Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

goede manier om Yopo te bereiden?

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
[quote:2xomau3b]“Yopo kan geweldige ervaringen opleveren die zeker niet onderdoen aan wat ik van rookbare DMT-ervaringen heb gelezen. Alleen moet je het dan wel op de juiste manier voorbereiden. Jammer dat dat hier niet word beschreven dus laat me Yopo-gebruikers een handje helpen:

Na het vermalen van de zaden tot poeder:
-Mix de Yopo met Kalk; Yopo:Kalk verhouding moet 3:1 zijn.
(dus voeg 1/3e deel van de yopo-massa aan kalk toe)
-Giet hier een beetje water bij: NET genoeg om er een cement/dikke erwtensoep-achtige substantie van te maken.
-Mix dit Yopo-Kalk papje MINSTENS 5 minuten lang.
-Zet dit mengsel weg, Denk het af en laat het minstens 2 uur staan.
-De mix zal nu sterk naar amonia ruiken. Laat het een paar daagjes in de open lucht staan tot de Amonia-geur compleet verdwenen is.
-Verpulver het poeder opnieuw.

NU is het klaar om te snuiven. Door deze behandeling word het hoofdingrediënt van Yopo, Bufotenine, omgezet in Calcium Bufotenaat; Een stof die GEEN misselijkheid veroorzaakt en, omdat het veel makkelijker door de bloed-hersen barriere heenkomt, VEEl visueler en spiritueler is.

Het is heel makkelijk om een foutief snuifmiddel te bereiden. Doe het zoals ik heb beschreven en zorg er oo voor dat na het snuiven NIETS ervan in je keel terecht komt. Alleen dan zal je een sterke visionaire ervaring hebben zonder misselijkheid.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
heb ik meteen een vraagje, nl hoe zorg je ervoor dat na het snuiven niets in je keel komt? Alles wat door je neus gaat komt in je keel terecht :S
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
en is bufotenine niet ongewenst? is het niet daarom dat yopo niet echt populair is?
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Ik heb wat geëxperimenteerd met die zaadjes, en de bovenstaande methode is mijnszins inderdaad de meest effectieve bereidingsmethode. Door de bufotenine die erin zit is het inderdaad niet een erg prettige ervaring, vaak moet je erdoor kotsen. Maar dit kan dan wel weer als helend ervaren worden. Ik heb het nu zo'n 10 à 15 keer geprobeert, maar maar enkele ervan zijn het uiteindelijk waard geweest. Vaak is het alleen bij een spacend gevoel, lichte verandering in het zicht en misselijkheid gebleven. De keren dat ik 'doorbrak' waren dan wel weer de meest intense ervaringen die ik meegemaakt heb, dan is het denk ik wel vergelijkbaar met een DMT-trip (nog niet uit kunnen proberen). Tijdens één trip lag ik op een operatietafel in een kamer met als muren bewegende 3D-patronen, terwijl er 4 aliens over me heen hingen om mij te opereren. Dat zegt genoeg denk ik.

Na de trip komt er, bij mij iig, wel een sterk gevoel van herborenheid en liefde voor het leven naar boven die minimaal een paar dagen blijft hangen. Ook al was de ervaring zelf niet erg heftig.

silv a dit:
heb ik meteen een vraagje, nl hoe zorg je ervoor dat na het snuiven niets in je keel komt? Alles wat door je neus gaat komt in je keel terecht :S

Ik snuif zelf een klein beetje water voor ik de yopo snuif, misschien blijft het dan wat beter hangen maar of het echt zin heeft weet ik niet.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
gammagoblin a dit:
Ik heb wat geëxperimenteerd met die zaadjes, en de bovenstaande methode is mijnszins inderdaad de meest effectieve bereidingsmethode. Door de bufotenine die erin zit is het inderdaad niet een erg prettige ervaring, vaak moet je erdoor kotsen. Maar dit kan dan wel weer als helend ervaren worden. Ik heb het nu zo'n 10 à 15 keer geprobeert, maar maar enkele ervan zijn het uiteindelijk waard geweest. Vaak is het alleen bij een spacend gevoel, lichte verandering in het zicht en misselijkheid gebleven. De keren dat ik 'doorbrak' waren dan wel weer de meest intense ervaringen die ik meegemaakt heb, dan is het denk ik wel vergelijkbaar met een DMT-trip (nog niet uit kunnen proberen). Tijdens één trip lag ik op een operatietafel in een kamer met als muren bewegende 3D-patronen, terwijl er 4 aliens over me heen hingen om mij te opereren. Dat zegt genoeg denk ik.

