Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

tweede keer

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Na al jullie stimulerende reacties op mijn verhaal over mijn eerste ervaring vind ik het leuk om hier dan ook te vertellen hoe mijn tweede paddo avontuur verlopen is….

Deze keer een volledige portie genomen om even voor 10 uur ’s avonds. Al na een half uurtje begonnen de eerste prikkels merkbaar te worden en het hele avontuur heeft mij bij elkaar zo’n 4 uur plezier gegeven. Ik kijk terug op een prachtige en indrukwekkende ervaring, die mij eigenlijk vanaf het eerste begin een heerlijk ontspannen euforisch gevoel heeft gegeven.

Ik heb heerlijke golvende kleuren gezien en gevoeld. Soms leek het alsof ik voorzichtig opgetild werd, even later zakte ik weer weg ik een zachte ondergrond. Ik kwam onderweg allerlei verdwenen emoties tegen, die ik, vreemd genoeg helemaal niet erg vond om weer tegen te komen, ik had zelfs het gevoel dingen te kunnen relativeren.

Steeds dacht ik, alles lijkt zo logisch, ik ging verbanden zien tussen zaken die ik nooit met elkaar in verband had gebracht. Alles leek voorbestemd te zijn, het is allemaal geen toeval in het leven. Het feit dat ik mijn vrouw heb gevonden, waar ik nog steeds heel gelukkig mee ben, heeft gewoon zo moeten zijn. Dat lag ‘ergens’ al lang vast….

Ik had een gevoel van voldoening, het gevoel dat alles gewoon klopt, heel positief en relaxed. Soms was het ook wel confronterend, hoe weet ik niet meer, ik weet alleen nog dat het zo was.

Inmiddels zondagavond, de volgende dag dus, en ik heb ik steeds een heerlijk opgeruimd relaxed gevoel over me. Geen kater, geen koppijn, gewoon fris en opgewekt opgestaan.

Het gevoel dat er dus toch ergens een andere dimensie is, dat er meer op de wereld is dan we in ons dagelijks leventje beleven krijg ik steeds sterker. Eigenlijk jammer dat alles wat ik ervaren heb zo vluchtig is, nu (de volgende dag) is er weinig tastbaars meer van over. Ik heb zoveel beleefd, maar ik kan nu weinig meer benoemen, maar gelukkig blijft er wel een prettig opgeruimd gevoel achter, alsof er in m’n hoofd het een en ander gesorteerd is, alsof er stukjes op hun plaats zijn gevallen.

Samenvattend, een heerlijke trip ! Iets om voorlopig een paar weken van na te genieten, maar zeker voor herhaling vatbaar….

Nou, dit was mijn verhaaltje, ik ben benieuwd of er voor andere ‘genieters’ nog herkenbare dingen zitten in wat ik beleefd heb, en kijk uit naar jullie reacties,

Wel heb ik toch wat vraagjes over, bijvoorbeeld welke muziek of film hebben jullie gemiddeld op staan tijdens de trip ? Ik heb nu de dvd The Wall van Pink Floyd (op repeat) geluisterd en soms gekeken. Hierin zitten hele stille maar ook hele harde stukken in, hele mooie maar ook hele agressieve beelden. Dit zal zeker invloed gehad hebben op mijn beleving. Maar ik voelde me er prima bij.

Een andere vraag, deze komt eigenlijk op omdat ik de trip in mijn eentje heb gemaakt : is het niet veel leuker om dit met meerdere mensen, mannen en vrouwen te doen ?

En : is paddo’s typisch iets voor mannen of zijn er ook vrouwelijke psychonauten ?

Nou ik kijk af en toe wel op het forum of er reacties zijn, groeten, Ed.
 

ikkepiep

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Juin 2008
Messages
96
klinkt heerlijk! welke stoeltjes had je precies en hoeveel? ik heb zelf nog nooit paddos gedaan maar dit lijkt me wel wat . Ik ben vrouw, trouwens ;)
 

Carebear

Banni
Inscrit
11 Juil 2008
Messages
574
Mooie ervaring Ed!

Het is inderdaad meer een mannen ding omdat die over het algemeen minder in contact met hun zelf staan, snel afgeleid door de matrieele wereld.

Trip`t je vrouw met je mee?
 

Mara

Elfe Mécanique
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
398
Wat een mooi verhaal. Ik herken veel dingen van je trip. Kleuren, golven, waarnemen van energie... Voornamelijk de inzichten "ohhh, dus zo zit het in elkaar!" en "everything makes sense!" waren erg herkenbaar, al heb ik ze maar één keer heel intens gehad: tijdens mijn eerste trip.

Fijn dat je je ook goed voelt de dag erna.

Qua muziek... Het ligt eraan wat je eigen smaak is. Als je van elektronische muziek houdt raad ik Shpongle, Younger Brother en Entheogenic aan. Meer rustig zijn sets van Spiritual Travelling, al weet ik niet waar je die zo snel vandaan moet halen.

Verder heb ik ook goede verhalen gehoord van trippen op klassieke muziek, maar dat moet je wel liggen denk ik.

Een trip met meerdere mensen is heel anders. Je bent dan meer gericht op jezelf en hoe je je gedraagt naar andere mensen toe. Meer sociaal. Het zal eerder grappig zijn. Als je een innerlijke reis wil maken, zou ik het toch alleen of met maar één andere persoon erbij doen.

En qua mannen/vrouwen... Check het gedeelte "Way of the Godess" uit! Wat carebear zegt... Misschien zit er een waarheid in. Misschien ervaren wij een trip anders, al ben ik er nog niet precies uit hoe. Ik sta goed in contact met mezelf, maar paddenstoelen geven mij weer nieuwe visies. Ik heb er veel door geleerd.

Geniet!

love n light,
Mara
 

Spores

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Sept 2008
Messages
158
Goed om te horen :D

Ik herken trouwens wel van een van de laatste keren dat de dag erna ineens alles een btje weg was, maar idd het heerlijke opgeruimde gevoel in je hoofd is onbetaalbaar!
Kwilde tijdens m'n trip nog onwijze dingen schrijven maar het enige wat ik op papier kreeg was:
Thank you little ones & het leven is mooi!
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
bedankt voor deze leuke reacties, doet me goed !

nog wat antwoordjes van mijn kant :
- net als de vorige keer heb ik een doosje met daarin de 30 gram “Stropharia Cubensis
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
Ik luister graag naar joy division als ik aan het trippen ben. (als ik niet trip ook hoor :wink: )
Echt prachtig, al die diepe duisteren geluiden :D
 
Haut