Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

wanneer met Ayahuasca te beginnen.

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
hoi allemaal, naar wat gesurf kwam ik op bij dit prachtig forum aan :lol: . Echt mooi.

Ik was dus informatie aan het zoeken over ayahuasca. Zelf ben ik pas net bezig met psychedelica. blow 3 of 4 jaartjes, en 2 keer paddo's gehad.

Maar bij mij komt het over dat ayahuasca toch een stukje zwaardere shit is dan paddo's... En ik wil het natuurlijk wel rustig een keertje proberen. Maar raden jullie me eerst aan om eerst wat meer ervaring op te doen met paddo's voordat ik met Ayahuasca aan de slag ga?
 

joscovich

Neurotransmetteur
Inscrit
18 Jan 2005
Messages
34
Als je wilt beginnen met ayahuasca moet je dosering laag houden. Je moet dus alle benodigde MAO remmer nemen en maar 1/3 tot de helft van de DMT houdende planten materiaal (er van uitgaande dat je je benodigde per 1 dosering haalt/hebt). Zorg er natuurlijk voor dat je in een veilige omgeving zit maar da's met alle tripmiddelen zo. Met de bovenstaande dosering lijkt het effect erg op die van paddo's alleen zal er iets wat meer scherpte zitten in je hallucinaties. Je komt dus nog niet in de DMThyperspace of in een soort jungle maar je krijgt wel een aardig idee wat de effecten zijn.
Let wel! MAOremmer nemen is een beetje tricky. KIjk eerst goed op internet welke soorten voedsel en dranken je niet mag nemen en houdt je aan dit dieet 24 voor en 24 na het innamen van je MAOremmer. Houdt je je hier niet aan dan kunnen de gevolgen van verevelend tot erg zijn dus wel even uitkijken. :wink:
veel succes er mee en doe rustig aan :D
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
uhm dat is leuk uitgelegd joscovich :p
maar mijn advies is toch...
probeer eerst andere dingen.. en doe het vooral niet te snel..
ik ben zelf nu een jaar of 3 bezig met psychedelica
kheb wel aan ayahuasca gedacht maar ik ga het nog lang niet doen
ik heb heel vaak paddo's gedaan ook redelijk vaak salvia
en een paar keer LSA
ik raad je aan om eerst maar eens hiermee te gaan experimenteren
ik had na 2 jaar ook een keer een bad trip van paddo's en dat was niet relax
wat ik bedoel is dat je niet te snel iets zwaarders moet nemen want je kunt je daar namelijk heel heel snel op mis grijpen
hou het voorlopig bij de bovengenoemde dingen
en bedenk vooral de redenen waarom je ayahuasca wilt doen..
omdat het je vet lijkt ?? lache ?? of heb je meer redenen.. want als dat het alleen is dan raad ik je af om het te doen
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Voor mij was ayahuasca de tweede psychedelische ervaring die ik had (na een keer gedroogde paddo's). Ik deed het in de Santo Daime kerk hier in Nederland, en het was een ervaring die mijn leven heeft verandert. Als je het wilt doen, zou ik het zeker doen onder begeleiding van iemand die je kunt vertrouwen. Wanneer je een bad trip krijgt, moet deze je verzekeren dat het wel weer goed komt, wat ook altijd zo is. Deze bad-trips zijn meestal het gevolg van het niet willen loslaten van de controle en het niet vertrouwen op de goedaardigheid van de substantie. Uiteindelijk leer je van dergelijke trips het meeste, omdat je met je eigen grenzen geconfronteerd wordt en die leert accepteren.

Wat betreft paddo-ervaring: is handig om te hebben, maar bedenk dat ze dat in de jungle ook niet als tussenstation gebruiken, het is niet strikt noodzakelijk. Wat wel noodzakelijk is, is een goede intentie (niet voor de lol en zeker niet omdat je wil hallucineren, ayahuasca is een heilige drank) en een open geest.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik zat er ook al eens aan te denken.. Kijk eens naar de film blueberry en dan besef je dat het heel diep kan gaan. Dit las ik toen ik begon met paddo's en daar voel ik me eigenlijk wel goed bij:
Volg de wegen die de meeste gevolgd hebben ... begin met paddo's en geef jezelf enkele jaren training ... paddo's zijn echte bondgenoten ... geef ze tijd om te leren kennen ... daarna kan je verder gaan met andere middelen - (lsd, salvia, ayahuasca, peyote - deze volgorde in onthechting van de wereld in de dagdagelijkse ''tijd'')

Als je een andere ervaring wilt kun je in het donker paddo's nemen, buiten, minder en meer, alleen of in gezelschap.. Genoeg te experimenteren toch? :wink:
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
bedankt voor jullie snelle reactie. Ik zie dus wel dat het beter is om toch eventjes bij de paddo's te blijven.
Mocht ik toch ayahuasca willen proberen, kom ik toch weer bij jullie uit :D

Mijn reden om voor ayahuasca te gaan is eigenlijk vanwege de spirituele tint die er aan zit. Zelf ben ik al lange tijd geïnteresseerd in spiritualiteit en heb mooie momenten ervaren. Dit was allemaal puur van geest en zonder eventuele middelen.
Het lijkt me dus zeer leerzaam om het eens vanuit een andere kant te bekijken, wie niet waagt wie niet wint.