Na de trip komt er, bij mij iig, wel een sterk gevoel van herborenheid en liefde voor het leven naar boven die minimaal een paar dagen blijft hangen. Ook al was de ervaring zelf niet erg heftig.

silv a dit:
heb ik meteen een vraagje, nl hoe zorg je ervoor dat na het snuiven niets in je keel komt? Alles wat door je neus gaat komt in je keel terecht :S

Ik snuif zelf een klein beetje water voor ik de yopo snuif, misschien blijft het dan wat beter hangen maar of het echt zin heeft weet ik niet.
ah ok ik heb niet heel veel ervaring met snuifdrugs (nog geen speed/coke bijv) en ik was benieuwd. Misschien nog iemand die enig idee heeft?
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Binnenkort wordt het receptje voor Yopo op de ******* site aangepast.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
heb hier al heeeel lang yopo zaden liggen, maar het "poffen" als met popcorn blijkt altijd te mislukken bij mij :?

hopelijk staat er wat toelichting bij hierover.
misschien kan iemand hier uitleggen hoe je de zaden het beste "poft"?
 

mullis

Neurotransmetteur
Inscrit
10 Nov 2007
Messages
92
Dat poffen in niets anders dan eventjes verwarmen in een pan met deksel(soms hoor je een paar zaden opspringen) en dan het schilletje eraf pellen met een mesje of je nagels.
 

gammagoblin

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Mai 2007
Messages
420
Meduzz a dit:
heb hier al heeeel lang yopo zaden liggen, maar het "poffen" als met popcorn blijkt altijd te mislukken bij mij :?

hopelijk staat er wat toelichting bij hierover.
misschien kan iemand hier uitleggen hoe je de zaden het beste "poft"?
Een lepel met het zaadje erin boven een waxine lichtje houden, en even wachten, zo deed ik het.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
en is bufotenine niet ongewenst? is het niet daarom dat yopo niet echt populair is?

Ik vermoed dat het meer te maken heeft met het naar binnen snuiven van grammen caustisch (NaOH etc) materiaal.

Brrrr.

en:

heb hier al heeeel lang yopo zaden liggen, maar het "poffen" als met popcorn blijkt altijd te mislukken bij mij

hopelijk staat er wat toelichting bij hierover.
misschien kan iemand hier uitleggen hoe je de zaden het beste "poft"?

zijn de zaden niet gewoon te oud en helemaal uitgedroogd ? Dat lijkt me ook niet goed voor de pofbaarheid..
 
G

Guest

Invité
silv a dit:
heb ik meteen een vraagje, nl hoe zorg je ervoor dat na het snuiven niets in je keel komt? Alles wat door je neus gaat komt in je keel terecht :S

Het werkt hetzelfde als roggelen, je moet het als het achter uit je neus komt weer ophalen en uitspugen.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Space-is-the-Place a dit:
silv a dit:
heb ik meteen een vraagje, nl hoe zorg je ervoor dat na het snuiven niets in je keel komt? Alles wat door je neus gaat komt in je keel terecht :S

Het werkt hetzelfde als roggelen, je moet het als het achter uit je neus komt weer ophalen en uitspugen.
aha, en is dat advisable voor alle snuifbare drugs (ik doe geen speed of coke ofzo maar toch benieuwd)
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
nou ik ben het maar eens gaan proberen maar weet iemand wat er bij die yopo:kalk verhouding bedoeld word?

Eerst word er dus gezegd dat je 3x zoveel yopo als kalk moet hebben, en daarna het omgekeerde? wat is ht nou :? :p
 
G

Guest

Invité
silv a dit:
Space-is-the-Place a dit:
silv a dit:
heb ik meteen een vraagje, nl hoe zorg je ervoor dat na het snuiven niets in je keel komt? Alles wat door je neus gaat komt in je keel terecht :S

Het werkt hetzelfde als roggelen, je moet het als het achter uit je neus komt weer ophalen en uitspugen.
aha, en is dat advisable voor alle snuifbare drugs (ik doe geen speed of coke ofzo maar toch benieuwd)

Jup, ik heb wel eens speed en coke gedaan (in een grijs verleden)
en dat is idd DE manier om het niet in je maag te laten komen.
Kbedoel als je dan toch al snuift kan je beter de rest van je systeem ontzien toch?
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
bij mij poften de zaden heel gemakkelijk (de meeste), gewoon op een theelepeltje boven een kaars (let wel op, het theelepeltje wordt mss wel onherstelbaar smerig van de kaarswalm)
Heb daarna maar 1/3 kalk toegevoegd (1/4 ervan is nu kalk), wat water erbij en goed geroerd. Er kwam een hele sterke "tahin"geur vanaf :lol:

Ik hoop trouwens dat het na bereiding ook nog wel een tijdje houdbaar is?

grttz
 
Haut