwam. De filmmaker is toen langsgekomen in Amsterdam om te kijken of je echt om de vijf meter over een junk heen moet stappen en vond het hier eigenlijk best goed uit te houden.


Bill O'Reilly is een zielige, ongelukkige man.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
JJJ a dit:
mysticwarrior a dit:
Maar soms is het net zoals nu in griekenland, wel is goed dat er door de burgers een duidelijk statement word gemaakt. Op een moment dat er rellen uitbreken die vergelijkbaar zijn met die in Griekenland, dan verplicht je een regering wel een keertje in de spiegel te gaan kijken. Van mij part komt Nederland nu ook maar is een paar dagen met hun kont van de bank! ;) Een ander hippy tijdperk lijkt me ook niet verkeerd :p
Hier moet ik iets kritisch over zeggen hoor. Ik vind namelijk domweg het vernielen van geparkeerde auto's en winkels van middenstanders helemaal geen 'duidelijk statement' en ook helemaal niet goed. Dat is gewoon rellen en de boel slopen, en dat staat tot oprecht maatschappelijk protest zoals voetbalhooligans staan tot echte fans. Gewoon mensen die het leuk vinden om de boel te slopen, en daar een aanleiding voor hebben gevonden. Wanneer ze dan ook nog de illusie hebben dat ze iets geëngageerds doen dat goed is voor het land, dan zijn het helemaal sukkels. Natuurlijk is het wel een teken dat er iets ernstigs aan de hand is in dat land, maar dat is een ander verhaal.

Verder zou het wel goed zijn als burgers een wat mondiger werden en zich wat meer gingen verenigen idd. En een nieuwe opleving van het hippie-idee zou goed zijn in deze tijd...

Tuurlijk is rellen belachelijk! Dat ben ik helemaal met je eens, maar er mag van mij nu best is een keertje een duidelijk signaal afgegeven worden. Dit is dus een ding waar ik weer niet tegen kan! Altijd maar politiek braaf zijn. Die politiek loopt over ons heen, omdat wij allemaal voorbeeldig gedrag tonen. En dat mag van mij nu wel is een keertje afgelopen zijn. Mensen hebben allemaal een duistere kant in zich, en die mag zich nu best is een keertje laten zien.
 
Haut