Ow jah, ff off-toppic. Philosopher Stones, zijn deze paddo's veel anders dan Hawaïaanse?

ciao, Luuk
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
ik ben nu nog niet klaar voor ayahuasca, niet omdat ik het nog niet wil of er bang voor ben of denk dat ik het niet kan hebben, maar omdat mijn mimosa plantjes zijn nog niet volgroeid, pas als deze volgroeid zijn durf ik er aan te beginnen omdat ik een sterke band met mijn planten wil hebben, dit is ook waarom ik tegenwoordig de meeste plant vrienden zelf groei.

Ow en nu we het er toch over hebben, iemand die nog een mimosa klein plantje wil komen afhalen in leeuwarden? hoef er zelf maar een paar maar heb nu iets van 10 planten en binnen kort nog eens stuk of 10.
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Voor mensen die echt serieus in een goede setting kennis willen maken met ayahuasca kunnen dat het beste doen via de Santo Daime kerk.

Je kunt dan naar een soort introductie bijeenkomst waar van alles wordt uitgelegd en vervolgens kan je naar een eredienst waar je op een gecontroleerde manier je eerste ayahuasca ervaring kunt beleven.

Je vindt er meer info over op deze site http://www.santodaime.nl/info/index.html#bijwonen

Het is niet erg als je niet onwijze fan bent van de Santo Daime, zolang je maar open staat voor het spirituele.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
misschien eerst yopo te proberen omdat je dan geen MAO remmers hoeft in te nemen? ik moet wel zeggen dat ik zelf nog geen yopo geprobeerd heb, ik heb er thuis liggen, zal over en weekje of 2 eens proberen.
t schijnt wel dat de trip minder aangenaam kan zijn door de bufotenine
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
en ja filosofeer steentjes zijn minder sterk... en veroorzaken meestal een denk trip.... en de hawaiaanse die zijn heel erg sterk en daar krijg je een sterke visiuele trip van
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Heyy bedankt voor jullie reply's.

met Ayahuasca wacht ik denk ik nog even.
En over die pado's haha dat is me toch wat. Telkens hadden we een leuk dagje geprikt om het met een paar man weer eens te doen. Kwam er telkens wat tussen. was het niet 't werk dan was het wel het weer :x of anders geldgebrek (jah, arme student he hehe). En nu zit ik weer helemaal in de knoop met school. "t lijkt net ofdat ik het niet meer mag doen
 
G

Guest

Invité
Ach trippen is ook geduld hebben.
Als het moment er eenmaal komt ist ook supermooi.
Als je geen geduld hebt word je waarschijnlijk op een dag gestraft...
 

Dennis.

Neurotransmetteur
Inscrit
17 Juil 2006
Messages
22
Ayahuasca is best gevaarlijk spul door de MAO-remmers, maar toch raad ik je niet af om het te gebruiken, ook al heb je nog niet zoveel ervaring met psychedelica. Lees er veel over en bereid je goed voor zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Je kunt het met Santo Daime doen, wat het een stuk veiliger maakt. Zelf heb ik het nog nooit gedaan (met Santo Daime) maar het lijkt me erg interessant.
Truffels zijn best licht vergeleken met paddo's.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ik heb nog niet bijster veel ervaring met psychedelica, toch heb ik Ayahuasca besteld bij *******. Ik heb alleen wel de juiste motieven, namelijk dat ik momenteel een beetje spiritueel vastzit. Ik hoop dat dit heilige brouwseltje mij verder kan helpen. Ik heb trouwens wel ervaring met het voorkomen en bevechten van bad trips. Dus de Ayahuasca rustig de controle over laten nemen en alles rustig te observeren zonder angst voor de hallucinaties te voelen, komt denk ik wel goed.
Ik doe het wel omdat ik het gevoel heb er klaar voor te zijn, een gevoel wat ik eerder toen ik ook al into psychedelica was, niet had.

Als je denkt dat je er niet klaar voor bent, zou ik er ook niet aan beginnen. Want dan ben je zowieso dus al bang voor de effecten.
 
Haut