Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Vrijheid Van Cult en prohibitie van paddos?! Hoe can dat?

drk

Glandeuse pinéale
Inscrit
28 Mai 2008
Messages
180
Sorry als mijn neederlands is niet perfect.. maar ik ben belgishe.

Ik kom bijna 10jaar al om paddos te nemen in holland.

Ik ben al werken met mijn vrindin om de paddos te légaliseert in belgie als een "cult" als de Native Church met de peyolts.

Het is zoo lang dat mensens neemen paddos in Neederland dat er is zeeker als een cult van de paddos! Dus niemand can "prohibitie doen" over een cult! ;)

Mischien Van klinkt heb een interrest in het prohibitie? Is hij niet Catholic.?
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
neen Klink is een kortzichige gristen die zijn geloof meeneemt in het besturen van een ''vrij''land waar iedereen zelf kan nadenken zijn eigen keuzes kan maken..................................................................dat was wel de bedoeling volgens mij
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Het is zoo lang dat mensens neemen paddos in Neederland dat er is zeeker als een cult van de paddos!
Als cult (sekte) heb je geen rechten, vooral in België.
Je hebt de vrijheid om te kiezen tussen een van de grote godsdiensten (Christendom, Islam, Judaïsme, Hindoeïsme etc.), niet om zomaar alles te doen.

Zo mag een moslim best naar Mecca buigen en bidden, maar ondanks de regels van de Islam mag hij hier in Europa niet zomaar andersdenkenden onthoofden, want dat is bij ons weer strafbaar. Op vergelijkbare wijze zou jij als lid van een paddo-religie wel over de paddo mogen praten, zingen of bidden, maar hem niet mogen bezitten of consumeren, want dat is strafbaar.

De Native American Church en peyote consumptie vond al plaats voordat de kolonisten kwamen, en is ook daarna ononderbroken van vader op zoon overgedragen: een echte traditie dus. Voor ayahuasca geldt een vergelijkbaar argument. De Santo Daime bestond al meer dan een eeuw voordat het zichzelf in de Rechtbank moest verdedigen.

Met een paddo-cult, opgericht in 2008, ga je weinig bereiken.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Dan maar als ketters leven, net als in de middeleeuwen?
Dit zijn niet in de middeleeuwen. En ik ben ook geen robot.
We moeten mensen duidelijk maken waar we voor staan.
Ik hoop dat er groepen ontstaan van mensen met een serieuze instelling. Legaal of illegaal dat maakt me niet uit.
. We can do it.
 
Haut