Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Vragen over Klimmende Winde

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik was vandaag met een vriend van me (MindAstronaut) bij Tuincentrum Groenrijk en we kwamen daar een aantal interessante zaadjes tegen, verschillende soorten Morning Glory / Klimmende Winde zaadjes. Gelijk maar 800 zaadjes gekocht van het merk "Sluis Garden".

Alleen nu we erover nadenken schijnt het wel eens voor te komen dat deze zaadjes zijn bespoten met giftige stoffen (om consumptie tegen te gaan?). Nu vragen we ons af of dit niet een al te groot probleem vormt. We hebben ergens gelezen dat je ze schoon kunt "poetsen" met wat water. Zou dit voldoende zijn?

Ook vraag ik me af wat de juiste dosering zou zijn voor een stevige trip, aangezien het verschillende soorten Klimmende Winde zaadjes zijn zullen die ook vast wel in sterkte verschillen.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft? Ik ben benieuwd naar jullie reacties :wink:


Peace!
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Oeps sorry niet goed gelezen. Je had ze JUIST van een tuinwinkel :S
Die zou ik als ik jouw was niet pakken. Ga naar een smartshop, betaal je meer voor, maar ben je er wel vrijwel zeker van dat ze veilig zijn.
Mij lijkt me dat gif eerder bij de tuinwinkels wordt gespoten en niet op producten die naar een smartshop gaan.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
The-Pupil a dit:
Nouw, ik zou bij die shop even langsgaan en vragen hoe de reacties op die zaadjes zijn.
zijn ze goed. dan kun je er vanuit gaan dat hier geen gif op is gespoten.
Mij lijkt me dat gif eerder bij de tuinwinkels wordt gespoten en niet op producten die naar een smartshop gaan.

Ja maar zoals ik al zei, ik heb ze niet bij een smart shop vandaan maar bij het tuincentrum, en reken er maar niet op dat zij zelf spacen op de LSA :p

Edit: maakt niet uit toch :D, foutje moet kunne ;)
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
njah ik zelf woon in belgie en er zijn hier geen smartshops dus heb ik een risico genomen van gwn zaden uit den aveve te kopen dicht in de buurt hier en die te nemen
gelukkig waren ze dus nie onderspoten of ik zou mss nu deze zinnen niemeer kunnen typen ebben:p(alé zo erg zount ook nie geweest zijn, wss gwn wa goe ziek geweest zijn)
maar belgie is maar een onwetend land ook dus kbetwijfel of ier iemand die zaden zou onderspuiten voor menselijke consumptie tegen te gaan
kbetwijfel of ze ooit al gehoord ebben of lsa en derbij al die extra kosten voor gifstoffen te kopen
en van dosering weetik nie echt veel, is ook moeilijke drug om te doseren vinnik, de leeftij van de zaden spelen een rol maar ook u eigen
sommige mensen nemen mss 100 zaden terwijl andere 300
paddos vinnik makkelijker en veiliger in dosering en de trip is ook leuker
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ikzelf acht de kans ook erg klein dat er gif op zit, en ik was ze zowiezo voor de zekerheid. Qua dosering maak ik me niet al teveel zorgen, alleen dat ik wel zeker wil zijn dat ik een beetje hard ervan trip :). Denk dat ik in eerste instantie gewoon een stuk of 200 neem, en dan de effecten afwacht.
Ik kan me vaag herrineren dat iemand zei dat ze erg laat inslaan... Iemand enig idee hoe lang dit duurt?
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
da verschilt ook enorm vinnik
bij mij begonnen ze te werken na een alf uur maar wel op een lege maag en het duurde ong. 8uur
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Eet niets 6 uur vantevoren. Het kan bij sommige mensen 1.5 uur duren. En bereid je erop voor dat je moet kotsen.

Je zou de zaadjes ook in je mond kunnen houden. Dan moet je ze wel 20-30 minuten in je mond houden.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
op een lege maag 1-2 uur ongeveer en als je volle maag hebt kan het wel 2-4 uur duren denk ik
hangt ook van je spijsvertering af.. die is bij mij erg snel... te snel zelfs :p
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Met volle maag zal het effect zeer afnemen. Net als met paddo's.

Je maag moet leeg zijn. :)
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Als je niet tript op een lege maag is het geldverspilling :wink:
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Entheonaut a dit:
Ik was vandaag met een vriend van me (MindAstronaut) bij Tuincentrum Groenrijk en we kwamen daar een aantal interessante zaadjes tegen, verschillende soorten Morning Glory / Klimmende Winde zaadjes. Gelijk maar 800 zaadjes gekocht van het merk "Sluis Garden".

Alleen nu we erover nadenken schijnt het wel eens voor te komen dat deze zaadjes zijn bespoten met giftige stoffen (om consumptie tegen te gaan?). Nu vragen we ons af of dit niet een al te groot probleem vormt. We hebben ergens gelezen dat je ze schoon kunt "poetsen" met wat water. Zou dit voldoende zijn?

Ook vraag ik me af wat de juiste dosering zou zijn voor een stevige trip, aangezien het verschillende soorten Klimmende Winde zaadjes zijn zullen die ook vast wel in sterkte verschillen.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft? Ik ben benieuwd naar jullie reacties :wink:


Peace!

Als de zaadjes giftig zijn MOET het op de verpakking staan. Ook zijn de zaadjes dan vaak gekleurd in de plaats van overwegend zwart.

De sterkte is ook altijd heel erg varierend zelfs bij smartshops. Ik heb een KEI harde trip gehad op 2 gram MG en een milde en zeer lichte op 3 gram MG.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Entheonaut a dit:
Ik was vandaag met een vriend van me (MindAstronaut) bij Tuincentrum Groenrijk en we kwamen daar een aantal interessante zaadjes tegen, verschillende soorten Morning Glory / Klimmende Winde zaadjes. Gelijk maar 800 zaadjes gekocht van het merk "Sluis Garden".

Alleen nu we erover nadenken schijnt het wel eens voor te komen dat deze zaadjes zijn bespoten met giftige stoffen (om consumptie tegen te gaan?). Nu vragen we ons af of dit niet een al te groot probleem vormt. We hebben ergens gelezen dat je ze schoon kunt "poetsen" met wat water. Zou dit voldoende zijn?

Ook vraag ik me af wat de juiste dosering zou zijn voor een stevige trip, aangezien het verschillende soorten Klimmende Winde zaadjes zijn zullen die ook vast wel in sterkte verschillen.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft? Ik ben benieuwd naar jullie reacties :wink:


Peace!

natuurlijk kun je ook je eigen blauwe winde zetten met die zaadjes, en uiteindelijk heel veel meer VEILIGE zaden hebben, naast het feit dat het ee mooie plant is in je tuin :)
 

Dennis.

Neurotransmetteur
Inscrit
17 Juil 2006
Messages
22
Ik meen dat er verschillende soorten Morning Glory bestaan, en de hoeveelheid LSA verschilt nogal van soort. Om een goede trip te hebben moet je minstens 100 zaden eten, maar als je al wat ervaring hebt met psychedelica kun je gerust 200 nemen.
Ik heb ze zelf een aantal keer genomen, maar op een misselijk gevoel en hoogstens een marijuana-achtige high na heb ik er niks van gemerkt. De volgende keer kun je beter Hawaiian Baby Woodrose halen ;) Veel sterker spul.
Rauw smaken die dingen trouwens nergens naar. Je kunt er beter thee van zetten... Het is lekkerder en werkt beter.
 
Haut