Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

AI, vrije wil en de toekomst van de mensheid

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Ex-AI student? Ik ben momenteel AI student :p. Lijkt wel een interessant stuk, ik ga zeker dit hele artikel lezen op een gunstiger moment (vroeger op de dag als ik niet net een essay achter de kiezen heb). Vooral de definitie van bewustzijn ligt mij erg, zoiets had ik voor mezelf ook al bedacht :) Een duidelijker gevolg voor richtingen van verder onderzoek voor AI mis ik in dit stuk wel een beetje, maar toch een erg fijn stuk om te lezen.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Toch even een bump aangezien ik het aan het lezen ben
De eerste is die van psycholeptica: hier vallen allerlei soorten onder maar men denke vooral aan middelen die het bewustzijn verlagen en een ontspannend en/of verdovend effect hebben (bv alcohol, slaap- en kalmeringsmiddelen en de opiaten zoals morfine). De tweede is die van psychoanaleptica die juist een stimulerend effect op geest en lichaam hebben (bv cocaïne, amfetamine en caffeïne). De derde is die van psychodysleptica die het bewustzijn niet zozeer verlagen of verhogen als wel veranderen. Mescaline, LSD en psilocybine vallen onder de psychodysleptica en worden in het bijzonder ook wel psychedelica genoemd vanwege hun bijzondere geestverruimende effecten.
Ziet eruit als een goede classificering.
Cannabis is overigens moeilijk in één van de categorieën te plaatsen omdat dit middel van alle drie soorten van effect een beetje heeft (maar heeft qua werking meer weg van leptica zoals alcohol dan van psychedelica).
OEF, toch best een grote fout als je het mij vraagt...