Zo, ben net naar de apotheek om een pakje Tusso Rhinathiol geweest, met als enige actieve bestanddeel dextromethorphan. Het pakje bevat 24 zuigtabletten, en er zit 10mg dxm per zuigtablet in, komt dus neer op 240mg dxm. Aangezien het mijn eerste keer is, lijkt het me aangeraden eerst een mindere dosis te nemen, en wel omwille van het volgende, gelezen op yojax:
"Verder lijdt 12% van alle Nederlanders aan CYP2D6-deficiëntie. Dit is een leveraandoening waarbij het enzym dat DXM afbreekt niet, of in mindere mate, wordt aangemaakt. Hierdoor moet alle DXM in je lichaam door andere enzymen worden afgebroken, die daar veel minder geschikt voor zijn. Daarom reageert het lichaam van mensen met deze aandoening véél heftiger op DXM."
Ik ben wel een Belg, hoewel dat wel niet veel zal uitmaken
Ik vroeg me af wat jullie voor de eerste keer gebruikt hebben. Ik dacht het pakje te delen met een vriend, zodat we elk 120mg binnen hebben, om te kijken of ik die deficiëntie niet heb. Maar is dit wel nodig? Het kan zijn dat yojax overdrijft, en dat je helemaal niet zo heftig er op reageert met die deficiëntie.. en dan is het precies wel een verspilling van geld om 120mg te nemen, en er helemaal niets van te voelen he.
Bedankt :wink:
Spidi
"Verder lijdt 12% van alle Nederlanders aan CYP2D6-deficiëntie. Dit is een leveraandoening waarbij het enzym dat DXM afbreekt niet, of in mindere mate, wordt aangemaakt. Hierdoor moet alle DXM in je lichaam door andere enzymen worden afgebroken, die daar veel minder geschikt voor zijn. Daarom reageert het lichaam van mensen met deze aandoening véél heftiger op DXM."
Ik ben wel een Belg, hoewel dat wel niet veel zal uitmaken

Bedankt :wink:
Spidi