Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Dxm 1ste keer..

Spidi

Glandeuse pinéale
Inscrit
14 Juil 2006
Messages
142
Zo, ben net naar de apotheek om een pakje Tusso Rhinathiol geweest, met als enige actieve bestanddeel dextromethorphan. Het pakje bevat 24 zuigtabletten, en er zit 10mg dxm per zuigtablet in, komt dus neer op 240mg dxm. Aangezien het mijn eerste keer is, lijkt het me aangeraden eerst een mindere dosis te nemen, en wel omwille van het volgende, gelezen op yojax:

"Verder lijdt 12% van alle Nederlanders aan CYP2D6-deficiëntie. Dit is een leveraandoening waarbij het enzym dat DXM afbreekt niet, of in mindere mate, wordt aangemaakt. Hierdoor moet alle DXM in je lichaam door andere enzymen worden afgebroken, die daar veel minder geschikt voor zijn. Daarom reageert het lichaam van mensen met deze aandoening véél heftiger op DXM."

Ik ben wel een Belg, hoewel dat wel niet veel zal uitmaken :p Ik vroeg me af wat jullie voor de eerste keer gebruikt hebben. Ik dacht het pakje te delen met een vriend, zodat we elk 120mg binnen hebben, om te kijken of ik die deficiëntie niet heb. Maar is dit wel nodig? Het kan zijn dat yojax overdrijft, en dat je helemaal niet zo heftig er op reageert met die deficiëntie.. en dan is het precies wel een verspilling van geld om 120mg te nemen, en er helemaal niets van te voelen he.

Bedankt :wink:

Spidi
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
CYP2D6-deficiëntie is in principe wel iets om mee uit te kijken, maar niet het enige om de eerste dosis laag te houden.

Het is altijd een goed plan om de eerste keer een lagere dosis te nemen hoe de dissociatief je bevalt.

Op internet zijn zat bronnen die uitleggen hoeveel mg DXM te nemen per kg lichaamsgewicht om een bepaald plateau te bereiken. Tweede plateau is een goed startpunt.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
laat weten hoe het geweest is want ik heb hier nog massa's van die zuigtabletten liggen en ik zie het niet zitten om ze allemaal op te zuigen :?
 
Haut